Zijn stemmingswisselingen maken me gek!

X

Zijn stemmingswisselingen maken me gek!

Berichtdoor X » 29 dec 2007, 11:25

Mijn partner zijn humeur kan op enkele secondes steeds omslaan.
Goedgehumeurd, om dan door een kleinigheid iedereen en alles de huid vol te schelden. Slechtgehumeurd, om dan een half uur later de grappigste van heel de straat te zijn, enz...,
Het is heel moeilijk en verwarrend, vaak ben ik nog niet bekomen van de éne stemming, of ik moet al meedraaien met de andere. (ik heb zelf nood om iets te laten bezinken: bv. als hij aan het roepen gegaan is).
Vandaag zou ik later thuiskomen, en zegt hij er niets van. Morgen zou ik later kunnen thuiskomen, en is het een hele avond gezaag. Je weet nooit waar je aan toe bent. Ik vind het moeilijk om mee te leven!

Gast

RE: Zijn stemmingswisselingen maken me gek!

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 11:51

Dump die egoist!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 13:15

Je moet dit hém vertellen. Wij kunnen daar weinig aan veranderen. Hij heeft daar hulp bij nodig.

ineke

Berichtdoor ineke » 30 dec 2007, 14:13

Dag X
Ik ben al 10 jaar samen met zo iemand. En ik snap volledig wat je bedoelt. Ondertussen ben ik zwanger van ons derde kindje. Maar het zuigt enorm veel energie van je weg.
Ik heb hem 3 jaar geleden al eens verlaten, maar onze liefde voor elkaar heeft er voor gezorgd dat we weer bij elkaar zijn gekomen.
Toen is het een tijdje beter gegaan, maar nu is het weer bergaf aan het gaan. Vandaag is onze enige vrije dag samen tijdens deze kerstvakantie, en meneer ligt nog steeds in bed. Omdat ik vanochtend bij het opstaan iets gezegd heb wat hem niet aanstond.
Vroeger zou ik om het half uur aan het bed gestaan hebben maar dat doe ik nu niet meer. Haalt toch niks uit, alleen nog meer ruzie. Nu wacht ik tot hij uitgebokt is en zeg dan mijn mening.
Vroeger ging ik dan al gewoon eens op stap met vriendinnen, dan was m'n vrije dag toch niet om zeep, maar nu heeft iedereen kindjes, dus dan val je elkaar niet meer te pas en te onpas lastig.
Ik heb de keuze gemaakt om terug bij hem te gaan, dus ja, in zekere zin moet ik daar de gevolgen van dragen en veel op mijn tanden bijten en water in mijn wijn doen.
Met praten/dreigen/aktie kan je een persoon een klein beetje doen veranderen, maar zeker niet helemaal. Als je bij een man als de onze wil blijven moet je beseffen dat je veel van jezelf moet opgeven, en dat je geen egmakkelijk leven tegemoet gaat. Daar tegenover staat dan dikwijls wel dat ij in is voor dezelfde leuke plannen als jij, dat hij ongelofelijk lief en charmant kan zijn enz enz.

Eén ding weet ik wel. Moest ik de klok kunnen terugdraaien naar onze eerste ontmoeting, ik zou geen relatie meer met hem beginnen. Hoe doodgraag ik hem zie

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 16:01

Ik begrijp niet dat ge 3 kinderen laat maken. Als ze zijn karakter hebben ga je nog afzien als ze tieners zijn !

ineke

Berichtdoor ineke » 30 dec 2007, 17:24

Ik heb geen 3 kinderen "laten" maken. Kinderen maak je met z'n 2, je beslist er samen over. Trouwens...Mijn kinderen hebben in dit specifieke verhaal geen rol, ik snap niet waarom je deze opmerking maakt. Ze zijn gelukkig en hebben zowel trekjes van hun vader en van mij. Goede en slechte (niemand is heilig)

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 19:25

Goed gezegd, Inneke,

Aan wie scheelt er niets, he?
Iedereen heeft wel goede en slechte eigenschappen.

Aan al degene die vreemd gaan, vind ik veeeeeel erger!

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 10:33

Mannen zijn als kinderen, met slecht gedrag negeren kom je al een heel eind verder...

m

Berichtdoor m » 31 dec 2007, 12:49

Nee Inneke, ik vind 3 kinderen van een man waar je niks in de pap te brokken hebt , die je, naar eigen zeggen , nooit meer zou kiezen en waar je al eens van weggeweest zijn geen gelukkige keuze. Kinderen maken de relatie zeker nier sterker. Het is in moeilijke omstandigheden toch de mama die de meeste verantwoordelijkheid draagt.Het is jouw probleem en jij tilt er niet zwaar aan dus dat is het voornaamste! Prettig en hopelijk voorspoedig 2008!

Lies

Berichtdoor Lies » 13 jan 2008, 12:22

hier ook zo eentje in huis .
een lieve vent maar soms !!
gisteren een leuke dag gehad , een gezellige zaterdag samen met ons 3-tjes .
s'avonds gingen we slapen en ik was nog wat aan het oprommelen en toen vloog hij weer eens uit zijn kram ??
de hele dag niets aan de hand en dan in 1 keer roept hij weer voor niets , gaat slapen aan zijn kant van het bed met zijn rug naar me toe en geen nachtzoen of een slaapwel ?
ik kan er niet zo goed meer tegen en de tranen springen me dan zo in de ogen ik ben iets later opgestaan en beneden maar een tas melk gaan drinken en nog maar eens uit gaan huilen !
deze morgend stond hij op en deed hij weer alsof er niets aan de hand was .
ik was aan het poetsen en had nog niets tegen hem gezegt en dan vraagt hij aan me of ik weer niets ging zeggen ????
maar wat moet ik dan zeggen als hij de dag van te voren weer eens heeft geroepen en zo is gaan slapen .
wij hebben ook een kindje en ja het is gemakkelijk om te zeggen dumpen die vent .
ik vraag me soms af wat ik steeds verkeerd doe om dat gedrag van hem uit te lokken , ik ben het zo beu dat hij roept voor zo'n pieteleutigheden dat ik soms denk aan vertrekken maar is dat dan de oplossing ?

Terug naar “Partners, familie & vrienden”