man vriendin gaat vreemd, wij haar ingelicht

ANO

man vriendin gaat vreemd, wij haar ingelicht

Berichtdoor ANO » 27 dec 2007, 22:27

Hoi

Ik ben momenteel heel erg kwaad en wil echt mijn verhaal eens neerpennen.
Alhoewel ik het verhaal serieus zal inkorten wegens héél lang.

De man van mijn vriendin, beste vrienden van ons beide, is 2 maand geleden betrapt op vreemdgaan. Dit was al een hele tijd aan de gang. Wij wisten het eigenlijk al maar wisten niet hoe het haar te vertellen. Het was met een collega en wij kennen veel mensen die daar ook werken, vandaar dat wij er al van wisten.
Toen mijn vriendin mij in vertrouwen nam dat ze dingen vermoedde, heb ik niks verteld. Maar ik heb wel gezegd dat de dingen die ze zei idd niet normaal waren en dat ik hem toch goed in de gaten zou houden. En dat die 2 idd wel heel erg goed overeenkwamen. Ze is hem dan eens gevolgd en zo is alles uitgekomen.
Wij hebben dan uren, dagen,... met beide gepraat. En hij besloot om bij haar te blijven en er alles voor te doen. Ze hebben ook een kind samen.

De 3 weken daarna is er dan nog vanalles gebeurd die echt niet door de beugel konden. Op een avond na een zware ruzie is hij dan toch naar die ander getrokken om dan een paar uur later weer thuis te staan....??
Ik zou het alleszins allemaal niet geslikt hebben....

Daarna ging het weer beter. We spraken geregeld af en deden zo gewoon mogelijk.

Nu de laatste tijd gaat het weer mis. We horen weer allerlei roddels, enkele aanwijzingen ook dat het 'spelletje' weer aan de gang is.
Vanavond belde ze mij dat ze voelt dat er weer iets aan de hand is. Ik heb haar wel gezegd dat ik er ook geen goed gevoel meer bij heb. Dat ik ook weer allerlei dingen hoor.
Ik heb toen niet gezegd dat ik het zeker wist.
Maar na haar telefoontje en een gesprek met mijn man was ik zo kwaad dat ik haar toch terug heb opgebeld om haar alles te vertellen.
Ook belangrijk, ze had mij tijdens het eerste telefoontje verteld om haar aub alles te vertellen als ik iets meer hoorde, omdat ze 'geen gezever' meer wou.

Ik heb er eigenlijk geen spijt van dat ik het verteld heb, hij wist ook van ons dat het zijn laatste kans was. Alhoewel,het andere moment denk ik dat we ons er beter nie mee gemoeid hadden. Maar als ik in haar geval was, zou ik ook graag hebben dat mijn vrienden het mij vertelden. Van onze vriendenkring zijn wij de enigsten die het weten, dus we zijn er sowieso bij betrokken. Ik vind het ook ambetant dat ik namen genoemd heb van mensen die er zich niet wilden mee moeien. Zij heeft wel beloofd dat ze ons en die mensen er ging buitenlaten en ons zeker niet zou vernoemen. Ik hoop het.

Ik vind het echt zo erg voor haar. Ze zou veel beter af zijn zonder hem, daar ben ik zeker van. Maar ja, eenmaal er kinderen bij betrokken zijn wordt het moeilijker natuurlijk. En ze blijft hem graag zien...

Bedankt om dit te lezen. Ik moest het echt van me af schrijven, zo zal ik mss kunnen slapen :-)
Wij kennen zo iemand in de familie en volgens mij is hij net hetzelfde. Is hij bij haar wil hij thuis zijn en omgekeerd.
We zien wel wat er nu van komt. Ik duim voor haar.

Dag iedereen

Gast

RE: man vriendin gaat vreemd, wij haar ingelicht

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 06:48

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als je vriendin. Die man kan gewoon niet kiezen en moet eens dringend uitmaken wat hij wil. Aan je vriendin om te beslissen of zij er dan nog wil zijn voor hem of niet.

appelflap

Berichtdoor appelflap » 28 dec 2007, 11:09

Eerlijkheid duurt het langst, dus dat heb je goed gedaan.
De beslissing is uiteraard aan je vriendin.
Het enige wat je kan doen is naar haar luisteren en er voor klaar staan. Wees een vriendin.

Z

Berichtdoor Z » 29 dec 2007, 11:00

Je hebt er goed aan gedaan.
Ik ben ook een bedrogen vrouw, ik ben nog steeds samen met mijn man, maar... als hij weer iets zou misdoen, zou ik het willen weten!
Geen gezever, geen leugens, maar gewoon de waarheid. En als ze het zelf niet kunnen vertellen, dan liefst nog van iemand anders.
Ik heb ook het geluk gehad dat een collega van mijn partner voor mijn kant koos, en mijn man min of meer 'op het pad' hield. Hij hield mij ook min of meer op de hoogte als er iets was. (partner bedroog me dus ook met collega). Ik ben hem nog steeds dankbaar.

opstartster

Berichtdoor opstartster » 29 dec 2007, 16:46

Alvast bedankt voor de reacties

Waar ik een beetje voor vreesde is dus gebeurd. Hij is gisteren met mijn man komen praten en hij zei dat er echt niks aan de hand meer is tss hen. Hij kon wel geen verklaringen geven op sommige feiten?? Zij zijn dus op 'kerstdag' samen gespot op een verlaten parking. Hier heeft mijn man ook geen verklaring voor gekregen.

k Heb mijn vriendin ondertussen nog niet gehoord, beiden hebben verlof nu dus ik kan ze niet alleen spreken. Ben eens benieuwd wat hij haar wijsgemaakt heeft. Hij kan het zooo goed uitleggen hé.

't Strafste is dat hij tegen mijn man gezegd heeft dat hij weet dat ik haar alles verteld heb, alhoewel mijn vriendin mijn naam niet zou noemen mr mss kan hij het vermoeden, en doet uitschijnen dat ik de boel doen ontploffen heb terwijl er niks aan de hand is. Dat er nu ruzie is voor niks. Man man man
Ben er echt niet goed van geweest. 'k Had zo'n spijt dat ik iets gezegd heb, maar mijn man pept mij op en zegt dat ik het juiste gedaan heb.

Maar als mijn vriendin zijn uitleg weer zomaar pikt dan zal ik haar toch niks meer vertellen hoor. Wat brengt het op?

Goe weekend gewenst iedereen

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 09:06

goh opstartster, hoe goed je het ook bedoelt hebt, door het aan je vriendin te vertellen, it's gonna bite you in the ass!!

als hij het echt zo goed kan uitleggen mag je der zeker van zijn dat hij der ook alles aan zal doen om jouw vriendin bij jou weg te houden.

Ik versta trouwens niet waar jij denkt het recht vandaan haalt om meneer op het matje te roepen, precies of hij gaat gelijk nen kleuter alles gaan vertellen aan jouw man of aan jou,wat denk je nu zelf

je hoort van alles over die man, van horen zeggen weet ik ook veel, maar de waarheid ligt meestal ergens in het midden. Ze zijn gespot jeetje mss hebben ze afgesproken om er definitief een eind aan te maken ( hoop ik voor jouw vriendin dan )

ik vind het heel erg voor jouw vriendin, maar ik denk dat we het hier hebben over volwassen mensen, en ik vind persoonlijk het briefen van je vriendin behoorlijk puberaal, komaan je kan luisteren en raad geven maar je gaat net iets te ver, je zal nog zien jij zal nog de schuld krijgen van alles en waar sta je dan?

het is allemaal niet simpel maar de beste raad die je je vriendin kan geven is dat ze weggaat van hem, het is allemaal heel moeilijk om opnieuw te beginnen maar beter zo dan jaren lang bedrogen te worden en een kind het singaal te geven dat het ok is om zo met mensen om te gaan

ik versta ook dat het moeilijk is voor jouw en je man maar je zal de kerk toch int midden moeten laten als beide partijen jullie beste vrienden zijn

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 11:58

Man man zo'n toestanden, je moet al veel tijd hebben om je daarmee bezig te houden, ze zijn ginds en daar gespot enzo...pfffffff.
En dan hier het relaas komen doen, oharme, weet je vriendin hiervan dat jij zo'n babbeltrien bent?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 13:03

Ten eerste: het is niet jouw probleem dat zij ruzie hebben. Wat je dan ook tegen haar gezegd hebt. Jij hebt daar geen schuld aan. HIJ is degene die dingen doet die niet door de beugel kunnen.

Ten tweede: als er niks van waar zou zijn, zouden er ook geen roddels zijn. Waar rook is... OK niet alle roddels hoeven waar te zijn, maar met zo'n achtergrond zou hij er alles aan moeten doen om die roddels uit de lucht te houden.

Ten derde: als jouw vriendin jou uitdrukkelijk gevraagd heeft jou op de hoogte te houden, dan heb je het goed gedaan. En als zij vervolgens weer in de leugens trapt, tja.

Probeer het niet té dichtbij te laten komen (op je eigen nachtrust) want als het een goede relatie is, dan blijven ze best bij elkaar. En anders is iedereen beter af.

En @ hier ergens boven, als ze met gegronde reden op een verlaten parking waren, zou hij die reden ook gewoon kunnen vertellen.

Sterkte.

En probeer er te zijn voor je vriendin, ook als zij nu keuzes maakt die je zelf niet zou maken, en het allemaal weer opnieuw begint. Het is altijd heel anders als je zelf de persoon bent. Ze zal je nog nodig hebben als (misschien over nog 10x) ze het écht zat is.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 17:06

mja met gegronde reden op een parking tis ook van horen zeggen eh dat de opstartster het weet, als ge nen stok zoekt om nen hond te slaan do i need to say more?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 17:20

Van horen zeggen???
Ja man en dan het hier komen rondbazuinen? Mooie vriendin ben jij!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 30 dec 2007, 18:41

Oei oei, die laatste reacties zijn wel raak

Ik ben zeker geen roddelaarster, dit wil ik toch echt wel vermelden!!
Er zijn al verschillende van onze vrienden die komen polsen zijn omdat zij ook vermoeden dat er daar 'iets aan de hand is' maar ik heb nog nooit iets gezegd tegen iemand. Dat is hun taak. Zijn collega's komen ook steeds vanalles vertellen tegen ons omdat ze weten dat wij beste vrienden zijn. En, geloof me vrij, ik wou dat dat niet zo was. Heb er echt al wakker van gelegen.

Maar ik hoef mij hier eigenlijk niet zo te verdedigen.
Mss mag ik het jullie ook niet kwalijk nemen want jullie kennen het hele verhaal niet.

Ik heb haar enkel de dingen verteld die ik zeker wist. Over de roddels heb ik dan nog gezwegen!

Diegenen die hen gespot had was familie van mij. Toeval natuurlijk. En nog voor die persoon het mij verteld had, had hij (man vriendin) hierover al gebeld met mijn man, om te zeggen dat hij het kon uitleggen.

Maar ik heb idd mijn lesje wel geleerd! Ik zal niks meer zeggen.
Morgen zie ik mijn vriendin, k heb geen idee hoe de situatie nu is.

Grtjes en goede feestdagen

Greet

Berichtdoor Greet » 30 dec 2007, 19:22

Ik zou me als ik u was me er niet mee bemoeien!

Gewoon je vriendin steunen, maar laat haar aub zelf beslissingen nemen.
Draai haar geen op.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 19:40

Het is zeer moeilijk want enerzijds moet je je vriendin niet beliegen net zoals haar man wel doet,dus je moet het haar vertellen.
Vriendschap is toch gebaseerd op eerlijkheid!
Anderzijds kan het zich als ze samenblijven ook tegen jou keren.
Ik heb ooit ook een vriendin ingelicht en uiteindelijk kwamen ze terug samen en de vriendschap was niet meer wat ze was.
Ze zijn dan terug verliefd enz en dan ben jij de storende factor geweest in hun ogen;
Als ik het nog eens meemaak,denk ik dat ik naar de man ga en hem zeg dat hij het zelf maar moet opbiechten aan haar of anders doe ik het.
Het is beter dat ze het van hem zelf hoort want het is kwetsend dat anderen het weten en de bedrogene zelf niet!
En las het moet zou ik het haar toch zeggen.Wel alleen als ze mijn beste virendin is.want ik zou niet met de leugen kunnen leven als zij vermoed dat er iets is.

opstartster

Berichtdoor opstartster » 30 dec 2007, 20:56

Wat ook belangrijk is: hij had reeds 6 maand een affaire toen het 2 maand geleden uitgekomen is, en toen heb ik het NIET gezegd alhoewel ik het wist. Ik heb wel laten uitschijnen dat ze hem toch goed id gaten moest houden en dit nadat ze haar twijfels aan mij vertelde.

Nu zijn we dus 2 maand verder en is het al opnieuw aan de gang! Terwijl er weer veel mensen zijn die op de hoogte zijn cfr collega's. Als ik dan hoor hoe er met mijn vriendin gelachen wordt (niet altijd uitlachen mr meer zo van: ocharme da schaap) op zijn werk, vind ik dat echt erg.

En ook: ik hoop uit de grond van mijn hart dat het weer goedkomt! Ik had echt gedacht dat hij tot de jaren van verstand zou gekomen zijn toen alles uitkwam.

Inge

Berichtdoor Inge » 30 dec 2007, 23:58

Een goede raad: Luister naar je vriendin, maar onthou je van alle commentaar! Ik zou me nooit uitlaten over zulke zaken, laat staan erover roddelen. Ben ik daarom een slechte vriendin?
In elk geval weet jouw vriendin weet nu. Je hoeft je echt niet meer uit te laten over haar man. Hij is tenslotte haar partner en vader van haar kind. Leven en laten leven, zou ik zo zeggen. Laat haar de keuze!

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 10:52

@inge: amai, ik heb liever de korte pijn hoor; Dat ze mij efkes kwetsen door de waarheid zeggen dan dat iedereen van alles weet en ik als enige niet!
Ik zou het zeker ook vertellen aan mijn vriendin! Dat is vriendschap: eerlijk zijn tegen elkaar en de ook zo prettige dingen aan elkaar vertellen...
Moest ik weten dat mijn vriendinnen zoiets verzwegen zouden hebben ik bekeek ze nooit meer!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 02 jan 2008, 18:24

k heb mijn vriendin gesproken, en haar man heeft 'gezworen' dat hij daar niet was!!??? En zij gelooft hem!!??? Ik zou met nog meer bewijzen kunnen afkomen, maar ik heb wijselijk gezwegen.

Ik ga er mij zeker niet meer mee bemoeien ook al vraagt het ze me. Ze gelooft toch altijd zijn uitleg.

k Snap wel dat het voor haar heel moeilijk is, maar té is té.

Nog eens bedankt voor de reacties

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 07:32

Ja, het is heel anders aan de andere kant van het verhaal.
Maar ik hoop dat je er wel voor haar blijft zijn. En niet met: ik zei het toch al? Als het uiteindelijk weer eens uitkomt.

Ze zal je nog nodig hebben... Sterkte!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 08:55

KLIKSPANEN!!!mij hier zo komen zwart maken

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 11:38

Een goede raad: zeg niets meer maar ontken ook niets. Zeg haar gewoon dat je er niet meer wil tussenkomen omdat je zeker geen ruzie wil met haar.
Als ze je nodig heeft, zal ze zelf komen en dan kun je haar bijstaan. Als je eerlijk bent, komt het tussen jullie te staan.

@ 12:38

Berichtdoor @ 12:38 » 03 jan 2008, 14:48

Dat is idd een goede raad.

Opstartster, als je je gaat blijven moeien en zij kiest zijn kant ga je haar verliezen, hij gaat voor zijn vrouw geen vriendin willen die in zijn ogen zijn huwelijk wou kapotmaken. Je hebt je plicht gedaan, backoff. Je gaat alles terug in je gezicht krijgen.

opstartster

Berichtdoor opstartster » 03 jan 2008, 18:45

Ik ga idd die raad opvolgen.
Ik ga haar in het vervolg haar verhaal laten doen, maar er niet op reageren.
Ze mag altijd komen praten met ons, en hij ook trouwens.

Grtjes

Terug naar “Partners, familie & vrienden”