uitgaan

mama van 3

uitgaan

Berichtdoor mama van 3 » 19 dec 2007, 19:58

De titel zegt het zelf, vind je het kunnen om uit te gaan zonder man.
Geeft het een "verkeerd" beeld van je relatie, of moet het kunnen.
Niet elke week natuurlijk, en mits het juiste gedrag.
Ben benieuwd wat jullie vinden.

Michelle

RE: uitgaan

Berichtdoor Michelle » 19 dec 2007, 20:03

Natuurlijk moet dat kunnen!!! Als je mekaar vertrouwd is er toch geen probleem?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 dec 2007, 06:31

Ik kan er niet bij dat iemand zich die vraag stelt!! Natuurlijk moet het kunnen om nog eens alleen op stap te gaan. Je hangt toch niet vast aan je partner?
Mijn man moest het eens proberen om mij te verbieden alleen weg te gaan. IK denk dat ik diezelfde avond nog mijn koffers pak. Natuurlijk hou ik rekening met mijn man en kind, maar als vriendinnen en ik zin hebben in een avondje uit (en dat gebeurt niet dagelijks) dan kan (mag) hij mij niet tegenhouden!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 06:48

Ik ben van het ouderwetse type en vind dat dit niet kan. Je bent getrouwd of niet! Ofwel ga je samen uit ofwel blijf je thuis. Als je alleen als getrouwde vrouw uitgaat is dat om een andere man te versieren, dus dat komt sletterig over. Heb het maar weer juist meegemaakt in de vriendenkring. Vrouw begon onschuldig af en toe eens uit te gaan met haar vriendinnen omdat man niet wou of niet kon. Heeft een andere leren kennen en boempatat daar heb je het. Huwelijk van 30 jaar om zeep. Wees er van overtuigd dat dat veel gebeurt. Als een vrouw dat begint te doen, alleen uitgaan, is er gegarandeerd stront aan de knikker.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 07:13

Ik val achterover van de reactie hierboven. Mag je dan ook niet alleen naar de bakker gaan? Daar kan je ook een man tegenkomen hoor?? Of op de trein naar mijn werk zie ik ook altijd dezelfde mensen. Daar kan ook een relatie ontstaan. 't ls maar of je er voor open staat of niet.
Ik doe avondschool en moet drie keer per week naar de les gaan. Het is voor een A1 diploma. Moet mijn man achterdochtig zijn elke keer ik naar de les vertrek? Moet hij mij aan school gaan afzetten??
Ik vind dat je elkaar moet kunnen vertrouwen. Ik vertrouw mijn man toch ook als hij voor zijn werk enkele dagen naar buitenland moet. Of zou hij zijn job moeten opzeggen??

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 07:29

naar de winkel gaan of uitgaan kan je nu toch ook niet vergelijken he
wij gaan ook soms alleen buiten hij naar de voetbal en ik om in clubverband te dansen onder vrouwen
maar zo uitgaan om te feesten neen we hebben dit elk 1 keer gedaan en gezegd nooit meer we voelden ons er niet goed bij
we misten elkaar
ok nu denken jullie 1 avond van elkaar en al missen
maar gewoon als wij uitgaan hebben we elkaar om mee te dansen en te zwansen en dat is dan wat ik mis
dus voor ons alleen weggaan om te feesten NEEN echt niet

22 dec 2007 07:48 @22 dec 2007 08:13

Berichtdoor 22 dec 2007 07:48 @22 dec 2007 08:13 » 22 dec 2007, 17:41

Wat voor een zever vertel jij hier! Hoe kan je nu naar avondschool gaan vergelijken met de bloemetjes buiten zetten samen met je vriendinnen?
Wordt eerst eens volwassen en praat dan nog eens mee met de grote mensen.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 17:53

Wow, wat een rare reacties zitten hier tussen!

Mijn man is op dit moment alleen weg, met zijn voetbalvrienden. Heb ik geen probleem mee. Gisteren ben ik alleen weg geweest met enkele vrienden (ja, toevallig alleen maar mannen) en dat was voor hem ook geen enkel probleem. Als wij uitgaan, is dat echt niet om iemand anders te versieren. Gewoon om eens een toffe avond te hebben met vrienden, met leuke babbels en soms zotte kuren (vooral de mannen dan, als ze wat gedronken hebben) :hihi

Meestal gaan we wel samen uit natuurlijk, maar het gebeurt dat een van ons iets anders aan de hand heeft (of geen zin heeft en wil thuisblijven) en dan gaan we gewoon alleen weg. Waarom ook niet? En neen, ik mis hem echt niet tijdens die paar uurtjes...

Trouwens, als je dan toch meteen zo jaloers bent op elkaar, wat doe je dan als je voor je werk een paar dagen weg moet met collega's van het andere geslacht? Hem of haar weigeren om te gaan?

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 21:30

Wij zijn reeds 16 jaar getrouwd en hebben geen van beiden behoefte om alleen weg te gaan, als we er eens tussenuit willen zoeken we een oppas voor de kinderen en gaan we samen uit.
We hebben er echter geen probleem mee wanneer er eens een enkele keer "een glaasje gedronken wordt met collega's" of een keertje een vrijgezellenavond met een vriend(in) maar dit komt eerder zelden voor.
Toeval wil dat we achteraf toch "iets" miste op zo'n avond. ELKAAR!
En dat geeft een goed gevoel. Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 10:35

Mijn beste vriendin woont in utrecht en soms ga ik er een heel weekend heen. Mag dat?
We hebben de grootste lol dan, maar er zal me nooit een andere man kunnen verleiden, omdat ik na 15 jaar nog steeds veel van mijn ventje hou ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 11:02

Mijn man gaat constant alleen weg! Hij werkt regelmatig in het buitenland en 's avonds gaan ze dan weg onder de collega's. Ook thuis spreekt hij regelmatig af met zijn vrienden. In een goede relatie moet dit kunnen! Ik ga 's avonds bijna nooit weg omdat ik er niet echt behoefte aan heb momenteel, maar tijdens de dag dan weer wel.
Spijtig genoeg weten veel mensen niet meer wat 'trouw' betekent... Gewoon van de ene naar de andere springen, want de verliefdheid is over! Verliefdheid duurt maar maximum een jaar of 3, tegen dan zou het al een 'houden van' moeten geworden zijn. Maar als ikke natuurlijk op de eerste plaats staat, wordt de partner nogal snel ingewisseld voor een andere!
Conclusie: in een goede relatie moet dit kunnen, maar weinigen hebben een echte goede relatie...

aan 22 dec 07:48

Berichtdoor aan 22 dec 07:48 » 25 dec 2007, 16:12

Als die vrouw die uitging en iemand anders leerde kennen inging op de avances van een andere man, dan ligt dat niet aan het uitgaan op zich, maar aan het feit dat hun relatie niet helemaal snor zat. Als je relatie goed is, en je gaat uit, dan heb je geen behoefte om iemand te versieren of om je te laten versieren.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 08:18

Er is natuurlijk een groot verschil tussen niet mogen of niet willen. Als je niet alleen weg wil gaan, omdat je het niet plezant vindt, omdat je je niet amuseert zonder elkaar, omdat je elkaar echt niet kan missen,... dan kan ik het nog een klein beetje begrijpen.
Maar niet alleen weg gaan omdat het niet mag van je partner, dat vind ik echt helemaal fout!

25dec 2007 17.12

Berichtdoor 25dec 2007 17.12 » 26 dec 2007, 08:52

Wel ik ga niet akkoord met het feit dat "indien je relatie goed zit je geen behoefte hebt aan iemand versieren". Versieren zou ik nu niet doen , maar mannelijke aandacht niet seksueel gericht wie heeft dat niet graag.? Zelf ga ik niet alleen uit , met kindjes gaat dat niet. Het is ook een feit dat ge wel degelijk van 2 mannen kan houden. Het is echter niet aan te raden want het brengt te veel schuldgevoelens , leugens en verwarring te weeg.
Daarom uitgaan met je man of thuisblijven. Ook gezonder voor de kinderen!De gelegenheid maakt de dief. Gaan winkelen vind ik nu niet uitgaan.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 13:10

Ik ga nu toch even advocaat van de duivel spelen:

"mannelijke aandacht niet seksueel gericht wie heeft dat niet graag?"

Euhm, in mijn ervaring is alle mannelijke aandacht vroeg of laat seksueel gericht ;) Maar dan nog vind ik dat niet erg. Je hebt als vrouw in handen of je die aandacht voedt of afweert...

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 14:12

Hierboven: nee hoor er zijn ook gemengde vriendschappen. Het is zo:als een goede vriend intieme insinuaties begint te maken dat de vriendschap over is. Dus alle mannelijke collega's die lief en hoffelijk voor je zijn hebben seksuele intenties. Nee dat vind ik niet!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 16:16

Dan valt het niet meer onder de noemer "mannelijke aandacht", als je over collega's spreekt. Ik heb zelf vrienden genoeg, maar dat is geen "mannelijke aandacht" hè.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 17:12

Welke mannelijke aandacht krijg jij dan wel?. Alles hangt af van de etablissementen die je bezoekt!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 17:28

Daar heb ik het toch niet over. De etablissementen die ik bezoek zijn best wel zedelijk :hihi

Zoals die persoon het zei, ging het over mannelijke aandacht maar dan geen versierpogingen. Dan bedoel je dus wel degelijk meer dan een gewone babbel met een toevallig mannelijke collega of toevallig mannelijke vriend. Dan versta ik onder die "mannelijke aandacht" wel degelijk iets seksueels, al dan niet oppervlakkig. Je gaat me toch echt niet vertellen dat een man die je vooraf van haar noch pluim kent, een hele poos met je gaat zitten babbelen zonder dat daar van zijn kant ergens een seksuele lading tussen zit? Vandaar: in dat soort mannelijke aandacht zit altijd iets seksueels.

Maar OK, daar ging het hier toch niet over. Ik vind dan nog steeds dat je mag uitgaan zonder partner, ik zie daar echt geen graten in.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 18:37

ach wat . Vrouwelijke vriendschappen (vrouw-vrouw) zijn in zekere zin ook sexueel getint. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle vriendinnen met elkaar in bed duiken. Maar sexuele aantrekkingskracht speelt in elke vriendschapsrelatie.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 18:59

Amaai ik denk dat ik een abnormale ben dan...

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 06:50

Ik vind dat ieder koppel dat voor zich moet uitmaken, als beide partijen daar geen problemen in zien moet dat toch perfect kunnen?
Ikzelf heb er geen behoefte aan, mijn man gaat sowieso niet op café en zijn vrienden ook niet, er zijn zo een paar plaatsen waar het in het weekend altijd de zoete inval is en daar komen ze dan samen.

Ik loop hier al lang genoeg rond en heb al genoeg gezien en meegemaakt om te weten dat zelfs mensen die in een goede relatie zitten zich kunnen laten verleiden in een sfeer van uitgaan, muziek en vooral: drank.

Kim

Berichtdoor Kim » 28 dec 2007, 12:51

Ik zeg nu niet dat je elk weekend apart op stap moet gaan, maar wat kan het nu voor kwaad om eens apart te gaan. Als mijn man gaat voetballen, gaat hij daarna ook wel wat pinten pakken op café. Als ik dan elke keer moet denken dat hij andere vrouwen versiert...

En ik ga bijvoorbeeld morgen met twee collega's naar clouseau, en dat is ook niet om venten te versieren.

Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar je moet elkaar toch ook een beetje vertrouwen. En trouwens, en ik ben soms al eens blij van gewoon alleen thuis te zijn, een glaske wijn te drinken en een melige film te zien... :hihi

Sientje

Berichtdoor Sientje » 02 jan 2008, 15:32

Alleen uitgaan moet kunnen. Mijn man gaat vrijdagavond altijd iets drinken met zijn vrienden. Hij drinkt een 3-tal mazoutten en voor de rest cola. Soms ga ik wel eens mee, maar dan sta ik mij te vervelen. Ik ga liever eens naar de film of uit eten. Café of discotheken doe ik niet zo graag, vooral omwille van de rook...
Een feestje bij iemand thuis dat gebeurd wel eens, dan gaat manlief mee.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:11

mijn man ga om de 2 weken naar anderlecht zien, soms ga ik mee, soms ga zoon mee. hij ga dan altij ene drinken met zijn kameraden. waarom niet???
ik ga heel soms es ene drinken 's avonds met vriendinnen, in september naar milc inc met vriendinnen en zo om de 2 weken ga ik hele dag, meestal donderdag, met vriendin naar koopcentrum. maar we gaan heel veel samen weg ook en we laten elkaar vrij.

bij mijn ex mocht ik niks, zelfs niet naar mijn moeder gaan dat 400 m verder woont. ze heeft haar kleinzoon niet gezien tot hij 5 maand was. echt erg vindt ik da. maar door die relatie ben ik gegroeid. ik verbiedt mijn man niets en omgekeerd ook niet. en kijk na 4j amper ruzie gehad over uitgaan.

1 keer vond ik het nie leuk en maar dan was hij ook weggeweest tot half 2 's middags, was wel zijn vrijgezellenfeest en was naar after club geweest. ik doe gewoon week later hetzelfste. hij wist toen direct hoe ik me voelde hihi

Terug naar “Partners, familie & vrienden”