Schoonouders vaak op bezoek

Gast

RE: Schoonouders vaak op bezoek

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 12:51

spanningen geeft het altijd wel hoor,toen ons 1ste kind werd geboren zelfde verhaaltje, iedere minut van de dag stonden ze daar.Mijn man durfde niks te zeggen dus heb ikhet maar gedaan, maarja dat schoot tuurlijk in het verkeerde keelgat, dus was ik plots de boeman.Kids hier moesten ook niet veel van hun hebben altijd maar dwingen, nu jaren later zelfde verhaaltje wat hier, zoon vind dat schoonouders beter zijn , ze krijgen daar meer als hier, tja wij hebben dan ook nog studerende kids en iedere cent moet geteld worden, maar desondaks geven we (als we de kans hebben) ons kleinkind veel liefde, dacht zo dat is toch onbetaalbaar.I k heb me daarbij neergelegt, leven gaat door stoor me niet meer daar aan.Als we zoons schoonfamily tgen komen, horen we ze zeggen daar heb je de gierigaards

n

Berichtdoor n » 05 dec 2007, 12:19

In het begin kwamen mijn schoonouders ook veel maar heb het hen gezegd , ze waren daar niet kwaad voor , want ik had het heel voorzichtig aangepakt . Nu is het juist soms een probleem ze komen zekers 1 maal in de week en weet nooit wanneer. Heb hen al gezegs dat ze eerst eens moeten bellen maar de eerste weken doen ze het en daarna niet dus ja ze zien wel of we thuis zijn he.Ik zou het hen toch voorzichtig zeggen want het is niet leuk voor u en het ook eens rustig bespreken met uw man als uw man achter u sta dan sta je heel wat verder hoor . En u niet laten doen ik doet dat ook niet meer over mij laten lopen en ben veel gelukkiger dan ooit.

i. (opstartster)

Berichtdoor i. (opstartster) » 07 dec 2007, 08:39

@ 25 nov - 13u54: Wat is dat nu voor zever? met die 5min per dag zien mijn ouders haar nog minder dan men schoonouders... en tegenwoordig ga ik rechtstreeks naar huis.

ONdertussen al vele gesprekken gehad met mijn man... ik zei hem van kijk: geen bezoek meer door de week. (ik volg een opleiding nu waar ik thuis nog redelijk veel voor moet doen). Maar we gaan dan 1 weekend bij zijn ouders eten en 1 weekend bij mijn ouders. 1 keer of 2 keer per maand gaan we met ons 2 weg en dan komen ze maar om de beurt oppassen. Dat vond hij allemaal goed.
Hij is dit tegen zen ouders gaan zeggen... maar blijkbaar vinden ze dat nog niet genoeg!
Ze bellen men man die dan zegt van: nee vanavond past het niet dat jullie langskomen... en wat doen ze dan... een uur later staan ze hier...
Gevolg is dat ik gewoon nog begin te twijfelen aan mijn man als hij wel iets gezegd heeft over dat bezoek...
Alles wordt altijd achter men rug geregeld. Ze staan hier gewoon. Ze blijven dan nog uren. Ze nemen ook heel de zetel in beslag, negeren mij compleet, doen alsof ik niet besta... ahja want wat is dat nu voor een idee geen bezoek door de week... (en ik heb niet gezegd NOOIT meer door de week maar zeker niet elke week meer.) ze maken allemaal maar plannen waar ik bij sta.. maar als ik iets wil zeggen... dat mag niet... ben het echt zo beu!
Binnenkort ontploft de bom hier! De relatie van men man en mij staat echt onder hele hoge spanning. En de oplossingen die wij vinden... daar houden zij zich gewoon niet aan.
Mijn eigen ouders komen dus al niet meer op bezoek gewoon door het feit dat de schoonouders ook altijd TOEVALLIG hier zijn! Echt erg is het.

i. (opstartster) nog eens

Berichtdoor i. (opstartster) nog eens » 07 dec 2007, 08:43

@n: ik heb al voorzichtig geprobeerd maar ze doen net alsof ze mij niet horen. Dat doen ze altijd als iets hun niet aanstaat. Ze komen ook vaak op bezoek bij mijn ouders en die hadden ook al eens voorzichtig gezegd dat koppels privacy nodig hebben enz. (ik heb hun niet gevraagd iets te zeggen maar blijkbaar hebben ze dat gedaan) maar dan beginnen ze over iets anders... en over hoe ze ons toch helpen.... (?) dus zij hebben alle recht enz. (zijn van het principe voor wat hoort wat... maar daar ben ik niet voor te vinden... ik neem dus ook al niks meer aan van hun...)
Het leven kan toch ingewikkeld zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 08:49

Er zijn ook schoonouders die hun kleinkind( van hun zoon )pas tijdens week-end in moederhuis komen bezoeken! Dat vind ik nog erger hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 18:14

en dan heb je er ook die hun 1ste kleinkind komen bezoeken in moederhuis en als schoonouders dan aankomen worden ze buiten gewerkt, maw, ze gaan gewoon voor hun zitten staan, en negeren hun

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 10:10

hierboven: dat zal dan wel redenen hebben!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 12:19

opstartster,

kan je ze niet gewoon voor de deur laten staan??
gewoon niet opendoen, desnoods rolluiken naar beneden...
laat maar bellen en bonken...
En als ze dan vragen waar was je, dan kan je gewoon zeggen dat je dacht dat ze niet gingen komen en dat je in je bed was gekropen...

Het is ook jouw huis, he dus sta gewoon op je strepen hoe moeilijk het ook is...
Als het teveel is voor jou, dan is het teveel...

Ik heb gisteren ook mijn schoonma duidelijk gemaakt dat ik niet alle avonden om 20 uur bezoek wil als ik net bevallen ben van de tweeling, Maar je merkte ook heel goed dat het niet doordrong want in die en die omstandigheid...
Gelukkig ben ik zeker van mijn man zijn steun en die zal zelf de bel afzetten ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 10 dec 2007, 21:26

1 troost, blijven volhouden en het gaat beteren hoor.

Mijn schoonouders waren schatten van mensen, nooit (of heel heel zelden) kwamen ze zomaar onverwacht bij ons aanzetten.
Tot ik bevallen ben... ze schenen te denken dat ik me hier zat te vervelen ofzo, "ik was toch 4maand thuis"... Ik ben bevallen van een tweeling, en kon echt elk half uurtje slaap overdag goed gebruiken, maar nee...
Ik herinner me nog hoe ze heel in 't begin eens zeiden "morgen kunnen we niet komen", lol. Toen heb ik wel direct gezegd "jamaar ge moet niet alle dagen komen he, ik moet ook nog slapen enzo". En nog maar eens het hele scenario uitgelegd : de kinderen moesten elke 3h voeding krijgen (ze waren prematuur), en aan zo'n 45min/kind (verschonen + borstvoeding) was ik dus 1.5h bezig. => dus ik had telkens 1,5h tussenin. Over de 24h maakt dat 8 blokjes van 1.5h... Waarvan 1 voor douche & ontbijt, 1 voor middageten en 1 voor te koken en 's avonds te eten => dus nog 5 x1.5h over om te slapen. En dan kan je er echt niet mee lachen als "dingdong"...daar zijn ze weer.
Ik had ook al gevraag om vooraf te bellen (met het idee : bellen of het past) maar dat interpreteerden ze als volgt : bellen om te zeggen "wij zijn onderweg he, binnen 10 minuten zijn we daar". *zucht*
God wat heb ik hen toen bij momenten gehaat... als mijn ouders kwamen (die kwamen heel wat minder vaak, uit begrip...) kon ik ook nog even gaan slapen, mijn ma stak ook al eens een handje toe met strijk enzo. Mijn schoonouders zijn echter bejaard en schoonma sukkelt met de gewrichten dus hen moest ik ook nog "bedienen" zeg maar (nu ja dat moet niet maar ik ben beleefd opgevoed dus bood hen een tas koffie aan enzo...en maar knarsetanden in de keuken en mijn tranen van frustratie binnenslikken)
Eens ik terug aan het werk was ben ik nog duidelijker geweest, mijn gezicht moet vaak boekdelen hebben gesproken. Ik ben dan zeer spoedig 4/5de gaan werken, en heb dit bewust niet tegen mijn schoonouders verteld... Pas na enkele maanden kwamen ze erachter, toen heb ik gedaan alsof mijn neus bloedde, "oh had ik dat dan niet verteld ?" en dat is echt niet mijn normale manier van doen hoor... ik had ook nooit gedacht dat ik in zo'n "zappybaby" situatie ging terechtkomen :). Dat leek me iets voor andere mensen, niet voor zo'n verstandige, gezellige familie als die van mij & mijn man... zo zie je maar.
Toen mijn schoonma iets zei van "dan kunnen we op woensdag langskomen" heb ik bewust overdreven eens "geproest" van 't lachen, en gezegd "maar nee, ik heb geen tijd meer om koffie te zitten drinken hoor, 't schoon leven is gedaan, ik ben terug aan 't werk he. Op woensdag moet ik mijn huishouden doen".
Die eerstvolgende woensdag heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ben naar een vriendin gereden - en idd, achteraf hoorde ik dat ze waren langsgekomen, en zo heel verbaasd waren dat ik niet thuis was. Ik heb het verder maar altijd genegeerd, en enkele weken later was het voorbij. Terug het oude patroon dat WIJ langskwamen bij hen...pfew.
Nu een paar jaar later kan ik er bijna mee lachen...
Goeie moed !! :)

Gast

Berichtdoor Gast » 13 dec 2007, 09:42

Wat is me dat toch maar altijd met die schoonouders?
Kheb het gevoel dat het merendeel van zappy hier wel problemen mee heeft.
Ook ik heb er bijna niets dan last mee.

Voor ik zwanger werd waren dat zeer vriendelijke mensen maar eens ik zwanger was...eerst was de schoonmoeder beschaamd om het nieuws te vertellen aan iemand (ik stond bijna op bevallen toen ze het toch eindelijk eens bekendmaakte aan vrienden van mijn schoonouders die daar bijna elke week op visite kwamen - de familie aan die kant wist het ietsje eerder toch wel-), ook nooit eens aan mij vragen hoe het ging in die tijd enz, en eens ik bevallen was, bleek ze ineens een hele trotse oma! Ik al opgelucht dat ze was bijgedraaid, dacht dat eindelijk alles op zijn pootjes viel toen....ja daaag, niet dus!
Ze respecteren onze opvoedingswijze totaaaal niet, onze baby is nu 3 maanden oud en telkens als ze slaapt of rustig is, en de oma&opa zijn op visite of wij zijn daar op bezoek, moet mijn dochter uitgehaald of op zn minst wakker gemaakt worden, want "ze zien ze toch al niet zo vaak (2x per week) en als ze dan nog slaapt hebbe ze er helemaal niks aan". Als wij dan naar huis gaan of zij zijn hier weg dan zitten wij wel de hele dag met een moeilijk baby'tje wiens rust zomaar is verstoord...leuk hoor...

Er iets van zeggen (weliswaar beleefd, ben nog nooit uitgevlogen ofzo, zou het mss eens moeten doen) helpt er totaal niks aan, ze lachen het gewoon weg of doen gewoon alsof ze het niet horen! Mijn man steunt mij hier volledig in, maar durft zelf niet opkomen tegen zijn ouders (ja wat hebben mannen daar nou toch ook weer mee?) De enige reden waarom ik het nog allemaal onderga is mijn man..het blijven zijn ouders, hij ziet ze graag dus mijn dochter er van weghouden is gewoon not done..

Wat benijd ik de mensen die makkelijke, vriendelijke en liefdevolle schoonouders hebben! ;)

Volhouden beste i., je bent niet alleen :)

Ano

Berichtdoor Ano » 17 dec 2007, 23:26

Ik heb nu ook een andere kijk op mijn schoonmoeder sinds ik bevallen ben. Ze heeft eigenlijk wat het mooiste moment in mijn leven moest zijn (geboorte van mijn dochtertje) een beetje verbrod. Ze woont namelijk 30 kilometer van ons thuis en besloot anders om een hele week bij ons te blijven slapen als ik in het ziekenhuis lag. Elke keer mijn vriend op bezoek kwam was ze er bij, we hebben geen enkele minuut kunnen genieten van elkaar en van het nieuwe meisje in ons leven. Ons dochtertje lag nu wel in de couveuse maar ook op de kamer konden we niet van elkaar genieten. Had op dat moment wel wat steun nodig omdat ik 5 weken te vroeg bevallen was en ik mijn bevaling heel anders had voorgesteld. En als ik me dan daardoor niet zo goed in mijn vel voelde waren het mijn hormonen volgens haar.
Mijn vriend stond er bij alles niet echt bij stil, hij was tevreden, zijn potje gekookt, boterhammetjes klaar voor t werk en zijn moeder die hem bemoederde.
Toen thuis, is ze dan nog enkele dagen komen slapen als we nog wat moesten verven. Ik had bijna de kans niet om mijn dochtertje vast te nemen, het kleinste windje dat ze liet sprong ze recht en met haar hoofd dat park in. Ik kreeg het op mijn ........
Nu is ze al enkele weken op vakentie in het buitenland maar op het einde van de week is ze terug, hou mijn hart vast.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 17:17

Hier ook, schoonma elke dag ad deur gehad, mijn man zei er niks van tot ik gewoon het in mijn hoofd haalde om eens goed uit te gaan...dan boel gehad, gezegd dat ik dat niet meer wou en elke keer als ze nu ongevraagd ad deur staan doe ik het terug, vola.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 21:57

Ja, ik ben ook zo. Als ze nu ongevraagd binnenstapt stap ik gelijk buiten en laat de kleine bij haar.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 08:03

ik ben schoonmama zo beu !
ze staat hier elke dag ,ze havelt steeds met de kleine tot zolang dat hij begint over te geven en dan zegt ze doodleuk oh vies he !!
als ze hier is is overdrijven en andere mensen kleineren het toppic .
maar ze heeft zelf niet door dat ze niet meer als een sociaal geval is dat te lui is om te helpen donderen !
haar eigen kinderen komen bijna nooit bij haar omdat het er zo vuil is en alles plakt !
daar is ze voor in haar gat gebeten omdat haar kinderen niet naar haar omkijken maar wij werken allemaal en hebben niet steeds de tijd om ELKE DAG bij haar te liggen !
nu begint ze werkjes uit te vinden zodat haar kinderen toch moeten langskomen en oh we als ze niet komen he want dan voelt ze zich verwaarloost . ( en uiteindelijk is het mijn venteke die het werk altijd moet doen ! )
zelf werkt ze niet en staat ze elke dag aan onze deur en dan blijft ze een uur of 3 - 4 en mijn werk blijft liggen !
ik heb haar op alle " normale " manieren al laten weten dat we liever hebben dat ze 1 keer per week komt maar luisterd ze ?? NEEN !
als ik met schoonpa ga shoppen ( schoonouders zijn gescheiden ) dan belt ze me op om te vragen of ze mag langskomen ? en ze weet dat ik met haar ex ben winkelen !
zeg ik dat ik op vertrekken sta dan staat ze 10 min. later toch aan de deur zodat ik mijn afspraken mis !
ik ben het zo beu he !

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 18:58

@hierboven die trekken herken ik ook in mijn schoonmoeder

om het helemaal compleet te maken, heb ik ook zo een ergerlijke band met mijn EIGEN moeder pfff om de twee voet staat ze aan de deur om nen koek?! voor de kindjes binnen te steken, ze vraagt of ze mogen komen logeren , je zegt dat aan de kindjes willen jullie blijven slapen bij oma en opa, juuuuuj toch niet want nog geen 5 uur later telefoon dat het dan niet zal passen dat ik maar een andere datum moet kiezen wtf ik heb toch niets gevraagd, ze stelt het zelf voor!!!

en maar gaan stoeffen over haar kinderen , euh ma, da zijn uw kinderen niet dat zijn MIJN kinderen, of nog beter, mijne jongste da is echt geen knuffeldier iinvergelijking met zijn grote broer, en maar klagen bij mijn broers dat hij haar niet graag ziet en dat ze zo geen band zal krijgen met hem zoals bij zijn broer, en laat dan ook geen moment gerust om het te laten blijken dat ze grote broer veel liever vind dan hem, leuk hoor tis niet omdat da kind 14 maand is dat hij dat niet merkt!

elke dag telefoon, wat hebde gegeten, wa is de dag geweest voor mijn jongens ( nogmaals da zijn uw jongens niet da zijn mijn jongens) ge hebt toch uw huis gekuist eh, is uwe afwas gedaan, en noem maar op.... en dan verwonderd zijn dat ik af en toe keer ontplof! Of heel leuk zeggen dat mijn huis een stort is omdat ik niet constant aant het poetsen ben, sja sorry ik heb 2 kleine kindjes en ze mogen moeten thuis spelen, dan kan er al eens rommel liggen, ik heb nu eenmaal niet de puf, om als ik opsta om 5 u smorgens mijn huis te beginnen kuisen, gaan werken en thuisgekomen nog eens mijn huis van boven tot onder te kuisen, en dat elke dag! trop is trop teveel is teveel!

Terug naar “Partners, familie & vrienden”