Schoonouders vaak op bezoek

i.

Schoonouders vaak op bezoek

Berichtdoor i. » 12 nov 2007, 10:44

Hoi

Hier zijn al veel onderwerpen gepost over schoonouders enzo. Ik kan normaal gezien wel goed overweg met men schoonouders... maar sinds ik bevallen ben... zijn er toch wel een paar dingen waaraan ik me erger. Het is het eerste kleinkind.

Mijn schoonouders komen vaak wel 3 à 4keer door de week (dus niet weekend) op bezoek. En dan verwachten ze nog dat we in het weekend ook naar daar gaan. Waar ik dus meestal geen zin meer in heb aangezien ik hun al zoveel gezien heb.
Mijn man zegt ook altijd ja als ze bellen... ik word er zo kwaad van. Een maand geleden was ik echt ziek en ik had gezegd tegen men man: aub geen bezoek vandaag want ik voel me echt niet goed... zijn ouders bellen en man zegt weer ja :s

Hij ziet het probleem niet... Wij hebben geen tijd voor onszelf meer... als mijn ouders nu ook nog eens zo vaak zouden komen... dan zaten we NOOIT alleen... (mijn ouders komen nooit door de week omdat ze weten dat schoonouders zo vaak komen en ze willen ons rust gunnen).

Vorige week is het tot een soort uitbarsting gekomen. Schoonmoeder had gebeld (we waren zaterdags niet daar geweest.. terwijl zij dacht dat we gingen komen maar man had gezegd: we zullen zien... dat is toch geen ja!!!)
Toen heb ik tegen men man gezegd dat ie kon vertrekken als het hem nie aanstond en dat het me genoeg was geweest... zijn mama pakt ook altijd de baby uit men armen en zo een toestanden... klaagt altijd dat ze nooit mag oppassen... euhm... maar wij gaan eig nooit weg dus als ik geen oppas nodig heb??? En als ik er dan één nodig hebt, zegt ze dat ze niet kan en geen tijd heeft.. ok dat is jammer... maar ik heb het eerst aan haar gevraagd dan he...

verder is ze stikjaloers op mijn mama. Want die ziet de kleine zo vaak en bla bla... wat in principe waar is want ik ga als ik de kleine van de creche haal altijd 5min binnen. Niet langer. omdat zij 2min van de creche woont. Schoonouders wonen 25min verder... en omdat ik een zeer goede band heb met mijn mama... En ja.. die 5min... dat is erg he.. verder komen men ouders hier zelden op bezoek en gaan wij af en toe op zondag eens naar daar maar zij verwachten niks...

Goh.. soms voel ik me zo geleefd. Gisteren zijn schoonouders langsgekomen.. ze gingen EVEN blijven. maar de kleine sliep pas eigenlijk (ja sorry maar ik hou de kleine voor niemand wakker en daarbij wist ik niet dat ze gingen komen aangezien mijn man niks gezegd had). Bleven ze echt 3u zitten totdat de kleine wakker was om hem dan meteen van me af te pakken... sorry maar ik kan er echt NIET meer tegen.

Mijn man heeft wel iets tegen hun gezegd dat ze niet meer zoveel moeten komen... maar ja daar trekken ze zich niks van aan... pff.. en ik heb echt niks tegen hun persoonlijk maar dat zij niet snappen dat wij ook een gezin zijn dat zelf ook weleens wil genieten... maar nee... ik ben een egoïst vinden zij...

Ben ik nu echt zo onredelijk?? Iedereen met kinderen die ik ken, zeggen dat ze het niet zouden volhouden zo.. ik weet ook niet meer hoe...

Sorry voor men geklaag... 't moest er even uit...

Gast

RE: Schoonouders vaak op bezoek

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 11:18

buwaak, ja, vreselijk
ik zou toch duidelijk aan m'n man vragen dit aan hen te zeggen, het hen duidelijk te maken
en anders zeg je het hen maar zelf
maar ik vrees dat je er de rest van je leven mee opgescheept zal zitten ...!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 11:36

toen we nog niet zo lang samenwoonden, kwamen mijn schoonouders ook vaak op bezoek in de week. in het weekend gingen we ook nog bij hen eten, ook nog eens bij mijn ouders en op bezoek bij de grootouders. er schoot dus niets van tijd over. Dat weekend heb ik dan om de 2 weken gezet. ze moesten er maar blij mee zijn. in de week bleven ze helaas komen tot ik op een dag mijn afwas gewoon verder deed. Ze vonden dat niet kunnen, ook mijn man niet, en dan heb ik vlakaf gezegd dat ik een voltijds werk én een huishouden te doen heb en ze zijn eindelijk weggeblven. We hadden nog geen kinderen toen, dat is natuurlijk nog iets anders.
nu zijn ze bij ons gewoon dat ze niet moeten komen in de week want ik schiet ze met mijn ogen buiten. ons gezin moet ook nog leven.

in jouw geval moet je op de 1e plaats je man doen inzien dat dit niet meer normaal is. eens hij achter je staat, zal het wel veranderen maar jij alleen kan dit niet. sterkte

i.

Berichtdoor i. » 12 nov 2007, 12:10

Ja dat is het probleem ook.. ik doe verder met men huishouden maar dat stoort precies niet... ah nee want dan kunnen ze meer met men kindje bezig zijn..
En als ons kindje slaapt savonds en zekomen langs blijven ze ook zitten in de hoop dat die wakker wordt. Soms is het dan 21.00 en ik ga altijd nogal vroeg slapen.. dus heb dan bijna niks gehad aan mijn man.. want ja.. hebben geen 3woorden kunnen wisselen.. en dan zegt men schoonpa: kom we gaan door en dan men schoonma: ik heb altijd pech.. en als ze eens NIET langskomen bellen ze wel 1 of 2 keer.. sorry maar soms is het mij echt teveel..

En altijd op hun tenen getrapt.. ben benieuwd wat dat met kerstmis allemaal gaat geven. Want wij gaan hebben gezegd dat we alleen 's middags komen en 's avonds niet omdat ons kindje nog te klein is en ze op een ander niet echt slaapt. Maar zij verwachten dat je 's middags en 's avonds gaat.. ik moet me soms echt inhouden om niks te zeggen...

Wat het probleem ook is. Hun principe is: voor wat hoort wat.
Zij hadden een oude auto staan. En ik heb die gekregen. (had ik die maar niet aangenomen.) En daarom denken zij dat ze mogen komen wanneer ze willen en eisen wat ze willen.. maar ik hou niet van het principe: voor wat hoort wat..
Als ik iets aan iemand geef is dat omdat ik dat wil geven en hoop dat ze er blij mee gaan zijn.. maar ik verwacht dan niks terug.

Ik heb er geen probleem mee als ze 1 keer in de week zouden komen.. maar niet zo vaak als nu..

ann

Berichtdoor ann » 12 nov 2007, 13:21

Leg de telefoon van de haak, en sluit de deur!

Wat een vervelende mensen, dat ze het zelf niet inzien!

Eva

Berichtdoor Eva » 12 nov 2007, 13:28

hier is het ook zo schoonmama staat hier ook elke dag voor de deur , in het begin vond ik het ook leuk maar ELKE DAG ??
ik begrijp dat ze hun kleinkinderen willen zien maar ik vind 1 of 2 keer per week een klein bezoekje meer dan genoeg maar ja vertel het hun eens .

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 14:00

ja amai! bij mij zou het gn waar zijn,zeg hen duidelijk dat ze geen greintje respect hebben en je hen een hele tijd niet meer wil zien of horen. Wat je man betreft, als hij kwaad is heeft hij tijd van blij worden! wa is me da nu zeg, als ik het zo hoor(lees) dan denk ik eerder dat die mensen je stalken dan gewoon op bezoek komen. lolz ik zou me zo nie laten doen hoor meid!

caroline

Berichtdoor caroline » 12 nov 2007, 14:18

De volgende keer dat je weet dat ze weer eens komen door de week, zie jij dat je met de kleine bij jouw ouders zit. En doe dat zo een paar keer.

bibber

Berichtdoor bibber » 12 nov 2007, 14:47

Mijn schoonouders komen hier maar eenmaal per jaar en dat vind ik ook jammer, vooral omdat ze schoonzus wekelijks bezoeken. Ook bellen ze nooit, mijn man moet altijd bellen. Dat is ook wat als ze het ene kind liever zien dan het andere.

@bibber

Berichtdoor @bibber » 12 nov 2007, 14:55

Ik geloof dat wij dezelfde schoonouders hebben

i. (opstartster)

Berichtdoor i. (opstartster) » 12 nov 2007, 15:32

Het gaat me ook niet dat ze niet mogen komen hé. En als ze maar één keer per jaar kwamen zou ik ook jammer vinden.

Maar teveel is teveel hé.

@Caroline: ja dat hebben we zo een paar keer gedaan en dan komen ze gewoon naar mijn ouders.
Ik ben wel al zo slim om niet op te pakken overdag als ik zie dat het hun nummer is. Maar meestal bellen ze mij niet. Ze bellen men man op zen werk. En die laat mij niks weten dan... en dan 's avonds als we gedaan hebben met eten: oh ja mijn ouders komen ff... grrr...

Probleem is dat men man niks tegen zen mama durft te zeggen.. (zo zijn er veel mannen heb ik de indruk!)
Hij heeft nog een broer en ok die heeft nog geen kinderen.. maar daar zouden ze het niet eens wagen als hij kinderen had om op bezoek te gaan want die pakt dat gewoon niet...

ik ga nog één gesprek hier over hebben met mijn man.. als ie het dan nog niet inziet... dan zal ik mijn conclusies maar trekken zeker.. Tis zo dat ik er wel iets van durf zeggen maar ik vind dat het mijn man zijn taak is... omdat ik sowieso al altijd de slechte ben... en als ik iets ga zeggen is er ruzie.. en dat wil ik nu ook niet!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 12:10

Toen onze dochter er pas was hebben wij ook zo'n lastige periode gehad. Je moet echt direct je grenzen stellen anders komt er ruzie van! Mijn schoonmoeder belt nooit, ze staat gewoon voor de deur, heeft niks te vertellen, en wij zijn weer een rustige avond kwijt. En als je beiden voltijds werkt en nog wat vrienden en hobby's hebt zijn die avonden samen heel schaars. Mijn schoonmoeder (en de rest van de schoonfamilie) leek ook te verwachten dat onze dochter kon blijven slapen wanneer zij het wilden, het feit dat ik borstvoeding gaf leek hen niet te deren: mijn dochter moest komen slapen, er was zelfs geen gesprek over, nooit werd onze mening gevraagd. Door die houding van hen is onze dochter natuurlijk nooit bij hen gaan slapen, ik vraag wel eens af en toe of ze komen babysitten bij ons thuis, maar verder dan dat gaat het echt niet.
Ondertussen is er een tweede kindje op komst, ik denk dat het nu wel een stuk gemakkelijker gaat worden voor ons, maar er zal toch weer een moeilijke periode komen waarin er 'gevochten' wordt om dat kleine dropje te kunnen vasthouden. Als alles goed gaat zal ik ook polyklinisch bevallen, dus voor bezoek zullen ze verplicht zijn om eerst te bellen, zo hebben we zelf te touwtjes toch wat meer in handen (bezoekuren in het ziekenhuis leken voor hen 24/24u te zijn, ook toen was onze mening voor hen niet belangrijk).

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 12:50

hier was het ook zon ramp uiteindelijk zijn we nu 50 km verder gaan wonen en komen ze eens per week nu zijn ze ook van plan om naar hier te verhuizen dat wordt pas een ramp !!! en ik kan natuurlijk niet blijven gaan lopen hé :-)

i. (opstartster)

Berichtdoor i. (opstartster) » 13 nov 2007, 15:59

@ hierboven: ja daar zouden ze dus ook toe in staat te zijn... als wij verhuizen mee te verhuizen.. pff ja tis hier altijd een gevecht...

@ 13.10: ja hier is het ook zo: MOET MOET MOET.... en als ze hier zijn hebben ze ook niks te vertellen.. alleen maar wachten tot ze de kleine mogen zien...

Ik zal dan zelf maar duidelijk mijn grenzen gaan stellen hé. Ruzie of geen ruzie maar ik ben het een beetje beu.

sike

Berichtdoor sike » 13 nov 2007, 19:03

hallo,

ik ken je probleem, ik woon namelijk BIJ MIJN SCHOONOUDERS IN!!!!!
Ik denk dat ik op het moment dat ik beslist heb, zowat even van mijn verstand was...
Nu ja, technisch gezien, wonen zij bij ons, mijn vriend heeft hun huis overgekocht en zij zijn daar gewoon in blijven wonen

Mijn raad: Sta op je strepen!!! vreselijk moeilijk, I know!!!
Maar voor je het weet, leef je hun leven en niet meer het jouwe...

Een ding waar je je moet bij neer leggen is : je zal altijd de kwaaie schoondochter zijn en blijven... In het begin vond ik dat verschrikkelijk maar nu denk ik liever dat dan mezelf niet meer kunnen zijn;
En ja hoor ook mijn vriend zal nooit iets tegen zijn ouders zeggen, maar zo zijn mannen inderdaad...

Als ik nu iets wil voor onze dochter zeg ik dat gewoon en grijp ik direct in, dus niet steeds oppakken en in slaap wiegen en in de zetel bij hen slapen, maar bij ons in het park of in haar bedje, punt uit!

Het is MIJN kind niet het hunne

In de zomer hadden ze ene nieuw tuinhuis besteld en dat RECHT voor mijn keuekenvenster gezet, geen licht meer en volledig zicht geblokkeerd, ik ben buiten gegaan en gezegd sorry maar hier is zoveel plaats, kunnen we geen alternatief vinden? Want hier kan dat niet blijven staan; na wat vieze gezichten staat het nu aan de andere kant van d etuin, in niemand zijn weg en even praktisch ;-)

Gewoon doen en even op je tanden bijten als het moeilijk is in het begin, het kan alleen maar beter worden!!
Veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 14 nov 2007, 09:09

Het is daarom dat ik enige kinderen zulke gelukzakken vind. Want verschil tss kinderen en kleinkinderen is er ALTIJD!

A

Berichtdoor A » 14 nov 2007, 13:22

Hoi,

Ons zoontje is nu 7 weken en voor mijn schoonouders hun eerste kleinkind.
Ze hebben er lang moeten op wachten want wij hebben bewust onze kinderwens steeds uitgesteld. Mijn man en ik zijn nu 38 j.

Vanaf de geboorte tot vorige week zijn ze elke dag op bezoek geweest. Soms maar een uurtje maar soms ook veel langer. Als ik daarna iets zei tegen mijn man dat het mij begon tegen te steken, was ik de moeilijke.
Hij had gemakkelijk praten, hij was gaan werken en ik zat er mee.
Telkens ze een cadeautje kreeg van kennissen of buren had ze een rede om te komen en als ze er geen had dan vond ze wel een rede uit.

Daar ons ventje niet wou drinken aan de borst, kolf ik alle voedingen af.
Ik regelde het bezoek zo dat ik niet aan het kolven was als de mensen kwamen alleen zij stonden onverwachts aan de deur. Ik heb dikwijls laten merken dat ik dat vervelend vond. Ik mocht van hen gewoon voort kolven, ik moest daar niet mee inzitten. Precies of ik had dat graag dat ze er stonden op te kijken.

Daarna belde ze dat ze op komst waren van in de auto. Ze kwamen dan wel niet onaangekondigd maar het kwam dan wel op hetzelfde neer want ze wonen maar 2 min van ons vandaan.

Mijn ouders komen zelden want ik ga wekelijks eens langs en daar zijn ze heel blij mee. We bellen wel dagelijks maar dat doet mijn schoonmoeder ook nog eens.

Sinds vorige week durven ze al eens een dagje overslaan. Vorige week vertelde ik haar dat ik niet thuis was in de namiddag, dat ik eens naar mijn ouders ging. Toen ik maar goed binnen was bij mijn ouders werd er aangebeld, inderdaad mijn schoonouders. Mijn schoonvader wist blijkbaar niet dat ik het aan mijn schoonmoeder gezegd had dat ik bij mijn ouders ging gaan.

Mijn schoonmoeder wou de eerste weken ook mijn huishouden komen doen maar die boot heb ik mooi kunnen afhouden. Hoe moeilijk het ook was ( mijn snede van de keizersnede is zelfs terug opengegaan omdat ik meer deed dan ik mocht) ze moest zich niet komen moeien.

Ik en mijn schoonmoeder, we zullen nooit vriendinnen worden

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 15 nov 2007, 17:45

ik heb mijn beklag hier ook efkes gedaan over schoonmama en ik denk dat ze het gelezen heeft want we hebben haar deze week nog niet gezien !
ik zou al menen te zeggen dat ik haar al mis . :hihi

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 21:37

ik heb er ook zo eentje!

Ze hebben er laaaang op moeten wachten, zeggen ze steeds. Wel, ik heb nieuws voor hen: WIJ OOK.
In't begin hadden ze een sleutel en stonden ze in onze living zonder zelf te bellen. Of ze belden, ik deed niet open omdat ik moe was of omdat ik borstvoeding gaf, komen ze nog leuk binnengewandeld. Die sleutel heb ik gelukkig kunnen afsnoepen (man was sleutels kwijt en moest reserve hebben en dan later niet meer teruggegeven).
Duidelijke afspraken maken is belangrijk, beamen ze samen met ons. Maar die gelden dan blijkbaar niet voor hen.

Ook hier is elke reden goed om ons zoontje te kunnen zien. Zelfs 'uit de lucht komen te vallen', terwijl er duidelijk werd zus of zo afgesproken.

Eén keer heb ik (bewust ik, omdat ik het ontdekt had) met hen een gesprek gehad, omdat ze met ons zoontje (was maar tegoei 8 maanden oud) een ritje met de auto waren gaan doen ... los op de achterbank, want ze hadden toen nog geen autostoel. Ik heb hen vriendelijk gezegd dat dit absoluut niet kan en dat zij zo'n verantwoordelijkheid niet mógen nemen). Dit is niet in goede aarde gevallen!
Een verontschuldiging van hunentwege zit er ook niet in. Tegenwoordig zijn ze lief (in mijn gezicht), maar ze komen wel als ze weten dat ik er niet ben ...

Gelukkig is mijn man niet helemaal blind voor hun kuren en zal niet over ons laten lopen ... al haalt ook dat niet veel uit.

Ik heb me voorgenomen dat als ze buiten de boord springen ik weer niet zal aarzelen om weer m'n mond open te doen. Anders blijft het aan je knagen, zonder dat zij er ook maar enige last van ondervinden ... no way!

succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 22:27

brrr....herkenbaar. We waren de eerste met een kind in e familie. Knettergek werd ik van schoonmoeder. Roept elke keer dat we foto´s moeten mailen en doet altijd zo hyper als ze mijn dochter zag. Elke keer wilde ze mijn dochter op de arm nemen en allemaal dat overdreven gedoe. Elke foto werd afgedrukt en in een album gedaan en iedereen liet ze de foto´s zien. tssss....maar het was meer een compensatiegedrag van haar omdat ze mij niet correct heeft behandeld vanaf het begin. Na 2 jaar kreeg mijn schoonzus een kind en pfff...eindelijk rust. Ik werd echt gek van dat overdreven aandacht

Gast

Berichtdoor Gast » 17 nov 2007, 03:00

Voor ons was het bij alle ouders (mijn ouders zijn dan nog es gescheiden en hebben elk een nieuwe partner met ook kinderen...) het eerste kleinkind... maak dat mee :D

mn schoonouders heb ik me ook een paar keer ziek aan geërgerd als ze voor de zoveelste keer mn zoontje uit mn armen kwamen trekken... (dan waren we net binnen bij hun en was ik zn jasje aant uitdoen...) Ik verschrok mij iedere keer een ongeluk omdat ik dacht da die kleine viel... (das echt niet gezond)

gelukkig was het na een paar maanden al beter omdat schoonzus 2 maanden na mij is bevallen :p:p:p (hoera) Dus is da gedeelde aandacht geworden :) niet dat ik dat erg vind :D

bij mijn ouders... nog erger... mijne pa stond ook elke dag aan de deur int begin of wou die kleine gaan oppakken als die sliep dat ik zei: neee laat em maar liggen ne slaapt nu eindelijk :D (was int begin ne moeilijke slaper). En toen de bezoekjes van hem minderde kreeg ik vaak telefoon van "wanneer komt ge nu langs???" :)

mja, mn zoontje is nu 2jaar en tis al veel beter nu hoor :D hier zijn de grootouders rustiger geworden met de tijd :D

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 20 nov 2007, 03:21

mijn schoonma heeft ook een tijd overdreven met bezoekjes, bellen,...(en het was dan bijlange zo erg nog niet als bij de opstartster), met als resultaat dat ik haar een tijd echt niet meer kon verdragen, dat alles aan haar me ergerde.
Het is begonnen met onze trouw, waarbij ze echt vanalles wou regelen en beslissen en opdringen, en ze haar plaats soms niet kende, en dan bij de zwangerschap en geboorte van 'het eerste kleinkind' ging ze helemaal door haar dak.

Ik heb toen een hele tijd het contact tot een minimum beperkt (ik nam de telefoon nooit op als ze belde, zelfs nu nog laat ik dat meestal aan mijn man over), bezoekjes werden tot het strikte minimum herleid, ik vond altijd wel een excuus...

ze heeft er eerlijk gezegd voor zichzelf veel mee kapot gemaakt, want daarvoor hadden we een goed contact. nu gaat het al weer iets beter, maar zo als vroeger wordt het contact waarschijnlijk nooit meer, daarvoor heb ik toch wat schrik dat ze weer gaat overdrijven
(nu gaat het eerlijk gezegd wel goed, ze overdrijven niet meer, waarschijnlijk ook omdat mijn schoonzus ondertussen ook kinderen heeft en ze daar heel veel MOETEN inspringen, dat ze al eens blij zijn als ze wat tijd voor zichzelf hebben)

Gast

Berichtdoor Gast » 24 nov 2007, 16:13

up

Gast

Berichtdoor Gast » 25 nov 2007, 12:54

altijd dat gemekker over uw schoonouders

jullie ouders klagen niet omdat je daar elke dag zelf staat met uwe kleine!

wél zij zijn even goed grootouders en hebben evenveel recht op jullie kindje als jullie ouders

OOK een schoondochter!!!!!

g

Berichtdoor g » 03 dec 2007, 20:01

zo herkenbaar!!!!!
Ik vind het alleen erg dat het spanningen geeft tussen mijn man en mij!

Ik vraag me af of wij later ook zulke vreselijke schoonmoeders gaan worden?

Terug naar “Partners, familie & vrienden”