partner doet nachtwerk

Silverpearl

partner doet nachtwerk

Berichtdoor Silverpearl » 07 jan 2008, 12:46

Hey,

Mijn partner doet nachtwerk en na een relatie van 4.5 jaar denken we eindelijk aan kindjes. Het feit dat hij nachtwerk doet is voor mij geen probleem. Hij denkt dat ik er wsl dag en nacht alleen voor staan. Natuurlijk niet helemaal alleen, maar aangezien hij gaat 's nachts werkt en overdag dus slaapt, zal het niet gemakkelijk zijn. Ik vraag me af of er nog iemand in deze situatie zit en hoe het er bij daar aan toe gaat.
kan iemand me een paar tips geven?? Vooral om hem gerust te stellen, want ik zeg wel dat ik het aankan, maar hij lijkt niet honderd procent gerustgesteld.

Gast

RE: partner doet nachtwerk

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 13:02

als mijn man nachtdienst heeft gaat ons kindje overdag gewoon naar de onthaalmoeder (hij slaapt overdag zoals een ander op z'n werk is overdag), hij staat op om 15u en gaat ze dan ophalen.

's avonds vertrekt hij om 21u30, dus de nachten zijn dan natuurlijk voor mij (en overdag terug werken). Dat kan lastig zijn als je kindje nog klein is (onderbroken nachten), eventueel moet je dan in het weekend bijslapen, eens iemand laten overnachten bij jou (vb oma) om op te staan.

Mijn man werkt wel niet altijd nachtdienst. (en de nachten dat hij thuis was stond hij ALTIJD op, maar ik denk dat dat eerder uitzonderlijk is, hij is ook meer een nachtmens dan ik)

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 22:17

hier wel een man die altijd de nacht heeft ( reeds 5 jaar) we hebben nu 2 kindjes en binnenkort mogen we ons derde verwelkomen. Goh das allemaal beetje vanzelf verlopen bij ons, s'nachts stond ik op (duh) overdag ging de kleine naar de onthaalmoeder en aangezien ik tot 5 uur moet werken ging hubbie lief zo rond 3 uur de kleine gaan halen bij haar, en dan ging die mij oppikken. hij had zijn slaap en als de kleine thuis was dan zorgde hij dervoor. Bij ons tweede, ging onze 1ste al naar school dus ik opnieuw de nachten, s'ochtends de kindjes gaan afzetten bij de om en op school, gaan werken, hubbie dodo doen rond 3 uur opstaan, oudste gaan halen op school , dan jongste gaan halen hun eten klaarmaken, badje geven, spelen en tegen dan is het 6 uur is mama thuis, dan ik nog een uurtje uitsluitend bezig zijn met de kindjes ( dat wil ik dan ook echt, want om 7uur gaan ze slapen) daarna vlug eten, wat tijd doorbrengen met het ventje mag je zeker ook niet vergeten en hoe het met onze derde patat zal gaan ik vermoed ongeveer het zelfde maar zover zit jij nog niet ;)

ow op zondag neemt mijn man de kindjes van mij over s'ochtends dan kan ik uitslapen, op zaterdag kan mijn man dan volledig uitslapen en heel soms ( eerder uitzonderlijk) dan gaan ze uit logeren bij oma en opa en dan sja gewoon ff genieten van zen tweetjes....

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 13:13

Mijn man werkt ook voltijds met de nacht (dus uitsluitend nachten)

We hebben drie kindjes en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

Hij komt thuis om 5.40 u en kruipt ongeveer een uurtje later in zijn bed.
Ik sta op met de kindjes, maak hen klaar en zet hen op de schoolbus (de jongste gaat net naar school)
Tussen 13 en 14 uur staat mijn man op en zo hebben we nog iets aan de dag.
Binnekort zal het luilekkerleventje voorbij zijn want dan start hij als als zelfstandige (eerst in combinatie met zijn nachtwerk en nadien volledig zelfstandig)

Silverpearl

Berichtdoor Silverpearl » 09 jan 2008, 14:14

Hij doet ook uitsluitend nachten en hij is ploegbaas, wat als gevolg heeft dat ze momenteel geen vervanging hebben voor hem. Hij komt om 6u thuis en gaat slapen rond een uur of 8. Hij slaapt meestal wel tot als ik thuiskom (ik heb gedaan om 16u) maar ik denk niet dat dat een probleem zou zijn. De eerste maanden ben ik toch thuis en hij sprak dat zijn kinderen naar een onthaalmoeder zouden gaan, dus als ik terug aan het werk ben, kan dat ook niet te veel problemen opleveren he. De weekend zouden geen probleem zijn he. Hij heeft een dochtertje van 9 en hij moet ze zowieso ene zaterdag op de twee gaan afhalen om 9u 's morgens, dus die vrijdagen doet hij gewoon de nacht door en dan is hij toch wakker. Mss dat we met haar wel problemen zullen krijgen, maar daar wil ik gewoon niet aan denken. Het is een hele lieve, heeft niks slechts in haar en ik denk dat het wel allemaal goed komt. Ze zou graag een broertje of een zusje hebben. 't is natuurlijk wel een groot verschil he. Er zou minstens 10 jaar tussen zitten en wsl zal ik te overbezorgd zijn, wat dan weer strubbelingen kunnen veroorzaken, maar dat loopt allemaal wel los.
Ik zie het allemaal wel goed zitten, maar hij twijfelt en ik weet niet hoe ik hem moet overhalen. Ik durf niet te veel "zagen" uit schrik dat hij dan helemaal terug van gedacht zal veranderen, maar ik heb ook geen zin om het onderwerp helemaal te laten rusten.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 17:16

met de nacht is het beter te regelen dan met de late ....

Marie

Berichtdoor Marie » 11 jan 2008, 15:33

Hallo,

Mijn man doet ook de nacht. Onze dagverdeling nu...ben nog thuis met borstvoedingsverlof. Ik sta op 's nachts, geef ook borstvoeding, dus veel kan hij niet doen. Ook overdag doe ik het meeste. Mijn man komt 's middags thuis, we eten en dan slaapt hij tot rond 18u. Dan hebben we nog onze avond, en dan gaan we samen slapen rond 22u30 en hij gaat dan werken om 2 u. Gaat eigenlijk vlotjes.

Als ik ga werken, wordt het als volgt. Ik sta 's nachts op als da nodig is. Maak baby wakker rond 6u30. Rond 7u45 breng ik hem naar de creche. En ga naar mijn werk. Papa gaat om baby rond 17u30 en ze brengen de avond samen door, want mama werkt meestal tot 20u. Niet denken dat ik van 8u tot 20u werk hoor, soms gesplitst werken, of enkel na de middag. Ik werk als opvoedster.

groetjes

Zou er niet teveel mee inzitten, komt natuurlijk het meeste op de mama terecht, maar das in de meeste gezinnen zo, zelfs als werkt papa overdag. hahaha.

x-je

Berichtdoor x-je » 12 jan 2008, 08:59

Hallo,

Wij hebben 2 kindjes, een dochter van 5 en een zoon van 3. Mijn man werkt nu voltijds in de nacht, ik werk 4/5 (woensdag thuis) overdag.

Mijn ventje vertrekt om 20.30 naar zijn werk en komt 's morgens rond 6.00 terug thuis. Ik vertrek om 6.20 naar 't werk en ben 's avond pas om 18.00 terug thuis. Ik doe bewust veel overuren zodanig dat ik om de 2 weken nog eens een extra dag thuis kan zijn. Meestal neem ik die dan op maandag zodanig dat wij als koppel ook nog een beetje 'quality time' samen hebben.

Toen onze kindjes pas waren geboren en ik nog in zwangerschapschapsverlof was, zocht mijn man rond 7.00 ons bedje op en stond hij meestal op tussen 14.00 en 15.00. Dat ging heel vlot en zo hadden we nog een hele namiddag en vooravond om samen van ons gezinnetje te genieten.

Op het ogenblik dat ik terug moest gaan werken, in eerste instantie halftime (2 jaar lang) werden de kindjes opgevangen door onze moeders. Dat ging als volgt : ik maakte de kids klaar om te vertrekken (waste hen wel altijd de avond ervoor zoat ik 's morgens geen uitgebreide badjes hoefde te geven) en als mijn man thuiskwam zetten we onze kroost in de auto, bracht hij me naar m'n werk en reed hij door naar ofwel zijn mama ofwel de mijne. Dan ging hij opnieuw rond 7.00 slapen. 's Avonds haalde hij eerst de kinderen op rond 15.30 (of werden ze thuis gebracht) en kwam hij me, de dagen dat ik werkte, halen aan 't werk (rond 18.00).

Toen onze dochter naar school begon te gaan, was het eventjes zoeken voor ons. Voor onze zoon behielden we dezelfde werkwijze maar omdat omdat wij ons dochtertje niet alleen wilden thuis laten terwijl hij ons wegbracht, moest dat arme kindje ook al zo vroeg op. Daarom besloten we om voor mij een klein autootje te kopen. De dagen dat ik werkte, bracht ik onze zoon weg, mijn man onze dochter naar school rond 8.30. Om 16.00 haalde hij haar terug op. De dagen dat ik niet werkte, hield ik ons zoontje bij en bracht ik ons dochtertje zelf naar school. Zo hebben we het een 2-tal jaar gedaan tot onze zoon ook naar school moest (en onze mama's in een zwart gat vielen want onze kids zijn hun enige kleinkinderen) en ik terug 4/5 moest beginnen werken.

Aangezien mijn mama het dichtst bij ons woont, stelde zij voor om 3 dagen (di, do en vrij) per week 's morgens naar ons thuis te komen en de kindjes klaar te maken en naar school te brengen en dan door te rijden naar haar werk; een aanbod dat wij aanvaarden. Mijn man, en heel af en toe mijn schoonmama, haalt ze af van school; de dagen die ik thuis ben doe ik het natuurlijk. Maar ik besef heel goed dat ik met mijn ventje met mijn gatje in de boter ben gevallen en ik waardeer dat ook aan hem, we gaan allebei werken, hebben allebei voor een gezin gekozen en we moeten allebei zorgen dat het zo optimaal mogelijk draait. En ik moet zeggen, dat loopt vlot zelfs al hebben we ons 2de autootje weggedaan wegens te weinig gebruik. Maar ik geef grif toe, als koppel hebben heel wat moeten leren inleveren en hebben we het niet altijd makkelijk gehad. Daarom is het niet onbelangrijk, in ons geval dan toch, nu de kinderen naar school gaan 1 dag om de 2 weken voor onszelf te hebben. Mijn man denkt er nu zelfs aan om ook 4/5 gaan te werken en eerlijk gezegd vind ik dat geen slecht idee. Een koppel waarvan de één in de nacht werkt en de ander overdag; heeft in mijn ogen heel wat mogelijkheden ivm een releging voor de kinderen maar moet ook onthouden dat er nog een leven als paar is.

Dus, moest ik in uw plaats zijn, ik zou me geen zorgen maken. Alles komt wel op z'n pootjes terecht.

Groetjes,

x-je

Nele Mermans

Re: partner doet nachtwerk

Berichtdoor Nele Mermans » 28 nov 2018, 07:03

Mijn vriendje doet ook nachtwerk en normaal zou hij deze week na twee weken gedaan hebben maar het is een maand verlengt dat valt wel zwaar maar ja

Terug naar “Partners, familie & vrienden”