adoptie van lesbo kids

Sammy

adoptie van lesbo kids

Berichtdoor Sammy » 26 nov 2007, 11:21

aan mamish,

enkele weken, maanden geleden via jou te weten gekomen dat we ivm adoptie van onze kinderen de dubbele fam. naam konden aanvragen.
We hebben dit ook gedaan en de rechter was meteen akkoord maar nu moeten we opnieuw verschijnen omdat 'stad' het er niet mee eens is of zo iets... enfin we snappen zelf nog niet goed wat er aan de hand is.
Kan jij ons zeggen in welke gemeente jullie goedkeuring hebben gekregen voor de dubbele naam dan kunnen we aan tonen dat er al een zaak goedgekeurd is geweest en dan moeten ze wel volgen.
We zijn niet van plan ons te laten doen.
Het is erg belangrijk voor onze kinderen en ook voor ons.
Hopelijk kom je nog op dit forum. alvast bedankt groetjes

sammy

RE: adoptie van lesbo kids

Berichtdoor sammy » 27 nov 2007, 07:02

ook andere mensen die hieromtrent informatie hebben zijn welkom

Gast

Berichtdoor Gast » 27 nov 2007, 08:25

Ga je licht eens opsteken bij KID en lesbisch hier op het forum. Daar zullen mensen zijn die je kunnen verder helpen...

Sammy

Berichtdoor Sammy » 27 nov 2007, 17:30

Heb ik ondertussen al gedaan, maar daar zitten ze met hun hoofd in de babywolken, begrijpelijk.
Bedankt voor het advies.

Mamish

Berichtdoor Mamish » 04 dec 2007, 14:03

Wij hebben de dubbele naam gekregen bij de jeugdrechtbank van Leuven.
Ik hoop echt dat het bij jullie lukt. Het is wel raar dat de stad niet akkoord gaat, want zij moeten de rechter volgen, dacht ik.
Veel succes alvast!

sammy

Berichtdoor sammy » 04 dec 2007, 18:53

Nee, we hebben nu al wat meer duidelijkheid ...en het is de jeugdrechter zelf die de debatten wil heropenen omdat het strikt genomen volgens de wet niet kan. Ze wil nogmaals onze argumenten horen, nu volgende week dinsdag.
Ze staat wel aan onze kant maar het zou ons echt helpen als we een precedent kunnen voorleggen. Wil je ons aub opbellen, of stuur je telefoonnr. door op mijn gsm, dan bellen wij jou op. 0473/835590
Bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 20:24

Sammy, als je in Mechelen moet gaan kan je er wel naar fluiten hoor, precedent of niet. De regels zijn dat dit niet kan, en daar houden ze zich strikt aan de wet. Ik zie eigenlijk niet in dat die dubbele naam zo belangrijk is. Wij hebben bewust gekozen om dat niét te doen omdat dat gewoon te complex wordt voor het kind. Gewoon onze mening. :)

Sammy

Berichtdoor Sammy » 06 dec 2007, 17:58

Onze zonen zijn nu 13 en 12 jaar oud en beiden willen geen afstand doen van hun naam.
Is het niet absurd dat je als puber plotseling een andere fam. naam krijgt?
En wie van de twee moet dan afstand doen van zijn huidige naam?
De dubbele naam zien ze wel erg zitten.
Hopelijk begrijp je ons nu wat beter.
Onze kinderen zijn echt wel betrokken in deze zaak want ze hebben ook hun toestemming voor adoptie moeten geven, gezien hun leeftijd.
Je schrijft "te complex voor het kind" ... ik begrijp deze stelling niet zo goed.
Het leven is nu éénmaal complex maar we geven niet zomaar op.
Ik verstuur dit met goedkeuring van onze jongste.
Sammy

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 07:56

Alé da's toch erg dat de rechtbank dat niet wil doen. Zelf ben ik ook geen voorstander van een dubbele achternaam maar als je kinderen al zo lang met hun naam rondlopen kan ik wel begrijpen dat je dat zo doet. Wij hebben geluk dat onze volgende kleine te klein is om te beseffen dat die van naam gaat veranderen.

En alé tijdens de adoptiecursus zeiden ze dat het geen probleem was voor een dubbele naam. Ook zij stonden er niet achter maar het kon en het mocht. Trouwens er zijn toch ook kinderen uit hetero-relatie die met een dubbele achternaam rondlopen.

Hopelijk komt het toch nog in orde voor jullie!!

leen

Berichtdoor leen » 07 dec 2007, 17:20

op de eva vorming (cursus adoptie) is ons gezegd dat het absoluut niet kan een dubbele achternaam... Je kan de aanvraag doen, maar de kans dat je die krijgt is nihil?

sammy

Berichtdoor sammy » 08 dec 2007, 10:46

Ja, dat weten we.
Die cursus hebben we ook moeten volgen.
Een 'nee' hebben we al maar een 'ja' kunnen we (met wat geluk) nog krijgen.

eef

Berichtdoor eef » 08 dec 2007, 13:07

Hey Sammy,

Wat vervelend voor jullie! Ik begrijp de standpunten van je kinderen wel. Wij hebben ook twee kindjes, maar die zijn nog jong. De oudste heeft twee jaar met een andere achternaam moeten leven en die hebben we nu veranderd. Twee jaar is natuurlijk helemaal niks. Zo'n tieners hebben er al een mening over. Ik hoop voor jullie dat de dubbele achternaam mag. En anders zou ik het ook niet weten.
Laat je weten hoe het afloopt?
Groetjes
eef

Sammy

Berichtdoor Sammy » 09 dec 2007, 10:34

Ja, ik laat nog iets weten.
Duimen maar en voor de rest afwachten.
mvg Sammy

mamish

Berichtdoor mamish » 09 dec 2007, 18:37

Beste allemaal...ik denk dat het tijd is dat wij eens bij de Eva vorming laten weten dat bij ons de dubbele naam bij de volle adoptie geen enkele probleem was, wij hebben die zo in onze aanvraag gezet, de rechter van Leuven heeft ons beiden gevraagd of we akkoord waren met die dubbele naam en klaar was kees, het betrof een gelijktijdige wederzijdse adoptie...aan allen die de dubbele naam willen, ga ervoor zouden we zo zeggen..wij zijn in elk geval blij dat we niet hebben geluisterd naar wat ze ons gezegd hadden op de cursus

Terug naar “Holebi ouders”