tienermama's

Gast

tienermama's

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 13:55

Zijn er (aanstaande)tienermoeders die hun zwangerschapservaringen,etc willen delen met mij en hoe ze het verder hebben aangepakt met hun baby'tje.

ik ben 17 en beval binnen 2 weken , het kindje was niet gepland maar zeker niet ongewenst en meer als welkom , de papa is ook erg blij .
we wonen nu samen bij m'n moeder en alles gaat goed.Mijn moeder was eerst niet zo erg blij maar nu is ze echt een trotse oma aan het worden.
ik ben van plan om niet meer naar school te gaan en thuis te blijven en voor mijn kindje zorgen, ik wil er volop van genieten.
Daarom heb ik gekozen om middenjury te doen.
Het spijtige vind ik alleen dat tienermoeders geen zwangerschapspauze kunnen krijgen als werkende mama's die 3 maanden verlof krijgen ,
tienermoeders worden verondersteld om na hun ziekenhuisverblijf meteen terug naar school te gaan, en als ze is afwezig zijn , dit altijd met een doktersattest te wetiigen !
Dat ga ik dus mooi niet doen , ik vind dat ik evenveel recht heb om met mijn kindje te zijn.

de plannen zijn dus om samen met m'n vriend nog bij m'n moeder te blijven wonen, hij werkend ik thuis studerend met het kindje.

hoe is het bij jullie aan het gaan?

Gast

RE: tienermama's

Berichtdoor Gast » 16 dec 2007, 10:41

Ik was wel geen tienermama, en volgde hogeschool. Ik had gewoon van de gyn een briefje gekregen voor hetzelfde aantal weken als werkende moeders en mocht van 't school zolang thuisblijven. Maar uiteindelijk ben ik toch vroeger terug gegaan (halftijds uurrooster gekregen) omdat je anders toch veel mist hoor! Misschien eens overleggen met 't school en niet zomaar je eigen zin doen, jouw toekomst en voor een stuk die van je kindje hangt er toch van af!

Sofie

RE: tienermama's

Berichtdoor Sofie » 17 dec 2007, 22:56

Ik was nog net een tienermoeder (19 jaar) toen ons eerste zoontje van zich liet horen.
Ik ging al niet meer naar school, maar kan toch een beetje mijn ervaring delen.

Ik ben eerst gaan werken, maar omdat ik geen rijbewijs heb en ik best ver van mijn werk woonde ben ik daarmee gestopt.
Mijn vriend vroeg mij of ik het zag zitten om thuisblijfmoeder te worden. In het begin had ik er wat schrik van, maar ben nu overgelukkig dat ik de kans heb thuisblijfmoeder te zijn.
Het is zeker niet altijd gemakkelijk geweest, en we hebben onze ups en downs gehad. Een kindje kan wegen op je relatie, en de vermoeidheid zeker. Maar als je deftig met elkaar kan praten over je problemen en gevoelens, dan kom je er wel. Ookal is dat met vallen en opstaan.

Onze oudste zoon is ondertussen al 2 jaar geworden. En ben een kleine 2 maand geleden bevallen van onze tweede zoon. Hier was ik 21 jaar, en wordt dus ook nog bezien als tienermoeder.

Ik heb mijn 'vrijheid' (zoals zovele het noemen) met plezier opgegeven, en geniet elke dag van mijn twee jongens (ja, soms kan ik mijn haren uittrekken van hen ook).
Geen zorgen, je komt er wel als je alles geeft. En een lach of een knuffel van je kind is zoveel meer waard dan elk weekend uit te gaan en met vrienden weg te gaan.

Nog een dikke proficiat met je zwangerschap!
En al veel succes gewenst met je bevalling (het is niet zo erg als sommige wel zeggen).
Geniet nog van je dikke buik, want die zal je nog gaan missen na de bevalling.
Ik wens je in ieder geval een wolk van een baby toe!
En hou je ons hier op de hoogte?

Weet je trouwens wat het gaat worden? Heb je al namen?

Groetjes!

Terug naar “Tienermoeders”