besnijden

Gast

RE: besnijden

Berichtdoor Gast » 27 aug 2007, 12:08

Geen gebruik in België binnengebracht door de vreemdelingen. Ik WASj dus ik heb geen besneden piemel nodig. Ik vind het ook heel lelijk!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 09:11

Goed dan, dat ge zo content zijt met u eigen... maar als ge de 2 vergelijkt... ik zie toch wel een duidelijk estetisch verschil. En de mooiste vind ik niet de onbesneden.
En voor iedereen die het zo een verschrikkelijke ingreep vind... wikipedia.nl intikken besnijdenis. Er wordt gesproken van een kleine poliklinische ingreep. En er staat ook iets over vermeld over onderzoek dat gedaan is in Kenya en Oeganda ivm aids. Dus eens lezen zou ik zeggen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 10:16

Leer je kind over veilige sex, condooms etc en dan moet je geen stuk van zijn piemer gaan snijden. En er hoeft geen grote ingreep te gebeuren eer het kan mis gaan hoor. Ik zou mijn kind niet aan het risico blootstellen als het niet nodig is.

Misschien ook eens lezen:
[i]Lang geleden, in een ziekenhuis in New York, sneed een man die een eed had gezworen om zich in te zetten voor de gezondheid van zijn medemens, zonder mijn toestemming ruim een derde van de huid van mijn penis af, waarschijnlijk zonder verdoving en terwijl ik stevig vastgebonden lag. Samen met mijn voorhuid verdwenen ongeveer twintig duizend zenuwuiteinden, een bevochtigingssysteem, ongeveer een meter aan bloedvaten en twee extra gevoelige plekken: een geribbelde band aan de binnenkant van de voorhuid en een verbindingsstukje tussen voorhuid en eikel.

De operatie verliep zonder complicaties. Binnen dertig seconden was voorgoed bepaald dat ik nooit zou weten hoe het voelt om seks te hebben zoals de natuur het heeft bedoeld, dat masturbatie zonder glijmiddel lastig zou zijn en dat ik mijn leven lang meerdere keren per dag tijdens toiletbezoek - ter herinnering aan deze gebeurtenis - geconfronteerd zou worden met een letterlijk en figuurlijk lidteken.

Ik heb van minister Donner te horen gekregen ik aan dit alles geen lichamelijk letsel heb overgehouden. Sommige onbesneden mannen, die er zelf niet over zouden piekeren om hun voorhuid te laten afhakken, beweren dat er niets mis mee is om een klein velletje te verliezen. En sommige besneden mannen vertellen me dat er überhaupt niets is gebeurd.
[/I]

[url]http://www.henrysturman.com/dutch/artikelen/besnijdenis.html[/url]

Stel je voor dat ze bij jou je schaamlippen of wat dan ook hadden afgesneden als je 8 dagen oud was. Zoiets doe je toch niet. Daar beslis jij toch niet over.

een man

Berichtdoor een man » 28 aug 2007, 10:55

een stuk van de voorhuid afsnijden bij mijn zoon voor zogezegd hygienische redenen. hij wast zich iedere dag.

anders moet er bij sommige vrouwen (wees gerust niet mijn vrouw) die hun vagina niet verzorgen ook maar wat weggesneden worden, want bij sommigen is die visgeur ook niet te houden, laat staat allerlei geslachtsziektes door de bacteriezooi die er in wemelt.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 12:00

achja, dan gaan we die binnenste schaamlippen wegsnijden hé! Zal al heel wat hygiënischer zijn, en mooier, want ze kunnen dan zeker niet uitsteken ofzo. En weeral wat minder kans dat het stinkt naar mossel. ;-)

Dat men iemand besnijdt bij fimosis, ok. Maar verder konden geeneen van die moedertjes (alhoewel... moeder.. het zal je moeder maar zijn die je penis wat laat bewerken.. brrr) hier een deftige reden geven waarom je zo'n dingen met je kind laat doen

Patricia

Berichtdoor Patricia » 28 aug 2007, 12:38

Ik ben zelf geen allochtoon, ben ook niet getrouwd met een, heb geen kinderen, dus ook geen besneden kinderen en ben lesbisch, en vind alle piemels lelijk, besneden of niet besneden. Ik kom hier dus behoorlijk onbevooroordeeld op dit forum, uit nieuwsgierigheid, om bij te leren, en ik schrik ongelooflijk van alle negatieve reacties hier.

Laat de mensen die hun kinderen willen laten besnijden toch eens gewoon doen, toch wanneer dit op een verantwoorde manier in een ziekenhuis gebeurt. En voed zelf jullie eigen kinderen op zoals jullie willen (zal waarschijnlijk op de bekrompen, racistische manier zijn). Er wordt hier gevraagd aan mensen in dezelfde situatie wanneer ze dit doen. Wanneer je niet in die situatie zit, zwijg dan toch gewoon. Of geef je mening, maar op een ietwat beschaafde manier, die getuigt van enig respect.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 13:07

je kind besnijden uit traditie is veeeeeeeeeeeeel bekrompener dan je kind later de keuze laten :pppp

heidi

Berichtdoor heidi » 28 aug 2007, 13:15

Lang geleden dat ik me nog echt ingelaten heb met een discussie, maar ik wil wel reageren op de vraag om een 'deftige' reden te geven, wel er zijn er twee, de ene komt voort uit de andere.
1. Geloofsovertuiging, het is zo voorgeschreven door ons geloof en God weet alles beter (ik ga ervan uit dat dit voor velen geen deftig antwoord is, maar inderdaad, we vragen hier geen begrip, we leggen alleen ons standpunt uit, wat anderen er ook mogen van vinden).
2. God weet het beter, dat wordt duidelijk aangetoond: minder HIV-besmettingen en minder baarmoederhalskanker (wetenschappellijk bevestigd), ontkennen dat het dus meer hyhgiënisch zou zijn, heeft geen enkele zin. Het heeft met wassen te maken, maar blijkbaar zijn er deze aarde veel mannen die de hygiënische regels niet zo nauw nemen en dat niet enkel in ontwikkelingslanden...

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 16:40

Bron... wikipedia.nl .... het komt blijkbaar voor in vele landen en culturen én om hygienische en medische redenen, niet alleen cultureel of religieus.

"Een besnijdenis van een man of circumcisie is het verwijderen van de voorhuid van de penis. Dit is een vrij eenvoudige operatie die poliklinisch kan worden uitgevoerd. In sommige culturen zijn er ingrijpender vormen van besnijdenis gangbaar. Sommige Afrikaanse stammen verwijderen de huid van de schacht van de penis. In Japan komt een vorm voor van besnijdenis die de penis vrij diep inkerft. De Australische Aboriginals snijden de penis zo diep in dat deze op twee bundels zwellichamen gaat lijken. Deze imitatie van de penis van de kangoeroe is waarschijnlijk geïnspireerd door het veelvuldige paren van deze dieren. De oer-Australiërs maken ook een gat in de urinebuis, op de plaats waar deze onder aan de penis zichtbaar wordt. Door de vinger op het gat te leggen, of dat juist na te laten, controleert men de kans op zwangerschap.

Er zijn verschillende culturen waar elke man wordt besneden. Dit kan door een religieus voorschrift komen, zoals bij joden. In de islam is besnijdenis niet verplicht (het staat niet vermeld in de Koran), maar wel gebruikelijk, omdat de Profeet Mohammed besneden was. De leeftijd waarop een moslimjongen besneden wordt is sterk afhankelijk van lokale gewoonten. Vaak gebeurt dit op de zevende dag na de geboorte, maar in ieder geval voor het 13e levensjaar. Volgens het Jodendom moet dit op de achtste levensdag geschieden, als er geen medische reden is dit uit te stellen (zie joodse besnijdenis). In Ananda Marga wordt de besnijdenis als alternatief gezien voor het teruggetrokken houden van de voorhuid in een laungota of kaopina, de klassieke lendendoek, die voorgeschreven wordt in de meditatieve yoga om hygiënische redenen en om onwillekeurige prikkelingen van de penis te vermijden.

Ook kan een besnijdenis worden uitgevoerd om redenen van hygiëne: het zou eenvoudiger zijn om een besneden penis schoon te houden. Ook komt het voor dat de voorhuid te nauw is (fimosis), en de eikel niet kan worden ontbloot. In zo'n geval is het niet alleen moeilijk schoon te houden, maar kan het ook pijnlijk zijn om een erectie te krijgen en om geslachtsgemeenschap te hebben.

Een besnijdenis heeft een invloed op de gevoeligheid van de eikel en kan zo het gevoel dat de man aan de seks beleeft veranderen. Sommige mannen zeggen dat de besnijdenis de seksualiteit beter maakt; anderen zeggen dat het het gevoel vermindert of zelfs verdwijnt. De voorhuid houdt tevens vaginaal vocht beter vast tijdens de geslachtsgemeenschap waardoor pijnlijke uitdroging minder vaak voorkomt, ook maakt het masturbatie makkelijker aangezien sommige besneden mannen glijmiddel nodig hebben om te masturberen. Het komt voor dat mannen die op jonge leeftijd besneden zijn zich mismaakt voelen en besluiten de resterende voorhuid, indien aanwezig, op te rekken om de natuurlijke staat zover als mogelijk te herstellen. Zodoende is het besnijden van kinderen de laatste jaren een controversieel onderwerp.

Uit wetenschappelijke onderzoeken in Afrika is gebleken dat besneden mannen voor Hiv-besmetting minder gevoelig zijn; mogelijk heeft dit te maken met de vermindering van het aantal Langerhanscellen, een onderdeel van het menselijk immuunsysteem, dat het voor het HIV-virus mogelijk gebruikt om binnen te dringen. Uit de klinische onderzoeken op grote schaal (Oeganda en Kenia) is gebleken dat de kans van besneden mannen om HIV te krijgen de helft is van onbesneden mannen, waarna de besnijdenis in Afrika nog populairder werd onder organisaties en particulieren. [1] In Westerse landen zijn er indicaties dat het condoomgebruik lager is voor besneden mannen."

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 22:09

Arme kindjes.. :(
Je zal maar zo'n ouders hebben die het nodig vinden om je piemel te bewerken..

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 23:22

Sommige mensen hebben precies toch echt niks beters te doen dan anderen af te breken hé!
Je mag inderdaad je mening zeggen, hoewel er in deze topic niet echt naar gevraagd werd, maar kan dat dan niet op een respectvolle en volwassen manier???

Ik vind het vrij kleingeestig en bekrompen hoe sommige mensen hier reageren. Jullie worden toch niet gedwongen om jullie kids te laten besnijden, laat de mensen dan toch doen die het wel willen.

Wie van jullie is er hier besneden en vindt dit een drama? Alles heeft zowel zijn voor- als nadelen. Ik vind het gewoon een beetje zielig dat er steeds moet afgegeven worden op het geloof van bepaalde mensen, alsof men zich zelf beter moet voelen, door een beetje af te geven op een ander...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 09:05

Ik vind het zielig dat vele mensen de misbruiken die moslims hier"presteren?" niet willen inzien. Besnijden wel dat is voor mij ook niet nodig. Die jongetjes vragen dat niet! Ik denk dat bovenstaande mail van een kleingeestige en bekrompen"dame" van een moslim is!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 09:09

enne arme kindjes... ja, die bij zulke racistische laaggevallen ouders moeten leven, heel triestig ! kan je je voorstellen, wat een opvoeding dit moet zijn.

en lees nog eens tekst uit wikipedia
een ouder die in Afrika zijn zoon laat besnijden en hiermee de kans op HIV besmetting vermindert... is een slechte misdadige ouder ?
en trouwens, de aanvankelijke vraag was nog altijd 'wanneer'... jullie pro's en contra's (vooral), komen hier niks ter zake doen

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 11:20

Euh, ik vraag me af waarom je racistisch bent als je niet akkoord gaat met een besnijdenis??? Ik ben zelf samen met een niet-Belg, dus absoluut geen racist. Verre van zelfs. Nu ja, het toont hoe kleingeestig je bent.

Maar ik krijg geen bevredigend antwoord waarom men een kind zou besnijden. Geef toe dat het een achterlijke, dwaze traditie is om de geslachtsdelen van je zoon of dochter te bewerken.
- voor de properheid: leer je kind zich te wassen en het zal ook proper zijn, als je alles moet beginnen verwijderen wat vuil kan zijn aan een lichaam, dan zijn we nog niet klaar.. :hoho
- tegen hiv besmetting: leer je kind over veilige seks, condoomgebruik etc. en het zal ook geen aids oplopen. Volgende keer misschien een vagina dichtnaaien? dan kan je ook geen hiv oplopen. :hoho
- en omwille van het geloof: tja dan zitten we weer helemaal in de middeleeuwen hé, sta daar boven, leer zelf iets te beslissen ipv een boek te volgen

Het kan er bij mij gewoonweg niet in de mensen het recht in eigen handen nemen en de geslachtsdelen van hun kinderen laten bewerken. En het kan er nog minder in dat Belgische artsen daar hun medewerking aan verlenen. Zo'n dingen moeten absoluut verboden worden in een beschaafd land als België.
Ik zou jullie mannen eens willen horen als ze nu besneden zouden moeten worden. De meeste gaan al lopen als ze een vasectomie moeten ondergaan, en laten het dus gemakkelijker wijs aan de vrouw over. stoere venten..

L.

Berichtdoor L. » 29 aug 2007, 12:10

Neen natuurlijk ben ik niet tegen het feit dat iemand tegen besnijden is en hier zijn mening verkondigt. En neen ik zeg niet da je een racist bent als je op een 'respectvolle manier' zegt waarom. We leven nog steeds in een vrij land. Maar men moet dan ook kunnen aanvaarden dat anderen daar wel voor zijn. Daar knelt dan weer de schoen. Zij die vinden dat men er moet tegen zijn aanvaarden ook geen andere standputen, zo te zien.

Hoewel de vraag van opstarter dus was "wanneer ?" en niet voor of tegen ? Dit is het droevige aan dit topic. Mensen die het echt over iets willen hebben dat hen interesseert, dat lukt niet door al die in hoofdzaak (ongevraagde) negatieve reacties. Waarom, als je dit zo vindt daar niet over discussieren op een ander forum ? en laat iedereen hier in zijn waardigheid.
Maar soit de discussie is hier nu toch losgebarsten... neen, ik ben dus helemaal niet bekromen en neen ik ben geen moslim.

Maar mijn reactie ging over de uitspraak van 28/8 23:01
"alle moslims op de brandstapel. BAH buiten met die vuile gedrochten'

als dat geen racisitische uitspraak is !!!???? wat is het dan wel ???
Hierover, ja, heb ik de moderator ingelicht. Dit is er voor mij ver over ! wat heeft dit nog met het onderwerp te maken ?

Aan de persoon hierboven, in Afrika worden er weinig of geen condooms gebruikt, dat is algemeen geweten. Ja, ik weet het jammer genoeg. Mannen zijn er helemaal niet happig op. Is hier ook nog dikwijls zo. Zelfs mét voorlichting wordt er niet altijd veilig gevreeën. en in Afrika nog veel minder, zie het aantal aidsdoden dat gestaag stijgt. Niet dat besnijden dé oplossing is, maar als het een beetje kan helpen. En volledig akkoord er moet gewerkt worden aan de mentaliteit om wel een condoom te gebruiken.
We hebben het hier dus ook niet over dicht naaien van vagina's. Daar gaat het hem toch niet om. Iedereen hier is daar tegen.
En besnijdenis, we spreken hier niet van volwassen mannen maar kinderen. Neen, zal zeker geen deugd doen als volwassene besneden worden.

patricia, groot gelijk hoor met je kritiek.

29 AUG 9.O9

Berichtdoor 29 AUG 9.O9 » 29 aug 2007, 13:13

De opvoeding van de Marokkanen is super, trek je ogen open en maak je niet belachelijk! En laat jullie penis helemaal afzetten dan is die overbevolking in België voor een groot deel opgelost!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 13:15

Oei die moslim Heidi is terug. Lol!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 13:49

der zit ier wa op da forum van fanatieke gelovigen blijkbaar

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 14:50

Wat aids betreft moet je toch met een korreltje zout nemen hoor, daardoor gaan de heren aldaar denken dat ze geen risico meer lopen en leven er noch duchtiger op los en ja, aids treft ook moslims, trouw aan je partner en condoom de rest is larie en de geldwinkel van de besnijdeniskliniek.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 18:20

Ik wil toch even duidelijk maken dat ik zeer zeker niet kleingeestig, bekrompen noch moslim ben, er zijn gewoonweg Belgen die zelfs zo denken.

Ik heb respect en begrip voor ieders mening, maar mijn punt is nog steeds zoals ik al gezegd heb, kan die mening dan niet op een volwassen manier geuit worden.

Het is gewoon spijtig om te zien hoe grof sommige mensen hier met mekaar omgaan, hopelijk verbetert dit en zullen zulke mensen hun gal op een andere plaats gaan spuien.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 18:38

Wij wonen in ONS land België . En onderwerpen zoals besnijden lokken natuurlijk kritiek uit. Heel normaal vind ik. Kan je niet tg kritiek blijf hier dan weg!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 aug 2007, 09:19

Neen, blijft gij hier maar weg... niemand vraagt hier om je negatieve kritiek, ga het ergens anders spuien, hier hebt gij op ONS forum niks verloren. Het is bedoeld voor mensen die lotgenoten zoeken en dat zijt gij en die vele andere dus duidelijk niet. So get lost !

Gast

Berichtdoor Gast » 30 aug 2007, 09:39

Dus je zoekt mensen die je naar de mond praten, gelijkgezinden die elkaar kunnen overtuigen hoe goed het allemaal wel is, terwijl je diep vanbinnen waarschijnlijk wel weet dat je je kind een bepaald zelfbeslissingsrecht ontneemt.Een prikje door je oorlel zoals sommigen het hier graag voorstellen is het immers niet, het is eerder een stuk van je oorlel afsnijden,of een stuk van je vinger, dat is een betere vergelijking, maar dat weten jullie wel, zo ga nu jezelf maar wat verder bedriegen en zeg een keer of honderd per dag dat het de beste beslissing is en praat met je lotgenoten die je graag hetzelfde zien doen.

ila

Berichtdoor ila » 30 aug 2007, 12:11

in zuid-afrika, congo etc heeft de katholieke kerk het gebruik van condooms verboden, kijk als onze popie jopie zijn stelling eens 100% omkeert en zegt dat iedereen ze zou moeten gebruiken dan zouden er ook al wat minder aids-gevallen zijn.
en ik ben nog altijd blij dat de kinderen besneden zijn. schoon en mooi en ze hebben het ons nog nooit verweten, ze zijn wel al oud genoeg om dat te beseffen.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 aug 2007, 12:36

9:39
het gaat hem niet om naar de mond praten... er wordt hier helemaal niet gepraat, alleen afgebroken, gekwetst en negatief gedaan. Dat noem ik geen 'praten', discussies hebben hier geen enkele zin. er is er gene, enkel negatieve kritiek.

Terug naar “Multiculturele gezinnen”