besnijden

Gast

besnijden

Berichtdoor Gast » 25 aug 2007, 16:41

Op welke leeftijd hebben jullie jullie zoontje laten besnijden?

Gast

RE: besnijden

Berichtdoor Gast » 25 aug 2007, 17:16

Is dat dan echt nodig ?

ila

Berichtdoor ila » 25 aug 2007, 18:29

hier deed de uroloog het pas vanaf 3 maanden dan pas mogen ze verdoofd worden. De oudste is met 4 maanden besneden en de jongste met 7 maanden (omdat hij vaak verkouden was). Het was binnen 1 week helemaal genezen !
Of het nodig is ? We zijn alle 2 katholiek opgevoed en hebben het wel laten doen omdat het netter is .

heidi

Berichtdoor heidi » 25 aug 2007, 20:18

Alletwee op 6 maanden en één dag last gehad.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 aug 2007, 20:31

Toch zo vroeg? Dacht dat het pas gebeurde rond het 2de levensjaar.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 aug 2007, 21:02

Leer je kinderen van zich daar te wassen en je hoeft ze niet te verminken.
Ik zie er het nut niet van in om mijn kind onnodig onder narcose te brengen. Wat als er iets verkeerd gaat, dan heb je toch levenslang schuldgevoelens omdat je om de een of andere domme reden je dochter/zoon wou besnijden??!!
Een operatie gebeurt toch enkel in uiterste nood en niet om de 'properheid'.. jongens toch..
Ongelooflijk toch hoe die middeleeuwse barbaarheden blijven doorgaan in deze eeuw.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 aug 2007, 21:59

en dat die dokters daar nog aan mee doen! Allé eigenlijk maar goed dat ze eraan mee doen of ze doen het op de livingtafel!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 10:08

Idd, dokters zouden beter die mensen laten inzien dat het niet erg slim is om onnodig je kind (of wie dan ook) onder narcose te brengen. Het zou niet mogen dat ze iemand opereren 'omdat het properder is'.. :hoho
Het lichaam is zoals het is. Leer dat eens accepteren.
Artsen zouden daar strenger tegen moeten optreden.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 11:43

Baas in eigen broek (google maar even) en besef wat jullie je kind in wezen aandoen.Je hebt al beslist dat zijn leven nooit maar dan ook nooit meer hetzelfde zal zijn.

Petra

Berichtdoor Petra » 26 aug 2007, 12:37

Besnijdenis voor jongens , ? Mensen toch leven we nu echt nog in de middeleeuwen?Ik gruwel ervan. Dat kindje kan niet kiezen en het spijtige is dat het volkomen nutteloos is. En properder mensen was jullie hé! En de dokters : ja het moet allemaal opbrengen!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 13:50

Bij ons op de voetbal is er een besneden moslimjongetje (lief en beleefd manneke trouwens) maar hij is zo verlegen dat iemand zijn plassertje ziet!
Hij zal er alles aan doen om het te verbergen, erg vind ik dat!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 14:09

Allé nu krijgen we weer die discussie... toch ongelooflijk hier ! het enige wat men hier kan, is ALTIJD negatief zijn zegje doen

de opstarter zijn vraag was 'wanneer' besnijden en niet 'voor of tegen' besnijden... 'voor of nadelen'... onthou u dus van kritiek als ge niet weet 'wanneer'

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 14:23

Oh, dus je mag alleen een ja-knikkertje zijn en zeggen: doe maar! snij maar in je dochter/zoon! Een 'positief' zegje dus..
Mijn dochter haar kleine schaamlippen steken uit. Nog geen haar aan mijn hoofd dat eraan gedacht heeft om dat te laten inkorten omdat dat properder is, ethisch gezien mooier etc. Nee, ze kan daar later zelf over beslissen mocht ze dit nodig vinden, maar ik ga niet het mes in mijn kinderen laten zetten omdat ik dat zo nodig mooier en properder vind.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 15:27

gaat het over opstarters dochter... mens toch, zet je bril op !

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 15:31

blijkbaar dure de comprenure...
en neen idd op deze vraag hoef jij niet ja of neen te knikken... nog altijd niet gesnopen ?! je mening wordt in deze helemaal niet gevraagd, het interesseert opstarter geen barst wat jij ervan denkt (indien zo zou de vraag anders zijn aangebracht), de vraag is 'WANNEER' niet of jij er voor of tegen bent, zucht....

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 16:11

Wat is er toch mis met deze maatschappij, besef je dan echt niet dat het een heel ingrijpend iets is waarje de klok nooit meer kan terugzetten, wil je zoiets dan, moet het individu er ZELF kunnen over beslissen.Al eens met eelt op uw voet gezeten, nou je beslist voor je kind om hem op een andere plaats zo'n ongevoelige laag te bezorgen.Honden de oren of staart couperen is uit den boze, kinderen couperen, geen probleem voor sommigen, ziekelijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 18:08

Ok. Wanneer? Als hij er zelf kan over beslissen, zo rond een jaar of 18?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 18:35

ja 18 en dan doet dat voorzeker geen zeer ! wat wordt er hier toch wat geluld zeg...couperen wat heeft dat er nu mee te zien.
Dan moet je ook geen oorbellen schieten.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 18:56

Tuurlijk doet dat ook pijn aan 18, maar dan is hij tenminste volwassen en kon hij het zelf beslissen.
Waarom zou je je zoon/dochter trouwens laten besnijden? Eén goeie reden?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 19:25

Hebben jullie niets anders te doen dan hier wat kritiek te komen spuien?
Ieder zijn normen, waarden en opvoeding, niet?
Het forum het 'multiculturele gezinnen' dus je weet aan wat je ongeveer te verwachten, maar jullie zijn blijkbaar op zoek naar wat sensatie? Zielig!

ila

Berichtdoor ila » 26 aug 2007, 19:34

ze zijn nu 10 en 13 jr en heel trots op hun besneden piemeltje, ze vinden die dingen met die velletjes maar een raar gezicht, enne trouwens vies zijn ze niet hoor ze douchen 's morgens en 's avonds.
Als ze ouder zijn dan 1jr zijn ze zich er al meer bewust van daarom hebben wij het onder 1jr laten doen.
Enne voor de tegenstanders hierboven, ik denk dat er meer besneden mannen rondlopen op deze aardkloot dan onbesneden mannen, je hebt je amerikanen, joden, moslims en net zoals ons katholieken die het ook laten doen !

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 20:28

En waarom?? Waarom laat je een stuk van hun geslachtsdelen afsnijden?

Esther

Berichtdoor Esther » 26 aug 2007, 21:17

Mijn 3 zonen zijn besneden toen ze 8 dagen oud waren.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 aug 2007, 21:28

Waarom?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 aug 2007, 11:59

Waarom ? omdat het vast staat dat het idd veel hygiënischer is (heb daarover gesproken met belgische artsen die er zelf voorstander van zijn), men heeft ook kunnen vast stellen dat in die delen van Afrika waar mannen besneden zijn, het % aidsbesmettingen lager ligt.
Soms is het medisch nodig.
Besnijden is niet typisch een moslimgebruik, het gebeurt zoveel oa in de VS, ook bij christenen (vooral in zwart afrika).
Enne, spreek uit eigen ervaring, kan de 2 vergelijken, eerlijk gezegd geef mij maar een besneden man.
En Esther... ben ze niet, maar mss omdat (aan de naam te zien) esther joods is ? maar kan me vergissen, Esther kan best zelf antwoorden.

Terug naar “Multiculturele gezinnen”