foto's multiculturele gezinnen

l&m

foto's multiculturele gezinnen

Berichtdoor l&m » 26 mar 2007, 16:28

hoi
vinden jullie het een leuk idee om gezinsfoto's te plaatsen?
Ik vind het zelf altijd een prachtig gezicht een multicultureel gezin en ben er trots op dat ik er zelf ook van deel uit mag maken.

Ik hoor het graag van jullie of dit een goed idee is,
greetz
lishe

l&m

RE: foto's multiculturele gezinnen

Berichtdoor l&m » 28 mar 2007, 09:12

Hey
Ik dacht: er wordt maar niet gereageerd, hoe komt dat nu. Pas nu zie ik dat ik mijn eigen foto ben vergeten toe te voegen.
Hierbij ons mc-gezinnetje,
Ik hoop dat er mensen volgen,
greetz

lishe

Attachment : portretten (27).jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mar 2007, 10:45

leuk dat je foto's wil zetten en ook ik zou graag mijn mooie meid laten zien, maar liever niet op zo'n forum als zappybaby...

hier ook

Berichtdoor hier ook » 28 mar 2007, 11:13

Ook ik aarzel om een foto op zappy te zetten. Al vind ik het idee van de foto's op zich juist wél leuk... Ik zit er al een poosje over te denken of een mini-forum voor multiculturele gezinnen een idee zou zijn, een eerder gesloten forum met registratie... Maar de vraag blijft dan natuurlijk of daar voldoende belangstelling voor zou zijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 28 mar 2007, 13:11

Ik heb hier zeker belangstelling voor. Maar dan echt een gesloten forum, zonder racistische opmerkingen !!!!

M

Berichtdoor M » 28 mar 2007, 13:53

Ik zou ook wel belangstelling hebben voor zo'n gesloten forum!

ila

Berichtdoor ila » 28 mar 2007, 22:11

kijk dan heb je weer van die domme opmerkingen,
er is in nederland een forum voor mensen met een partner uit sierra leone maar de meesten die nu lid zijn hebben een partner uit afrika of andere landen dus moesten jullie de link willen dan kan ik het wel even doormailen, ik ben zelf belgische in ned. maar er zijn ook al een paar belgische vrouwen lid.
laat me weten dat is een gesloten msn -club

ila

Berichtdoor ila » 28 mar 2007, 22:12

lishe
heel mooie foto trouwens !!!!!!!

l&m

Berichtdoor l&m » 29 mar 2007, 09:14

hey
bedankt voor het compliment van de mooie foto.
De kleine ziet donkerder dan zijn papa ja, mij verhaaltje staat onder een van de andere topics, nl de papa is half zuidafrikaans en de kleine is geadopteerd toen we nog in Zuid-Afrika woonden. Maar in theorie kan het trouwens dat we een kindje krijgen met volledig afrikaanse kenmerken, of juist helemaal europees, als het in de genen zit... dan ..., maar goed in principe is je kindje een beetje een mengeling van jou en je partner.

Ach, vervelende opmerkingen zijn we alvast gewoon. Zo vroeg iemand me eens: gij zijt zeker verkracht door een grote dikke neger? Ik vind dat best kwetsend, want allereerst is dat niet waar, ten tweede gaat die ervan uit dat een grote afrikaan verkracht en niet gewoon zijn papa kon zijn, en.. jah het raakte me echt wel. Maar ik heb besloten die persoon totaal te negeren, want die zijn mijn tijd, energie en zo niet eens waard.

In Zuid-Afrika was het gestaar en de commentaar trouwens veel erger. Daar is de apartheid al 13 jaar afgeschaft, maar in de streek waar wij woonden waren nog veel traditionele blanken en die snapten niks van ons gezin, een blanke en een kleurling (is daar een gemengde) en een zwart kindje. Het land wordt nu de 'rainbownation' genoemd, omdat al de verschillende rassen nu wel samen mogen en kunnen leven. Dus ik beschouw onszelf gewoon als een 'rainbowfamily' en als ik andere rainbowfamily's zie hier in België (zoals jullie waarschijnlijk), dan vind ik dat persoonlijk een prachtig zicht en een fantastisch voorbeeld.

een fijne dag gewenst allemaal,
lishe

@ ila

Berichtdoor @ ila » 29 mar 2007, 09:29

Hoi Ila, misschien is het idd wel fijn als je die link hier even zet. Dan kunnen we alvast een kijkje nemen...

aan opstartster

Berichtdoor aan opstartster » 29 mar 2007, 11:53

Mooie foto , prachtig kindje en je man ziet er een lieve uit. Nog veel geluk ! Moni

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mar 2007, 12:32

Laat jullie niet afschrikken door domme opmerkingen, die komen echt enkel van domme mensen. Jullie weten toch beter? Toch begrijp ik dat het kwetsend overkomt. Nog veel plezier met jullie mooie gezinnetjes, als jullie gelukkig zijn, is het goed. Meer moet dat niet zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mar 2007, 13:15

mooi gezinnetje

Gast

Berichtdoor Gast » 29 mar 2007, 18:12

L&M proficiat met jullie gezin, jullie zien er allemaal overgelukkig uit, je zoontje glundert en doet me ook glimlachen als ik naar hem kijk.

Wij adopteren straks ook een kindje uit Ethiopië en zullen dus ook een gekleurd gezinnetje worden.

Groetjes

l&m

Berichtdoor l&m » 29 mar 2007, 18:42

aan Moni (en de anderen natuurlijk)

Mijn man is ook idd een heel lieve:). Hij is heel zachtaardig en heeft erg veel geduld (ook met mij gelukkig, want ik ben juist een heel extravert persoon;)).
Maar juist omdat hij zo'n lieve man is, raakte het mij 10 jaar geleden, toen we elkaar leerden kennen, zo erg dat hij vaak verkeerd werd aangezien.
Als we de grens overreden werden we met onze auto er vaak uitgepikt voor controle langs de autosnelweg op een parking. We stonden daar dan tussen veel Noordafrikanen en andere afrikanen en zigeuners (kortom iedereen met een buitenlands uiterlijk) voor papierencheck of drugsonderzoek in de auto. Ik vond het helemaal geen probleem daar te staan tussen al de rest, integendeel zelfs, maar je vraagt je op den duur af waarom hebben wij altijd controle? Ze gaan natuurlijk altijd op uiterlijk af en blijkbaar met bruine krulletjes en bruine ogen heb je toch al mee kans om bij de slecterikken te horen of zo...
Voor ik met mijn man samen was werd ik nooit aan de kant van de weg gezet. Michael (mijn man) was het gewoon en reageerde altijd erg rustig, terwijl ik altijd zin had om te vragen of alle buitenlanders er dan echt als drugsdealers uitzien. Ook op de luchthaven van London wordt Michael er altijd gehaald om helemaal onderzocht te worden (arabisch uiterlijk, dus terorrist mss:)?). Hij is het allemaal gewoon en doet helemaal niet moeilijk, maar ik kan me ondertussen goed voorstellen hoe het voor veel mensen met een buitenlands uiterlijk moet voelen hier in België om altijd geviseerd te zijn.
Pas op, ik wil zeker niet teveel klagen hoor;), zo vaak gebeurt het nu gelukkig ook weer niet en zelfs de grootste racist die michael leert kennen denkt snel anders over hem, het is soms zelfs lachwekkend.

Wie durft ook zijn gezinsfoto hierop te zetten (ik heb alle respect als je dat niet wilt hoor!), het lijkt me gewoon tof meer mooie gezinnen te bewonderen!

greetz
lishe

anneke26

Berichtdoor anneke26 » 29 mar 2007, 21:39

Hallo,
Wat een popje, dat kleintje van jullie, hij raakte me recht in mijn hartje met zijn super schattig gezichtje.
Ook wij zijn een multicultureel gezin en zijn super trots op ons klein ventje. hij is een perfecte mix van ons tweetjes.
Discriminatie en racisme kom je overal tegen. Daar kan je nooit omheen, jammer genoeg. we proberen altijd rustig te blijven en zo weinig mogelijk reactie te geven, met geweld (fysiek of verbaal) los je het probleem toch nooit op, dan verlaag je je enkel tot hun niveau.
ach ik vind het leuk dat we zo verschillend zijn Paul en ik. En deze zomer gaan we lekker samen naar Gambia Pauls geboorte land, een beetje cultuur opsnuiven.
Geniet allemaal van jullie gezinnetje.
Groetjes Ann, Paul en Lenny

Attachment : alle drie2.JPG

l&m

Berichtdoor l&m » 29 mar 2007, 23:30

hey anneke,
wat een leuke foto! Jullie zijn idd een prachtig mc-gezin!
Leuk dat jullie naar Gambia gaan! Dat is een hele ervaring he, zeker ook voor jullie kleine mannetje, maar het is belangrijk vind ik hoor, in Gambia liggen voor een stuk ook zijn roots!
Wij gaan deze zomer weer een maand naar Zuid-Afrika, ik ben zo benieuwd hoe alles er nu is, we zijn dan al 2 jaar terug in België na er een tijdje te hebben gewoond en gewerkt met aidswezen. Ik wil alle kids terugzien en vrienden en familie, super!
Onze Jona zegt nu al bij alk vliegtuig dat overvliegt: 'tietuig akika':), want hij gaat met het vliegtuig naar afrika, dat weet hij.
Toen hij nog maar net kon stappen, ging hij altijd naar de kast en haalde er steevast de dvd 'out of africa' uit, wat hebben we daarmee gelachen, alsof hij wilde zeggen dat die titel over hem ging:):)

slaapwel
lishe

ila

Berichtdoor ila » 29 mar 2007, 23:44

mail me anders even dan stuur ik de link wel door !
ilsak40@hotmail.com
groetjes!

kelly

Berichtdoor kelly » 30 mar 2007, 10:09

Anneke, wat een leuk gezinnetje hebben jullie zeg!
Je kindje is volgens mij heel wat donkerder dan de meeste halfbloedjes, je man heeft blijkbaar sterke genen. Mooie mannen heb je!

Pia

Berichtdoor Pia » 30 mar 2007, 10:55

Mooie foto's !! Maar ik ben toch ook een beetje huiverachtig om mijn eigen foto's hier op Zappy te plaatsen.

Maar het idee van een eigen multicultureel forum spreekt me enorm aan ! Dus als dit op één of andere manier tot stand zou kunnen komen, dan ben ik er zeker ook bij.

Groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 mar 2007, 19:30

hallo,
hihi jaja africa zit in hun genen. Mijn kleine man danst heel graag maar vooral op rmb en hiphop, en op typische afrikaanse muziek. Dan kan hij echt niet stilstaan.
groetjes anneke

anneke27

Berichtdoor anneke27 » 30 mar 2007, 20:00

werd effe geroepen.
ons ventje heeft echt ritme in zijn lijf. Hij slaat vaak echt op de maat met de muziek mee en als hij effe mis zit stopt hij en begint hij precies in de maat opnieuw. Echt opmerkelijk en zeggen dat hij nog maar net 14 maand oud is. Daar kan ik echt van genieten. Ik wist niet dat je zoiets zo vroeg kon zien. Maar ja. We vinden het idd spannend om naar Gambia te gaan. Mijn man zijn moeder woont daar nog en heeft ons klein ventje en mij nog nooit gezien./ Ik kijk er echt naar uit.
Idd Kelly onze Lenny is echt wel donkerder dan de meeste halfbloedjes. ik werk regelmatig in antwerpen ( wij zijn van limburg) int kleuteronderwijs en kom daar erg veel halfbloedjes tegen en heb nog geen 1 zo donker als hem gezien wel moet ik zeggen dat die kinderen ook meestal wel een minder donkere ouder hebben. Mijn man is dan ook wel zeer donker.
Ik ga jullie laten. Groetjes anneke

Attachment : DSCN2911.JPG

l&m

Berichtdoor l&m » 30 mar 2007, 20:36

haha wat een leuke foto zeg van jouw kereltje!
Ik herken dat verhaal van dat ritmische. Onze Jona staat ook heel de dag de dansen en had idd al van heel kleinsaf aan een heel ritmisch gevoel, wij zijn wel niet zijn biologische ouders en dat is duidelijk:), michael, mijn man kan ook heel goed dansen, maar heel anders dan Jona, al doet Jona hem graag na. Ikzelf ben helemaal geen danser, maar mijn man en ik zingen wel en dat doet Jona nu ook graag (al heeft hij er denk ik minder talent voor dan voor dansen;)).
En ja, je zoon is een donker mulatje he? Prachtig hoor. Het kan zo verschillend zijn he, een gemengd kindje. Mijn zus heeft een kindje van een Congolese vader en die is veel lichter, maar ook zooooo prachtig. Ik zal haar eens vragen of ik een foto met daarop jona en haar kindje hierop mag zetten.
Nu bijgevoegd iets wat mijn broer heeft ontworpen van Jona, lekker stoer;)
fijne avond allemaal
lishe

Attachment : jona.jpg

ila

Berichtdoor ila » 30 mar 2007, 21:07

die van mij zijn al wat groter ... :P

Attachment : P1000810.JPG

l&m

Berichtdoor l&m » 30 mar 2007, 21:10

mss wel al groot, maar ook zo'n prachtige kerels, zeg!
Je mag trots zijn,
groetje
lishe

Terug naar “Multiculturele gezinnen”