een nieuwe relatie aangaan

lies

een nieuwe relatie aangaan

Berichtdoor lies » 29 dec 2007, 17:17

Ik wist niet goed waar ik deze topic moest plaatsen daarom maar hier.
Na jaren gescheiden te zijn, mijn kinderen alleen te hebben opgevoed lijkt het me niet zo simpel om een nieuwe relatie aan te gaan.
Voor getrouwde mannen ben je als alleenstaande moeder wel heel aantrekkelijk (want ik ben alleen, lach veel) maar dat is niet wat ik wil.
Ik heb al vanalles geprobeerd, vrienden proberen te maken via sportclub - hobby - via oudervereniging - ook al gechat (maar dat is toch mijn ding niet) ... ik ken mensen genoeg, maar niemand dat echt single is.

Hoe los ik dat op.

Gast

RE: een nieuwe relatie aangaan

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 02:48

Een nieuwe relatie is niet simpel, je leest de avonturen hier wel.
De meeste nsg's zijn mensen die (onwillekeurig) 'uit gewoonte' iemand naast zich willen, en trappen in iets in waar ze niet over nadachten.
Als gescheidene ken ik die neiging ook goed genoeg, maar zie in mijn omgeving teveel de gevaren ervan.
Doe gewoon je ding, zoek niet, en ooit passeert degene die echt bij je past wel. Net zoals ik deed, en uiteindelijk vond.

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 30 dec 2007, 06:37

oef, er denken nog mensen zoals jij.
idd, veel willen iemand uit gewoonte naast zich en alles gaat zo vlug.
Ik mag er momenteel niet aan denken... (6 maanden alleen) en ben nog volop mijn leven aan het herstarten, en nu zou ik me weer moeten schikken in een andere relatie?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 07:09

@ hierboven
Zes maanden alleen is te kort om de 'gewoonte' eruit te krijgen, dat verlies je pas na vrij lange tijd (een paar jaar in mijn geval).
Laat je niet vangen aan 'wat hoort' of fantasieverhalen over hoe goed het 'elders' in nsg's gaat, meestal is niks minder waar.
Bezint voor ge begint, wacht een jaarke of twee, doe je ding intussen. Alles valt mettertijd wel op zijn plek.
En nee, niemand moet zich 'schikken' in een relatie, daarin vult men elkaar aan wat wel een hemelsbreed verschil is.

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 30 dec 2007, 07:27

Ja hoor, ik begrijp je wel. En eigenlijk voel ik mij niet abnormaal. HEt is gewoon erg hoe de opmerkingen komen van: allez, kom, haast u. De kriebels krijg ik ervan!!

lies

Berichtdoor lies » 30 dec 2007, 09:11

Ik versta wat jullie willen zeggen, maar na 10 jaar mag het er toch wel terug van komen ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 10:27

na anderhalf jaar zou ik zeggen dat ik er klaar voor ben, maar het valt me op dat ik zodanig mijn plan heb leren trekken, dat alles naar MIJN wens moet verlopen. Maw: wanneer het mij schikt, enz... Ik heb besloten om nog een eindje te wachten, maar ik vrees dat het alleen maar erger zal worden en toch wil ik niet eindigen in een bittere, oude vrouw (hoewel met nog geen 30 te zijn, nog niet echt van oud gesproken kan worden hé). Het valt me op dat vriendinnen, die al lang alleen zijn, hetzelfde ervaren als ik. Tot op zekere hoogte ok, maar niet in huis.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 11:10

Ik heb na 2 jaar iemand nieuw leren kennen. We zijn ondertussen 1,5 jaar een koppel. Maar ik blijf ook merken dat ik inderdaad "mijn plan" heb leren trekken. Ik ben heel erg gesteld geworden op mijn zelftandigheid en het zelf beslissen van mijn hele huishouden. Ook van mijn avonden alleen blijf ik erg genieten, terwijl ik in het begin van onze relatie al dacht aan samen wonen (na verloop van tijd wel te verstaan, de kritiek voorblijven is hier de boodschap...). Ik vind onze "LAT"relatie nu veel minder erg dan in het begin. En dat geeft heel wat twijfels... Ligt dit nu aan de relatie of aan mij? Ben ik veranderd of heb ik eindelijk mezelf echt toegelaten (ik ben eigenlijk altijd al graag alleen geweest, had geen behoefte aan drukke sociale levens, maar heb eigenlijk nooit alleen gewoond: op 2 getrouwd, vlak na studies...)??

alleenstaande papa van 2

Berichtdoor alleenstaande papa van 2 » 02 jan 2008, 14:49

ik ben alleenstaande papa van 2 kindjes. mama is kort na de geboorte van 2e, nu bijna een jaartje geleden, bij autoaccident verongelukt. sindsdien sta ik er als fulltime werkende papa alleen voor wat mij soms erg zwaar valt ... ik kan mensen die uit "gewoonte" een nieuwe relatie willen best begrijpen. het is ook niet gemakkelijk om als alleenstaande met kinderen door het leven te gaan. je kan ook niet altijd bij vrienden, ouders, schoonouders zijn want de kindjes hebben nood aan hun eigen omgeving en zelf ben ik er gewoonweg soms te moe voor. net op die momenten zou ik ook wel iemand naast mij willen. om te praten, eens te lachen en om niet altijd babytaal te spreken. ik hou verschrikkelijk veel van mijn kinderen en heb het er niet moeilijk mee gehad om plots fulltime alleen voor hen te zorgen maar nu valt echt alles op mij. financieel is nu niet echt een probleem want onze nieuwbouw is volledig terugbetaald geweest en gelukkig. enkel de schuld-saldo verzekering blijft jaarlijks nog te betalen maar maandelijks zijn er geen echte zware lasten. hoewel het soms toch wat krap is. wat ik wil zeggen is dat een mens niet is gemaakt om alleen te zijn. mensen hebben gezelschap nodig. als het goed gaat om te lachen en als het minder goed tot slecht gaat om te kunnen babbelen en te kunnen blijven doorgaan. na bijna een jaartje alleen mis ik mijn vrouwtje nog altijd enorm veel. ik wil haar niet vervangen maar heb echt soms iemand anders nodig dan vrienden of familie op moeilijke momenten. zoals het spreekwoord zegt: alleen is maar alleen en dat leren aanvaarden is voor mij bijzonder zwaar. ons leven is grondig dooreengeshaked geweest en beginnen nu stillekes op ons plooien te vallen en "gewoon" te geraken van met 3 te zijn. zoals iemand hierboven schreef: we trekken onze plan ...

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 23:30

Lies

Doe gewoon je ding, trap niet in 'wat hoort' zoals je uit je opmerking 'het mag ervan komen na 10 jaar' laat blijken.
Voel je je nu goed ?
Prima dan, laat voor de rest de wind maar waaien. Beter dat dan in iets instappen waar je het einde niet van ziet.
Je zal het wel merken als 'de juiste' passeert, geloof me vrij.
En blijf intussen vooral heel rationeel. ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 16:13

Hoi Lies,

Denk dat je gewoon je tijd zal moeten afwachten, want zoiets kan je niet forceren. Ben zelf alleenstaand met een kindje. Ik ben met 1001 dingen bezig, maar die ene vrouw die ik graag in mijn leven wil, is mijn weg nog niet gekruisd.
En een relatie aangaan om maar niet alleen te zijn, daar heb ik geen zin in.
Alleen zijn is inderdaad niet altijd makkelijk. Dat moet je echt leren!

veel moed,
Ikke

lika

Berichtdoor lika » 08 jan 2008, 11:20

amai, en ik dacht dat ik al abnormaal was omdat ik mij ook zo voel. Misschien moeten we eens afspreken en samen eens op stap gaan..

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 14:44

Ik vind het heel moeilijk om alleen te zijn (mama van 34 met zoontje van bijna 3).
Ik mis de kleine dingen: samen eten, samen dicht tegen elkaar kruipen om naar een filmpje te kijken, ...
Gelukkig heb ik mijn zoontje dus ben ik niet helemaal alleen, maar ik mis een relatie.

Carlo

Berichtdoor Carlo » 09 jan 2008, 14:25

Hey mama van 34, van welke regio ben je? Ik ben 40j man.

@alleenstaande papa met 2 kindjes

Berichtdoor @alleenstaande papa met 2 kindjes » 11 jan 2008, 11:14

Chapeau af voor wat je doet, en ik snap heel goed dat het soms verschrikkelijk zwaar moet zijn.

Als je eens zin mocht hebben in een babbel die niet uit babytaal bestaat, laat je maar een berichtje achter.

@ alleenstaande papa

Berichtdoor @ alleenstaande papa » 14 jan 2008, 17:47

niet dat ik mijn partner op die manier ban kwijt gespeeld hoor, maar in elke situatie als alleenstaande zijn er zaken die enorm herkenbaar zijn...

kindertaal is niet altijd dat, alleen is maar alleen, samen is alles leuker, ik wil niet direct een partner om niet meer alleen te zijn maar vooral om een maatje te hebben, dacht er onlangs eentje te hebben maar het is toch niet zoals ik had gedacht..... vrijheid is blijkbaar super belangrijk voor een man

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:42

Het is niet die vrijheid die superbelangrijk is, het is in de meeste gevallen een vrij diepgewortelde angst om zich terug te binden en de kans op weer gekwetst worden niet willen lopen. Velen geven dat dan af als 'vrijheid blijheid'. Probeer daar doorheen te kijken, je weet wat je zelf voelt na een scheiding en je weet hoe moeilijk dat ligt het echt te uiten.

Terug naar “Nieuw samengestelde gezinnen”