Terug apart gaan wonen en toch koppel blijven ?

Eve

Terug apart gaan wonen en toch koppel blijven ?

Berichtdoor Eve » 16 dec 2007, 13:56

Mijn man en ik zijn 3,5 jaar samen, waarvan we 3 jaar samenwonen en 1,5 jaar getrouwd zijn. Mijn man heeft 2 kinderen (11 en 14) en ik een dochtertje (5). We hebben allebei co-ouderschap en dus steeds 1 week met 5 en 1 week met ons 2.
Het laatste jaar is het echter bijna onmogelijk geworden om nog samen te leven. Via therapie is de relatie tussen zijn dochter (14) en mij wel verbeterd, maar niet tussen mijn man en mij. We hebben steeds ruzie over zijn kinderen en/of ex. Enkele voorbeelden: ik krijg ee briefje onder mijn neus dat zijn ex geschreven heeft, met daarop de regeling voor de feestdagen. Hij gaat hiermee akkoord zonder het maar te lezen of met mij te bespreken.
Schooloefeningen moeten naar de ex gebracht en teruggehaald worden (voor nazicht), terwijl wij met z'n 2 de kinderen ook kunnen helpen. Mijn ma vindt dit doodnormaal en verklaart zelfs dat zijn ex 'ten alle tijde' bij hem welkom is.
Ik vind echter dat zij dus in ons leven zit en ik wil haar eruit. Hij moet z'n kinderen duidelijkwat wel of niet belangrijk is en at er niet voor prutsen over&weer wordt gereden. Mijn ex en ik komen ook overeen, maar lopen elkaars deur niet plat. Wij respecteren tenminste elkaars nieuwe leven.
We staan nu zo ver dat ik vrijdag opnieuw met die therapeut ga praten, maar ook dat we erover denken om opnieuw apart te gaan wonen. Echter, we willen niet als koppel uit elkaar gaan, want als we een weekje zonder zijn kids zijn, dan loopt alles fantastisch.
Zijn er koppels die dit ook gedaan hebben of heeft iemand weet hiervan ? Zou dit kans op slagen hebben ?
Groetjes van een piekeraarster.

Eve

RE: Terug apart gaan wonen en toch koppel blijven ?

Berichtdoor Eve » 23 dec 2007, 19:29

Ik hoopte toch niet enkel op nieuwsgierige lezers, maar toch ook een beetje op enkele meningen ...

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 07:00

tja... mijn ex en ik lopen elkaars deur ook niet echt plat maar we gaan wel samen naar oudercontacten, zijn samen op zoek geweest naar een nieuwe school voor ons kind vorige zomer, bellen vaak over onze zoon, schoolboeken moeten elke week over-en-weer,... Mijn huidige man maakt daar geen problemen over maar mocht hij het wel doen dan zou ik dat niet veranderen voor hem. Dit is hoe mijn ex en ik onze zoon verder willen opvoeden (punt)
Wat ik wil zeggen is: jij op jouw manier, hij op zijn manier, niemand moet iemand anders gaan vertellen hoe hij zijn kinderen moet gaan opvoeden. Dat zijn obstakels waar nieuw samengestelde gezinnen mee te maken hebben, wil je dat niet of kan je dat niet aan dan heb je beter een partner zonder kinderen.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 07:05

nog een bedenking: jouw dochter is pas 5, veel kans dat je ook meer contact met je ex moet hebben eens ze wat ouder is, in het secundair gaan jullie toch niet alle schoolboeken dubbel kopen? Of als er leerproblemen zijn gaan jullie die ook samen moeten oplossen enz... Ik vind het super voor zijn kids dat hun ouders nog als volwassenen met elkaar kunnen omgaan, zo gaat het bij ons ook, mijn ex en ik staan altijd klaar voor elkaar ook al zijn we beide hertrouwd.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 09:12

Vinden jullie het dan zo volwassen steeds schooloefeningen en andere prutsen over-en-weer te moeten dragen ?
Mij lijkt het eerder dat een van de twee de ander zijn vrijheid niet gunt en daarvoor vooral het excuus 'opvolging kinderen' gebruikt, terwijl de ander (nog)niet echt 'vrij van ex' wil zijn.
Mogelijk een scheiding welke opgestart werd door een van beide ouders (volgens mij de (h)ex) waarin de ander enkel 'te ondergaan' had.

Mijn advies aan jou: Hij is nog 'gebonden' aan zijn ex, zolang dat duurt heb jij geen echte kans als het er echt op aankomt. Voor hem gaat haar mening voor in alles.
Kappen met die boel, da's geheid een levenslange frustratie.

Eve

Berichtdoor Eve » 29 dec 2007, 15:15

Mijn ex en ik zijn er ook wel steeds voor onze dochter, maar erwordt wel niet om de 2 dagen gebeld, of over-en-weer gelopen.
En inderdaad, mijn huidige man heeft de scheiding moeten 'ondergaan' en hangt nog steeds vast. Hij zegt dat dit niet zo is, maar ik voel dit wel anders.
Ik ben ondertussen gestart met therapie, om mezelf wat in rustiger vaarwater te laten komen en te kijken of we nog een kans hebben.

hilde

Berichtdoor hilde » 03 jan 2008, 14:52

eve,

hier hetzelfde schuitje, alleen 1 zoon van 11 (van hem) in co ouderschap. Wij zijn sinds mei vorig jaar uit elkaar, onze zoon van 4 is bij mij.
Mijn man is (was) net dezelfde als die van jou, ik zei altijd: "het water is veel te diep, 2 mensen in nood", zij liet em ook niet gerust en het lag er dik op dat ze spijt had van het feit dat ze 6 jaar geleden er met een ander vandoor is gegaan. Mijn man liet ook alles toe, ik werd er gek van, alles kon die en mocht die. Plannen maken ging niet, zij besliste wanneer haar zoon bij ons was in de vakantie, en wij moesten maar aanpassen. Kerst geregeld want zoontje was bij de mama: om 10 u stond hij op de stoep, ze had plannen die dag... Ok goed, nieuwjaar dan: alles geregeld, zoontje was bij ons. telefoon: ik kom em halen om 11 u hé, we moeten naar een feest. Een manlief die liet alles maar gaan... ik werd er zot van. Ik heb jaren geroepen er iets aan te doen, want dat werd maar erger.. maar nope, niets gekort. maar nu, nu ik gezegd heb dat het voorbij is voor mij heeft hij spijt.. dat lukt echt nooit... EN bedenk, het zijn steeds de stiefouders die fout zijn, stiefzoon liegt erop los, maar hij wordt geloofd, tja, kinderen worden nu eenmaal geloofd in deze maatschappij...
Ik doe het NOOIT meer....

Terug naar “Nieuw samengestelde gezinnen”