vriend twijfelt om terug naar ex te gaan

moonlover

vriend twijfelt om terug naar ex te gaan

Berichtdoor moonlover » 28 mei 2009, 12:13

Hallo,

Ik zie het momenteel niet meer zitten.
Na bijna 2 jaar alleen te zijn en enorm gekwetst door mijn ex, heb ik 7 maand geleden een zeer lieve man leren kennen. Alles ging zeer goed tussen ons.
In de paasvakantie zijn we een paar dagen met de kinderen weggeweest. Ook hier geen probleem. We wonen wel niet samen.
Sindsdien zoekt zijn ex (bewust!?) weer contact met hem.
Nu heeft hij schrik om zijn kinderen te verliezen of ze minder te mogen zien van haar.
Hij twijfelt nu om ons relatie stop te zetten en eventueel met zijn ex opnieuw te beginnen.
Ik weet niet meer hoe ik hem kan overtuigen van mijn echte liefde voor hem.
Heeft er iemand nog dergelijke situatie meegemaakt en zijn jullie er uit geraakt?

anonymous_5b6d0ef3b8586

Re: vriend twijfelt om terug naar ex te gaan

Berichtdoor anonymous_5b6d0ef3b8586 » 28 mei 2009, 12:39

ik heb het niet meegemaakt maar ik zou hem zelf de deur wijzen. ik zou hem zeggen dat hij eerst maar eens goed moet nadenken wie en wat hij wil in het leven. want ik denk dat er zo wel spelletjes beginnen. dan weer naar jou, dan weer naar de ex en wie weet zelfs bedrog. kiest hij voor jou, dan weet hij dat hij zijn kinderen minder zal zien. en dan speel jij ook een rol in die opvoeding. kiest hij voor zijn ex? dat is natuurlijk het makkelijkste. maar ze zal niet voor niets een ex zijn he. ik hoop dat je eruit komt (en hij ook) en hé,laat niet met je voeten spelen hé :)

anonymous_5baf4922af010

Berichtdoor anonymous_5baf4922af010 » 28 mei 2009, 13:46

Mijn man heeft het indertijd ook zwaar gehad met de keuze om weg te gaan bij zijn ex. Ook omdat hij schrik had voor haar machtspositie als moeder (het blijft een feit dat moeders nog altijd meer te vertellen hebben in een rechtbank en dat die met veel wegkomen).
Ik heb hem toen ook duidelijk gemaakt dat er tussen ons geen relatie kon zijn zolang hij geen keuze had gemaakt. Je moet jezelf ook beschermen hé.
Zoals hierboven gezegd, het risico op spelletjes is er nu wel. Dan weer naar de ex, dan weer naar jou...
Je vraagt je af wat je kan doen om hem te overtuigen, wel: niets. Hij moet zelf de keuze maken. Want stel dat jij hem echt overhaalt en zijn ex gaat dan heel moeilijk doen over vanalles en nog wat (en ik spreek uit ervaring, exen doen moeilijk van zodra er een andere vrouw in het spel komt omdat dat voor hen dan bewijst dat ze hun man echt wel kwijt zijn), dan zal hij misschien de neiging hebben om dit op jou te steken hé. Tenslotte heb jij hem overtuigd....
Hij moet die keuze zelf maken, en het enige dat jij hem kan duidelijk maken is dat hij hier geen maanden over moet laten gaan en jou duidelijkheid moet geven.
De rest moet hij doen hé.

Als hij dan de stap zet om bij haar weg te gaan en met jou een relatie te beginnen (of verder te zetten), dan ben je nog maar aan stap 1 hoor. Er zijn nog veel drempels te nemen en de ex zal ook nog moeilijk doen. Ik spreek uit ervaring.
Ik zou hier een boel verhalen kunnen neerschrijven daarover...

Ik denk wel dat, mocht ik alles opnieuw doen, ik toch zou twijfelen.
Want alles achteraf bekeken, dit wil ik nooit meer meemaken. We staan nu misschien sterk als koppel, maar die ex blijft altijd aanwezig. Ook al belt ze niet meer of zien we haar zelden en doet ze momenteel vriendelijk en normaal, toch.... Binnenkort willen we zelf een kindje... Wel, normaal zou je dan gelukkig moeten zijn en ernaar uitkijken... Wel... Ik kijk er weliswaar naar uit, maar ik hou rekening met het feit dat de ex het ons weer lastig zal maken dan. Veel kan ze in de praktijk niet doen, maar woorden kunnen ook doorwegen...

Het is zeker geen gemakkelijke situatie hoor, en ik weet nu al, mocht het ooit verkeerd lopen tussen mijn man en mij... Geen 2e keer... No way....

moonlover

Berichtdoor moonlover » 28 mei 2009, 14:06

Bedankt voor jullie reactie.
Heb hem deze morgen nog gehoord en hij weet het niet meer. Hij kan weer op een normale manier met zijn ex praten en hij gaat er van uit dat er vroeg of laat weer een relatie in zit.
Dingen die daar voor gebeurd zijn, is hij blind voor en hij voelt zich schuldig tegenover mij.
Ik denk dat ze gewoon jaloers is op het feit dat hij weer gelukkig ' was' en het hem moeilijk maakt.
Het is ook niet de eerste keer. Hij heeft al eens samengewoond en dan stond zijn ex ook weer plots op de voetbal van zijn zoon, alhoewel het haar niet interesseert. Resultaat: hij is terug bij haar ingetrokken.Nu idem: de 1e mei stond ze ook weer op de voetbal.
Door haar nu weer meer te zien, krijgt hij precies weer gevoelens voor haar.
Mag ik op hem inpraten of zie ik het met lede ogen aan dat hij misschien weer (voor de 2e maal) voor haar kiest, terwijl wij het voordien zo goed hadden.

anonymous_5b6d0ef3b8586

Berichtdoor anonymous_5b6d0ef3b8586 » 28 mei 2009, 14:37

ik zou er niet op inpraten. ik zou er wel over praten. als je er op inpraat en hij blijft bij jou, zit er later ook de kans nog in dat hij teruggaat. dan ben je slechter af, want dan ben je nog meer aan hem gehecht. ik denk eerlijk gezegd dat die man zijn ex nog graag ziet... en het is aan hem om uit te maken wat hij er mee doet. gevoelens kan je niet forceren hé...

anonymous_5baf4922af010

Berichtdoor anonymous_5baf4922af010 » 28 mei 2009, 16:06

Nee, ik zou er ook niet op inpraten.
Dit is een situatie waarin jij heel erg kan gekwetst worden, en waarschijnlijk ben je nu al gekwetst.
Het gevaarlijke is idd dat die exen dan ineens 'normaal' gaan doen. Bij ons is dit nu het geval, er kan op een normale manier over zaken gepraat worden. Maar er is veel gebeurt in die 4 jaar. Zij heeft ons het leven zuur gemaakt... Oa door mijn man voor de rechtbank te dagen voor meer alimentatie... En onlangs vroeg ik hem of hij haar dat kwalijk neemt (de manier waarop ze dat had gedaan was echt schandalig, maar ik ga nu niet in detail treden), wat was zijn antwoord? Dat hij het ergens wel begreep dat ze het zo had gedaan...
Dus ja.... Ik begrijp dat niet, en zal dat ook nooit begrijpen. Maar blijkbaar kunnen die exen zich gewoon echt wel veel permiteren...

Als jouw vriend momenteel twijfelt om terug naar zijn ex te gaan (voor de 2e keer) zou ik hem gewoon zeggen dat hij dat dan maar moet doen als hij dat echt wil, maar dat hij jou dan wel met rust moet laten. Anders ga jij echt continue geconfronteerd worden met hem en je gevoelens en dan kan je het ook niet verwerken.
Maar zo'n man, daar kan je geen relatie op bouwen. Hij zal altijd blijven twijfelen, zo lijkt het toch... En hij zal terug gaan naar haar, en nee, dat zal weer niet blijven duren... En dan zal hij ook weer bij jou komen aankloppen en begint alles weer opnieuw...

Stel dat hij voor jou wel bij haar weggaat, wel dan zal die ex hem ook beginnen verwijten (slechte vader enzo), ze zal het hem moeilijk maken (veel alimentatie eisen, kinderen misschien moeilijk meegeven en tegen jullie opstoken...) en dat duurt ontzettend lang eer dat verbeterd. Bij ons is het nu weer even kalm, maar van zodra wij een stap in onze relatie zetten, staat ze er om lastig te doen. Toen we samenwoonden heeft ze de kinderen zitten waarschuwen dat ze haar zouden kwetsten mocht blijken dat ze mij liever zouden zien dan hun mama, toen we trouwden hebben we het de kinderen pas op het laatste verteld zodat de ex onze dag niet zou verpesten, en maar goed, want van zodra ze het wist begon ze weer met een reeks telefoontjes en verwijten in zijn richting omdat 'de kinderen' niet wilden dat we gingen trouwen en hij zich dat niet aantrok en dus een slechte vader was. Regelmatig kreeg ik via de dochter te horen dat ze hun mama nog vaak zag wenen omdat papa was weggegaan (dan waren we al 2,5jr verder), onlangs kregen we te horen dat hun onthaalmoeder tegen de kinderen had gezegd dat ik een trut ben (dat is de beste vriendin van mama),....
Dus het stopt nooit... Ik wil je dit maar meegeven om je te waarschuwen dat het niet enkel het probleem is om bij haar weg te gaan, op het moment dat hij die beslissing neemt, begint het pas.
Hij zal heel sterk in zijn schoenen moeten staan, want ze zal proberen hem op alle mogelijke manieren terug bij haar te krijgen.
Mijn man was ook iemand die schrik had van zijn ex, en in het begin van onze relatie heb ik vaak moeten aanhoren hoe zij hem gewoon uitmaakte door de telefoon en hij liet dat gewoon allemaal doen. Zij kreeg overal haar zin. En toen ik dan moeilijk begon te doen daarover, was het antwoord: als zij kalm is en blij, dan zijn de kinderen dat ook. Als ik haar kwaad maak, dan werkt ze dat misschien uit op hen...
Wel, ik heb hem op een gegeven moment duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt. Als hij zo naar de pijpen van zijn ex wou blijven dansen, geen probleem, maar dan zonder mij, want dat werkt niet.
Ik heb hem ook duidelijk kunnen maken dat ze hem evengoed slecht bleef maken bij de kinderen, dat het niet uitmaakte of hij haar haar zin gaf of niet. En hij heeft toen ingezien dat er iets moest veranderen. Want hij wou ook sowieso niet terug naar haar.

Het stopt dus niet met weggaan bij de ex, dan begint het pas. Neem het van mij aan, dit zijn geen situaties waar je naar moet trachten.
Het is nu alsof ik zelf spijt heb van mijn relatie, maar dat is niet zo. Ik ben gelukkig met mijn man, anders zou ik geen kind met hem willen. Maar er zijn vele zaken die moeilijk zijn gewoon omdat mijn man al kinderen heeft, zaken waar je je anders niets van moet aantrekken.

Als je hem nu echt graag ziet, en je wil een relatie met hem. Dan zou ik zelfs wachten tot ze effectief uit elkaar zijn en alles op papier staat. Dat heb ik ook gedaan, en je ziet, zelfs dan heb je nog problemen met die ex....

anonymous_5b6d0ef3b8586

Berichtdoor anonymous_5b6d0ef3b8586 » 04 jun 2009, 08:17

hoe gaat het met je?

anonymous_5babf73119c26

Berichtdoor anonymous_5babf73119c26 » 04 jul 2009, 14:15

Ik hoop dat het goed gaat!

Het feit dat je vriend het moeilijk heeft dat zijn ex terug vriendelijk doet en contact zoekt, vind ik niet abnormaal. Het is tenslotte iemand waar hij jarenlang van heeft gehouden en die hij lang aanzien heeft als de vrouw van zijn leven en nog steeds de mama is van zijn kinderen.
Het feit dat ze hem doet twijfelen maakt van hem geen slechte partner vind ik, alleen wat hij ermee doet, en of hij blind blijft voor haar toneeltje, zal dat bepalen.
Ik zelf zou hem duidelijk maken, dat ik van hem hou, en hem daarom zou loslaten als hij beslist om terug te gaan, uit liefde en respect, maar! dan moet hij ook wel weten dat als hij teruggaat dat hij dan uit liefde voor mij en uit respect voor mij, me met rust moet laten en als het fout afloopt niet meer zal moeten komen aankloppen (ale, zo zou ik het doen, iedereen is anders).

Ik zou hem vrij laten in zijn keuze, maar zou em wel wijzen op de slechte momenten, de reden waarom ze indertijd zijn uiteen gegaan (want die gaat niet ineens opgelost zijn), om hem te behoeden voor een misstap. Ik hoop dat het positief afloopt voor je!

kolleke

lotje76

Berichtdoor lotje76 » 21 jul 2009, 09:29

MAg ik vragen wie van de 2 hun relatie destijds verbroken heeft?? Als dit de ex is geweest heeft ze misschien spijt ervan en is ze idd HEEL jaloers op jou geworden meid. JEMIG, zou niet in je schoenen willen staan hoor. Ik geef je als raad:"LAAT HEM LOS" want die ex, ook al zou hij niet voor haar kiezen, ze zal HEM altijd in haar macht hebben als de kinderen niet de deur uitzijn. Heb zelf een stiefdochter en de ex van mijn man is ook zo. Ze willen dan wel geen relatie met elkaar, maar zij heeft gewoon MACHT!!!!!!!!!! En dat is een vreselijk klotegevoel, geloof me. Ik heb spijt hiervan, HEEL erg maar we inmiddels zelf 5 kinderen gekregen en daar ga ik voor. Aan zijn kind en ex en alle sores eromheen probeer ik zo weinig mogelijk aandacht te schenken, gewoonweg omdat ik OP ben. We hebben al 8jaar mot om die trutten uit zijn verleden, ze zoeken het maar uit.
Sterkte, Liefs Lotje
AfbeeldingAfbeelding

Dr kavaki

Berichtdoor Dr kavaki » 06 aug 2018, 16:13

ik wil God danken voor het gebruik van Dr. Kavaki als mijn bron van redder na 2 jaar werkloosheid en mijn geliefde heeft me 2 jaar alleen gelaten, ik ben pas gebroken toen ik in contact kwam met dr. Kavaki nadat ik een dames getuigenis zag over hoe zij werd geholpen door dezelfde Dr. Kavaki, dus ik besloot om met hem in contact te komen en toen ik hem al mijn problemen vertelde, lachte hij en zei hij dat dit geen probleem is dat alles in 3 dagen goed zal komen. Precies de derde dag belde mijn ex-geliefde mij, ik was geschokt en wat mij het meest verbaasde was dat een bedrijf dat ik meer dan 4 maanden lang heb gebeld me belde en zei dat ik zo snel mogelijk mijn werk zou moeten hervatten. Ben Dr Kavaki zo dankbaar als je wilt in contact met hem kavakispelltemple@outlook.com Hij heeft de betovering als volgt

(1) Als u uw ex terug wilt.
(2) u heeft een scheiding nodig in uw relatie
(3) U wilt gepromoot worden in uw kantoor.
(4) U wilt dat dames en heren achter u aan rennen.
(5) Als u een kind wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) U wilt uw man en vrouw binden om voor altijd de uwe te zijn.
(8) Als u financiële hulp nodig heeft.
(9) Kruidenverzorging
Neem vandaag nog contact met hem op via e-mail: kavakispelltemple@outlook.com

Terug naar “Nieuw samengestelde gezinnen”