BAM - moeilijk zwanger geraken

Gast

BAM - moeilijk zwanger geraken

Berichtdoor Gast » 05 sep 2007, 12:05

hallo,

zijn er hier vrouwen die alleenstaande mama willen worden, reeds met hun pogingen gestart zijn maar voor wie het zwanger worden anders verloopt dan gedacht?

soms lijkt het wel of iedereen er maar een paar pogingen moeite voor moet doen maar waarschijnlijk komt dat omdat je eerst de succesverhalen hoort en dan pas of helemaal niet de moeilijke verhalen van lang proberen of niet zwanger worden.

iemand?

Ine

RE: BAM - moeilijk zwanger geraken

Berichtdoor Ine » 05 sep 2007, 12:19

Hallo,

Ook ik ben BAM geworden en dit via KID. Mijn dochtertje, geboren in 2005, was er reeds van de 1ste poging. Een succesverhaal dus! Toen ik vorig jaar startte voor een 2de kindje verliep het plots allemaal minder vlot. Eerste 3 pogingen : niet gelukt. Dan volgde een onderzoek om de doorgankelijkheid van de eileiders te testen. Die bewees dat alles ok zou was. Volgende 3 pogingen: weer noppes. Opnieuw een uitgebreider onderzoek van baarmoeder en eileiders: er bleek fysisch niks abnormaal aan de hand te zijn. Volgende 3 pogingen, deze keer met hogere hormonale stimulatie, leverde nog steeds geen zwangerschap op. Ik had de hoop al helemaal opgegeven. Ik zou nog 3 pogingen doen met KI en indien dit geen resultaat opleverde, mocht/moest ik overstappen op IVF. Maar omdat ik reeds zwanger was geworden via KI en omdat er geen fysische afwijkingen waren vastgesteld moest ik dus nog 3 pogingen KI doen. En toen, yes, poging 10 was het raak !!! Ik durfde echt niet meer geloven dat het eindelijk gelukt was. En nu ben ik dus 15 weken zwanger van m'n 2de prutske. Het ging moeilijker dan bij m'n eerste dochtertje, maar ik ben al die wanhoop enz eigenlijk al een beetje vergeten...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 sep 2007, 22:49

Er zijn ook minder leuke verhalen, alleen lees je die hier inderdaad zelden:
Anderhalf jaar bezig, 9 x IUI, 2 x icsi en momenteel middenin 3e miskraam.
Als het moeilijk loopt geef je't op om hier nog veel tijd te spenderen, al die succesverhalen worden te pijnlijk. En dan krijg je inderdaad het idee dat al die alleenstaande vrouwen zwanger worden alsof het niks is...
Als het tegenzit is het heel zwaar om dragen, ook al heb je een goed opvangnet, uiteindelijk moet je'r alleen door.
Dikwijls wordt al die miserie toch beloond met een baby, maar je moet wel weten dat er ook veel vrouwen uiteindelijk opgeven.

succes.

opstarter @ 22:49

Berichtdoor opstarter @ 22:49 » 10 sep 2007, 11:10

bedankt voor je reactie!
toch nog een antwoord, ik dacht effectief al dat ik de enige was hier;-)

spijtig te horen dat je in dezelfde situatie zit als ik.

ik wens je dan ook veel sterkte en geduld toe ... en een baby!

succes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 sep 2007, 17:23

6 gewone inseminaties, kijkoperatie, medicatie, ... heb het allemaal gehad. Nu zwanger via IVF maar zwangerschap verloopt zeeeeeeer moeizaam : bloeding, harde buiken, medicatie, kind te laag, weer rusten. Ik had het me even anders voorgesteld maar blijkbaar zou het het waard zijn eens je kindje er is. Hopelijk maar hé...

an

Berichtdoor an » 18 sep 2007, 14:49

Mijn verhaal in 't heel kort:
11 (!) ki's mislukt zonder duidelijk reden
1e ivf: eerst een tweeling, maar eentje heeft het gehaald, mijn zoontje

voor nr. 2: 3 mislukte ivf's, 4e gelukt maar miskraam, 5e ivf (de laatste terugbetaalde!): weer prijs: mijn dochtertje die nu op mijn arm ligt, vandaar de typfouten.

toen ik bezig was leek het eindeloos en was het erg zwaar, ook door 2 moeilijke zwangerschappen en zware keizersnedes.
Maar achteraf gezien: ben voor de eerste keer op gesprek geweest in november 2002. En nu dus 2 prachtige kindjes.

Volhouden dus, ook al gaat het nu precies nooit lukken, het is het waard.

an

Gast

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 14:45

up

Gast

Berichtdoor Gast » 06 okt 2007, 21:11

3 mislukte IUI's. HSG-onderzoek met zeer slechte resultaten. Nadien laparoscopie en hysteroscopie : nu zou er geen medische reden meer zijn om niet zwanger te kunnen worden. Volgende cylclus wordt met hormonen gestimuleerd en ik hoop uiteraard op het therapeutisch effect van de hyteroscopie. Ik hoop dus dat het snel lukt ...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 okt 2007, 10:46

Hoi,

Het kan wel even duren hoor. Ik heb 12 KID's en 3 verse icsi en 1 cryo gehad.
Nu zwanger van een tweeling. Misschien kan je hier een beetje moed uit putten. Ik ben nu natuurlijk blij dat ik het niet heb opgegeven ook al geloofde ik er soms niet meer in. Tis soms heel zwaar maar als het lukt vergeet je dat wellicht zeer snel. Ik zal pas een beetje rust vinden als de eerste 12 weken voorbij zijn en dat duurt nog wel een maandje. Voorlopig is het bang afwachten tot de tweede echo maar ondertussen ben ik me er wel van bewust dat ik tot de gelukvolgels behoor . Ik wens iedereen die nog niet zo ver is heel veel sterkte en moed om door te gaan.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 okt 2007, 11:01

hier ook nog eentje!

6 iui, 1 icsi, 1 cryo zonder tp ... alles medisch in orde.

sterkte en moed?
waar verkopen ze dat? ;-)

hopelijk brengt 2008 ons meer geluk.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 09:05

up!

hoe gaat het nu met jullie?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 13:33

Ik (die van 6 oktober) zit in mijn wachtweken na de 4de IUI.
Volgende week woensdag weet ik het. Spannend hoor ...

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 14:32

succes!

heb zelf HSG-onderzoek en hysteroscopie gehad: alles ok.

wat onderzoeken ze precies bij een laparoscopie?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 nov 2007, 09:14

Joepie ! Gisteren positief getest na de vierde IUI. Het bewijs dat het ook relatief snel kan gaan. Vanmorgen bloedprik gehad, hoop dat de HCG waarden goed liggen. Ben dolgelukkig !
P.S. laparoscopie = kijken met camera in de eileiders, onder algemene verdoving

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 14:06

proficiat!

allez, vier iui dat valt dan reuze mee - hopelijk verloopt alles goed.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 17:13

ivf lukte niet bij mij en heb uiteindelijk een embryo geadopteerd
nu ben ik zwanger

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 10:32

embryodonatie bedoel je?

of is "adoptie" nog iets anders?

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 22:23

ja klopt nee is hetzelfde in Belgie toch.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 10:31

amai, dan heb jij waarschijnlijk een hele lange en moeilijke weg afgelegd!

proficiat met je zwangerschap...

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 17:54

dank je, ik ben er heel blij mee dat het uiteindelijk toch gelukt is ..

sarah

Berichtdoor sarah » 14 jan 2008, 10:41

up!!!

mijn tweede icsi is mislukt ... even de moed kwijt.

komt dit ooit nog in orde?

Terug naar “Alleenstaande ouders”