bewust alleenstaande moeder

the sky is the limit

Berichtdoor the sky is the limit » 29 jul 2005, 00:49

De nacht is nog jong!
Fijn om wat nice reacties te krijgen.
Wij wonen in Leuven city

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 02 aug 2005, 08:15

Hey Lentekind, ik vermoed dat je dit misschien niet meer zal lezen. Als het toch zo is, héél veel succes vandaag hé !!!! Ik duim voor je ! En laat ons weten hoe het was hé.

Liefs, veerle2 x

marina@the sky is the limit

Berichtdoor marina@the sky is the limit » 02 aug 2005, 12:49

Jammer, de afstand is wat te groot om regelmatig binnen te springen we hadden het anders heel fijn gevonden.
Groetjes

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 02 aug 2005, 16:33

Hey Veerle,

Wat lief van je!! Het is wel redelijk gegaan denk ik. Ben bij Dr. puttemans geweest, gynecoloog. Hij was wel vriendelijk maar wees me er toch op dat het niet voor niets is dat ze in Jette en Gent een leeftijdsgrens van 28 hanteren. Eigenlijk had ik dat beter niet gezegd, want hij wist dat zelf niet. Hij vind me wel jong (allé, ben toch bijna 26), maar gaat de beslissing van de terapeut laten afhangen, waar ik op 2 september pas een afspraak heb, omdat die man met verlof is tot dan :(

Het viel dus al bij al mee, maar ben wel wat sip dat hij dat zei van mijn leeftijd. Voel me nu wel een beetje alsof ik mijn kansen verkeken heb met dat te zeggen van die leeftijdsgrens in Jette en Gent...

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 02 aug 2005, 17:45

Voor Fee,

Fee, ik las dat jij ook 25 was toen je naar Gent bent gestapt? Nu, ik belde straks eens naar Gent omdat ik zo bang ben bij Life afgewezen te worden en daar vertelde men mij dat ze alleenstaanden helpen vanaf 28 jaar tot 45 jaar! Hoe kan dat dan?? Bij welke gyn ben jij dan gegaan? En zat je al bij hem of heb je een eerste afspraak gemaakt om te vragen voor alleenstaande mama te worden?

Belle

Berichtdoor Belle » 02 aug 2005, 20:39

Sorry Lentekind, ik merk dat je ontgoocheld bent. Begrijpelijk hoor, moet zeggen dat ik zelf ook wat teleurgesteld ben, aangezien ik ook "maar" 26 ben.
Eigenlijk vind ik die leeftijdsgrens ook belachelijk. In het echte leven is er toch ook geen minimum leeftijd van 28 toepasbaar voor het krijgen van kinderen.
Hier in het dorp is er opnieuw een meisje van 16 bevallen. Ik heb hier totaal geen problemen mee, maar waarom zouden wij, op 26 jaar, dan geen kinderen mogen krijgen?

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 02 aug 2005, 23:19

Ja Belle denk er net zo over. Maar nu het wat bezonken is voel ik me terug wat zekerder. Heb net lang met mijn zus gebeld en zij is er zeker van dat ze iemand als mij zullen toelaten. Zij is zelf vroeger eens voor iets totaal anders in behandeling geweest bij die psycholoog en kheb er ook wel vertrouwen in. Is een bekwame man. Heb je intussen ook een uitgebreider mailtje gestuurd.

We komen er wel Belle!! Iemand wil ons zeker helpen! er zij nog jonge alleenstaande mama's en daarbij, als ik beval ben ik waarschijnlijk 27. Dat is toch niet zooo jong?

PS: Waar woon je eigenlijk? Mag je me ook mailen hoor als je liever hier niet zegt! Schiet me gewoon nu te binnen.

Kay

Berichtdoor Kay » 03 aug 2005, 20:45

Hey Lentekind,
Ben je dan toch niet bij Dr. Noré geweest?
Wat ga je nu juist doen? Tja, wat die leeftijdsgrens betreft, toen ik 26 was, was ik er nog van overtuigd dat ik iemand ging tegenkomen, trouwen en dat ik tegen ik 33 was wel al moeder zou zijn. Ik heb dus eigenlijk nu pas ingezien dat mijn klok begint te tikken en ik sta nog even ver als toen. Ik heb dus geen problemen wat leeftijd betreft (allee toch nog iets positiefs, hmhm) maar ik bots ook nog regelmatig tegen vooroordelen. Zelfs nu nog wordt me verteld dat ik nog tijd heb en beter wat zou wachten. What do they know!! Ik hoop in elk geval dat het in orde komt voor jou. Geef echter je kans om zwanger te worden met de man van je leven nog niet op. Tegen dat je mijn leeftijd hebt bereikt ben je misschien al happy mama mét man. Voor mij is dàt al te laat ....
Ik wens je nog veel succes en hou ons op de hoogte hé!
btw. poging 2 is mislukt ...

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 03 aug 2005, 20:58

Hey Kay,

Nee, ik moet pas bij Jan Noré (die overigens geen dokter is hoor) gaan op 2 september. Ik weet wel dat ik nog de kans heb om een man tgeen te komen, maar dat wil ik nu juist niet. Voor mij is deze beslising geen alternatief voor een kindje met een man. Het is gewoon echt wat ik wil, alleen een kindje krijgen en opvoeden.

Mag ik nog even vragen. Bij welke gynecoloog ga jij nu? Hanteert die een leeftijdsgrens? En, wat vraagt Noré allemaal in dat eerste gesprek? Moet je ook testen doen enzo?

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 04 aug 2005, 19:09

Mag ik even nog wat vragen vooral aan Fee dan?

Klopt het dat spermabanken aan vrouwen onder de 28 geen zaad verkopen?? Heb dit hier ergens gelezen, maar vind het zo raar. Dan hadden ze me dit bij life toch wel gezegd??

Sandra

Berichtdoor Sandra » 05 aug 2005, 12:33

Dag allemaal,

Voor een Belgisch magazine ben ik momenteel een stuk aan het maken over 'Bewust alleenstaande moeders' en 'Bewust ongehuwde moeders'. Moesten jullie zin hebben om jullie ervaringen (anoniem kan ook) te delen, geef me dan gerust een seintje of laat me weten waar ik je kan bereiken, dan bel of mail ik zelf. Ter info: ben op zoek naar vrouwen die aan de beginfase van hun keuze staan, maar ook vrouwen die al inseminaties achter de rug hebben of die al een kind hebben. Positieve of negatieve ervaringen, maakt niet uit, alle reacties zijn meer dan welkom.

merci, Sandra

Elisabeth

Berichtdoor Elisabeth » 05 aug 2005, 12:36

ik wil gerust meewerken Sandra, maar waar kan ik je bereiken? er staat geen emailadres bij? Kan je anonimiteit garanderen (ivm mijn werk)?

Gast

Berichtdoor Gast » 05 aug 2005, 13:15

Mailen kan op: sandra0034@hotmail.com

En anonimiteit kan echt wel gegarandeerd worden!
Sommigen brengen hun verhaal met foto, anderen niet en zelfs met een schuilnaam, het hangt er echt van af.

Kay

Berichtdoor Kay » 05 aug 2005, 16:48

Hallo Lentekind,

Bij een eerste gesprek bij Noré ging het vooral over het "waarom" ... waarom alleenstaande moeder worden, zijn er redenen ... die pluist hij dan helemaal uit. Hij is soms wel vrij hard want na het eerste gesprek zag ik het helemaal niet meer zitten. Ik heb mezelf dan ook wat harder opgesteld en toen ging het beter. Het tweede gesprek ging over het fysische en emotionele aspect van het bevallen zelf en tenslotte over de toekomst van jou met een kind. Ik heb hem nooit over een leeftijdsgrens horen spreken, maar ik ben dan ook al iets ouder dan jij.
Mijn gynaecologe is Dr. Witters maar ik weet niet of zij naar de leeftijd kijkt. Ze zal elk "geval" apart bekijken en beoordelen denk ik. Het is ook wel zo dat ik verplicht onder begeleiding van een psychiater ben. Het was dàt of het ging niet door. Het is de taak van die psychiater mij te ondersteunen tijdens de hele behandeling, zwangerschap, ...
Hou je mij op de hoogte hoe het verder met je gaat?

Voor welk tijdschrift is dat eigenlijk?

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 05 aug 2005, 21:45

Hey Kay!

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb intussen ook een afspraak in Brugge en ze waren daar zo vriendelijk dat ik er serieus over aan het denken ben de boel bij Life af te blazen. Maar zal daar nog maar wat mee wachten zeker, kwestie van mijn eigen bruggen niet op te blazen...

Hou je zeker en vast op de hoogte.

De komende weken zal ik hier wat minder zijn, heb twee weken verlof, maar laat jullie zeker nog iets horen!!

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 05 aug 2005, 23:01

Hey Lentekind, ik ben even "pc-loos" geweest, vandaar dat ik nu pas kan reageren. Ik begrijp je teleurstelling over het gesprek bij Life. Maar ik zou toch het tweede gesprek afwachten 2 september. En ik zou ook naar Brugge gaan. Niemand die zegt dat je niet op 2 plaatsen mag gaan informeren hé ! Hou ons op de hoogte hé ! Ik heb beslist dat ik dinsdag naar Gent ga bellen ! Ik bibber nu al ;-)

Kay

Berichtdoor Kay » 06 aug 2005, 10:29

Hey Lentekind,

Ik zou zeker ook naar Brugge gaan. Als je je daar op je gemak voelt, kan je nog beslissen je afspraak in Leuven af te zeggen. Je moet gaan waar je je het best voelt.
Veerle2, zeker bellen naar Gent hoor!!! ALs het zo kriebelt, moet je het niet langer uitstellen.
Gewoon de stap zetten zonder er te veel bij na te denken. Succes!!

Fee

Berichtdoor Fee » 06 aug 2005, 19:18

Hoi dames,

enkele dagen niet langsgeweest..heb een beetje een emotionele dip...

lentekind : als ik jou was zou ik inderdaad naar Brugge gaan ... ik heb nog nooit gehoord dat er geen sperma verkocht wordt aan alleenstaande vrouwen onder de 28 !!

Ik weet niet meer wie het zei van die psychiater..maar ik doe dat ook...het is me zeker niet opgelegd door het ziekenhuis of de gyn...maar ik ken door mijn werk (ik ben verpleegkundige) een psychiater waar ik nu op regelmatige basis naartoe ga..misschien geen slecht idee..in het begin stond ik er sceptisch tegenover (alhoewel het mijn eigen idee was) maar ik ben blij dat ik het gedaan heb...hij begrijpt mijn beslissing , steun mij voor de volle 100% en het is leuk om de visie te horen van een "man die buitenaf staat". En niet onbelangrijk..ik hb er veel ana gehad...de ontgoochelingen beginnen na een tijd zwaar door te wegen en dan is het fijn om met iemand te praten die er niet emotioneel bij betrokken is.

Liefs , fee

Sandra

Berichtdoor Sandra » 06 aug 2005, 23:41

Ik ben ook enkele keren naar de psycholoog geweest tijdens mijn behandeling.

Je mag van jezelf denken dat je een sterk karakter hebt enz, maar je mag zeker niet onderschatten wat het met je lichaam (en geest)doet, al die hormonenkuren, teleurstellingen, hopen enz.

Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik alles beginnen op schrijven, alles wat ik dacht, wat ik voelde, wat mijn omgeving zei en deed enz. En dat heeft mij echt geholpen.

Zelfs nu heb ik het soms nog moeilijk, terwijl dat Anaïs deze week 3 maand wordt en ik natuurlijk heel gelukkig ben.

En aan iemand 'vreemd' vertel je meer dan aan een persoon die heel dicht bij je staat. Dat is normaal, ik dacht ik mag niet laten zien aan mijn omgeving dat het soms te veel werd (tijdens de behandelingen) want dan gaan ze misschien denken dat ik het ook niet aan ga kunnen eens mijn kindje er is.

Groetjes

Sandra

Kay

Berichtdoor Kay » 07 aug 2005, 12:13

Hey Sandra,

Je schrijft nu net waar ik ook zoveel schrik voor heb ; als ik toon dat het me niet goed gaat, dat men gaat denken dat ik geen goede moeder kan zijn.
Ik heb die angst ook al geuit naar mijn therapeut toe en ook naar mijn gynaecoloog want ik dacht echt dat ze met de behandelingen zou stoppen als ik toegaf dat ik het moeilijk had. Ze heeft me echter gerust gesteld. Ze stopt alleen als ik het uitdrukkelijk zou vragen. En alles gebeurt aan mijn tempo. Ze zei me ook :"Vrouwen die zwanger worden met een man aan hun zijde en die supergelukkig zijn, kunnen het ook weleens moeilijk krijgen in dergelijke situaties." Dus je ziet ...

xjes

Kay

Berichtdoor Kay » 07 aug 2005, 12:14

Hey Sandra,

Je schrijft nu net waar ik ook zoveel schrik voor heb ; als ik toon dat het me niet goed gaat, dat men gaat denken dat ik geen goede moeder kan zijn.
Ik heb die angst ook al geuit naar mijn therapeut toe en ook naar mijn gynaecoloog want ik dacht echt dat ze met de behandelingen zou stoppen als ik toegaf dat ik het moeilijk had. Ze heeft me echter gerust gesteld. Ze stopt alleen als ik het uitdrukkelijk zou vragen. En alles gebeurt aan mijn tempo. Ze zei me ook :"Vrouwen die zwanger worden met een man aan hun zijde en die supergelukkig zijn, kunnen het ook weleens moeilijk krijgen in dergelijke situaties." Dus je ziet ...

xjes

Kay

Berichtdoor Kay » 07 aug 2005, 12:14

Hey Sandra,

xjes

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 07 aug 2005, 20:45

Hey Veerle,

Wat goed dat je gaat bellen!!! Ben zo blij voor je! Ik had ook superveel zenuwen hoor toen ik de eerste keer begon rond te bellen. Maar echt, eens je erin zit verdwijnen die zenuwen en krijg je er alleen maar veel zin in!

Lieve Fee,

Wat erg dat je nu een dipje hebt, maar wel heel begrijpelijk. Je mag me altijd mailen op lentekind17@hotmail.com

Ik heb dus een afspraak in Brugge en opeens lijkt het wel heel snel te gaan. Moet ook maar een gesprek hebben met psycholoog ipv 3 in Leuven! En heb hier gelezen dat de wachttijden voor donorzaad bij Life oplopen tot 2 (!) jaar!

aan alle -28 jarigen

Berichtdoor aan alle -28 jarigen » 07 aug 2005, 21:29

Ik had al jaren een kinderwens en geen partner toe ik op m'n 25ste begon rond te bellen naar fertiliteitsklinieken.
De meesten hanteerden toen een leeftijdsgrens van 30 en sommigen wilden een alleenstaande helemaal niet helpen. Omdat ik niet zolang wou wachten ben ik beginnen zoeken op internet en zo kwam ik op een Nederlandse site terecht (www.kidkids.nl). Deze is oorspronkelijk bedoeld voor lesbische koppels maar ook alleenstaanden kunnen er terecht.
Op de site staan oproepjes en aanbiedingen van wensouders en donors. Ik heb dan zelf kort mijn situatie geschetst in zo'n oproepje en niet veel later kreeg ik reacties van potentiële donors.
Na een eerste selectie via mail ben ik er enkele gaan opzoeken en met één van hen klikte het zo goed dat we besloten samen in zee te gaan.
Na drie pogingen ZI was ik zwanger en nu is mijn zoontje al 19 maanden. In september start ik voor een broertje of zusje met dezelfde donor.
Hij staat opn voor contact wat ik niet onbelangrijk vind voor het kind (mij maakte het niet uit of de donor bekend of onbekend was).
De meeste donoren op deze site zijn ook donor in een kliniek of bloedgever of bereid een bloedtest te doen (HIV enzo). De kosten zijn niets en dat vond ik toch ook wel een voordeel want met alles wat ik hiermee heb uitgespaard heb ik al leuke spullen kunnen kopen voor mijn zoontje.
Dus als je kinderwens zo groot is dat 2 jaar wachten onoverkomelijk lijkt dan is er toch altijd een weg.
T

Ilse

Berichtdoor Ilse » 08 aug 2005, 10:48

aan lentekind!
hallo
ik ben ook al voor een eerste afspraak geweest in brugge bij dr. demeyer maar tegen mij heeft hij niets gezegd over wachttijden. bij jou wel? heb jij al een afspraak met de gynaecoloog? ik wou nog eventjes wachten tot ik écht zeker was en dan moet ik nog eens terug naar dr. demeyer. ik hoop alleen dat ik dan niet te lang moet wachten vooraleer ik bij een psycholoog terecht kan.
veel succes alleszins en het is wel leuk te weten dat er nog mensen in brugge bezig zijn om alleen mama te worden, dan voel je je niet meer zo alleen...
groetjes
Ilse

Terug naar “Alleenstaande ouders”