bewust alleenstaande moeder

Dream

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Dream » 11 jan 2008, 19:15

Hallon

Mijn beste wensen voor 2008 aan iedereen hier.

Vandaag heb ik mijn derde IUI gehad in UZ, afgelopen maandag eerste follikelmeting + bloedtest, afgelopen woensdag tweede follikelmeting + urinetest, afgelopen woensdag Pregnyl-spuit. Duimen maar!

Katrien, ik vind het heel jammer te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Wat ga je nu doen? Veel sterkte!

Dutske, wat wachttijden betreft: ik heb meestal afspraak in UZ Gent tussen 7u40 en 8u10, ik probeer er, afhankelijk van wanneer trein aankomt, 20 min op voorhand te zijn, je ziekenhuis- en siskaartje steek je dan in een bakje aan secretariaat, ze roepen dan je naam af, is toch meestal rond het uur dat je effectief afspraak had, ik ben er toch ook meestal 1u30 binnen (want na bezoek dokter wachten op bloedafnames, uitslag urinetest). Succes op 28 januari!

Kay, succes met de prikjes op 17 januari!

Probeerser, jammer van de mislukte cryo-poging, duimen maar voor de volgende!

Marie, hoe verliep de 4de IUI-poging?

An, wat negatieve ervaringen op werk betreft; ik heb het nog maar aan enkele collega's verteld, waarvan enkelen heel lief en positief voor mij zijn. Wel 2 mannelijke collega's die thuis een vrouw/vriendin hebben, die aanboden of zij zaaddonor konden zijn (stel je voor!!!), daar heb ik toch enkele weken heel vervelend van gelopen.

Chico, Ik heb 7 weken moeten wachten op schriftelijk antwoord van VUB Jette dat ik toegelaten was. 8 weken later was mijn eerste afspraak met psychologe. Heb ook mijn aanvraag ingediend bij UZ Gent en was daar ook toegelaten, aangezien het dichterbij mijn werk/huis is, ben ik daar verder gegaan met de procedure.

Groetjes.

Ps: Het kan wel zijn dat ik hier niet meer kom posten, ik vind het een fantastisch forum, hoor, maar vind het een beetje vervelend dat iedereen hier kan meelezen, ook mensen met wie ik dit niet allemaal wil delen. Ik mail wel regelmatig in alle privacy mee in een hele respectvolle toffe groep op 'Alleen en kinderwens' van Yahoo (Bam's uit België), daar lezen en mailen enkel vrouwen mee die toegelaten worden tot die groep. Misschien tot daar eens.

dutske

Berichtdoor dutske » 13 jan 2008, 13:27

Dag dames,

Ik heb gisteren mijn baas ingelicht over mijn toekomstplannen. Ik heb er echt serieus moeten over nadenken, het gaat tenslotte over iets zeer persoonlijk. Toen ik eventjes alleen was met hem heb ik al m'n moed moeten bijeenrapen. Ja iets dat je al meer dan 2 jaar geheimhoud, vertel je niet in 1 2 3. Ik had me wel voorgenomen dat, moest hij lastig doen, ik mij niet ging laten doen. Het gaat hier tenslotte over mijn kinderwens die ik eindelijk in vervulling kon zien gaan. Ik wist dat hij al volop bezig was met de urenlijst van de maand maart en wie weet mag ik in maart starten met KID. Zo langs mijn neus weg vroeg ik hoe het stond met de urenlijst, oh die is bijna klaar. Toen heb ik hem gezegd, zonder er doekjes om te wikkelen waar ik mee bezig was, het alleenstaand moederschap. Je had die reactie moeten zien, super! Zo'n toffe reactie had ik echt niet verwacht. Hij was enorm meelevend en pastte spontaan mijn uren aan. we hebben er dan eventjes over gepraat en op het einde van ons gesprek vroeg hijof hij erbij zou mogen zijn als ik het aan de rest van m'n collega's zou vertellen. Dit zouden ze nooit vermoeden. Hij wenste me zeer veel succes en ik kon op zijn discretie rekenen.
Door het te vertellen op mijn werk, wordt alles zo echt. Eindelijk kunnen mijn dromen uitkomen!

groetjes Dutske

Ann

Berichtdoor Ann » 14 jan 2008, 09:32

Katrien, héél veel sterkte! Neem zeker genoeg tijd voor jezelf... ik hoop dat je veel steun hebt aan familie en vrienden.

@Dutske: tegen dan wordt het je wel duidelijk: als je binnenkomt in de wachtzaal, vraag je gewoon wie de laatste was, en dan onthoud je dat je na die persoon aan de beurt bent

@ An: kans is inderdaad groot dat wel elkaar al gezien hebben, want ik was ook een vroege vogel (langs de andere lift, hé ;) !) Al ben ik niet zo héél vaak daar geweest.... ik durf het bijna niet zeggen, maar ik was bij mijn eerste na de 2de poging zwanger, en bij mijn tweede kindje van de 1ste keer....
Aan al diegenen die nog moeten starten: het kan dus vrij snel lukken, hoor!

Veel succes aan alle probeerders!

Terug naar “Alleenstaande ouders”