bewust alleenstaande moeder

Sofie

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Sofie » 09 dec 2007, 11:59

Hallo Dutske,

Ik ben van plan om begin 2008 verdere stappen te ondernemen. Ik zou dan een eerste afspraak willen maken.

groetjes

Sofie

@ Marie

Berichtdoor @ Marie » 11 dec 2007, 14:44

troost je meid!
je bent zeker niet de enige.

ik ben na zes iui en twee icsi nog steeds niet zwanger - alles medisch ok.

heb wel de indruk dat dames bij wie het langer duurt steeds minder op zappy komen...

veel succes in 2008!!!

katrien

Berichtdoor katrien » 11 dec 2007, 15:16

Hoi iedereen,

Eerst en vooral proficiat aan al degene die ondertussen mama geworden zijn of zwanger zijn!

Ik ben hier twee jaar geleden en vorig jaar ook al even geweest. Vooral voor de steun om de stap te zetten. Ondertussen is de stap gezet en het ik 4 mislukte IUI achter de rug. Dus jullie zijn zeker niet de enige. Ik sta nu vlak voor de 5de. Er is al sprake geweest over IVf maar wil het nog enkele keren via inseminatie proberen. Als ik volgend jaar in juni nog niet zwanger ben ga ik wel die stap zetten. Het lijkt inderdaad wel zo dat het allemaal vanzelf gaat maar voor sommigen onder ons is het toch wel niet zo makkelijk. Ik denk dat blijven hopen en proberen de enige oplossing is. Mijn broer en zijn vrouw hebben 6 jaar behandelingen gevolgd en zijn nu zwanger van hun eerste kindje. Dus ik denk dat er voor ieder van ons nog veel hoop is en dat het ooit wel eens zal lukken.

Groetjes Katrien

Berichtdoor » 12 dec 2007, 10:46

hallo katrien & alle anderen

ik ben in september na 5 IUI mama geworden van een schattig zoontje. Ik moet zeggen, na de 4e mislukte poging vorig jaar zag ik het efkens niet meer zitten en moest je mij vorig jaar deze periode gezegd hebben dat ik nu al een flinke zoon van drie maand ging hebben ik ging je gek verklaard hebben... tkan ineens heel vlug goed gaan wil ik maar zeggen dus hou de moed erin, het is absoluut de moeite waard!
Er is een praatgroep op yahoo "alleen en kinderwens" waar we met een aantal bam's en bams-to-be onze ervaringen uitwisselen, van harte welkom om aan te sluiten!
veel succes nog!

@marie

Berichtdoor @marie » 12 dec 2007, 21:01

Hoi Marie,

Ik begrijp dat het moeilijk is, maar als je er nog achter staat, niet opgeven ! Ik heb 12 iui en 3 icsi's nodig gehad.
Ik heb een zeer zware periode gehad na mijn 2de mislukte icsi (ik krijg er nog kippevel van als ik er aan denk), zag het ook even totaal niet meer zitten en heb toen op automatische piloot mijn derde icsi afgewerkt. Gelukkig maar want nu ben ik al 4 maanden zwanger...

groetjes

emma.hanne

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 13 dec 2007, 07:47

Hallo iedereen,

Welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie meepraten, als je eenmaal een babietje hebt heb je minder tijd.

Dutske, ik had ook wel graag twee kinderen gehad maar ik houd het toch bij een denk ik. Al ben ik ook blij met mijn twee zusjes.
Als er met mij iets gebeurt mag Lauren bij een van mijn zusjes komen. En een kindje is makkelijker in te passen als twee. Ik heb dezelfde gedachte als jij: als er met mij iets gebeurt wil ik niet hebben dat Lauren alleen achterblijft. Maar ik vind dan wonen bij mijn zusje het minst alleen. Maar zeg nooit nooit, wie weet hoe de situatie nog ooit kan zijn en krijg ik nog ooit een kind.
Ik hoop dat jij snel zwanger bent, gelukkig zijn ze aardig bij het UZA. Op je werk zul je gewoon iets moeten bedenken, als je verder weinig afwezig bent zullen ze toch niet moeilijk doen hoop ik?

Marie, gelukkig dat de HSG goed was. Volhouden hoor! Ik geloofde er niet meer in maar toch is Lauren er gekomen.

Tati, ik hoop dat je een gezonde lieve baby krijgt. Het is wel zwaar maar echt niet te zwaar hoor! Bij mij gaat het goed. Het is ook leuk en dan is het niet erg dat het tijd kost.

Sofie, veel succes volgend jaar!

Katrien, bij mij is het ook niet snel gedaan. Volhouden toch maar he?
Gelukkig dat het bij je broer gelukt is.

Emma.hanne, net als Tati succes met je zwangerschap!

Groetjes,

Kariboe

Marie

Berichtdoor Marie » 14 dec 2007, 17:34

Nogmaals: wat fijn hoe iedereen mekaar steunt hier. Ik heb spijt dat ik al niet eerder meer gepost heb! Hopelijk zijn we met zijn allen snel zwanger. En het is inderdaad zo wat Bé zegt, het kan snel gaan: het moet ten slotte maar één keer lukken hé?
Hier zal het niet meer voor 2007 zijn: ben vandaag op 2de follikelmeting geweest (2 dagen geleden 15 mm, dag 12) en het follikel was verdwenen! Kan gebeuren volgens mijn gyn dat een follikel al eens te vroeg springt, ik hoop dat het geen slecht teken is.
Dus deze maand geen inseminatie. Enerzijds vind ik het spijtig, een verloren maand! Maar anderzijds is het misschien niet slecht dat ik het even een tijdje van me kan afzetten. Moet ik in elk geval op niks letten tijdens de feestdagen ook.
Groetjes,
Marie

Dream

Berichtdoor Dream » 14 dec 2007, 20:04

Hallo,

@Marie en Katrien, ik wens jullie 't beste bij de volgende poging!
Woensdag (dag 13) follikelmeting gehad (17mm) en urinetest (LH-meting), gisteren heb ik pregnylspuit gekregen en ik moet morgenvoormiddag terug naar UZGent voor de inseminatie. Duimen maar dat deze 2de IUI-poging lukt.

Groetjes en een fijn weekend.

dutske

Berichtdoor dutske » 14 dec 2007, 20:58

Dag dames
Ik heb eindelijk nog eens tijd gehad om wat bij te lezen. Wat is het fijn om telkens nieuwe mensen te horen. Het doet ook goed dat je hier telkens met je verhaal terecht kan. Je krijgt hier ook de realiteit onder je neus geduwd, er zijn hier dames die onmiddellijk zwanger zijn, maar je hoort ook andere verhalen. Zo blijf je toch met beide voeten op de grond. Ik zit nu zo een beetje met de vraag of ik jan - en - alleman ga inlichten dat ik gekozen heb voor een anonieme donor. Volwassenen zullen daarover niets aan mijn toekomstig kind zeggen, maar kinderen onderling kunnen zo hard zijn voor elkaar. Hoe denken jullie daarover? Ja als ne mens aan het wachten is heeft ze tijd om na te denken hè. Weet er eigenlijk iemand hoeveel kans je hebt om zwanger te worden na een IUI? ( als alles in orde zou zijn )

Zo, voor iedereen nog een fijn week-end!
groetjes dutske

P.S. : dream ik wens je heeeeeeeeel veeeeeeeeel succes morgen!!!!!!!!!

rosalie @ chica

Berichtdoor rosalie @ chica » 16 dec 2007, 09:24

Bel eens naar Jette Chica
ze zijn daar nogal slordig en misschien zit je document ergens verkeerd of verloren.
Je vraagt anders maar om doorverbonden te worden met de psycholoog want zij zal uiteindelijk beslissen. Geen open minded mens behalve als je haar naar de mond spreekt, valt ze mee.

Chica

Berichtdoor Chica » 22 dec 2007, 16:27

Rosalie
Bedankt voor het antwoord. Ik heb ondertussen gebeld naar Jette en zij hadden mijn documenten goed ontvangen. Ze zeiden wel dat het een maand of zelfs langer kan duren voor je antwoord krijgt. Het zal bij mij nu ongeveer een maand geleden zijn en ik heb nog niets gehoord. Ik word zo stillekes aan gek ...
Eens dat je de stap gezet hebt dat je ermee door wil gaan, kan het niet snel genoeg gaan, niet?

Rosalie (zwanger)

Berichtdoor Rosalie (zwanger) » 23 dec 2007, 11:07

ik hoop dat je vlug antwoord krijgt zoniet vraag maar naar de psy, hoor.
Ik begrijp heel goed dat je niet lang meer wil treuzelen, het neemt allemaal al heel veel tijd in beslag en dan lukt het ook niet altijd van de eerste keer of van het eerste jaar.
Ik wens je in elk geval een prachtige baby al voor 2008 (dat ze zich dus maar haasten :) )

Prettige Kerstfeest aan iedereen hier

Sofie

Berichtdoor Sofie » 24 dec 2007, 14:06

Hallo allemaal,

Ik wens iedereen een Zalig Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar. Hopelijk mogen de wensen voor 2008 werkelijkheid worden!!

Groetjes

Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 25 dec 2007, 13:09

Ik stuur jullie langs deze weg een lieve kerstgroet! Maak van deze dagen iets moois. Ik hoop dat al de mama's er een mooi kerstfeest van maken zodat jullie dat unieke kerstgevoel kunnen doorgeven aan jullie kleine bengeltjes. En voor de dames die zwanger zijn, of die met de procedure bezig zijn of nog moeten starten (hier reken ik me bij) : Laat ons nu al dromen van de kerst van 2008! Wie weet wat er dan allemaal al verandert is in ons leven.

Kay

Berichtdoor Kay » 26 dec 2007, 08:02

Aan iedereen...volhouden hoor. Dit krijg je dan in de plaats : ... :)

Prettige feesten!

Attachment : Kobes eerste kerst 0011.jpg

Dream

Berichtdoor Dream » 26 dec 2007, 11:39

Hallo allemaal,
Ik wens jullie allemaal een leuk eindejaar en voor 2008: dat al jullie wensen mogen uitkomen!
Mijn tweede IUI-poging is niet gelukt, vandaag zijn mijn maandstonden terug doorgekomen.
Met volle moed naar de volgende!

dutske

Berichtdoor dutske » 26 dec 2007, 13:11

Hoi,

Kay wat een leuk knulletje heb je toch! Je mag er fier op zijn, Kobe is een echt fotomodelletje. Bedankt dat je ons opnieuw laat meegenieten en zo weten we inderdaad waarom we bezig zijn.

Dream, spijtig dat je tweede poging niet gelukt is, maar hou de moet erin. Ik duim alvast voor jou bij devolgende poging. Start je nu onmiddellijk opnieuw?

Groetjes Dutske

Katrien

Berichtdoor Katrien » 29 dec 2007, 09:22

Hoi iedereen,

Eerst en vooral wil ik iedereen prettige feesten wensen en veel geluk in 2008!
Ik ben niet meer op het forum geweest omdat ik in mijn wachtperiode zat en dat vind ik toch wel altijd stresserend. Ik heb gisteren mijn bloedprik gehad en de test was licht positief. Woensdag moet ik terug om te zien of de waarden zijn gestegen. Eerst was ik enorm blij, na 5 pogingen toch gelukt. Maar nu ben ik wel wat bang omdat het ook kan zijn dat het niet gelukt is. Bang afwachten tot woensdag. Heeft er hier nog iemand eerst een licht positieve test gehad en hoe is dat afgelopen?

Groetjes Katrien

Marie

Berichtdoor Marie » 29 dec 2007, 19:40

Ook van mij voor iedereen een spetterend en vruchtbaar nieuw jaar gewenst. Katrien: proficiat!!! Ik vroeg me al af wat er van jou geworden was, je bent net een paar maanden voor mij gestart. Ik ben zo blij dat het bij jou nu gelukt is, ik duim mee dat het goed blijft gaan, laat zeker iets weten woensdag. Dream, spijtig dat het mislukte, misschien derde keer, goede keer? We moeten maar optimistisch blijven he.
En de foto'tjes van al die mooie kindjes hier herinneren ons er ook aan wat onze beloning zal zijn (hopelijk) hé! Groetjes,

dutske

Berichtdoor dutske » 30 dec 2007, 14:39

Katrien, ik wil je toch al een voorzichtige proficiat toewensen!!!! Ik hoop dat je woensdag fantastisch nieuws mag krijgen, ik duim alvast voor jou.

groetjes dutske

emma.hanne

Berichtdoor emma.hanne » 01 jan 2008, 15:57

Voor de gelukkige die al zwanger zijn, een zalige zwangerschap en probleemloze bevalling in 2008!
Voor al de andere, een zeer vruchtbaar 2008 en de moed op te blijven proberen !

emma.hanne (20wk, tweeling)

dutske

Berichtdoor dutske » 01 jan 2008, 17:10

Gelukkig nieuwjaar!!!! Iedereen al een beetje bekomen van de oudejaarsnacht? Ik wens jullie allemaal een geweldig jaar toe, dat jullie mooiste dromen mogen uitkomen.

Katrien

Berichtdoor Katrien » 02 jan 2008, 18:54

Hoi,

Vandaag terug bloed laten trekken en de waarden waren goed gestegen, dus ik ben zwanger! Ik hoop, ben blij en kan het nog niet goed geloven. Volgende week nog wel eens bloed laten prikken om zeker te zijn dat het niet buitenbaarmoederlijk is, (eicellen zaten rechts en doorgankelijkheid van die eileider was niet zo goed) gyne klonk wel nogal optimistisch.

groetjes Katrien

Sofie

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 20:06

Katrien,

Proficiat met de zwangerschap!!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 20:14

Dutske,
Weet jij wanneer jij met de eerste poging mag starten?

Dream,
Hopelijk lukt het voor jou de volgende keer!!

Groetjes

Terug naar “Alleenstaande ouders”