bewust alleenstaande moeder

Sofie

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Sofie » 08 nov 2007, 17:37

Hallo allemaal,

Dream, hoe oud ben jij?
Ikzelf word in juni 28 en zal tot dan afwachten om contact op te nemen met het UZ in Gent. Of zou ik vroeger al contact opnemen? Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Je wordt toch maar toegelaten als je 28 bent hé?!

Groetjes

dutske

Berichtdoor dutske » 08 nov 2007, 20:43

Hey Sofie, blij je nog eens te horen. Ik zou toch al eens contact opnemen met het UZ in Gent. Je kan het altijd vragen of je al met de gesprekken kan beginnen. Het enige wat ik wel zou doen is wachten tot het 2008 is, dan zien ze dat je dat jaar 28 wordt. Wie weet heb je pas over 3 maanden een afspraak bij de psycholoog.
Zelf had ik een kleine 3 jaar geleden gebeld naar Jette, toen was ik "nog maar 26". Ze zeiden me dat ik wel op gesprek mocht komen, maar dat ik nooit voor mijn 28ste toegelaten zou worden. In het UZA kon ik onmiddellijk beginnen met de gesprekken, maar dat hebben ze zo lang laten aanslepen dat ik toch nog 28 jaar ben.

groetjes

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 09 nov 2007, 08:02

Hallo iedereen: Kay (als ze het leest), Dream, Dutske en Sofie,

Ik hoop dat Kay bevallen is van een gezond lief zoontje, het zal wel. Ik ben blij voor haar want ze heeft een zware toelatingsprocedure gehad en is met IVF zwanger geworden.

Ik ben ook in Gent bij de gynaecoloog geweest en dat is goed bevallen, maar het was niet in het UZ.
Ik heb nu een dochtertje en met haar ben ik wel in het UZ Gent geweest en dat is erg goed bevallen, een goede dokter en aardige verpleegkundigen. Mijn familie komt uit de buurt van Gent en ik ga er wel eens naar de dokter.
Als jullie eenmaal bezig zijn zal het wel goed verlopen; dan weet je waar je het voor doet. En als het babietje er is wordt het helemaal fijn! Ik geniet erg van mijn dochtertje. Ze kan zich nu volledig omdraaien en dat is erg leuk. Alleen; als ze op haar buikje ligt kan ze niet terug en gaat ze huilen. Als ik het druk heb zet ik haar even in de wandelwagen en kan ze rondkijken. Voor een half uurtje gaat dat goed.
En ze blijft veel lachen en is altijd vrolijk.
Met vriendelijke groeten,

Kariboe

Dream

Berichtdoor Dream » 10 nov 2007, 17:17

@Dutske en @Sofie,
Om op jullie vragen te antwoorden.
Ik ben 32 jaar geworden dit jaar. De reden waarom ik in beide centra mijn aanvraag heb ingediend, is omdat ik niet hetzelfde wou meemaken als een kennis van mij. Zij had eerst in UZGent haar aanvraag ingediend, had daar een 'neen' gekregen en moest dan van vooraf aan, met wachttijden enzovoort, herbeginnen met de procedure in VUB Jette (daar 'ja' gekregen). Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en na een (voor mij althans) heel stresserende periode van lange wachttijden en selectiegesprekken (die al bij al goed meevielen) mag ik er dus volgende week aan beginnen.
't Beste gewenst!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 10 nov 2007, 17:38

Hallo,

Naar wie moet je dan eigenlijk eerst bellen? Eerst een gynaecoloog contacteren of eerst een psycholoog? Hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
Dream, alvast veel succes!!
groetjes
Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 10 nov 2007, 19:49

Sofie
Wie je moet opbellen hangt af van het ziekenhuis waar je de procedure wil opstarten. Ik heb voor Jette en het UZ Antwerpen eerst naar de fertiliteitsdienst gebeld. Daar kwam ik terecht bij een receptiöniste die me zei bij wie ik eerst een afspraak moest maken. Zo moet je in Jette eerst langs de psycholoog en in het UZ Antwerpen eerst langs de gynaecoloog. Hoe het in Gent gaat dat weet ik niet.
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 14:58

@Sofie,
Ik heb zowel bij VUB Jette als bij UZ Gent naar fertiliteitsdienst gebeld. In VUB had ik afspraak met psychologe, zij alleen beslist of je verder mag en enkele weken erna mag je dan bij dokter. In UZ had ik afspraak met fertiliteitsconsulente en met dokter op dezelfde dag, zij beslissen samen met nog andere mensen op de volgende klinische vergadering of je verder mag.
Ook succes!

Dream

Berichtdoor Dream » 11 nov 2007, 16:32

Ps: Berichtje van 15u58 komt van Dream, ik had het vergeten invullen.

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 15 nov 2007, 22:06

Kay, is alles goed met jullie ? Ik vermoed dat je nu wel ongeveer thuis zal zijn met je zoontje hé ?

Liefs, veerle en anse x

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 18:51

Hoi Sofie,

Je kan ook in het gyn centrum in de Sint Pietersnieuwsstraat (Gent) terecht. Ze zijn verbonden aan Sint Lucas (ook daar kan je gaan voor consultaties) en het ivf labo van UZ Gent. Voor zover ik weet zijn er geen wachttijden en geen min. leeftijd. Bovendien is dr Nele Van Renthergem een heel lieve gyn !

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 19:32

Sofie ,

Je kan ook terecht in het Jan Palfijn ziekenhuis in Gent (dr Decleer)...fijne dokter , geen minimumleeftijd en geen wachttijden. De consultaties (dus follikelmetingen en echo's) gebeuren bij hem thuis in Aalter , net zoals de inseminaties...IVF gebeurt in Jan Palfijn !!!

Dankzij hem was ik op mijn 28ste mama !!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 17 nov 2007, 14:01

Bedankt voor de informatie!!
Ik vind het heel fijn dat iedereen elkaar hier helpt en steunt!!

Sofie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 17 nov 2007, 14:42

Het eerste anonieme berichtje i.v.m. dr Nele Van Renthergem,

ben jij ook alleenstaande moeder? Weet jij of zij ervaring hebben met alleenstaande moeders?

Alvast bedankt

Sofie

Kay

Berichtdoor Kay » 17 nov 2007, 16:45

Hallo iedereen! Op 6 november om 14u38 ben ik bevallen van mijn zoontje Kobe, 2,990 kg en 49,5 cm. De bevalling was het mooiste moment van mijn leven! Na amper 5 minuten en 3 persweeën kon ik heb zelf aannemen, heb ik de navelstreng doorgeknipt en kon ik genieten van dat warme lichaampje op mijn buik! De inleiding zelf was niet 100% want de epidurale werkte niet zoals moest maar ja. Het is zalig om mama te zijn ook al ben ik zeer moe. Hier twee fotootjes van mijn grootste schat, de eerste nog in het ziekenhuis, de tweede bij mij thuis.

Attachment : Geboorte van Kobe 080.jpg

Kay

Berichtdoor Kay » 17 nov 2007, 16:47

En de tweede ...

Attachment : Geboorte van Kobe 0991.jpg

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 17 nov 2007, 20:34

Hallo Kay, een hele dikke proficiat met je zoontje Kobe ! Hele mooie naam trouwens voor een heel mooi ventje !!

Probeer maar zoveel mogelijk samen met hem te slapen en te rusten, en vooral ... geniet ! Het is heerlijk om mama te zijn, echt waar :-)

Liefs, veerle en anse x

Fee

Berichtdoor Fee » 17 nov 2007, 21:21

Kay , eeen HEEEEEEEEEEEEEEL dikke proficiat met je prachtige zoon...

Liefs , Fee

sofie

Berichtdoor sofie » 18 nov 2007, 10:12

Kay,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw zoontje!!
Ik wens jullie samen een mooie toekomst.
Geniet er maar van!

groetjes
Sofie

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 18 nov 2007, 14:07

Hallo iedereen,

Kay, proficiat!!! Kobe is prachtig, zulke mooie oogjes en haren heb ik zelden gezien bij een baby (behalve de oogjes van Lauren dan, haartjes heeft ze nog steeds amper). Geniet van hem, hij is zo een half jaar.

Aan de nog-niet-zwangeren, ik ben bij dr. Decleer en dr. Laureys geweest in Aalter / Jan Palfijn. Is me heel goed bevallen, en ik heb het idee dat ze goede slagingspercentages hebben. Dus als jullie twijfelen, maak eens een afspraak. Je kunt er snel beginnen met de echo's en inseminaties.
Maar het belangrijkste is: ga heen waar je je zelf het beste voelt en dat is voor iedereen anders.

Lauren is toch zo lief en leuk. Ze kan zich steeds beter bewegen en begrijpt alles steeds beter. Nu wordt ze langzaam wakker (ze ligt in de box), ze moet haar flesje hebben.

Groetjes,

Kariboe

dutske

Berichtdoor dutske » 18 nov 2007, 18:31

Kay, van harte gefeliciteerd met je zoontje Kobe!!!!! Hij is gewoon keeiiiii schattig, als hij zo mooi blijft ga je later nog vele meisjes aan je deur krijgen. Geniet van deze periode en ik hoop dat je af en toe nog eens komt kijken en natuurlijk vertellen over je zoontje.

Dikke Knuffel Dutske

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 00:08

Hoi Sofie,

Ja hoor, ik ben een zwangere BAM dankzij de goede zorgen van dr Van Renthergem.

emma

Kay

Berichtdoor Kay » 19 nov 2007, 09:07

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. Alles gaat zeer goed met mijn schatje. Voor wie nog moet starten : ga ervoor! Het heeft bij mij zeer lang geduurd maar het is het dubbel en dik waard!!

Nele

Berichtdoor Nele » 19 nov 2007, 09:48

Hoe werken Decleer en Van Rentergem dan?
Met welke spermabank, kan je reserveren voor een tweede kind?
Is er mogelijkheid om wat info te krijgen van de donor (leeftijd, beroep, ...)
Houden ze dat ook mooi bij zoals in Jette en Gent dat er niet teveel kinderen van dezelfde donor komen, dat men in geval van een erfelijke aandoening de donor en vooral andere kinderen kan verwittigen, ...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 16:18

Beste Nele,

Ken enkel de werkwijze bij Dr. Van Rentergem

Met welke spermabank: ze hebben hun eigen spermabank
Je kan je reserveren voor een tweede kind
Je krijgt info over de donor (leeftijd, beroep, ...), je mag voorkeur opgeven

Houden ze dat ook mooi bij zoals in Jette en Gent dat er niet teveel kinderen van dezelfde donor komen, dat men in geval van een erfelijke aandoening de donor en vooral andere kinderen kan verwittigen, ...

Ja, ik geloof dat dat bij wet verplicht is maar ben niet zeker

groetjes

emma

Berichtdoor emma » 19 nov 2007, 16:21

Bericht 17:18 , naam vergeten

emma

Terug naar “Alleenstaande ouders”