bewust alleenstaande moeder

Annemie

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Annemie » 06 jan 2008, 17:35

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik ook zowel emotioneel als financieel een zware tijd achter de rug heb. Ook een 1000 Euro inkomen + kindergeld.

Kay

Berichtdoor Kay » 07 jan 2008, 09:33

Hallo iedereen! Leuk dat er hier nog flink geschreven wordt. Nog leuker dat er alweer enkele zwanger zijn. De anderen ... jullie tijd komt nog!
Hier gaat alles goed. Kobe slaapt al 6 uur na elkaar mits ik hem een flesje geef. Daarom geef ik nog maar 2 keer per dag borstvoeding. Binnen een maand moet ik terug gaan werken dus het afbouwen moet toch gebeuren.
Twee weken geleden was Kobe al 4,200 kg en 58 cm (toen was hij bijna 7 weken). 17 januari moet hij zijn eerste spuitjes krijgen en dan zal ik meteen weten hoeveel hij nog is bijgekomen. De reflux en de krampen zijn nog niet overwonnen maar toch al iets beter.
Nog eens een fotootje...en tot gauw!

Attachment : Kobe 1621.jpg

Ann

Berichtdoor Ann » 08 jan 2008, 09:48

+/- 2000 euro per maand (ben gelukzak), en een dikke chapeau aan al diegenen die het met minder moeten doen, lijkt me hélemaal niet eenvoudig!

@Dutske,
Ik ben tevreden 'klant' bij UZA, vond vooral de mensen heel erg vriendelijk.

De medische testen zijn erg miniem, hoor. Als ik het me goed herinner komt het
neer op bloed trekken, uitstrijkje en ik denk dat een foto met contrastvloeistof ook standaard is. Bij mij was er een beetje een probleem en is de standaardprocedure uitgebreid, vandaar dat ik het niet precies kan zeggen....
(probleempje was snel verholpen, hoor!)

Ik ben naar het UZA gegaan tot ik zwanger was en dan naar een andere gyneacoloog (ziekenhuis dichter bij mijn woonplaats).

Het is lastig dat je gedurende een tiental dagen voor de inseminatie toch minstens 5 keer 's morgens moet gaan voor een echo en bloed (das al in de KI procedure), omdat je d'er soms wel lang moet wachten (veel 'kandidaten'), maar voorts geen aanmerkingen.
Het organiseren van consultaties/ werk 's morgens is trouwens effe lastig, maar eens je kinderen hebt moet je je organisatietalent héél wat vaker aanspreken dan tijdens KI, dus achteraf gezien valt ook dat wel mee....

@ 'probeerders',
En, nog niets nieuws te melden? Regelmatig iets laten horen ,hé!

Ann

Berichtdoor Ann » 08 jan 2008, 10:00

Nog vergeten.....
@ Kay: Kobe is een schatje! Leuk dat hij al 6 uur doorslaapt!
Mijn zoontje heeft ook lang krampjes gehad, zielig, hé.... Je hebt misschien al venkeldruppeltjes (babyfen) geprobeerd, bij veel kindjes helpt het (maar bij de mijne niet echt, hoor...). Succes!

probeerster

Berichtdoor probeerster » 08 jan 2008, 11:04

morgen hopelijk terugplaatsing van een cryo ... duimen maar dus!

Marie

Berichtdoor Marie » 08 jan 2008, 20:37

Ik duim mee voor jou! Hier morgen 4de iui. Vingers en tenen gekruist!

dutske

Berichtdoor dutske » 09 jan 2008, 12:59

hallo dames!

Marie, ik hoop voor jou alvast het allerbeste. Mijn vingers en tenen zijn al gekruist, je maakt het me wel moeilijk om dan nog te typen.

Probeerster, voor jou ook heel veel succes! Ben je al lang bezig met de procedure?

Ann, bedankt voor je uitleg. Nu kan ik me toch al iets meer voorstellen bij de medische testen. Ja wat ik op mijn werk ga doen, daar ben ik nog niet volledig uit. Jij spreekt van lange wachttijden bij de bloednames en echo's, wat mag ik me daar bij voorstellen? Ik ben net als jij van plan om bij een andere gynaecoloog te gaan eenmaal ik zwanger ben. Dat weten ze trouwens in het UZA en ze maakten daar toch geen probleem van.

Kay, wat leuk om Kobe nog eens te mogen bewonderen. Hij wordt al groot hè. Ik hoop dat hij snel van die vervelende krampjes is verlost. Het moet als mama niet gemakkelijk zijn om je kind pijn te zien lijden. En aan krampjes kan je weinig doen.

Zo, nu nog iets meer over mij. Ik heb contact opgenomen met het UZA. Maandag 28 januari kan ik terecht bij de gynaecoloog waar ik mijn eerste gesprek bij heb gehad. Toen ik de afspraak had gemaakt voelde ik mij reuze goed. Eindelijk kan ik aan het serieuse werk beginnen!

tot later, groetjes
Dutske

probeerster

Berichtdoor probeerster » 10 jan 2008, 09:11

geen terugplaatsing ;-)

volgende verse poging in maart - en dan zal het twee jaar geleden zijn dat ik de eerste stappen zette.
nooit gedacht dat dit zo ging verlopen...

marie: ik hoop dat je meer geluk hebt.

Ann

Berichtdoor Ann » 10 jan 2008, 11:17

@ probeerster:
wat jammer, toch elke keer teleurstelling... En nu weer wachten, hé...
Volhouden hoor, hopelijk loont het in maart!

@ Dutske: Wachttijd hangt echt af van aantal mensen, maar bij mij was 's morgens anderhalf à twee uur wachten niet ongewoon

@ Marie: we duimen, hé!

Hier alles prima. Dochtertje Jansien is wel ziek (luchtwegen), en dat is natuurlijk altijd een heel georganiseer (doktersafspraken, opvang, enz...), maar het betert toch stilletjes aan...

Groetjes allemaal!

an

Berichtdoor an » 10 jan 2008, 12:47

@dutske en Ann

Hallo,
Ik ben ook BAM via het UZA en heb ook 2 kindjes, 3j en 6m. Toeval hé Ann, waarschijnlijk hebben we ooit samen in de wachtzaal gezeten.
Ik ben ook content van het uza hoor.

Dutske, ivm de wachttijden 's morgens. Ik probeerde altijd erg vroeg te gaan, soms zat ik er al om 6u. Om toch zeker de eerste te zijn. Dan kon ik met een kleine smoes (file, lekke band) nog bijna op tijd op mijn werk zijn.

Eén raad als ik mag: pas goed op met wat je zegt op je werk. Ik heb daar een heel slechte ervaring mee. Toen ik mijn 2e zwangerschap bekendmaakte heeft men alles geprobeerd om me 'weg te promoveren'. Want een alleenstaande moeder met 2 kinderen kon niets anders dan een probleem worden.
Nog een geluk dat ik niets gezegd had toen ik probeerde zwanger te worden.

Veel succes,
an

dutske

Berichtdoor dutske » 10 jan 2008, 14:18

Probeerster, wat spijtig dat je geen terugplaatsing hebt gehad. Het is zo moeilijk om de juiste woorden te vinden om een troost voor jou te zijn... Veel sterkte en laat ons hopen dat het devolgende keer wel mag lukken.

"Annen", bedankt voor de informatie. Nu heb ik er toch een idee van hoelang deze wachttijden ongeveer zijn. Ik wist trouwens niet dat je al om 6 uur binnen mocht in een ziekenhuis. Werken ze daar dan met volgnummers, of is het in de wachtzaal zelf kijken wie er voor jou is?

groetje Dutske

Katrien

Berichtdoor Katrien » 10 jan 2008, 21:18

Hoi iedereen,

Even om te melden dat ik slecht nieuws heb gekregen, ik heb een miskraam gehad. Even echt moeilijk maar we slaan er ons wel weer door. Nu eventjes aan mezelf denken en verdriet een plaats geven.

Groetjes Katrien

Chico

Berichtdoor Chico » 11 jan 2008, 09:33

Hallo allemaal, hier zijn we weer... Nog altijd geen nieuws van Jette. Nu begint het toch wel echt lang te duren hoor.Heb men aanvraag binnengestuurd eind november en nog altijd niets.Heb zeker al 3 keer gebeld maar ze willen me met niemand doorverbinden. "ze zijn er mee bezig" is het antwoord dat ik altijd krijg.

Nu lees ik bij jullie dat de meesten onder jullie naar het UZ Antwerpen geweest zijn. Maar als ik op de site lees, staat er dat zij geen alleenstaande moeders helpen... Hoe komt dat dan? Kan iemand mij misschien een telefoonnummer geven waar ik naar kan bellen?

Bedankt hé

probeerster @ katrien

Berichtdoor probeerster @ katrien » 11 jan 2008, 09:47

ai katrien ... wat spijtig!

't leven is niet eerlijk he meid.

een dikke knuffel en veel sterkte.

Emma.hanne

Berichtdoor Emma.hanne » 11 jan 2008, 10:05

sterkte Katrien

Emma.hanne

dutske

Berichtdoor dutske » 11 jan 2008, 16:18

Katrien, wat jammer. Veel sterkte.

Chico, ik vind het raar dat je nog geen antwoord hebt gekregen van Jette. Een dikke twee jaar geleden heb ik ook contact opgenomen met Jette. Ik kreeg toen een afspraak bij dr. Baetens. Uiteindelijk is deze afspraak niet doorgegaan omdat ik geen 28 jaar was. Toen ben ik verder opzoek gegaan naar een ander ziekenhuis en heb ik contact opgenomen met het UZA. Daar kon ik vrijwel onmiddellijk terecht voor een gesprek bij de gynaecoloog. Nadien heb ik nog 3 gesprekken gehad met dr. Van Hoof. Ik heb uiteindelijk toch nog 2 jaar moeten wachten vooraleer ik mijn goedkeuring kreeg. Ik vermoed dat dit met mijn leeftijd te maken heeft. Ze zeggen dat ze niet zoveel belang hechten aan de leeftijd, maar onder de 30 moet je toch rekenen op een serieuse wachttijd. Ik zal je nu de telefoonnummer geven, zo kan je nog altijd zien wat je gaat doen : 03 821 30 83. Veel succes!

groetjes dutske

Dream

Berichtdoor Dream » 11 jan 2008, 19:15

Hallon

Mijn beste wensen voor 2008 aan iedereen hier.

Vandaag heb ik mijn derde IUI gehad in UZ, afgelopen maandag eerste follikelmeting + bloedtest, afgelopen woensdag tweede follikelmeting + urinetest, afgelopen woensdag Pregnyl-spuit. Duimen maar!

Katrien, ik vind het heel jammer te lezen dat je een miskraam hebt gehad. Wat ga je nu doen? Veel sterkte!

Dutske, wat wachttijden betreft: ik heb meestal afspraak in UZ Gent tussen 7u40 en 8u10, ik probeer er, afhankelijk van wanneer trein aankomt, 20 min op voorhand te zijn, je ziekenhuis- en siskaartje steek je dan in een bakje aan secretariaat, ze roepen dan je naam af, is toch meestal rond het uur dat je effectief afspraak had, ik ben er toch ook meestal 1u30 binnen (want na bezoek dokter wachten op bloedafnames, uitslag urinetest). Succes op 28 januari!

Kay, succes met de prikjes op 17 januari!

Probeerser, jammer van de mislukte cryo-poging, duimen maar voor de volgende!

Marie, hoe verliep de 4de IUI-poging?

An, wat negatieve ervaringen op werk betreft; ik heb het nog maar aan enkele collega's verteld, waarvan enkelen heel lief en positief voor mij zijn. Wel 2 mannelijke collega's die thuis een vrouw/vriendin hebben, die aanboden of zij zaaddonor konden zijn (stel je voor!!!), daar heb ik toch enkele weken heel vervelend van gelopen.

Chico, Ik heb 7 weken moeten wachten op schriftelijk antwoord van VUB Jette dat ik toegelaten was. 8 weken later was mijn eerste afspraak met psychologe. Heb ook mijn aanvraag ingediend bij UZ Gent en was daar ook toegelaten, aangezien het dichterbij mijn werk/huis is, ben ik daar verder gegaan met de procedure.

Groetjes.

Ps: Het kan wel zijn dat ik hier niet meer kom posten, ik vind het een fantastisch forum, hoor, maar vind het een beetje vervelend dat iedereen hier kan meelezen, ook mensen met wie ik dit niet allemaal wil delen. Ik mail wel regelmatig in alle privacy mee in een hele respectvolle toffe groep op 'Alleen en kinderwens' van Yahoo (Bam's uit België), daar lezen en mailen enkel vrouwen mee die toegelaten worden tot die groep. Misschien tot daar eens.

dutske

Berichtdoor dutske » 13 jan 2008, 13:27

Dag dames,

Ik heb gisteren mijn baas ingelicht over mijn toekomstplannen. Ik heb er echt serieus moeten over nadenken, het gaat tenslotte over iets zeer persoonlijk. Toen ik eventjes alleen was met hem heb ik al m'n moed moeten bijeenrapen. Ja iets dat je al meer dan 2 jaar geheimhoud, vertel je niet in 1 2 3. Ik had me wel voorgenomen dat, moest hij lastig doen, ik mij niet ging laten doen. Het gaat hier tenslotte over mijn kinderwens die ik eindelijk in vervulling kon zien gaan. Ik wist dat hij al volop bezig was met de urenlijst van de maand maart en wie weet mag ik in maart starten met KID. Zo langs mijn neus weg vroeg ik hoe het stond met de urenlijst, oh die is bijna klaar. Toen heb ik hem gezegd, zonder er doekjes om te wikkelen waar ik mee bezig was, het alleenstaand moederschap. Je had die reactie moeten zien, super! Zo'n toffe reactie had ik echt niet verwacht. Hij was enorm meelevend en pastte spontaan mijn uren aan. we hebben er dan eventjes over gepraat en op het einde van ons gesprek vroeg hijof hij erbij zou mogen zijn als ik het aan de rest van m'n collega's zou vertellen. Dit zouden ze nooit vermoeden. Hij wenste me zeer veel succes en ik kon op zijn discretie rekenen.
Door het te vertellen op mijn werk, wordt alles zo echt. Eindelijk kunnen mijn dromen uitkomen!

groetjes Dutske

Ann

Berichtdoor Ann » 14 jan 2008, 09:32

Katrien, héél veel sterkte! Neem zeker genoeg tijd voor jezelf... ik hoop dat je veel steun hebt aan familie en vrienden.

@Dutske: tegen dan wordt het je wel duidelijk: als je binnenkomt in de wachtzaal, vraag je gewoon wie de laatste was, en dan onthoud je dat je na die persoon aan de beurt bent

@ An: kans is inderdaad groot dat wel elkaar al gezien hebben, want ik was ook een vroege vogel (langs de andere lift, hé ;) !) Al ben ik niet zo héél vaak daar geweest.... ik durf het bijna niet zeggen, maar ik was bij mijn eerste na de 2de poging zwanger, en bij mijn tweede kindje van de 1ste keer....
Aan al diegenen die nog moeten starten: het kan dus vrij snel lukken, hoor!

Veel succes aan alle probeerders!

Terug naar “Alleenstaande ouders”