bewust alleenstaande moeder

rosalie @ chica

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor rosalie @ chica » 16 dec 2007, 09:24

Bel eens naar Jette Chica
ze zijn daar nogal slordig en misschien zit je document ergens verkeerd of verloren.
Je vraagt anders maar om doorverbonden te worden met de psycholoog want zij zal uiteindelijk beslissen. Geen open minded mens behalve als je haar naar de mond spreekt, valt ze mee.

Chica

Berichtdoor Chica » 22 dec 2007, 16:27

Rosalie
Bedankt voor het antwoord. Ik heb ondertussen gebeld naar Jette en zij hadden mijn documenten goed ontvangen. Ze zeiden wel dat het een maand of zelfs langer kan duren voor je antwoord krijgt. Het zal bij mij nu ongeveer een maand geleden zijn en ik heb nog niets gehoord. Ik word zo stillekes aan gek ...
Eens dat je de stap gezet hebt dat je ermee door wil gaan, kan het niet snel genoeg gaan, niet?

Rosalie (zwanger)

Berichtdoor Rosalie (zwanger) » 23 dec 2007, 11:07

ik hoop dat je vlug antwoord krijgt zoniet vraag maar naar de psy, hoor.
Ik begrijp heel goed dat je niet lang meer wil treuzelen, het neemt allemaal al heel veel tijd in beslag en dan lukt het ook niet altijd van de eerste keer of van het eerste jaar.
Ik wens je in elk geval een prachtige baby al voor 2008 (dat ze zich dus maar haasten :) )

Prettige Kerstfeest aan iedereen hier

Sofie

Berichtdoor Sofie » 24 dec 2007, 14:06

Hallo allemaal,

Ik wens iedereen een Zalig Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar. Hopelijk mogen de wensen voor 2008 werkelijkheid worden!!

Groetjes

Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 25 dec 2007, 13:09

Ik stuur jullie langs deze weg een lieve kerstgroet! Maak van deze dagen iets moois. Ik hoop dat al de mama's er een mooi kerstfeest van maken zodat jullie dat unieke kerstgevoel kunnen doorgeven aan jullie kleine bengeltjes. En voor de dames die zwanger zijn, of die met de procedure bezig zijn of nog moeten starten (hier reken ik me bij) : Laat ons nu al dromen van de kerst van 2008! Wie weet wat er dan allemaal al verandert is in ons leven.

Kay

Berichtdoor Kay » 26 dec 2007, 08:02

Aan iedereen...volhouden hoor. Dit krijg je dan in de plaats : ... :)

Prettige feesten!

Attachment : Kobes eerste kerst 0011.jpg

Dream

Berichtdoor Dream » 26 dec 2007, 11:39

Hallo allemaal,
Ik wens jullie allemaal een leuk eindejaar en voor 2008: dat al jullie wensen mogen uitkomen!
Mijn tweede IUI-poging is niet gelukt, vandaag zijn mijn maandstonden terug doorgekomen.
Met volle moed naar de volgende!

dutske

Berichtdoor dutske » 26 dec 2007, 13:11

Hoi,

Kay wat een leuk knulletje heb je toch! Je mag er fier op zijn, Kobe is een echt fotomodelletje. Bedankt dat je ons opnieuw laat meegenieten en zo weten we inderdaad waarom we bezig zijn.

Dream, spijtig dat je tweede poging niet gelukt is, maar hou de moet erin. Ik duim alvast voor jou bij devolgende poging. Start je nu onmiddellijk opnieuw?

Groetjes Dutske

Katrien

Berichtdoor Katrien » 29 dec 2007, 09:22

Hoi iedereen,

Eerst en vooral wil ik iedereen prettige feesten wensen en veel geluk in 2008!
Ik ben niet meer op het forum geweest omdat ik in mijn wachtperiode zat en dat vind ik toch wel altijd stresserend. Ik heb gisteren mijn bloedprik gehad en de test was licht positief. Woensdag moet ik terug om te zien of de waarden zijn gestegen. Eerst was ik enorm blij, na 5 pogingen toch gelukt. Maar nu ben ik wel wat bang omdat het ook kan zijn dat het niet gelukt is. Bang afwachten tot woensdag. Heeft er hier nog iemand eerst een licht positieve test gehad en hoe is dat afgelopen?

Groetjes Katrien

Marie

Berichtdoor Marie » 29 dec 2007, 19:40

Ook van mij voor iedereen een spetterend en vruchtbaar nieuw jaar gewenst. Katrien: proficiat!!! Ik vroeg me al af wat er van jou geworden was, je bent net een paar maanden voor mij gestart. Ik ben zo blij dat het bij jou nu gelukt is, ik duim mee dat het goed blijft gaan, laat zeker iets weten woensdag. Dream, spijtig dat het mislukte, misschien derde keer, goede keer? We moeten maar optimistisch blijven he.
En de foto'tjes van al die mooie kindjes hier herinneren ons er ook aan wat onze beloning zal zijn (hopelijk) hé! Groetjes,

dutske

Berichtdoor dutske » 30 dec 2007, 14:39

Katrien, ik wil je toch al een voorzichtige proficiat toewensen!!!! Ik hoop dat je woensdag fantastisch nieuws mag krijgen, ik duim alvast voor jou.

groetjes dutske

emma.hanne

Berichtdoor emma.hanne » 01 jan 2008, 15:57

Voor de gelukkige die al zwanger zijn, een zalige zwangerschap en probleemloze bevalling in 2008!
Voor al de andere, een zeer vruchtbaar 2008 en de moed op te blijven proberen !

emma.hanne (20wk, tweeling)

dutske

Berichtdoor dutske » 01 jan 2008, 17:10

Gelukkig nieuwjaar!!!! Iedereen al een beetje bekomen van de oudejaarsnacht? Ik wens jullie allemaal een geweldig jaar toe, dat jullie mooiste dromen mogen uitkomen.

Katrien

Berichtdoor Katrien » 02 jan 2008, 18:54

Hoi,

Vandaag terug bloed laten trekken en de waarden waren goed gestegen, dus ik ben zwanger! Ik hoop, ben blij en kan het nog niet goed geloven. Volgende week nog wel eens bloed laten prikken om zeker te zijn dat het niet buitenbaarmoederlijk is, (eicellen zaten rechts en doorgankelijkheid van die eileider was niet zo goed) gyne klonk wel nogal optimistisch.

groetjes Katrien

Sofie

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 20:06

Katrien,

Proficiat met de zwangerschap!!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 20:14

Dutske,
Weet jij wanneer jij met de eerste poging mag starten?

Dream,
Hopelijk lukt het voor jou de volgende keer!!

Groetjes

Sofie

Berichtdoor Sofie » 02 jan 2008, 20:26

Hallo allemaal,

In 2008 wil ik een stapje verder gaan en een eerste afspraak maken. Ik twijfel nog tussen het UZ in Gent en het AZ Sint Lucas in Gent. Kan ik in het AZ Sint Lucas dan gewoon een afspraak maken met de gynaecoloog? Ik heb gelezen dat Dr Nele Van Rentherghem een lieve dokter is.
Groetjes

Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 02 jan 2008, 20:30

Katrien nen dikke proficiat!!!!! Geniet van dit zalige moment.

Sofie, ik heb er voorlopig nog geen idee van wanneer ik juist zal starten met de inseminaties. Een van de dagen ga ik contact opnemen met de fertiliteitsdienst van het UZA en dan zullen er waarschijnlijk medische testen volgen. Zo gauw ik iets meer weet laat ik het jullie zeker weten. Heb jij ondertussen de procedure gestart?

Groetjes Dutske

emma.hanne

Berichtdoor emma.hanne » 02 jan 2008, 20:36

@ katrien

proficiat met je zwangerschap !

@ Sofie

Ik ben zwanger van tweeling na icsi bij dr Van Renthergem. Het is inderdaad een lieve en "menselijke" gyn, kan haar zeker aanraden. Je kan gewoon naar centrum bellen en vragen voor een eerste afspraak bij haar.

Voor hen die nog bezig zijn, veel succes met de volgende poging

Ann

Berichtdoor Ann » 04 jan 2008, 09:33

Hey allemaal,

Heb sinds kort weer wat meer tijd om te chatten en kwam nog eens hier terecht....

Ik ben bam van 2 kindjes (anonieme donor UZA). Zoontje wordt 3 in maart, dochtertje van 15 maanden.
Ik ben dus misschien al een stapje verder dan de meesten hier, maar vind het wel fijn om jullie 'avonturen' mee te beleven, omdat het natuurlijk allemaal wel herkenbaar is!

Kariboe, Dutske, Dream, Marie, Sofie, Chica..... ik leef heel erg met jullie mee en mijn duimen zullen het héle jaar werk hebben, maar allemaal een zwangerschap en natuurlijk dan een babietje gewenst in 2008!
Tati, Katrien, Rosalie, een dikke proficiat! Hopelijk verloopt de zwangerschap zonder al te veel ongemakken, en genieten van de bevalling, hé, want het is een absoluut onvergetelijke ervaring, maar gaat héél snel (achteraf gezien ;) ) dus genieten, genieten, genieten!
En die Kobe... wat een prachtig kereltje! Doet ie het goed kwestie van slapen, eten, enz... ? Veel plezierige knuffelmomentjes, wilde spelletjes op het grote bed, lieve woordjes en wankele stapjes gewenst in 2008!

Ik kom regelmatig wel es piepen hoe iedereen het stelt in de komende weken en maanden....
Veel succes iedereen!

dutske

Berichtdoor dutske » 04 jan 2008, 21:29

Dag Ann,
Ik ben blij dat ik eens iemand hoor die ook in het UZA geweest is. Hoe heb jij het daar ervaren? Zoals je misschien al gelezen hebt, heb ik de goedkeuring en is de volgende stap medische testen. Heb jij ook deze testen moeten ondergaan en welke testen zijn het? Ben jij daar ook bevallen? Ga je daar altijd bij dezelfde gynaecoloog? Sorry dat ik je zo overval met vragen, maar ik ben blij dat ik ze eens kan stellen.

Seg Sofie, het is wel grappig dat we gelijktijdig aan het schrijven waren. Ik hoop dan ook dat er hier mensen zijn die je kunnen helpen bij je keuze. Het is altijd fijn om wat ervaringen uit te wisselen, maar hoe dan ook JIJ moet je daar thuis voelen. Misschien kan je je ook bij de twee ziekenhuizen aanmelden. Wie weet wordt je bij het ene al wat sneller geholpen dan het andere. Veel "plezier" met je zoektocht.

Groetjes DUTSKE

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 10:25

Hier misschien een iets aparte vraag maar ik had graag eens geweten met welk inkomen per maand jullie zullen moeten rondkomen als alleenstaande moeder. Als jullie daar niet willen op antwoorden, geen probleem. Of eventueel kan je het anoniem eens posten.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 10:26

1472 euro per maand

Annemie

Berichtdoor Annemie » 05 jan 2008, 19:28

2 kinderen, 4 en 8,5 jaar.
1650 netto + maaltijdcheques van 6 Euro per gewerkte dag + 240 Euro kindergeld

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 20:43