bewust alleenstaande moeder

Kariboe

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Kariboe » 24 okt 2007, 15:19

Hallo Rosalie,

Wat mij betreft ben je welkom.
Ik kom uit Nederland maar ben via een belgische gynaecoloog zwanger geworden (na meer dan 10 IUI's) en mijn familie komt uit Belgie.
Ik heb 26 mei een dochtertje gekregen, Lauren.
Fijn dat je al 11 weken op weg bent. Ben je misselijk? Succes met je echo, dat alles goed is! Maar dat zal wel.
Hoe oud ben je eigenlijk? Ik was 34 (bijna 35) toen ik beviel.

Lauren lust haar flesjes niet meer zo graag. Iemand zei dat ik haar wat van een fruithapje moest geven maar toen trok ze toch een vies gezicht. Ik zie wel, ik doe iedere dag mijn uiterste best genoeg melk naar binnen te laten krijgen.
Ik ben vorige week met haar naar het UZ Gent geweest. Lauren houdt haar rechterhandje meestal meer dicht dan haar linker en doet ook meer met links dan met rechts. De kinderneuroloog daar heeft haar goed nagekeken en nu maken ze binnenkort een echo van haar hoofdje. Hij doet echt veel moeite voor Lauren. Hij zegt dat je HELLP serieus moet nemen en dat ze in het UZ Gent altijd een echo maken bij die kindjes. Hij heeft me wel gerust gesteld; hij zei dat als er iets mis is het motorisch is. Dat vind ik minder erg dan geestelijk. En hij zegt dat er met fysiotherapie vaak iets aan te doen is.
Groetjes,

Kariboe

dutske

Berichtdoor dutske » 25 okt 2007, 18:32

Dag dames,
Mag ik me even voorstellen. Ik ben een vrouw van 28 jaar en woon in de provincie Antwerpen. Mijn kinderwens is al jaren aanwezig en ik heb altijd gezegd : moest ik de ware niet tijdig tegenkomen dan zou ik een alleenstaande moeder worden. Zo'n 2,5 jaar geleden heb ik de knoop doorgehakt, de man van mijn dromen was er niet en mijn kinderwens was zeer groot. Mijn gynaecoloog heeft me doorgestuurd naar Jette, maar daar was ik niet welkom voor mijn 28. Toch wat teleurgesteld en na wat lezen op deze topic ben ik terechtgekomen in het UZA. Ik weet ondertussen dat de meningen over dit ziekenhuis wat verdeeld zijn, maar ik werd daar zeer vriendelijk onthaald. Als enige negatieve punt wil ik wel zeggen dat ik op het einde het gevoel kreeg dat ze me aan het lijntje hielden. Eind 2005 ben ik daar gestard en nu een 2 jaar later heb ik de toestemming gekregen om verder te gaan met de procedure!!!!
Begin 2008 mag ik starten met de medische testen en ik hoop dat de insiminaties snel zullen volgen.

Veerle2 ik wil je bij deze ook nog hartelijk bedanken met het opstarten van deze forum in mei 2005. Ik heb er enorm veel aan gehad om al de "belevenissen" van de BAMmers te volgen. Het doet goed dat er nog vrouwen met dezelfde vragen zitten e.d..

Ik wil ook nog iedereen feliciteren die ondertussen moeder zijn geworden. Jullie kleine prinsjes en prinsesjes zijn SUPER schattig. Ik hoop dat jullie nog vaak naar deze topic terug komen zodat we hun evolutie nog mee mogen volgen.

Aan al de zwangere en iedereen die aan het proberen is, wens ik het allerbeste toe. Met wat geluk kunnen wij nu onderling wat babbelen en er in de loop van de tijd een voor een succes verhalen aan toevoegen.

Vele groetjes Dutske.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 11:12

hebben jullie per sms aangekondigd dat jullie zwanger waren - niet aan familie, maar aan vrienden of zo?

zo ja, hoe dan?
en hoe ver waren jullie dan?

zoek een leuke berichtje maar in de meesten staat er ook een papa vermeld ;-)

Kay

Berichtdoor Kay » 28 okt 2007, 06:49

Na wat spannende twee dagen is alles terug rustig in mijn buik. Ik heb al wat ontsluiting maar het kindje zat? vrijdag nog vrij hoog. Ik ben later die dag onwel geworden in het shoppingcenter en ben daardoor al meer aan de monitor moeten gaan hangen dan normaal. Hopelijk blijft Prutske hier nog even zitten maar ik wil natuurlijk ook niet overtijd gaan.

Kariboe, ik hoop dat alles goed komt met Lauren. Hou je ons op de hoogte?

Hoe gaat het nog met de rest? Binnenkort kom ik de mama's vervoegen ipv de zwangeren... best wel spannend hé.

@ hierboven...een vriendin van mij had volgend berichtje : mijn kleine schoppertje speelt niet langer verstoppertje, dan gewoon de naam, gewicht en zo meer. Zij had ook wel nog geboortekaartjes.
Zelf heb ik ook kaartjes maar aan mijn beste vrienden stuur ik gewoon een smsje. Over de tekst moet ik nog eens nadenken maar er zijn zoveel leuke zinnetjes zonder dat er "papa" wordt bijgeschreven.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 okt 2007, 09:26

bedankt kay.

maar ik ben op zoek naar berichtjes om aan te kondigen dat ik zwanger ben niet dat ik bevallen ben ;-)

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 31 okt 2007, 08:31

Ik kom hier nog regelmatig even piepen, maar vaak ontbreekt me de tijd om iets deftig te schrijven (nu ook, mijn langslaper is aan het wakker worden). Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe het met Kay gaat. Wanneer moet je ongeveer bevallen ? Volgens mij kan jij stilaan beginnen aftellen ? Ik wens je alvast een goede bevalling met een flinke baby als beloning !

Kariboe, wat doet Lauren dat goed hé, ondanks haar vroege start ! Een dochter om trots op te zijn dus !

Ik ben heel blij dat er nog steeds mensen de weg vinden naar het topic dat ik 2,5 jaar geleden opende tijdens mijn twijfelperiode. Nu begrijp ik niet meer dat ik zo lang getwijfeld heb :-) Anse is intussen een echte peuter van 14 maand, een zalige meid (maar dat vindt elke mama hé) die mijn leven echt een rijkere dimensie heeft gegeven.

Succes en liefs aan iedereen !

veerle en anse x

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 31 okt 2007, 11:39

Hallo iedereen,

Dutske, welkom hier! Ik wil je ten eerste succes wensen met de procedure en hoop dat je snel zwanger bent.
Het is leuk dat je meedoet, als de babietjes er eenmaal zijn hebben de mama's minder tijd om te posten. Dus af en toe een nieuwe mama in spe is welkom.
Gelukkig dat je nog jong bent, dan heb je meer kans snel zwanger te zijn.

Kay, doe lekker rustig aan, he? Gelukkig houden ze je prutsje goed in gaten met de monitor. Dat deden ze bij mij ook iedere dag toen ik in het ziekenhuis lag. Geeft wel een geruststellend gevoel, vind ik. Als je sneller gaat bevallen dan verwacht, succes!!! Tot die tijd, relax maar lekker. Dank je wel voor je interesse in Lauren, het zal wel goedkomen.

Met Lauren gaat het goed, vrijdag heeft ze zich een keer volledig van haar rug op haar buik gedraaid en gisteren (ik was vrij en Lauren was naar fysiotherapie geweest) draaide ze zeer vaak. En ze had toch een lol met het spelen. Ik legde haar beertjes steeds een stukje bij haar vandaan zodat ze een beetje moeite moest doen om ze te pakken.
Vannacht brabbelde ze continu en toen ging ik eens kijken. Ze lag met haar hoofd naar het voeteneinde gericht bovenop de dekens. Gelukkig is haar trappelzak, die in de was zat, nu droog en kan ze hem vannacht weer aan.

Veerle, leuk dat je nog meeleest. Gelukkig gaat alles goed met Anse. Ik snap dat je van haar geniet. Ze zijn zo leuk als ze een eigen karaktertje krijgen, he?

Groetjes,

Kariboe

Kay

Berichtdoor Kay » 01 nov 2007, 09:55

Hey iedereen!

Blij dat het zo goed gaat met jullie boelekes.
Ik heb gisteren het nieuws gekregen dat ik dinsdag ingeleid zal worden want anders gaat het hoofdje te groot worden en zou het nog een keizersnee kunnen worden. Ik zal dus ongeveer 14 dagen vroeger bevallen dan gepland. Mijn Prutske zal rond de drie kilo wegen. Hopelijk blijft alles dit weekend nog rustig want mijn gynaecologe is niet van wacht en in zo'n verlengd weekend bevallen...neen, liever dinsdag dan.
Duimen jullie voor mij want ik heb best wel wat schrik hoor!
Ik hou jullie nog wel op de hoogte!

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 02 nov 2007, 15:46

Hallo Kay,

Succes dinsdag! Lauren en ik duimen voor je hoor.
Krijg je een epiduraal?
Ik begrijp dat je schrik hebt maar je vertrouwt je gynaecologe wel toch?
Ik ben ook ingeleid, maar omdat Lauren haar hartslag daalde als ik weeen had hebben ze een keizersnede gedaan. Maar de inleiding viel wel mee bij mij wat pijn betreft. Ik heb van 's-morgens 07:00 toen ze begonnen tot ongeveer 13:00 en ze besloten gelezen en gebeld. Ik hoefde maar af en toe mijn boek weg te leggen omdat te pijn te erg werd.
Groetjes,

Kariboe

dutske

Berichtdoor dutske » 03 nov 2007, 20:44

Hallo allemaal! Eindelijk heb ik nog eens tijd om te komen kijken. Kariboe bedankt voor de fijne woorden. Ik hoop echt dat ik snel zwanger word, maar dat is altijd afwachten hè.

Kay, voor jou begint het nu echt spannend te worden. Ik zal dinsdag mee voor je duimen dat alles goed zal gaan. Ik kan er echt wel inkomen dat je wat bang bent, maar laat je zeker goed informeren door je gynaecoloog. Als je weet hoe het waarschijnlijk gaat verlopen (ik bedoel hier het verloop van de inleiding), dan ben je al vaak minder angstig. Weet je eigenlijk al op welke manier de inleiding zal starten?

Ik heb hier ook nog een vraagje. Hebben jullie veel mensen ingelicht over het feit dat je alleenstaande moeder wil worden? Ik heb tot hiertoe enkel mijn ouders, een tante en enkele zeer goede vriendinnen ingelicht. Ze reageerden allemaal zeer positief, maar wat doe je bijvoorbeeld met je collega's op het werk?

Oh ja, het is me eigenlijk een beetje ontgaan, maar was er op deze topic iemand die de procedure volledig heeft gevolgd in het UZA? Wat mag ik me eigenlijk voorstellen bij die medische testen? En aan wat kan ik me nu verwachten tijdens de komende maanden? Ja, ik heb dat allemaal niet aan de telefoon gevraagd bij Dr. Van Hoof. Ik was toen zo blij dat ik toegelaten was! Nu dat die eerste euforie verdwenen is, ben ik toch wat meer gaan nadenken.

Vele groetjes en tot gauw,
dutske

Kay

Berichtdoor Kay » 04 nov 2007, 09:21

Ik moet om 7 uur binnen zijn en dan gaan ze iets van pil opsteken. Rond de middag gaat de gynaecologe de vliezen komen breken en dan maar afwachten zeker? Mijn dokter zei wel een epidurale te nemen dus ik ga dat zeker doen.
Wat mijn "bam-schap" betreft, dutske, iedereen weet dat hoor. Al van in het begin zijn vrienden en collega's op de hoogte en iedereen leeft al al die jaren met me mee. Toen ik bericht kreeg dat ik eindelijk zwanger was, heeft mijn baas zelfs mee geweend van ontroering. Zelfs vreemden weten het. Ik leg hen gewoon uit dat ik de prins nog niet ben tegen gekomen maar dat dat nog altijd later kan. Wachten om kinderen te krijgen is niet zo evident. Ik heb nog niet één negatieve reactie gehad (soms wel even van : "Ga je dat redden alleen?" maar dan zeg ik dat er zoveel gescheiden ouders zijn die het ook alleen moeten doen hé, weliswaar met extra centjes maar dan wel met de misérie van ruzies...) maar de meesten vinden het super! Wees dus niet bang het te vertellen. Je zal schrikken hoeveel hulp (zowel mentaal als materieel) je krijgt. Succes!

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 04 nov 2007, 09:41

Hallo Kay, ook van Anse en mij heel veel succes dinsdag ! Hopelijk kan je ons snel komen vertellen hoe het allemaal gaat ! Geniet er maar heerlijk van.

Liefs, veerle en anse x

Fee

Berichtdoor Fee » 04 nov 2007, 13:14

Kay , heeeeeeeel veel succes dinsdag !!!!

Ik ben zelf ook ingeleid (op 36 weken) en op aanraden van gyn ook epidurale (want tweeling dus meer kans op keizersnede)...ik moest binnen om 7u30 en ze hebben pas om 9u een tabletje opgestoken...een half uur erna begon de weeënstorm en om 10u kreeg ik mijn epidurale...uiteindelijk had ik om 17u30 volledige ontsluiting dus het ging al bij al zeer goed vooruit (en zonder pijn !!!).
Het werd dan om 19u toch nog een spoedkeizersnede maar dat had meer te maken met het feit dat het een tweeling was en het eerste kindje niet goed bleek te liggen door het gewicht van het tweede) !!!

In ieder geval;.heeeeel veel succes en een prachtbaby toegewenst

Kay

Berichtdoor Kay » 05 nov 2007, 07:46

Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Ik voel me echt wel vreemd hoor vandaag : de laatste dag met mijn dikke buik. Morgen ben ik echt mama en het dringt precies nog niet zo goed tot me door. Ik hoop dat ik mijn nieuwe leventje snel gewoon ben zodat ik optimaal van mijn kindje kan genieten. Tot binnen een weekje ofzo!!

Dream

Berichtdoor Dream » 07 nov 2007, 20:25

Hallo,

Het is intussen een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Ik heb hier toen geschreven dat ik mijn aanvraag ingediend had in UZGent en in VUBJette (in mei van dit jaar), intussen na bang en stressvol afwachten heb ik het geluk gehad in beide ziekenhuizen toegelaten te worden (september-oktober). Ik heb gekozen om verder te gaan in het UZ Gent, volgende week donderdag mag ik voor mijn 1ste echo gaan en zal de inseminatie dan ook hopelijk vlug volgen in de week die erop volgt. Spannend, ik ben benieuwd.

't Beste allemaal!

dutske

Berichtdoor dutske » 07 nov 2007, 22:03

Hoi,
ik kwam hier nog eens even kijken. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van Kay, hopelijk is ze nu volop aan het genieten van haar baby!
Amai Dream, jij bevindt je echt wel in een luxe positie. Jij kan kiezen tussen twee ziekenhuizen, dat is leuk! Keken ze in Jette niet raar toen je hen weigerde? Dat is voor hen de omgekeerde wereld. Hopelijk gaat alles in deze lijn verder en mag je ons snel komen vertellen dat je zwanger bent! Veel succes alvast!!!
Bij mij is het nog altijd wachten, maar ik kijk uit naar begin 2008. Ik moet toegeven dat het elke dag meer begint te kriebelen. Toch heeft deze periode ook zijn charmes vind ik. Dat bange afwachten is voorbij en je weet dat er een spannende tijd gaat aankomen. In 2008 KAN mijn leven volledig veranderen.

groetjes

P.S. : Waar zitten de andere dames eigenlijk die nog met de procedure bezig zijn?

Sofie

Berichtdoor Sofie » 08 nov 2007, 17:37

Hallo allemaal,

Dream, hoe oud ben jij?
Ikzelf word in juni 28 en zal tot dan afwachten om contact op te nemen met het UZ in Gent. Of zou ik vroeger al contact opnemen? Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Je wordt toch maar toegelaten als je 28 bent hé?!

Groetjes

dutske

Berichtdoor dutske » 08 nov 2007, 20:43

Hey Sofie, blij je nog eens te horen. Ik zou toch al eens contact opnemen met het UZ in Gent. Je kan het altijd vragen of je al met de gesprekken kan beginnen. Het enige wat ik wel zou doen is wachten tot het 2008 is, dan zien ze dat je dat jaar 28 wordt. Wie weet heb je pas over 3 maanden een afspraak bij de psycholoog.
Zelf had ik een kleine 3 jaar geleden gebeld naar Jette, toen was ik "nog maar 26". Ze zeiden me dat ik wel op gesprek mocht komen, maar dat ik nooit voor mijn 28ste toegelaten zou worden. In het UZA kon ik onmiddellijk beginnen met de gesprekken, maar dat hebben ze zo lang laten aanslepen dat ik toch nog 28 jaar ben.

groetjes

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 09 nov 2007, 08:02

Hallo iedereen: Kay (als ze het leest), Dream, Dutske en Sofie,

Ik hoop dat Kay bevallen is van een gezond lief zoontje, het zal wel. Ik ben blij voor haar want ze heeft een zware toelatingsprocedure gehad en is met IVF zwanger geworden.

Ik ben ook in Gent bij de gynaecoloog geweest en dat is goed bevallen, maar het was niet in het UZ.
Ik heb nu een dochtertje en met haar ben ik wel in het UZ Gent geweest en dat is erg goed bevallen, een goede dokter en aardige verpleegkundigen. Mijn familie komt uit de buurt van Gent en ik ga er wel eens naar de dokter.
Als jullie eenmaal bezig zijn zal het wel goed verlopen; dan weet je waar je het voor doet. En als het babietje er is wordt het helemaal fijn! Ik geniet erg van mijn dochtertje. Ze kan zich nu volledig omdraaien en dat is erg leuk. Alleen; als ze op haar buikje ligt kan ze niet terug en gaat ze huilen. Als ik het druk heb zet ik haar even in de wandelwagen en kan ze rondkijken. Voor een half uurtje gaat dat goed.
En ze blijft veel lachen en is altijd vrolijk.
Met vriendelijke groeten,

Kariboe

Dream

Berichtdoor Dream » 10 nov 2007, 17:17

@Dutske en @Sofie,
Om op jullie vragen te antwoorden.
Ik ben 32 jaar geworden dit jaar. De reden waarom ik in beide centra mijn aanvraag heb ingediend, is omdat ik niet hetzelfde wou meemaken als een kennis van mij. Zij had eerst in UZGent haar aanvraag ingediend, had daar een 'neen' gekregen en moest dan van vooraf aan, met wachttijden enzovoort, herbeginnen met de procedure in VUB Jette (daar 'ja' gekregen). Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en na een (voor mij althans) heel stresserende periode van lange wachttijden en selectiegesprekken (die al bij al goed meevielen) mag ik er dus volgende week aan beginnen.
't Beste gewenst!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 10 nov 2007, 17:38

Hallo,

Naar wie moet je dan eigenlijk eerst bellen? Eerst een gynaecoloog contacteren of eerst een psycholoog? Hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
Dream, alvast veel succes!!
groetjes
Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 10 nov 2007, 19:49

Sofie
Wie je moet opbellen hangt af van het ziekenhuis waar je de procedure wil opstarten. Ik heb voor Jette en het UZ Antwerpen eerst naar de fertiliteitsdienst gebeld. Daar kwam ik terecht bij een receptiöniste die me zei bij wie ik eerst een afspraak moest maken. Zo moet je in Jette eerst langs de psycholoog en in het UZ Antwerpen eerst langs de gynaecoloog. Hoe het in Gent gaat dat weet ik niet.
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 14:58

@Sofie,
Ik heb zowel bij VUB Jette als bij UZ Gent naar fertiliteitsdienst gebeld. In VUB had ik afspraak met psychologe, zij alleen beslist of je verder mag en enkele weken erna mag je dan bij dokter. In UZ had ik afspraak met fertiliteitsconsulente en met dokter op dezelfde dag, zij beslissen samen met nog andere mensen op de volgende klinische vergadering of je verder mag.
Ook succes!

Dream

Berichtdoor Dream » 11 nov 2007, 16:32

Ps: Berichtje van 15u58 komt van Dream, ik had het vergeten invullen.

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 15 nov 2007, 22:06

Kay, is alles goed met jullie ? Ik vermoed dat je nu wel ongeveer thuis zal zijn met je zoontje hé ?

Liefs, veerle en anse x

Terug naar “Alleenstaande ouders”