bewust alleenstaande moeder

Kariboe

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Kariboe » 26 jun 2007, 09:30

Hallo iedereen,

Sabine, Victor en Louise zijn echt mooie kindjes zeg! En met Victor kun je echt lachen, en aan de snoet van Louise is ook te zien dat het een lieve ondeugd wordt.
Heb jij een groot gedeelte van de zomervakantie vrij? Hoeveel procent werk jij eigenlijk? Ik ga 80 of 90 % werken. Ik heb een 36-urige werkweek en 80 % zou betekenen een dag in de week vrij plus mijn 21 vakantiedagen plus ongeveer 20 compensatiedagen. Dat is heel goed te doen. Als ik 90 % ga werken betekent dat een dag in de week vrij plus mijn 21 vakantiedagen. Het is overigens ouderschapsverlof dus ik kan mijn uren altijd terugeisen. Ik kan ook nog met 90 % beginnen en daarna naar 80 % gaan of andersom. Ik wil een midden zoeken tussen genoeg kunnen genieten van Lauren en toch financieel rond kunnen komen met af en toe nieuwe kleren en een uitje voor Lauren.
Leuk dat knutselkamp, goed dat ze die organiseren. Ik ga me daar ook in verdiepen als Lauren die leeftijd heeft, ik ging vroeger graag naar turnkamp, ponykamp en kindervakantieweken.

Lentekind, Lauren groeit echt hard. Haar beentjes worden met de dag dikker en in haar armpjes krijgt ze steeds meer kracht. Het wordt al een grote baby, ik krijg steeds meer contact met haar. Gisteren vond ze dat ze genoeg gedronken had en duwde ze haar fles weg en keek me aan. Ze drinkt echt heel goed, als ze niet meer krijgt als voorgeschreven gaat ze hard huilen.
Jij doet ook geen borstvoeding, he? Als het lukt is het goed maar het moet niet je dag beheersen en je oververmoeien inderdaad.
Kun jij geen ouderschapsverlof krijgen als Noah groter is en in de vakanties vrij is?

Visje, ik zou ook wel zo'n fietskar willen hebben maar nu begin ik te twijfelen. Maar een baby in de maxi cosi moet kunnen dus?
Kun je nog goed fietsen met je dikke buik?

Ann, fijn te horen dat alles op rolletjes loopt met Tibe, hij is ook een schatje om te zien. Ik hoop dat het bij mij hetzelfde zal gaan in september.
Vrijdag was ik op een borrel van mijn werk en ze waren allemaal heel lief voor me. Ze hebben alle begrip. Als je nog tips hebt wat betreft organisatie en ook praktische dingen hoor ik ze graag.

Groetjes,

Kariboe

Kay

Berichtdoor Kay » 01 jul 2007, 09:55

Hey iedereen! Ik heb de voorbije twee weken zonder grote kleerscheuren overleefd! Oef! Ik ben wel verschrikkelijk moe ... gevolg ... keelpijn, lichte koorts. Typisch! De contracties zijn er nog steeds maar iets minder regelmatig. Hopelijk verbetert het nog als ik goed kan rusten. Straks vertrek ik voor een weekje naar zee. Het zou eigenlijk Frankrijk worden maar mijn gynaecologe raadde het mij af. Er zou maar weer iets moeten gebeuren hé en als je van de zee moet terugkomen ben je op een uurtje weer thuis. Dus, ik ga mijn valieske pakken en tot binnen een week!!

sabine

Berichtdoor sabine » 01 jul 2007, 23:48

Hallo Iedereen,

Dank je voor de leuke reacties op de weblog! Ik vind het zelf wel prettig om op die manier onze leuke momenten samen bij te houden.

Vanaf morgen ben ik in vakantie! Super :)
Ik werk voltijds in het onderwijs. Omdat wij ouderschapsverlof niet kunnen opsplitsen, is dat voor mij geen haalbare kaart. Deeltijds werken is financieel ook geen optie. Al droom ik er soms wel van om Victor's laatste trimester en Louise's eerste maanden in de kleuterschool thuis te zijn (die vallen samen). Louise zou halve dagen kunnen gaan en Victor zou gezellig thuis kunnen komen eten 's middags. Of zelfs af en toe een dagje missen om samen wat leuks te gaan doen.

Maar ik besef maar al te goed dat ik zowat de gunstigste job heb, die een alleenstaande mama kan hebben. Wanneer er geen school is, ben ik ook vrij, geen problemen voor opvang. Bij mijn onthaalmoeder mogen de kindjes ingeschreven blijven tot hun 12 voor naschoolse opvang. Dus ook bij vergaderingen en dergelijke is opvang verzekerd.

Wat berteft mijn fietskar-avontuur... ik was er eigenlijk ook van overtuigd dat die niet kon omslaan. Ik heb intussen al wel gemerkt dat er toch verschil is in bevestigingssystemen. Mijn kar komt er dan niet echt uit als de meest degelijke.
Louise heeft nooit in de maxi-cosi in de kar gezeten omdat ze met zijn tweeën waren. Ik wou ze samen in de kar omdat ik met Victor in het kinderzitje Louise niet goed kan zien in de kar. Zij zit in een aangepast babyzitje. Dit is het tweede, het eerste was geschikt tot 8 maanden, dit zitje kan ik gebruiken tot 18 maanden. Daarna kunnen ze zelfstandig zitten.
Victor ziet het even niet meer zitten om te fietsen met de kar. Daarstraks heb ik ook echt moeten aandringen om hem op zijn eigen fiets te krijgen. Ben wel blij dat ik doorgezet heb, want na een tijdje was de angst opnieuw verdwenen.

Kay, mocht je 't nog lezen, geniet van je vakantie en doe het rustig aan hé!

groetjes,

Sabine

ps: al die fotootjes hier zijn echt vertederend!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 03 jul 2007, 12:30

Hallo Kariboe, goed dat Lauren het zo goed doet, ben heel blij voor je! Das leuk hè als ze je beginnen aan te kijken! Noah lacht nu heel bewust en heel erg vaak en dat is zaaalig! zeker 's morgens als ik hem uit zijn bedje haal en hij mij begroet met een stralende lach! Jij hebt wel geluk met je werk hoor, zoveel vrij! Ik werk voltijds en ik heb 20 dagen verlof en that's it. Misschien neem ik wel ouderschapsverlof als Noah wat ouder is, maar momenteekl zie ik dat financieel nog niet zitten. Jawel hoor, ik geef al drie maanden borstvoeding en ik ben van plan dat nog lang te doen :)

Ann, heel erg leuk om weer iets van je te lezen en je hebt echt een heel knap manneke!!! Geniet maar goed van hem, want idd de tijd VLIEGT eens je een kleintje hebt! Binnen vijf weekjes moet ik ook terug gaan werken, slik.

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 04 jul 2007, 09:27

Hallo iedereen,

Kay, ik hoop dat je het leuk hebt op vakantie. De zon zal er in ieder geval wat meer schijnen dan in het binnenland.

Sabine, het is fijn dat Victor al zelf fietst. Dat is goed, he? Dan kan hij zo snel mogelijk ook zelf in het verkeer fietsen. Al zou ik daar voorzichtig mee zijn.
Wij gaan dit jaar naar Cadzand-bad op vakantie en gaan dan iedere dag naar Knokke. Je ziet dan tussen Cadzand en Knokke ouders met zeer jonge kinderen fietsen op die smalle wegen zonder fietspad. Ik zou ze niet zelf durven laten fietsen. Maar misschien durf ik dat tegen die tijd wel, ze zeggen dat je makkelijker wordt als je zelf kinderen hebt. Maar ik vind het beter als kinderen gewoon in de straat wat fietsen.
In het onderwijs zit je inderdaad goed. Mijn zusje heeft een baby van 5 maanden en die is ook juffrouw op school. De afgelopen 1 1/2 maand hebben mijn moeder en haar schoonmoeder op de baby gepast. Vanaf maandag is ze 6 weken vrij. Vanaf september gaat hij naar het kinderdagverblijf. Maar ik mag ook niet klagen met mijn baan.

Lentekind, ik moest gisteren naar het consultatiebureau en Lauren weegt 2990 gram! Ze is in de 14 dagen dat ze thuis is 600 gram aangekomen. Vanmiddag moet ik met haar naar de kinderarts, ik hoop dat die ook enkel positieve berichten heeft.
Ik vind het ook zo leuk als Lauren lacht, al zeggen ze dat het bij die jonge kindjes maar gezichtstrekken zijn. Ik verheug me er al op dat ze lacht als ik haar uit bed haal. Nu huilt ze meestal omdat ze haar melk wil, en snel.
Echt goed dat je borstvoeding geeft, ik had het graag gedaan als het had gekund en ik geen HELLP had gehad.
Jammer he, dat je nou eenmaal moet werken en niet vaker bij je kind kunt zijn. Ik heb overigens wel zin om weer te gaan werken, maar had eigenlijk liever wat minder uren gehad. Maar ja, je moet je kindje ook wat kunnen geven vind ik.

Groetjes,

Kariboe

Kay

Berichtdoor Kay » 09 jul 2007, 16:43

Heleba! Na een ontspannend weekje aan zee (het weer viel eigenlijk best mee) ben ik terug op post! Morgen moet ik opnieuw op controle bij de gynaecologe en weet ik meteen ook de rest van de resultaten van de vruchtwaterpunctie. Nog even spannend dus. Ik laat nog wel iets weten.
groetjes!

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 09 jul 2007, 17:50

Hallo iedereen,

Kay, fijn dat je mooi weer had. Succes morgen, maar het zal wel goed zijn. Wanneer ben je trouwens uitgerekend? En waar ga je bevallen?

Ik ben vanmiddag heel erg geschrokken. Ik haalde Lauren uit haar wieg en verschoonde haar luier. Nadat ik dat had gedaan legde ik haar even op haar buikje op het aankleedkussen, zoals moet van de kinderarts. Ze moet zich dan oprichten en traint zo haar nekspieren.
Daarna pakte ik haar op met haar gezichtje naar me toe gericht. Toen sloeg ze ineens haar beentjes uit en zette zich af tegen mijn buik. Ze is toen bijna uit mijn handen gevallen en met haar hoofd tegen de muur aangekomen, en het leek wel of haar hoofdje wat meegaf. Maar dat kan ook verbeelding zijn. Ik wist niet dat haar beentjes zo sterk zijn en dat ze zich ermee afzet.
Ze huilde erg maar toen ik haar troostte en de fles gaf stopte ze snel. De fles heeft ze leeggedronken. Daarna viel ze snel in slaap maar is daarna wel wakker geweest.
Ik maak me erg ongerust. Op advies van mijn zusje controleer ik haar vaak. Als ze vanavond suf is bel ik de dokter.
Ik moet morgen mijn bloeddruk laten meten in verband met de HELLP-tijd en vertel dan wat er gebeurd is.
Ik ga nu weer controleren. Ik hoop dat alles OK is.
Groetjes,

Kariboe

Sabine

Berichtdoor Sabine » 09 jul 2007, 21:17

Hoi Kariboe,

Ik denk dat elke mama op één of ander moment zo wel eens iets meemaakt, waardoor ze erg schrikt... in een fractie van een seconde maakt je kindje een onverwachte beweging en doen ze zich pijn. Het lijkt me wel verstandig om Lauren goed in 't oog te houden en het voorval even te melden.

Gelukkig kunnen kindjes, meer dan je denkt, wel tegen een stootje (letterlijk en figuurlijk dan). In 90% van de gevallen valt het allemaal wel mee...
Maak je maar niet te veel zorgen. Zulke dingen gebeuren nu éénmaal!

Kay,

Veel succes morgen! De uitslag zal vast wel OK zijn!

groetjes,

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 10 jul 2007, 12:22

Hallo Sabine,

Het is OK met Lauren. Ik heb haar vannacht goed in de gaten gehouden en haar vanmorgen mee naar de huisarts genomen. Hij zei hetzelfde als jij.
Hij zei ook dat je bij kinderen meteen aan een bloeduitstorting of zo zou zien dat het ernstig is. Verder zouden ze slecht moeten drinken als het werkelijk ernstig is.
Maar ze is zeer wakker nu.
Groetjes,

Kariboe

Visje

Berichtdoor Visje » 11 jul 2007, 13:22

Hey, was een tijdje geleden en had heel wat leeswerk in te halen.

Kariboe, wat de fietskar betreft, echt een aanrader hoor! Ik fiets graag en mijn dochtertje heeft van in het begin kunnen meegenieten. Ik heb de eerste maanden de maxicosi vastgegespt met van die fijne spanriempjes. Ik heb mijn fietskar trouwens via ebay gekocht. Laten afkomen van Duitsland, scheelt een stuk in de portemonee. Ondertussen hebben al 2 vriendinnen van mij bij dezelfde leverancier hun kar bestelt.
Toen ze klein was sliep mijn deugeniet er al goed in en nu ze groter is steek ik voor verre ritjes 2 kussens naast haar zodat als ze in slaap valt met haar hoofdje zacht ligt.

Wat je ongevalletje met Lauren betreft, ik denk dat je met die kleine deugenietjes altijd wel eens verschiet. Mijn dochtertje heeft van bij de geboorte steeds de gewoonte gehad om met haar hoofdje ergens onder te kruipen, een dekentje, een knuffel, alles is goed zolang ze maar iets tegen haar hoofdje voelt. Toen ze de eerste keren in de wandelwagen lag, kroop ze dus ook volledig naar boven zodat haar hoofdje de stof van de kap voelde. Alleen was daardoor alle gewicht naar achteren verdeeld (verzorgingstas hing aan het stuur) en opeens kantelt gans de wandelwagen naar achteren. Ik ben me toen een bult geschrokken, mijn zin om te gaan shoppen was direct voorbij. Ik ben nadien bij de dokter ook gaan informeren omdat ze dus op haar hoofdje terecht gekomen was, de schok was wel opgevangen door verzorgingstas en de kap van de wandelwagen, maar toch¿ Ik heb toen de raad gekregen dat babies inderdaad wel tegen een stootje kunnen en dat je pas echt in paniek moet slaan als je kindje niet direct begint te brullen. Zolang het dat doet zouden alle functies ok zijn. Natuurlijk achteraf altijd in het oog houden of ze niet suf worden en proberen de volgende keer je kapoen voor te zijn. Maar dat is natuurlijk altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan :-)

Sabine, spreek jij dan van die speciale babyschelpen die ze verkopen voor fietskarren? Dacht dat die niet lang konden gebruikt worden. Wil wel wat meer uitleg over die zitjes, heb je ze ergens op foto staan?

Aan de andere moeders met jonge kindjes, hebben jullie soms nog spelletjestips voor kindjes van 15 maanden? Door al dat regenweer kan mijn kapoen haar energie natuurlijk buiten niet kwijt en als ze hier alleen thuis is verveelt ze zich enorm. Ze zit nog in de fase dat ze alles na 2 minuutjes al beu is. Hebben deze voormiddag al vanalles gespeeld, puzzels, boerderij, boekjes, autootjes,rollebollen in bed... Het liefste dat ze doet is nog steeds op stap gaan en andere mensen bestuderen en liefst de kindjes natuurlijk. Maar ja kan toch niet alle dagen gaan winkelen :-) Alle tips zijn welkom!
Hopelijk komt de zon snel terug zodat we weer naar buiten kunnen.

Veel vakantiepret!

Groetjes,

Visje

Kay

Berichtdoor Kay » 11 jul 2007, 14:58

Ik ben gisteren naar de dokter geweest en alle resultaten waren goed! Oef zeg. Mijn boeleke is al ongeveer 26,8 cm groot en weegt 452 gram. Heeft iemand enig idee hoeveel dat ongeveer moet zijn? Mijn gynae zei wel dat hij lange beentjes had... Binnen drie weken mag ik een 3D echo laten maken en zal ik ook de harttoontjes horen. Leuk! Nu ga ik beginnen plannen. Ik heb spullen gekocht om de kinderkamer te verven en heb van een vriendin een hele lading spullen gekregen. Ik ga nu beginnen opruimen zodat ik snel kan beginnen verven want nu kriebelt het echt!

Mie

Berichtdoor Mie » 11 jul 2007, 15:25

Hallo,

Was gewoon een beetje aan het surfen en kom ik hier een website/topic tegen waar ik precies wel in pas. Ik ben Mie, afkomstig uit Belgie en BAM. In dec2005 werd m'n dochtertje geboren, nu ben ik bijna 7 weken weken zwanger van een tweede beebje. Heb deze keer wel 7KI pogingen gehad voor het gelukt was. Als alles goed blijft gaan mag ik dus begin maart een broertje of zusje voor m'n dochter verwelkomen. Het lijkt me tof om ervaringen uit te wisselen. Ik heb de laatste pagina's van deze topic gelezen maar ben er wel (nog) niet in geslaagd alles door te nemen. Ik vraag me wel af hoe het gaat zijn met 2 kindjes. Iedereen zegt me dat het veel zwaarder gaat worden, temeer daar ik zo verwend geweest ben met m'n dochtertje, die altijd (en nog steeds) een super gemakkelijke baby was. Nu ja, de toekomst zal het uitwijzen...
Alvast tot ziens
Veel succes aan de zwangere en bijna-zwangere dames.
Mie

sabine

Berichtdoor sabine » 13 jul 2007, 10:28

Hoi Visje,

Mijn babyzitje voor de fietskar is van Melia. In Borgerhout is er een kinderwinkel die ze verkopen. Op de site zie je op de startpagina de twee modellen. Het eerste zitje is voor 2 tot 8 maanden, het volgende zitje is voor 8 tot 18 maanden. In dat zitje zitten ze wat meer rechtop. Ze zijn vrij duur, maar ik was mijn eerste zitje direct weer kwijt op e-bay voor een goede prijs.

Aangezien ik zelf geen foto heb:

http://www.melia.nl

groetjes,

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 13 jul 2007, 16:31

Hallo iedereen,

Kay, gelukkig dat je uitslagen goed waren. Het gaat echt opschieten bij jou. Gelukkig mag je weer wat doen van de gynaecologe. Als je niks kunt doen is het echt niet leuk, ik kan erover meepraten. En bij mij was het tenminste nog alleen maar de laatste zes weken van mijn zwangerschap.

Mie, welkom op ons forum. Wat leuk dat je zwanger bent van de tweede. Een vriendin van mij is ook BAM en wil ook graag een tweede kindje.
Lauren is ook een makkelijke baby gelukkig.
Het lijkt me wel zwaarder met twee kindjes maar het heeft ook voordelen lijkt me. Een broer of zus hebben is gewoon heel fijn. Ik heb er zelf voor gekozen het bij een kind te houden (tenminste zo denk ik er nu over), maar als je in mijn hart kijkt had ik er liever twee gehad.
Heb je familieleden of vriendinnen die je helpen met alles als het nodig is? Die je oudste af en toe op kunnen vangen als je druk bent met de baby? Maar je oudste is toch bijna drie als het babietje komt, en is dan niet meer heel erg hulpbehoevend.
Heb je trouwens veel last van zwangerschapskwaaltjes?

Visje en Sabine, nog bedankt voor jullie geruststellende woorden voor Lauren.
Het gaat nog steeds goed met haar. Ze is altijd erg rustig geweest en dat is ze nu nog steeds, maar steeds vaker (vooral einde morgen en 's-avonds) is ze zeer wakker. Tot voor 2 weken geleden vond ze het het fijnste op mijn buik te liggen en te slapen of rustig wakker te zijn. Nu vindt ze het het fijnste bij me te zitten en me aan te kijken, of de hond of iemand anders die naast me zit. Ze huilt de laatste week wel steeds vaker als ze na de voeding van half negen en bij me te hebben gezeten moet gaan slapen. Deden jullie babies dat ook toen ze klein waren?

Groetjes en prettig weekend iedereen,

Kariboe

Kay

Berichtdoor Kay » 21 jul 2007, 10:51

Het is alweer even geleden en blijkbaar zijn er niet veel van jullie thuis want het laatste berichtje is van alweer een dikke week geleden. Hoe gaat het met iedereen? En met de kindjes? Lukt het allemaal een beetje? Ik ben wel benieuwd hoor!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 23 jul 2007, 10:54

Hey, wij zijn wel thuis maar beiden goed ziek, heel ziek zelfs, we hebben een flinke buikgriep te pakken :( Het is nu even zwaar om BAM te zijn, temeer omdat ik geen hulp heb. Mijn mama is hier een dagje geweest, maar die is dan zaterdag vertrokken en intussen zelf ook ziek. Voor de rest gaat alles goed! Noah is een heel vrolijke en lieve baby, en ik heb absoluut geen klagen, zelfs niet nu hij ziek is, want hij blijft lachen.

Kay, blij dat je resultaten goed zijn! Ik weet niet hoeveel een baby 'moet' wegen, maar mijn gyn heeft nooit gewichten of lengtes geschat. Omdat ze zei dat het ten eerste vaak heeeeel veel ernaast zit en ten tweede dat ouders zich dan teveel zorgen maken. Ze zei alleen dat Noah een grote en zware baby zou zijn (wat dus door het te vroeg komen ook niet zo was, maar wel voor de zwangerschapsduur). Maak je maar geen zorgen!

Kariboe, Noah weent eigenlijk heel weinig en hij slaapt erg makkelijk. Na zijn voeding van 22.30u valt hij al half in slaap in mijn armen, ik leg hem in bedje, geef hem een kusje en hij slaapt direct en dat tot 8.30u à 9.00u. Maar ik heb al wel gehoord van een huiluurtje 's avonds, zou Lauren dat niet kunnen hebben? De weinige keren dat Noah lastig is (is tot nu misschien drie keer geweest dat hij niet direct sliep), blijf ik wat naast zijn bedje staan, spreek fluisterend tegen hem en dan streel ik met een vinger van zijn voorhoofdje over zijn neusje, altijd opnieuw. Daar vallen ze direct van in slaap, moet je eens proberen!

Ik heb nog twee weken bevallingsverlof en dan is het gedaan :( :( Ik ben zo bang. Ik wil Noah helemaal niet naar de creche brengen :( Wat ga ik mijn mannetje missen zeg!! En wat ik zo moeilijk vind is dat die kinderverzorgsters hem nog niet kennen en dus soms verkeerd gaan handelen in het begin. Ik weet dat dat loslaten heet en dat elke mama dat moet doen, maar het is verdomd moeilijk!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 23 jul 2007, 10:57

Visje, enkele tips voor bij slecht weer: naar Wijnegem shopping center, al was het maar om mensen te kijken zoals ze graag doet, 'samen' een taart bakken, gaan zwemmen in een binnenzwembad waar een plonsbadje is, dansen op haar favoriete muziek, verhaaltjes vertellen, ...

Visje

Berichtdoor Visje » 23 jul 2007, 19:46

Hey allemaal,

Lentekind, het zwemmen doen we hoor! Er is een tijdje geweest dat de sloeber schrik had om op haar buik of rug door het water te worden getrokken, maar die periode heeft ze zeker achter zich gelaten. Gisteren nog gaan zwemmen met haar. Het peuterbadje zat veel te vol dus hebben we voor bedankt. Ik ben met haar naar het golfslagbad getrokken, we zijn gestart op de trapjes maar al gauw liep ze het diepe water tegemoet. Ze vindt het ongelooflijk fijn dat het water tot haar kinnetje komt en dat ik haar dan moet achteruit trekken. Ook het drijven vind ze nu echt leuk. Het was wel grappig toen ik haar zwembandjes had aangedaan, je vond haar hoofdje haast niet meer terug tussen die 2 grote vlotters!
Voor verhaaltjes heeft ze nog niet genoeg geduld om stil te zitten, ze moet altijd kunnen rondlopen. En het winkelen is voor mij helaas te zwaar aan het worden. Ik heb nl vaginale spataders en ik heb mijn vaatspecialist moeten gelijk geven, 2e zwangerschap is nog zwaarder. Ze vreest zelfs een beetje voor de bevalling. Mag alleszinds geen 3e zwangerschap aanvatten voor ik een heel zware operatie laat uitvoeren. Maar dat zal toch nog niet voor direct zijn. Denk dat ik met 2 al mijn handen meer dan vol zal hebben :-) Ik probeer nog niet teveel aan de bevalling te denken. Dat is voor de laatste weken.

Kay, ik zou ook niet weten hoeveel een foetus echt moet wegen, er staan wel getallen in mijn boek, maar die stroken zowieso al niet met mijn boelekes. De eerste zat daar altijd boven en de tweede is dezelfde weg aant bewandelen. Mijn gynea zegt steeds volgens de lengte zou je x aantal weken ver zijn en voor het gewicht zou je y aantal weken zwanger zijn terwijl je eigenlijk maar z aantal weken ver bent. Zegt jouw gynea dat niet?

Kariboe, mijn dochtertje heeft nooit echt een typisch huiluurtje gehad. Maar doorheen hun ontwikkeling zie je wel dat ze regelmatig naar een andere dagindeling zoeken terwijl ze ouder worden. Zo was het voor haar een héél moeilijke periode om over te schakelen van 2 dutjes naar 1 lang dutje per dag. Nu is ze daar helemaal aan gewoon, maar ik moet me echt aan haar schema houden. Zaterdag was ik bv iets na half twaalf thuis en ze sliep helaas al voor ik haar middageten had kunnen geven. Gevolg was dat ze niet het gewenste aantal uren had geslapen met haar lege maag en de rest van de dag enorm lastig was wegens te moe. Zolang je haar ritme volgt is het een gemakkelijk kind, maar anders...

Mie, welkom, ik zal je in januari weten te zeggen hoe zwaar het effectief is met 2 kapoentjes.

Vele knuffeltjes aan alle kapoentjes

PS Mijn dochtertje wil sinds enkele weken echte kusjes geven, geweldig!

Visje

Berichtdoor Visje » 23 jul 2007, 19:52

Sabine, ik zie dat je nog verschillende versies hebt ook in de peuterschalen. Heb jij er eentje met kussenvering of een gewone?
De prijs vind ik meevallen, hier bij ons in de babywinkel hebben ze één soort babyschalen en die kosten nog een stuk meer. Ga eens moeten zoeken of ik die hier in de buurt kan verkrijgen want lijkt me idd interessant. Alvast bedankt voor de link!

Groetjes,

Visje

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 24 jul 2007, 13:54

Hallo iedereen,

Ik ben nu dus ziek, ik heb de verkoudheid die Lauren eerst had overgekregen.
Ik ben wel blij te zien dat Lauren er snel van herstelde. Ik heb zelf astma en hoop dat zij dat niet krijgt. Ik ben zelf heel gevoelig voor verkoudheden maar zij hopelijk niet. Ik kan bijna niet praten en heb het af en toe echt benauwd.
Ik heb het idee dat de HELLP toch mijn lichaam wat verzwakt heeft, ik ben ook nog steeds moe.
Net als Lentekind valt het bij mij nu tegen om BAM te zijn, Lauren moet om 20:30, 23:30 en 05:30 een voeding en ik ben al moe door de verkoudheid.
Het punt is natuurlijk dat Lauren nog maar 2390 gram woog toen ze thuiskwam en dan hebben ze nog veel voedingen nodig. En ervoor moest ik 3 keer per dag naar het ziekenhuis dus ik was al moe toen Lauren thuiskwam.

Lentekind, wat een luxe dat Noah 's-nachts en 's-morgensvroeg geen voedingen heeft. Maar mijn tijd komt nog wel.
Lauren huilt niet echt veel maar wel meer dan eerst. Eerst was ze natuurlijk een klein prematuurtje dat lief en zacht huilde. En verder sliep ze veel om flink te groeien.
Maar nu vindt ze het heerlijk op schoot te zitten ook overdag, en dat vind ik ook heerlijk. Maar op advies van mijn zusje die juffrouw is op school las ik ook duidelijk slaaptijd in tussen iedere voeding. Maar toch ben ik blij dat ze een eigen willetje krijgt, ik was ongerust dat ze door mijn HELLP iets zou mankeren.
Van dat strelen ga ik vanavond proberen.
Ik ben vanmorgen bij het kinderdagverblijf van Lauren gaan kijken en het zag er goed uit. En de leidsters waren erg lief. Maar ik zal toch ook mijn contact met haar op die dagen missen. Het is zo leuk met haar en de honden thee drinken op de bank tussen het schoonmaken, wassen enzovoort door.
Ik ga trouwens volgende week naar Cadzand en gaan dan op de heenweg naar Aalter om de labrekening te betalen. Ik verheug me erop daar weer even te zijn.

Visje, die dagindeling is voor mij ook nog lastig. Ze heeft iedere 3 uur een voeding, en daarna zit ze bij mij op schoot nog wat na te genieten. En dan moet ze nog tussen ieder voeding slapen. Maar het duurt niet lang of ze hoeft nog maar 6 voedingen per dag.
Maar ik doe net als jij: me aan het schema houden. Maar daarom kan ik zelf natuurlijk niet meer zomaar gaan winkelen of naar vriendinnen. Maar dat heb ik er graag voor over om een lieve stabiele Lauren te krijgen.

Een vraagje voor jullie: gaan jullie vaak met jullie babies naar buiten; en mag dat ook als het waait?

Groetjes,

Kariboe

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 24 jul 2007, 13:58

Hier nog een foto van Lauren.

Attachment : IMG_0342.JPG

sabine

Berichtdoor sabine » 24 jul 2007, 18:23

Visje,

Ik had de gewone baby- en nu ook gewone peuterschaal. Ik zag daarstraks toevallig dat bij www.2dehands.be zowel een peuterschaal als babyschaal aangeboden worden. Ze stonden onder de rubriek fiets en dan bij aanhangers/karren. Weet niet meer hoeveel men vroeg of uit welke regio het aanbod kwam. Wie weet wel interessant voor jou?

groetjes,

Kay

Berichtdoor Kay » 25 jul 2007, 16:19

Hey iedereen! Ook hier effe geen energierijke dagen meer. Zaterdag was ik nog eens frietjes gaan halen...man, man, ben ik slecht geweest daarna. En nu, dagen later, is mijn maag nog niet in orde. Ik ben naar de huisdokter geweest en moet nu iets voor mijn maag nemen maar veel heeft het nog niet geholpen. Daarbij komt dan dat ik sinds eergisteren ook diarree heb en blijkt mijn bloeddruk ineens weer veel te laag. Ik voel me dus niet al te best.
Gisteren was ik aan het epileren, krijg ik ineens een enorme kramp in mijn buik en verloor ik een boel vocht. De dokter van wacht heeft me onmiddellijk naar de materniteit gestuurd waar ik dan aan de monitor heb gelegen maar gelukkig was alles daarna ok. Morgen moet ik op controle en misschien weet ik dan wat er aan de hand was. Dat was wel even schrikken. Vanaf nu laat ik mijn bikinilijn zoals ze is hoor! Amaai! ;)
Enfin, we zullen er wel weer door geraken zeker. Ik wacht nu vol ongeduld op mijn volgende energiestoot!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jul 2007, 14:46

Iemand nog iets gehoord van Lucky Charm?

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 30 jul 2007, 18:06

Hallo iedereen,

Kay, is alles nog steeds goed? Zulke schrikmomenten zijn echt niet leuk. Zelf was ik wel blij toen Lauren geboren was en ik gewoon kan zien hoe het met haar is.

Nee, ik vind het ook jammer dat we niets meer horen van Lucky Charm. Volgens mij was / is ze bij dezelfde gynaecoloog als ik. Ik hoop voor haar dat ze zwanger is.

Ik ben vandaag voor het eerst de gehele dag met Lauren weggeweest met de auto en dat ging erg goed.
Ik moest van Muiden naar Den Haag en had om 11:45 een afspraak bij de notaris voor mijn testament over waar Lauren heengaat als mij iets overkomt.
Om 14:50 had ik een afspraak in het ziekenhuis in Den Haag.
Mijn zusje werkt in Den Haag (vlakbij de notaris) en daar heb ik geluncht en iedereen kwam natuurlijk naar Lauren kijken. Het was erg gezellig.
Tussendoor moest ik natuurlijk de luier verschonen en een flesje geven.
Vrijdag ga ik lekker naar Cadzand op vakantie.
Groetjes,

Kariboe

Terug naar “Alleenstaande ouders”