bewust alleenstaande moeder

Kay

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Kay » 14 jun 2007, 14:48

Hey Lentekind en Kariboe!

Ik vind het super om te lezen hoe het met jullie kleine spruiten gaat. Als jullie nog eens fotootjes hebben...ik ben benieuwd hoor!
De punctie is achter de rug en viel al bij al goed mee. Ik heb het wel bij een andere dokter dan de mijne moeten laten doen maar hij heeft me zeer goed op mijn gemak gesteld : hij zei steeds wat hij ging doen en wat ik ging voelen. Ter tijd en stond kwam er ook een grapje tussen waardoor de stress toch wat van me af viel.
Eerst deed hij een echo om te zien waar het kindje lag. (btw, het is nu overduidelijk een jongen...heb het in close-up gezien ;-) ) Dan heeft hij de plaatst gemarkeerd, ontsmet, verdoofd, de naald gestoken, controle met echo maar wat bleek...hij had zich gedraaid en lag nu met de rug tegen de naald! Ondanks het geduw van de dokter, bleef hij koppig liggen. Dus besloot de dokter een tweede naald te steken (terwijl de andere bleef zitten) maar dit maal ZONDER verdoving omdat het snel moest gaan. Gelukkig dat ik de tafel had om in te knijpen want dat deed effe geen deugd! Eens de naald door de baarmoeder zat, ebde de pijn weg. Het vruchtwater was mooi helder en lekker warm! (hij had een beetje gemorst...) Morgen weet ik al een deel van de resultaten, voor de rest moet ik nog drie weken wachten. Nog even spannend dus.
Zeg, Lentekind, wat vind jij ervan een zoontje te hebben? Weet je, ik heb altijd gedacht en eigenlijk gehoopt dat ik een meisje zou hebben en in het begin voelde het ook zo aan. Ik zag mezelf al haartjes doen (want voor de lol doe ik kapsels voor communies, lentefeesten, zelfs trouwfeesten), leuke kleertjes kopen, gezellige dingen doen met mijn dochter maar ja...het is nu een jongen en het klinkt misschien heel grof (en ik voel me er ook niet goed bij dat ik soms zo denk) maar ik ben eigenlijk toch wat ontgoocheld. Ik "troost" mezelf met de gedachte (wat ook door velen wordt beaamd) dat een jongen meer aan zijn mama hangt, dat die gemakkelijker zijn tijdens bepaalde perioden in hun leven, ... maar toch ... Ik zou zo graag 100% willen kunnen genieten van mijn zwangerschap (door alle probleempjes is dat nog niet gelukt) en perfect gelukkig zijn met mijn zoontje (want ik hoop echt dat hij helemaal gezond is) maar momenteel lukt het me niet...

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 14 jun 2007, 15:15

Hallo iedereen,

Lentekind, Lauren komt waarschijnlijk maandag of dinsdag thuis. Het ging nog niet zo goed met drinken maar nu wel. En ze groeit nu goed, ik heb haar vanmorgen gewogen en ze woog 2250 gram.
Dat ik een hekel heb aan ziekenhuizen is gekomen door de lange opname. Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis lag werd alles voor mij bepaald, al bedoelden ze het goed hoor! En nu Lauren er nog ligt zien ze precies hoe ik haar verzorg en de fles geef. En toen ze nog niet genoeg dronk gaf 1 verpleegkundige me een beetje het gevoel alsof ik het niet helemaal goed deed. Ze bedoelen het allemaal goed maar ik wil gewoon zelf voor haar zorgen en privacy hebben. Lauren en ik zijn in het ziekenhuis goed verzorgd maar nu is het tijd dat we met zijn tweeen zijn. Van mijn keizersnede heb ik nauwelijks nog last, alleen een beetje als ik hard loop om de bus te halen.
Van de HELLP heb ik nog wel wat last, ik ben nog snel moe en door de bloeddrukmedicatie heb ik continu dikke voeten.
Fijn dat Noah het zo goed doet! En dat je contact met hem hebt is natuurlijk helemaal fijn. Ik wist eerst niet dat dat zo snel kwam, totdat mijn zus haar zoontje lag te brabbelen tijdens het huwelijk van mijn andere zus. Dat intieme contact wat jij met hem hebt mis ik nu in het ziekenhuis, daar ben je nooit alleen.

Kay, ik begrijp dat je het leuk vindt met je kindje te tutteren en dat gaat bij een meisje misschien beter. Maar jongetjes zijn heel aanhankelijk! Dat zie ik bij het zoontje van mijn zusje. Jongens zijn inderdaad ook vaak heel lief en beschermend voor hun moeder, en dat is voor ons alleenstaanden extra fijn.
Ik denk en hoop dat het jou over een tijdje niets meer uitmaakt, en het maakt eigenlijk ook niets uit. En voor jongetjes heb je ook leuke kleertjes en kapsels.

Groetjes,

Kariboe

Visje

Berichtdoor Visje » 15 jun 2007, 21:43

Kariboe, Ik begrijp exact wat je bedoelt met het ziekenhuis. Ik was er ook niet graag. Ben het ook na 3 dagen opgestapt en heb onmiddellijk gezegd dat ze mij van een tweede niet meer kunnen overtuigen om langer dan een dag in het ziekenhuis te blijven, als alles goed verlopen is natuurlijk. Ik voelde me thuis veel meer op mijn gemak en dat voelt je baby onmiddellijk. Mijn dochter heeft de nachten in het ziekenhuis nagenoeg niets anders gedaan dan gehuild dus ik heb daar 3 nachten bijna niet geslapen, de eerste nacht thuis werd de jufvrouw enkel wakker om te drinken! Denk dat dat een beetje met je instelling te maken heeft. Ik ben vrij zelfstandig en heb niet graag dat mensen op mijn vingers staan te zien. Naar wat ik lees heb jij ook zo een beetje dat gevoel. Dus één troost, eens jullie beiden thuis zijn, zal alles beter aanvoelen. Durf ervoor wedden dat Lauren gauw beter begint te drinken! Hou dus nog een beetje moed! Binnen enkele dagen is het zover. Heb je een fotootje?

Lentekind, blij dat Noah begint te reageren. Het zijn leuke momenten, geniet ervan want de verschillende fasen volgen elkaar snel op! Voor je het weet begint je kleine spruit zich om te draaien op zijn speelmat en even later kruipt hij gans je huis door J Had me vorige keer inderdaad van naam gemist. Ik bedoelde Lucky charm, is een tijdje geleden dat ik hier iets van haar nieuwe poging heb gelezen. In ieder geval, geniet van je zoontje!

Kay, Ik kreeg de kriebels bij het lezen van je verhaal. Gelukkig dat die dokter nog een 2e echo deed! Ik hoop echt voor jou dat alles een goed einde heeft! Nog 3 weken wachten zal wel zenuwslopend zijn. Ik duim voor jou. Ik denk dat ik me kan voorstellen wat je voelt nu je weet dat het een zoontje is. Ik had net het omgekeerde, ik had gehoopt op een zoontje en toen kreeg ik te horen dat het een meisje was. Ik deed alle moeite om me een meisje in te beelden, maar de echte klik kwam er toen ze geboren was. Ik was ongelooflijk trots op mijn mooie meid! Sindsdien nog geen enkele spijt gehad dat het een meisje werd! Nu ik zwanger ben van nummer 2, hoef ik zelfs geen zoontje meer, zo een 2e dochter zou prachtig zijn, uiteraard zal ik ook heel gelukkig zijn met een zoontje. Het mag nu echt zijn wat het wil, belangrijkste is dat het gezond is! Ik wens je een pracht van een zoontje toe!

Vele groetjes!

Visje

Kay

Berichtdoor Kay » 16 jun 2007, 09:45

Hey iedereen!

Ik weet al een deeltje van de resultaten van de punctie ... Mijn zoontje heeft geen trisomie 21 of mongolisme. Dat is toch al een geruststelling. Dinsdag moet ik op controle bij de gynaecologe en dan nog een week of twee wachten voor de rest van de resultaten. Bedankt trouwens voor jullie reacties. Ik zal er misschien inderdaad gewoon aan moeten wennen. Ik vind het trouwens al vreemd als ik hier "mijn zoontje" typ want het voelt allemaal nog zo onwerkelijk...

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jun 2007, 19:22

Nog niet eens geboren en al niet gewenst.

Kay

Berichtdoor Kay » 16 jun 2007, 21:10

Mocht dit kindje niet gewenst zijn, had ik geen 3 jaar en 6 pogingen volgehouden om zwanger te worden, had ik zeker niet alle pijnlijke spuiten en onderzoeken laten doen, had ik zeker geen twee maanden plat gelegen om ervoor te zorgen dat ik geen miskraam kreeg enzovoort... Je bent hier bij het onderwerp BEWUST alleenstaande moeder en niet ONBEWUST of bij de "ongelukjes". Misschien toch je ogen maar eens laten nakijken.
Ik ben net zoals zovele aanstaande moeders onzeker af en toe (je mag best de literatuur nakijken...dit is het geval bij de meesten) en het gevoel "moeder worden" vraagt tijd, zeker nu het eindelijk zover is en het al heel "spannend" is geweest.
Dus hou je commentaar voor jezelf...je durft zelfs je naam niet te noteren. Belachelijk!

Sabine

Berichtdoor Sabine » 17 jun 2007, 16:54

Niet reageren op het bovengaande berichtje, Kay...
Je hebt van die mensen die enkel op zappy vertoeven om discussies uit te lokken.

Ik ben blij te lezen dat je eerste uitslagen al goed zijn.
Ik heb nooit het geslacht geweten (bij de eerste of het tweede), maar hoopte voor 't eerste op een zoontje. Ik had zelf altijd graag een grote broer gehad. Mijn gevoel zei echter helemaal dat het een dochtertje zou worden.
Ik schrok me een bult toen ik hoorde "proficiat, u hebt een flinke zoon".

Mijn zoontje hangt heel erg hard aan mij! En aan zijn zusje trouwens ook.
Ik vind het super om een zoon te hebben. Hij voelt zich ook een beetje "de man" in huis! Hij staat altijd klaar om zijn mama en zus te helpen.
Verder is hij echt een gevoelig kereltje! Je zal zien dat je na een poosje jezelf zelfs niet meer zou kunnen voorstellen dat je ventje een meisje zou zijn!

Succes verder in je zwangerschap!

Sabine

egyptgirl

Berichtdoor egyptgirl » 17 jun 2007, 20:01

Kay,
Ik heb net als Sabine, een zoontje en dochtertje.
Net als jij wilde ik ook liefst een dochter en was het flink schrikken toen de gyn zei dat het een jongen was. Maar ik zou hem voor geen geld ter wereld nog willen en kunnen missen hoor. Bij mijn tweede zwangerschap had ik weer een lichte voorkeur voor een meisje (omwille van de koningswens) maar ik had het helemaal niet erg meer gevonden als het weer een jongen was geweest.
En stel dat ik ooit het geluk zou hebben een derde kindje te hebben dan zal mag het van mij best een tweede zoon zijn.
Net als bij Sabine is hij superlief en bezorgd over mama en zus, hij is ook een superknuffelaar!
Maak je maar geen zorgen, jullie band zal onverwoestbaar worden!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 18 jun 2007, 13:43

Kariboe, is Lauren intussen thuis? ben wel blij voor je dat ze het zo goed doet! Geef jij ook borstvoeding?

Sabine, leuk om weer wat van je te lezen! Hoe gaat het met Viktor en Louise?

Kay, ik kan iedereen hier alleen maar gelijk geven, een zoon is een wondermooi kado!! Ik ben dolblij met mijn flinke man! En zonen zijn naar het schijnt inderdaad echte knuffelaars en hangen heeel hard aan hun mama! Ik had geen voorkeur voor het geslacht, maar nu ik Noah heb, mag een tweede van mij gerust terug een jongen zijn (al is een meid natuurlijk even welkom!). Ben je al met namen bezig? Hoeveel weken ben jij nu?

Ik steek hier nog een fotootje bij van mijn lieve schat!

Attachment : Noah schouder.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 18 jun 2007, 13:43

Nog eentje

Attachment : Noah vliegt1.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 18 jun 2007, 13:44

De laatste

Attachment : Noah 1.jpg

Kay

Berichtdoor Kay » 18 jun 2007, 18:21

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties! Het stelt me toch wat gerust hoor!
Amaai, Lentekind, wat een mooie foto's! Heb je die bij een fotograag laten maken?
Ik ben momenteel 18,5 weken. Morgen moet ik weer op controle. Ik ben vandaag voor het eerst weer een hele dag gaan werken en ik heb sinds deze middag weer zoveel pijn in mijn buik. Niet te harden soms. Ik hoop echt dat dat niets ergs is. Ik ga me nu op de zetel leggen en vroeg mijn bedje in want morgen is het weer erg druk. Tot gauw!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 18 jun 2007, 20:22

Ja, die zijn van bij de fotograaf, heb er 269 :)

Toch oppassen met die buikpijn hoor! Wat zegt de gyn daarvan?

Kay

Berichtdoor Kay » 19 jun 2007, 19:59

Hey Lentekind! Ben vandaag op controle geweest en met het kindje gaat alles goed. Hij is ongelofelijk beweeglijk en af en toe voel ik het al goed. Hij is nu 287 gram en ongeveer 21 cm. Ik moet wel opletten met die buikpijn want dat zijn blijkbaar contracties. Op zich kunnen die geen kwaad maar helemaal ok is het ook weer niet. Ik moet meer rusten en ze sprak alweer van thuisblijven maar binnen twee weken is het schoolvakantie dus tot dan wil ik het echt proberen volhouden. Ze zei ook wel dat ik vrij veel kans heb dat, als dit blijft voortduren, ik opnieuw plat moet gaan liggen of dat zelfs weer een opname kan volgen. Ik zie wel...
Die foto's trouwens, was dat duur? Ik zou dat later ook wel zien zitten want ik vind dat echt knap!

visje

Berichtdoor visje » 20 jun 2007, 14:18

Lentekind, 269 foto's bij een fotograaf?! Amai heeft dat niet veel geld gekost? Zijn wel prachtige foto's! Maar ja je hebt ook een fotomodel hé ;-)

Kay, let de komende 2 weken toch maar op. Er staat veel op het spel hé. Plat liggen is niet leuk, maar als het in het voordeel is van je zoontje, tja...

Groetjes,

Visje

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 20 jun 2007, 19:21

Hallo iedereen,

Eindelijk ben ik hier weer eens. De drukte is nu een beetje voorbij.
Lauren is sinds gisteren thuis gelukkig. Ik was ongeveer om 1 uur thuis en om 3 uur was de couveuse nazorg er al, dat is een soort kraamzorg voor mensen die pas na een paar weken hun baby thuis krijgen. Vanmorgen van 9 tot 1 uur was ze er weer.
Ze heeft me veel tips gegeven wat betreft voeding, hoe warm Lauren toegedekt moet worden in de Bugaboo, hoe warm ze moet slapen enzovoort.
Vanmorgen hebben we haar samen in bad gedaan en daarna de fles gegeven. Ze had veel ervaring en dat is fijn. Maar nu ben ik blij dat ik alleen met Lauren en mijn honden ben, alleen met mijn ouders die beneden wonen. Zo kan ik tenminste wel met de honden gaan wandelen en snel een boodschap doen.

Ik geef geen borstvoeding, al had ik dat graag gewild. Doordat ik zo ziek ben geweest was ik na de keizersnede steeds heel moe. Ik mocht van de dokter al niet 's-nachts kolven omdat mijn nachtrust dan verstoord zou worden.
Verder deed het kolven erg zeer door de keizersnede, bewegen was een crime. Verder hadden de verpleegkundigen vaak weinig tijd om me te helpen, en daarom moest ik het kolfapparaat vaak zelf ophalen bij de balie, 2 dagen na mijn keizersnede (wel 20 meter weg van mijn kamer).
Op de dag dat Lauren met de transportcouveuse naar het kleinere ziekenhuis gebracht was (ik reisde mee) heb ik eerst bij haar gezeten en daarna 3 kwartier zitten kolven. Er kwam bijna niets. Daarna ben ik naar de bushalte gelopen om naar huis te gaan en ik was echt doodmoe. De kinderarts van Lauren zei in het babyzaaltje al dat ik zo bleek zag. In de bus heb ik toen besloten met borstvoeding te stoppen, Minstens 2 keer per dag naar Lauren (3 kwartier heen, 3 kwartier terug) en borstvoeding was te veel. Mijn conditie was door de HELLP zo slecht.
Achteraf heb ik ook bedacht dat borstvoeding niet ideaal is voor Lauren. Ze dronk vorige week nog vrij slecht, en met borstvoeding weet je in de thuissituatie niet wat erin gaat. En omdat ze nu nog pas 2390 gram weegt is dat wel belangrijk om te weten.

Sabine, inderdaad leuk om wat van je te horen. Ik vind het leuk dingen te lezen over BAMs met wat oudere kinderen.

Lentekind, je foto's zijn prachtig. Ik wil dat ook gaan doen, ik ga morgen eens navragen of iemand een goede fotograaf weet. Ik heb er het geld wel voor over.

Kay, jongetjes zijn inderdaad echte knuffels. Dat is de baby van mijn zusje ook. En uiteindelijk maakt het allemaal niets uit. Dat zie ik als ik Lauren en de baby van mijn zusje samen zie, het is allemaal even leuk wat ze doen.
Ik ben het met Visje eens, doe maar rustig aan!

Groetjes,

Kariboe

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 20 jun 2007, 19:23

Hier een foto van mijn mooie kleintje:

Attachment : IMG_0206.JPG

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 20 jun 2007, 19:27

En nog een van toen ze nog in het universitaire ziekenhuis lag:
Nu heeft ze geen sonde meer gelukkig

Attachment : IMG_0115.JPG

Kay

Berichtdoor Kay » 21 jun 2007, 20:58

Och, zo'n schattig, lief, fijn kindje!! Super zeg!

Sabine

Berichtdoor Sabine » 21 jun 2007, 22:35

Hallo Iedereen,

Met Victor en Louise gaat het super!
Ik tel zelf toch wel af naar het einde van het schooljaar, zodat alles er wat gemoedelijker aan toe gaat. Nu is het soms wel een race tegen de klok om opvang, kleuterschool en werk te halen op tijd.
Anderzijds vind ik de grote vakantie dan weer net iets zwaarder omdat ik dan echt constant beide kindjes moet entertainen.
Victor is ook wel ingeschreven voor een weekje knutselkamp en kijkt daar erg naar uit.
Omdat de tijd zo snel vliegt en ik bij Victor veel nauwgezetter bijhield hoe hij evolueerde heb ik een weblog gemaakt over hen beide. Je kan een kijkje nemen op www.bloggen.be/buster

Wanneer ik eens tijd heb om te lezen, vind ik het wel leuk om hier vast te stellen dat er toch heel wat wensen in vervulling gaan.

Kariboe, Lauren is echt een mooi kindje. Zooo klein nog, ik kan het mij al bijna niet meer voorstellen.

Noah doet het ook goed, merk ik. Inderdaad ook heel mooie foto's, Lentekind!

groetjes,

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 23 jun 2007, 15:19

Kay, die fotoreportage kostte iets van een 140 euro en daar zat dan een cd rom in met alle foto's op en een albumetje met 8 foto's. Ik heb er dan achteraf ook vier laten vergroten. Die harde buiken dat had ik ook al vrij vroeg, maar je mag het gewoon niet constant hebben hè. Ik ben er dan magnesium voor gaan nemen en dat helpt wel, misschien iets voor jou? Ik nam magnetop zakjes, voorgeschreven door mijn gyn en het kan absoluut geen kwaad!

Kariboe, amai zo een klein meisje jouw dochter! Ik kan me al niet meer voorstellen dat Naoh kleiner was (niet zo klein als Lauren, maar toch ook heel klein). Zorg maar goed voor haar! Dat je gestopt bent met borstvoeding lijkt me in jouw situatie geen slechte beslissing hoor! Het moet leuk blijven, anders stop je inderdaad beter. En Lauren heeft niets aan een oververmoeide mama.

Sabine, leuk te lezen dat met jouw kids alles ok is! Ben jij in de zomervakantie dan twee maanden thuis? Ik vraag me echt af hoe ik dat ga doen tegen dat Noah naar school gaat met al die schoolvakanties. Wij hebben maar 20 dagen verlof per jaar, mijn beide ouders werken nog, dus dat wordt puzzelen!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 23 jun 2007, 15:22

Hele leuke webblog trouwens! Victor heeft mooie krulletjes en Louise een schattige lach! Dat verhaal van de fietskar, dat was even schriken zeker! Durft hij intussen weer meefietsen?

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 23 jun 2007, 15:25

Ik heb trouwens hardop gemachen met Victor zijn uitspraak over het tandjes poetsen, zoo grappig zeg :)

Visje

Berichtdoor Visje » 25 jun 2007, 09:18

Kariboe,
Mooie foto's! Vind het echt leuk dat je je kleine meid nu bij je hebt.

Sabine,
Ik heb jouw blog eens bekeken, vind het een leuk ideetje. Hun ontwikkeling gaat inderdaad snel. Heb vaak al het idee gehad om een schriftje bij te houden voor mijn kapoen, maar dat komt daar nooit van.
Schrok ook wel van het fietskarincident. Ik rijd ook rond met zo'n kar achter mij. Volgens de handleiding zou de kar moeten blijven rechtstaan als de fiets valt. Maar ik test het liever toch niet uit!
Vanaf wanneer heb jij ze er met 2 kunnen inzetten? Mijn dochtertje heeft er eerst met de maxi-cosi ingezeten. Maar nu zij er al inzit zal ik dat met het 2e dat op komst is niet kunnen doen.

Groetjes,

Visje

Ann

Berichtdoor Ann » 26 jun 2007, 08:16

Hoi,

Ik laat effekes weten dat hier alles prima verloopt. Ik "probeer" dagelijks mee te lezen. Ik zeg wel "probeer" want de dagen zijn nu wel drukker met zo'n kleintje erbij. Gisteren werd Tibe al 5 maanden (waar is de tijd). Ik ga ondertussen al bijna 2 maanden terug gaan werken. Het vraagt wat organisatie maar het loopt op wieltjes. Ik heb dan ook een pracht van een zoon. Een zéér content bazeke. Een goede eter en slaper. Wat moet men nog meer hebben.

Ik wens aan alle zwangeren een pracht van een zoon/dochter toe en aan de anderen zeg ik gewoon "geniet er van, want het is zalig !!!"

Greetz
Ann

PS: eventjes een fotooke van mijnen held !

Attachment : PIC_0047.jpg

Terug naar “Alleenstaande ouders”