bewust alleenstaande moeder

b__gin

Berichtdoor b__gin » 08 aug 2005, 12:57

Hallo,

Ik volg al enige tijd met interesse de gesprekken die hier plaatsvinden en de reacties die er zijn van alleen staande mama's en toekomstige mama's...

Zelf heb ik recent een kindje verloren op 22 weken. Ik was een alleenstaande mama omdat mijn partner beslist had geen deel te zijn van de zwangerschap... voor hem was er slechts 1 optie, namelijk abortus... de beslissing om er alleen voor te gaan was zwaar, zeker omdat ik nooit overwogen heb om nu reeds aan kinderen te beginnen... mijn carrière was de belangrijkste focus... Ik ben echter heel gelukkig dat ik de stap wel gezet heb en heb gemerkt dat ik wel degelijk moedergevoelens heb en ook heel erg verlang naar een kindje... Op mijn dertigste heeft mijn leven dus een gans andere wending genomen...

Nu is het natuurlijk zo dat opnieuw zwanger worden voor mij niet vanzelfsprekend is... Er is nog steeds geen partner in mijn leven... Toch stelde mijn gyneacoloog in het UZ zelf heel snel voor om mij te helpen en door middel van KID opnieuw zwanger te worden... Enerzijds zie ik dit volledig zitten en hoop ik zo snel mogelijk weer zwanger te worden... Anderzijds vraag ik me eigenlijk toch af hoe dit praktisch werkt... niet zozeer de inseminatie op zich, want daar heb ik reeds heel wat over gelezen, maar bijvoorbeeld de keuze van de donor... Heb je enige inspraak in wie als donor in aanmerking komt als je bijvoorbeeld via het AZJette of het UZGent te werk gaat?? Hoe wordt een keuze gemaakt dan?
Ik weet van mezelf dat ik toch ergens vragen ga hebben omtrent de donor...

Sommigen onder jullie zijn reeds mama geworden via KID... Kunnen jullie me wat meer informatie geven??

Groetjes,
B__gin

Sandra

Berichtdoor Sandra » 08 aug 2005, 17:08

Hallo B_gin,

Ik ben via UZ Gent Professor De Sutter zwanger geworden.

Toen ik de eerste keer ging hebben ze mij een hoop vragen gesteld over de donor.

Gent werd met sperma vanuit Gent zelf en Denemarken. Als ze sperma van Denemarken neemt kun je later altijd vragen om terug sperma te krijgen van de zelfde donor, dat kan niet vanuit Gent.

Dus dat is al de eerste vraag: Gent of Denemarken (er is ook nog een prijs verschil) Denemarken is iets duurder, als je het juist wilt weten kan ik het wel eens opzoeken.

Volgende vragen: welke kleur ogen, haar moet de donor hebben, welke lengte, gewicht. Ze zeggen daar zelf om deze dingen aan jezelf te spiegelen, zodat je kindje oveel mogelijk op jou lijkt.

Deze vragen moet je antwoorden en dan kun je nog bijkomstige eisen stellen, maar dat heb ik niet gedaan.

Spijtig dat je je kindje bent verloren, hopelijk kun je vlug terug zeggen dat je zwanger bent en dat deze keer wel alles goed loopt.

Veel succes en als je nog iets wilt vragen, doe gerust.

Groetjes

Sandra en Anaïs

Ps: nog een fotootje van mijn spruit

Sandra

Berichtdoor Sandra » 08 aug 2005, 17:25

Was vergeten het formaat van de foto te verkleinen.

Deze foto gaat minder lang duren om te openen

Groetjes

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 08 aug 2005, 21:07

Hey Ilse,

Ik heb een afspraak bij Dr. Vandekerckhove. Ga niet bij een psycholoog van het ziekenhuis zelf maar gewoon hier in Leuven. Ik heb niks gehoord van wachtlijsten, denk ook dat dat in brugge niet is, want die mevrouw aan telefoon zei toch na bepaling van de donor dat het sperma er binnen een a twee weken zou zijn. Waar wel een wachtlijst voor is, is voor de IVF behandeling, maar dat is blijkbaar overal zo.

Sandra,

De tweede keer zit er geen foto bij en de eerste krijg ik niet open. Jammer had Anaïs nog graag is gezien!

Sandra

Berichtdoor Sandra » 08 aug 2005, 21:48

2de poging

Sandra

Berichtdoor Sandra » 08 aug 2005, 21:53

...

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 09 aug 2005, 14:06

Wat een prachtige dochter Sandra !!

I did it !!!! Ik heb gebeld naar het uz Gent ! Ik kreeg een ontzettend vriendelijke dame aan de lijn die mijn zenuwen eigenlijk al weg nam door haar vriendelijk-zijn. Ik moet wel nog lang wachten, maar op 28 okotber heb ik een afspraak bij zowel de psychologe als de gyné. Het begin is gemaakt !!!!

Liefs, veerle2

Sandra

Berichtdoor Sandra » 09 aug 2005, 19:49

Veerle2,

Dat is goed nieuws!!!

Zoals ik al eens het geschreven, ze zijn in Gent allemaal heel vriendelijk. Je moet echt geen schrik hebben, de psychologe is echt een heel lieve en vriendelijke vrouw.

Bij welke gyneacoloog heb je een afspraak?

Als je eens iets wilt vragen over Gent en de behandeling, mag je mij ook altijd mailen op sannosy@yahoo.com

Groetjes

Sandra

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 09 aug 2005, 21:13

Veerle!! Wat een geweldig nieuws!!! Ik moet 23 september naar Brugge maar als voor ons twee alles in orde komt zijn we misschien wel samen in behandeling en zelfs samen zwanger?? Ik ben echt heel blij voor je! Was zelf ook zo bang toen ik de eerste keer belde en erna euforisch!

Ikzelf heb momenteel 3 mogelijke centra die mij in aanmerking nemen. Ben via via toch in Gasthuisberg binnengeraakt. Weet helemaal niet meer waar te gaan. Nu moet ik al bij twee verschillende psychologen komen die dat van mekaar niet weten en binnenkort misschien ook voor Gasthuisberg.

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 11 aug 2005, 20:59

Sandra, ik heb inderdaad wel veel vragen hoor. Momenteel heb ik nog steeds niet mijn eigen pc (druk met de verhuis), dus profiteer ik ervan om bij mijn ouders vlug even aan pc te zitten. Ik stuur je sowieso nog wel een mailtje met mijn vragen. Anderzijds is het misschien voor anderen ook wel interessant als ik mijn vragen gewoon hier zet ? Misschien zitten we wel met dezelfde vragen hé.

Lentekind, het zou inderdaad wel plezant zijn als we tegelijkertijd in behandeling zouden kunnen zijn hé ! Wie weet zijn we volgend jaar allebei wel zwanger :-) Maar jij zit nog altijd voor op schema hé. Ik moet nu sowieso nog wachten tot 28 oktober voor ik iets meer weet. Stel dat ze nee zeggen... Ben ik zo bang voor hé.

Een vraagje aan iedereen : hoe reageerde jullie familie toen jullie effectief een afspraak gemaakt hebben ? Ik krijg hier gemengde reacties (vooral vanuit bezorgdheid). Vind ik wel jammer, maar ze hebben nog 2,5 maand om te wennen hé.

Liefs, veerle2

Sandra

Berichtdoor Sandra » 11 aug 2005, 21:44

Veerle2,

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb nu 9 jaar geleden te horen gekregen dat ik geen kinderen kon krijgen. Heb geprobeerd om te leven zonder, ben dan voor adoptie gegaan. Mijn ouders en zus hebben mij altijd gesteund, de moment dat ik naar Gent ging kwam het er wel uit dat dit wel mijn kind ging zijn en een adoptie kind niet. Dus beter gezegd ze steunde mij maar vonden het toch niet zo een goed idee.

Dus iedereen steunde mij toen ik naar Gent ging, dacht ik, want blijkbaar dacht mijn moeder dat ik er niet mee door zou gaan of dat het niet ging lukken, want ze had alle baby spullen van mijn nichtjes weggedaan.

Ze is heel gelukkig voor mij dat Anaïs er nu is, ze gaat zelfs 2 dagen in de week oppassen (en moet dus alles opnieuw kopen hahaha).

Wat ik maar wil zeggen is dat er toch mensen zijn die doen alsof ze je steunen maar er eigenlijk grote tijwels over hebben.

En in mijn geval heeft het toch wel lang geduurd voor ik zwanger was en dan ondervind je toch wel dat de belangstelling stilaan verdwijnt en dat je er toch alleen voor staat.

Groetjes

Sandra

Fee

Berichtdoor Fee » 12 aug 2005, 09:23

Dag dames ,

Ik heb vorige zomer definief de knoop doorgehakt...het kwam bij mijn ouders niet echt als een verrassing maar doordat ik het nieuw kreeg dat ik sterk verminderd vruchtbaar ben,kwam alles in een stroomversnelling. Mijn mama heeft ook zware vruchtbaarheidsproblemen en behandelingen gehad om mij te krijgen en begrijpt dus als geen ander hoe het voelt. Van in het begin hebben mijn ouders mij volop gesteund,mijn mama gaat mee voor de PU en TP..mijn pa is razend enthousiast...voorzichtig heb ik het dan aan mijn opa verteld..die werd bijna gek omdat hij nog vrij jong zal zijn als hij een achterkleinkind zou krijgen en hij dan nog in staat is om veel te ondernemen...mijn oma (andere kant familie) heeft het er veel moeilijker mee en zwijgt er gewoon over..de rest van de familie is gewoon neutraal...buiten mijn twee nichten..die zijn wel heel enthousiast....Dus eerlijk gezegd...ik weet niet hoe ik het zou doen,moest al die steun er niet zijn...Maar mijn ouders zijn het belangrijkste

Liefs , fee

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 12 aug 2005, 19:49

Hey Veerle,

Ja, ik snap die angst volledig, ben zelf ook als de dood dat ze me gaan weigeren, maar je moet maar denken, willen ze me hier niet helpen, ga ik op een ander. Heb zelf al ondervonden dat er echt wel veel centar zijn die dit doen, in tegenstelling tot wat hier op zappy vaak wordt beweerd.

Mijn familie heeft heel goed gereageerd. Mijn papa is heel blij dat hij een eerste kleinkind zal krijgen en mijn zus is door het dolle heen dat ze tante gaat worden. Mijn tante was gewoon euforisch en is nu al dingen aan het kopen, wat ik persoonlijk overdreven vind maar ik laat ze maar doen. Mijn vrienden reageren ook allemaal heel goed. Zou me er niet teveel zorgen over maken, uiteindelijk is het JOUW beslissing en wat anderen ervan vinden doet er niet zo toe. En je familie die draait sowieso wel bij denk ik eens de kleine er is!

Je mag mij ook altijd mailen op lentekind17@hotmail.com

Dinsdag heb ik mijn gesprek met de therapeute voor Brugge!

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 12 aug 2005, 19:49

Hey Veerle,

Ja, ik snap die angst volledig, ben zelf ook als de dood dat ze me gaan weigeren, maar je moet maar denken, willen ze me hier niet helpen, ga ik op een ander. Heb zelf al ondervonden dat er echt wel veel centar zijn die dit doen, in tegenstelling tot wat hier op zappy vaak wordt beweerd.

Mijn familie heeft heel goed gereageerd. Mijn papa is heel blij dat hij een eerste kleinkind zal krijgen en mijn zus is door het dolle heen dat ze tante gaat worden. Mijn tante was gewoon euforisch en is nu al dingen aan het kopen, wat ik persoonlijk overdreven vind maar ik laat ze maar doen. Mijn vrienden reageren ook allemaal heel goed. Zou me er niet teveel zorgen over maken, uiteindelijk is het JOUW beslissing en wat anderen ervan vinden doet er niet zo toe. En je familie die draait sowieso wel bij denk ik eens de kleine er is!

Je mag mij ook altijd mailen op lentekind17@hotmail.com

Dinsdag heb ik mijn gesprek met de therapeute voor Brugge!

Kay

Berichtdoor Kay » 13 aug 2005, 08:49

Bij mij zijn het ook wel gemengde reacties. Al mijn vrienden vinden het super en steunen me enorm. Mijn ma wisselt een beetje, de ene keer is ze overtuigd (na bvb een positieve reactie van iemand die zij kent) en de andere keer is ze er tegen en zegt ze dat de familie het ook maar raar vindt terwijl die tegen mij juist heel positief doen. Ik weet het soms niet meer hoor. Mijn vader ... die zwijgt, maar heeft wel al gezegd dat ik niet elke keer ik zin heb de kleine naar hem moet brengen. Mijn psychiater is overtuigd dat ik ermee moet doorgaan alsook mijn gynaecoloog maar door die negatieve reacties van mijn ouders twijfel ik soms omdat ik tenslotte wel hun hulp nodig ga hebben. Moeilijk hoor want ik wil het echt graag ook al zal ik het niet zo makkelijk krijgen.
Nog even een reactie op Sandra ... wat die kleur ogen, haar, lengte en gewicht betreft ... dat vragen ze inderdaad maar dat je nog andere eisen kan stellen is (bij mij alleszins) niet waar. Ik had dit al lachend aan de dokter gevraagd en ze zei dat als je natuurlijk een kind krijgt, dit ook niet kan regelen en dat het niet de bedoeling is een "bestelling" te doen en eigenlijk heeft ze gelijk hé. Ik zal al blij zijn als het kindje gezond is!
Succes Veerle2 en Lentekind ... als het bij mij nog wat blijft aanslepen (pogingen nog niet gelukt), zijn jullie misschien nog voor mij zwanger. :-)

LENTEKIND

Berichtdoor LENTEKIND » 14 aug 2005, 15:42

He Kay, bedankt! Ik hoop niettemin dat jij ook snel zwanger mag zijn! En ik ben er zeker van dat wanneer je kindje er is, iedereen wel zal bijdraaien hoor, zeker je ouders!

Ik lees hier op zappy allemaal verhalen over ellenlange wachtlijsten voor IVF, endat je maar toelating krijgt voor zes pogingen, klopt dit allemaal, weet iemand dat hier?

Kay

Berichtdoor Kay » 14 aug 2005, 16:20

Bedankt voor je lieve antwoord Lentekind!
kusje!

Sandra

Berichtdoor Sandra » 14 aug 2005, 20:55

Kay,

Wat die bekomstige eisen zijn, is zeker niet welk diploma hij moet hebben enz. Maar bijvoorbeeld welke bloedgroep (positief of negatief), wat ze bij mij hebben aangeraden omdat ik een negatieve bloedgroep heb en als mijn kindje een positieve zou hebben je problemen kunt krijgen en het zelfs zo erg kan zijn dat mijn lichaam het kindje afstoot en dat het kindje zelf zou kunnen sterven.

Maar of ze echt rekening houden zelf met de vragen over kleur ogen, haar enz weet ik niet. Anaïs heeft heel licht bruin haar en groen grijze ogen en ik heb bruin haar en bruine ogen. Maar dat is niet belangrijk, het belangrijkste is dat je een kindje hebt en dat het gezond is. En ook dat je het direct in je armen mag houden, ik weet wat het is om ze met je kindje waar je al zo lang op wacht te zien weg lopen om het te gaan reanimeren.

Ik hoop voor jouw dat je heel snel zwanger bent en dat je niet meer te lang moet wachten om jouw kindje te kunnen vasthouden.

Groetjes

Sandra

jordy

Berichtdoor jordy » 15 aug 2005, 01:37

beste "wensmoeders" ... voral even repliek aan kay

ik lees hier in de topic dat men prijzen vraagd rond de 500¿ per "rietje"....
dit is een regelrechte financiele afzetterij !!
een donor "zoals ik" doet dit uit naastenliefde en uit begrip voor mensen te kunnen helpen !!
** één ding is voor mij al zeker geworden nu .
ik zal nooit meer mijn "bijdrage" doen aan fertiliteits instanties !
vanaf nu wil ik weten dat er van mijn donatie's
geen financiele bijdragen gevraagd zullen worden
en dat ik iemand kostenloos ook zijn droom kan verwezenlijken ! of dat het nu om een A of B donor voor het kind gaat..!

groetjes jordy_vaneetvelt@hotmail.com

Kay

Berichtdoor Kay » 15 aug 2005, 11:13

Bedankt Sandra voor je antwoord. Morgen moet ik weer bloed laten nemen (gisteren ook al) om te zien of het deze maand nog mogelijk is me te laten insemineren. Anders wordt het weer een maandje wachten hé.
Jordy, het is geen 500 euro per rietje hoor, maar voor 18 rietjes waar je dan 9 pogingen mee kan wagen. Ik had dat geld ook wel voor iets anders kunnen gebruiken maar ja, mijn leven is nu niet gelopen zoals ik het had gehoopt. Mijn kindje is echter die 500 euro waard hoor en het is dankzij de donors dat mensen zoals ik ook het geluk mogen kennen moeder te zijn (worden). Het is wel jammer natuurlijk dat op zo'n dingen een prijs staat ...

Sandra

Berichtdoor Sandra » 15 aug 2005, 18:59

Kay,

We zullen morgen alle twee duimen voor jouw.

Groetjes

Sandra en Anaïs

Kay

Berichtdoor Kay » 15 aug 2005, 21:45

Wat lief van jullie zeg!
dikke zoen!

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 16 aug 2005, 23:11

Hey allemaal,

Ben vandaag dus naar de psycholoog geweest in Gasthuisberg voor Brugge (mocht zelf kiezen naar welke ik ging voor Brugge als ik maar een attest bij heb op 23 september, dus had ik een van GHB gepakt). Het was een FIASCO!! Had drie weken geleden een afspraak gemaakt en had hiervoor naar fertiliteit gebeld en alles uitgelegd en ze hadden me een afspraak gegeven bij Mevr. Vervaeke. Nu, ik kom daar vandaag aan en dat mens viel volkomen uit de lucht. Ik dus nog eens heel mijn uitleg gedaan en toen zei die 'Ja maar, ik doe dat niet hoor, zo een beoordeling geven, dat is mijn werk helemaal niet. Trouwens, hoe kom je erbij dat een kindje geen papa nodig heeft?' Voilà daar kon ik het mee doen. Ben dan opgestapt met de tranen in mijn ogen. Was zooo kwaad hè op GHB! Hoe kan dat nu? Ik heb zo duidelijk gezegd wat ik nodig had bij het maken van een afspraak! Voor hun ben ik een nummer, maar voor mij is dit wel een slag in mijn gezicht hè! Heb drie weken afgeteld naar vandaag, zenuwen gehad en vannacht bijna geen oog dichtgedaan en dan? Gebeurt er niks! Allemaal voor piet snot!! Heb eventjes geweend op de parking en in de auto, maar heb mezelf weer bijeen gepakt en direct als ik thuis kwam naar Brugge gebeld. Ik heb dan maar een afspraak met hun psycholoog gemaakt voor negen september. Liever zo ver rijden dan dit nog eens te moeten meemaken. En die van brugge weet ik tenminste dat ervaring heeft in dit soort zaken en niet aan mij vraagt welke vragen ze dan moet stellen! (Vroeg die van GHb dus hè!) En als ze tegen alleenstaande mama's is zou ze ook niet verbonden zijn aan een centrum dat alleenstaanden helpt denk ik dan maar!

Het is dus weeeeer aftellen... Zucht...

Veerle, hoe gaat het nu met jou?

Kay, mag je nog een poging doen deze maand?

Fee, hoe zit het bij jou?

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 16 aug 2005, 23:14

Oh ja, Ilse en Belle, laten jullie ook nog wat van jullie horen? Ben benieuwd!

En ilse, in brugge zijn ze keivriendelijk hè, aan telefoon toch al. Heb al een paar keer een zekere Bernadette aan de lijn gehad, superlieve vrouw!

Kay

Berichtdoor Kay » 17 aug 2005, 09:46

Wat rot zeg! Er zijn dus inderdaad therapeuten die beter beenhouwer waren geworden! Die in Life was ook al zo bot. Een kind kan perfect zonder papa als het maar goed opgevangen wordt door anderen. Dus laat je niet van de wijs brengen, laat deze ervaring achter je en begin ergens anders opnieuw. Het zal wel lukken!
Zelf heb ik dus gisteren bloed laten nemen. Ik belde 's avonds naar de praktijk en de verpleegster zei dat mijn gynaecoloog de resultaten zélf met mij wou bespreken want dat er iets niet goed was. Lap! Weer niets dus! Ik moet dus vrijdag op consultatie om te horen wat er mis is. Ik bibber nu al!

Terug naar “Alleenstaande ouders”