gescheiden en regeling hobbies kind

opstartster

gescheiden en regeling hobbies kind

Berichtdoor opstartster » 14 jan 2008, 18:48

Hallo,

Ik vraag me af hoe jullie dat doen als je kind activiteiten heeft in heet weekend en je kind moet naar de ex-partner?

Mijn zoon is nu 5,5 jaar en vanaf hij 6 jaar is, wil ik hem naar de zeescouts laten gaan. Dit is telkens op zondag.
Hij zou ook heel graag basketballen en muziekschool gaan volgen. Nu doet hij nog niets, maar ik hoop dat er gauw verandering in kan komen.
Ik heb alleen schrik van zijn vader, mijn ex. Om de 2 weken moet hij één weekend naar daar. Hij komt hem halen en terugbrengen (zoals het staat opgeschreven in het vonnis). Ik weet niet of hij zijn verantwoordelijk voor dat weekend dan wil opnemen.
Maar hoe moet dat dan als hij een sport gaat doen? Moet ik hem dan bij zijn vader gaan halen of moet zijn vader hem dan naar zijn activiteit brengen? Hoe doen jullie dat?

Wij wonen ongeveer 20 minuutjes rijden van elkaar. (zonder file)
Zijn vader heeft geen eigen wagen, gebruikt er ene van zijn familie voor het brengen en halen. Hij leeft van de ziekenkas (heeft dus tijd genoeg).

Gast

RE: gescheiden en regeling hobbies kind

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:48

dat zal natuurlijk van de papa afhangen of hij je zoontje naar de activiteiten doet maar daar zal jij weining aan kunnen veranderen vrees ik wat papa doet in zijn weeknd heb jij nl niks mee te maken dus hopen dat hij het doet int belang van jullie zoontje.
mvg

gepest

Berichtdoor gepest » 15 jan 2008, 11:35

Mijn ex wil gewoon niet dat de kinderen ergens meedoen aan buitenschoolse activiteiten, sport, muziek, bibliotheek, ... ook al betaalt hij geen cent.

Zodus heb ik de kinderen daar ingeschreven waar het inschrijvingsgeld betaalbaar is, en waar ze toch regelmatig kunnen aanwezig zijn.
vb. atletiek. Er zijn 3 traingingen per week. Om het WE en om de woensdag zijn ze bij hun papa maar toch kunnen ze minstens 1 keer aanwezig zijn voor de training als ze bij mij zijn en dan loop ik mee.
Muziek, tekenen, dansen is niet haalbaar als alleenstaande om te betalen als ze toch de helft van de lessen moeten missen.
Als er iets te doen is in de buurt en t'is eenmalig (vb voordrachtwedstrijd, wandeldag,..) en ik heb de kinderen dan gaan we ook, gewoon opdat de kinderen toch nog sociaal contact kunnen hebben buiten de school.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:00

Het weer is makkelijker te voorspellen, dan het uithouden van hobby's van een snotneus van 5,5 J.

Terug naar “Gescheiden ouders”