dochter van 13 jaar

ally

dochter van 13 jaar

Berichtdoor ally » 13 jan 2008, 19:10

Morgen ga ik naar een advocaat, maar mischien is er iemand die me ondertussen wat tips en info kan geven.
Wij zijn ondertussen al gescheiden van 1999.
Al die jaren is er al zever over bezoekrecht en allimentatie geweest.Dat laatste is nu in orde.

Ondertussen werkt mijn ex man in ploegen en wil hij zijn dochter 2 weekends wel en 2 weekends niet .Ook heeft hij plannen gemaakt om in de vakantie 3 weken naar spanje te gaan.( in de periode wanneer hij eigenlijk geen bezoekrecht heeft, maar dan wel verlof neemt)
Dit alles staat niet op papier.Vorig jaar heb ik een overeenkomst gemaakt, voor een jaar maar eerlijk gezegd begint het een beetje mijn keel uit te hangen dat alles volgens zijn wetten moet gaan.ik moet mij maar aanpassen want hij doet ploegen!

Wij zijn gescheiden met een huwelijkscontract, dus vind ik als hij een aanpassing wilt, maar naar de vrederechter moet stappen en een aanvraag indienen.Toen ik mijn dochter aansprak daarjuist zei ze dat ze die ruzie ook al jaren beu is en duidelijkheid wil.

Zo maakt hij een hele lijst met datas op wanneer hij niet werkt.
Zo is ze met de examens in juni 2007 een weekend niet geweest.Hij vraagt daarvoor een extra weekend in september 2008.

Welke rechten heb ik, welke plichten heb ik, welke rechten heeft mijn dochter en welke plichten heeft ze.

Ze weet dit allemaal, en ik wil ze ook niet van har vader ontnemen, alleen maar duidelijkheid.

zo had hij beloofd met kerst van naar de cinema te gaan, en heeft hij haar gestraft , omdat ze te slordig is en teveel spullen bij hem vergeet van haar.Is dat dan zo een ramp dat er is een trui of broek blijft liggen( dit zijn maar details)
Zij principes, zijn wetten

ik weet , mischien stel ik deze vragen mischien beter morgen aan de advocaat maar ondertussen zijn tips en meningen welkom

groetjes ally

Gast

RE: dochter van 13 jaar

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 14:44

Sorry maar ik vind dat jezelf verkeerd bent door je exman op te zetten naar je dochter op. Als je exman je dochter straft, moet jij het niet voor haar opnemen. Ik ben ook op ordelijkheid gesteld en ik straf ook mijn eigen dochter maar ook mijn stiefkinderen als ze slordig zijn. Mijn stiefkinderen weten dat hun vest terug voor 14 dagen in hun kleerkast moet hangen en dat hun schoenen ook op hun plaats moeten staan vooraleer ze vertrekken. Bij hun moeder is dat allemaal niet nodig, heb daar ooit 1x in hun kleerkast mogen kijken en alles was daar onder elkaar gegooit. Sorry ik sta niet uren te strijken zodat de kinderen alles in de kasten overhoop smijten.

En als je exman ploegen heeft, is dat zo moeilijk om je daar een klein beetje voor aan te passen. Mijn broer is ook gescheiden, is agent en meestal probeert hij zijn weekenden ook vrij te houden maar af en toe is hij verplicht om een dienst over te pakken en als wij zijn kinderen dan bijhouden, mag hij ze altijd naar hun mama doen en als hun mama eens onverwachts weg moet en hij is thuis dan neemt hij een nachtje de kinderen. Dat opstoken en slecht maken dat echte mama's kunnen naar de papa's toe is soms ongelofelijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 15:16

zelfde mening als hierboven.
maakt het voor jou wat uit welke weekends ze bij jou is? Niet? ok, wees dan wat flexibel tegenover je ex-man. Jullie dochter heeft er niets aan als ze naar haar papa gaat en hij is er niet omdat hij moet werken. Als jij je wat flexibel opstelt, is iedereen toch gelukkig?

En wat die straf betreft, daar heb je inderdaad niks over te zeggen. Ik denk zelfs dat het heel slecht is om tegen zoiets in te gaan, want stel dat je ex dat ook begint te doen bij jou? Zou je dat appreciëren? Bij ons moeten de kinderen de boel netjes houden en ZELF opruimen, aan de andere kant is dat niet zo, daar WORDT er voor hen opgeruimd... Tja, niks aan te veranderen... je leeft eenmaal gescheiden, dus zijn de regels/straffen ook gescheiden hé, en dat kan je maar beter zo houden...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:45

ja, maar geef toe dat dat toch moeilijk is voor een kind.
Hier mag ik dit, daar mag ik dat.
Hier moet ik dit, daar moet ik dat.

Ik ben ook gescheiden en moet toch wel zeggen dat mijn kinderen, 5 en 7, toch vroegrijp zijn door die omstandigheden hoor. Toen ik 7 was, was ik nog echt kind. Maar nu mijn zoon 7 is, schrik ik toch van zijn uitgesproken volwassen mening die ik mezlf toen niet eens stelde.
vb 'Bij papa kijk ik veel televisie, dan kan ik niets misdoen en zo is hij minder boos. Bij jou speel ik liever en mag ik vuil zijn, want jij vindt dat toch niet erg hé?'.
Of deze : 'Waarom ga je niet naar de MacDonalds zoals papa, dan moet je niet koken en afwassen'.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:06

kinderen weten zich snel aan te passen. Ook kinderen van niet gescheiden ouders komen in situaties terecht waar ze zich moeten houden aan de regels: crèche, grootouders, school etc... en ze weten snel bij wie iets wel mag of iets niet mag.
Een 13 jarige weet dat perfect uit te buiten!

Terug naar “Gescheiden ouders”