rechter neemt borstvoedende baby weg bij moeder

E

rechter neemt borstvoedende baby weg bij moeder

Berichtdoor E » 12 jan 2008, 09:24

Ik was 7 maand zwanger van ons tweede kindje toen mijn man ons heeft laten staan voor een ander. We zijn gescheiden van in december en de rechtbank heeft nu een vonnis uitgesproken i.v.m. de kindjes. Mijn dochtertje is 7 maand en krijgt nog steeds 4 à 5 keer borstvoeding per dag. Vanaf volgende week moet zij van vrijdagavond tot zondagavond naar haar papa. Wetende dat hij zijn dochter bijna nooit is komen bezoeken in al die maanden, niet bij de bevalling aanwezig was en aan de rechter slechts 1 dag om de veertien dagen bezoekrecht vraagt. Ik vind dit een absurde uitspraak. Dit kunnen ze toch niet maken. Dit is toch niet meer normaal.

Gast

RE: rechter neemt borstvoedende baby weg bij moeder

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 09:52

Als hij zelf maar bezoekrecht om de 14 dagen vroeg, dan kunnen jullie dit onderling toch overeenkomen ? Dan kun jij je dochter de borst blijven geven.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 10:43

een kindje onder het jaar hoef je zelfs niet te laten slapen bij je ex!
zo was het bij ons toch drie jaar geleden
men dochter was toen 6 maanden en men zoon 2,5 jaar
toen werd het zo verteld
maar omdat we beide vonden dat ze niet gescheiden mochten worden heb ik ze ook laten blijven slapen bij hem
je moet het maar is goed vragen aan je advocaat

ms is er wel heel veel veranderd in die tijd

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 19:50

Op 7 maanden krijgt een baby toch ook al een fruitpap en een groentenpap !
dat is dus toch 2 x dat het geen borstvoeding nodig heeft
op 7 maanden is het toch ook niet meer zo belangrijk dat de baby blijft bv krijgen... vaderliefde is dan zeker zo belangrijk ! ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 21:45

Wat is dat nu voor een redenering ?

Jij bent zeker geen BV-mama ?
Als je kind drie dagen bij de papa is, dan is de BV wel om zeep hé

En op 7 maanden heeft een baby nog álle belang bij BV, ook al krijgt het bijvoeding.

Nee mama, aangezien de papa toch zelf om 1 dag om de 14 dagen vroeg, en de rechter desondanks iets anders heeft uitgesproken, spreek gewoon met de papa af dat je het kindje 1 dag om de 14 dagen brengt, zodat je BV niet in het gedrang komt.

Een vonnis is niet heilig hé, zolang jullie overeenkomen !

E

Berichtdoor E » 13 jan 2008, 07:49

alleen al om mij te kwetsen eist hij haar nu vanaf de vrijdagavond. Veel respect voor zijn eigen dochter heeft hij nog altijd niet. Hij is ze in die 7 maanden maar een paar keer komen "bekijken". Alhoewel hij om de 14 dagen ons zoontjes kwam halen, vond hij het niet nodig om naar zijn dochter te kijken. en nu zou ik de borstvoeding waar ik zo hard voor heb moeten vechten, want de eerste 2 maanden waren een hel, stopzetten voor zijn plezier. Ik wil er nog eventjes bij melden dat hij zijn hoogzwangere vrouw en 1ste kind heeft laten staan voor een ander. we hebben hem bijna 2 maanden niet gehoord of gezien en ineens komt hij ze eens bezoeken. Ik heb voorgesteld om de zaterdagvoormiddag en de zondagvoormiddag. Zo kan ze nog drinken om 8.30u en om 12.30u (als ze het zo lang zal volhouden) maar voor hem is het vonnis wel heilig. Zo zie je maar wat voor een vader het is.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 12:32

Jij hebt precies nog nooit gehoord van 'AFKOLVEN'!

@ 13:32

Berichtdoor @ 13:32 » 13 jan 2008, 12:54

Ik geef al ruim 4 jaar bv (verschillende kindjes) en heb tot nu toe nog niet succesvol kunnen afkolven (1 flesje van 80ml op één dag, verzameld bij verschillende pogingen, vind ik niet succesvol).
KOLVEN IS NIET VOOR ELKE BV MOEDER VANZELFSPREKEND.

De baby van opstartster krijgt nog 4à5 maal per dag, dus dat is de hoofdvoeding en de fruit en groentenpapjes zijn BIJ-voeding en vervangen een bv-voeding nog niet. (hoeft ook niet, de bijvoeding is om nieuwe smaken en texturen te leren kennen en niets meer)

Trouwens als je een bv-baby van de één op de andere dag aan de fles wil laten drinken, is de kans groot dat je van een koude kermis thuis komt.

@opstartster
Is er een mogelijkheid om tijdens het weekend naar je ex te gaan voor voedingsmomenten? (dit is een oplossing die ik eens heb gelezen op een ander forum)

BV- mama

Berichtdoor BV- mama » 13 jan 2008, 14:46

ivm met afkolven, dit zou wel lukken, maar ik leef echt mee met de mama misschien zal haar baby niet meer willen drinken wanneer het terugkomt, bv. geven zit niet enkel tussen je oren, maar is een oerinstinct.Ik geef mijn baby al meer dan een jaar en ik zou het verschrikkelijk vinden moest daar een eind aan komen. veel sterkte mama

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:50

Dat krijg je wanneer je de 'rechter' de borst weigert.

Karen

Berichtdoor Karen » 13 jan 2008, 17:11

Je moet tegen het vonnis in beroep gaan en de argumenten geven die je hier geeft

E

Berichtdoor E » 13 jan 2008, 17:57

Ik ga zeker in beroep. Dat is een feit. Afkolven heb ik geprobeerd voor ik moest gaan werken maar dit lukt me echt niet. Ik heb geluk dat ik de mogelijkheid heb gekregen op mijn werk om naar de onthaalmoeder te gaan om ze te voeden.
Ik heb vandaag via een kennis gehoord, die heeft met een vriend heeft gesproken die advocaat is, dat dit geen gebruikelijk vonnis is. Het is niet normaal dat ze dit uitspreken bij baby's die borstvoeding krijgen. dit heeft me een beetje hoopt. Het is zeker niet mijn bedoeling om de vader zijn kind te ontzeggen maar ik vind het ook niet goed voor een baby die nog nooit zijn vader heeft gezien om die zomaar direct 2 dagen en 2 nachten bij "vreemden" af te zetten. Ik wil ze gerust de zaterdagvoormiddag en de zondagvoormiddag dragen om de personen te leren kennen.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:57

Niet zeveren. Ze is oud genoeg om op een flesje over te schakelen, hoe erg jij dat ook moge vinden. Als je uit mekaar gaat, moet je nu eenmaal de kinderen 'verdelen'. Jij hebt daar geen alleenrecht op.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 21:37

Die laatste reactie is echt grof!!!
Ik geef zelf ook nog borstvoeding (mijn dochtertje is 8 maanden) en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om hier mee te stoppen! Ik begrijp de mama op dit vlak heel goed.
Ik vind dat deze mama wel alleenrecht heeft op haar dochtertje! Haar ex heeft nog nooit omgekeken naar haar dochtertje en eerst vroeg hij minder bezoekrecht, en omdat de rechter een vonnis uitspreekt van vrijdag tot zondag, wilt hij ineens meer dan één dag.
Ze zijn niet uit mekaar gegaan he, hij had een ander en is zelf weggegaan! Ik begrijp toch niet dat die rechter zoiets kan uitspreken, sommigen hebben toch echt geen inlevingsvermogen he.
Ohhhh, hier word ik zo triest van he!

Heel veel moed en sterkte aan de opstartster, ik hoop dat je met je argumenten toch nog die rechter kan overtuigen, want dit is toch niet menselijk he!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 07:36

neen zowel het kind als de vader hebben het recht om elkaar te leren kennen !!!

7 maanden BV lijkt mij toch al wel mooi hoor !
de relatie met de vader opbouwen heeft volgens mij meer recht als na zo n periode te blijven bv geven !

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:26

Wa ne zever hier!!!!

Ik vind het ronduit schandalig van een rechter om zo'n uitspraak te doen.

Zeker met de argumenten die de opstartster aangehaald heeft. Allez zeg, een vader heeft "rechten" om een binding aan te gaan met z'n dochter, da's waar, maar hij heeft aan z'n plichten verzaakt tijdens hun huwelijk! En de desinteresse voor dat kindje?! En nu, om z'n ex te treiteren..... tjonge tjonge, dàt getuigt nu eens van "vader zijn" se!!!

En als moeder heeft ze het recht om die borstvoeding te geven zolang ze dat wil! Ik heb zelf 2x borstvoeding gegeven en ik weet ook hoe het is om af te kolven.

Ga in beroep meid, dit kàn gewoon niet!

uitspraak negeren

Berichtdoor uitspraak negeren » 14 jan 2008, 11:39

Als er niet overeen te komen valt met je ex, kun je gewoon de uitspraak van de rechter 'negeren'.
Mijn ex slaat, chanteert en dreigt -nu nog ook- mij en de kinderen.
Ik ben er weggelopen samen met mijn 2 baby's.
De eerste rechter heeft de verslagen, PV's, bewijzen van wetsdokter nooit gelezen want het vonnis en beredenering sloeg nergens op en ik had de indruk dat het zelfs opgesteld was 'in algemene zin'.
Hij kreeg dus de klassieke omgangsregel toegewezen. Ik heb toen beroep aangetekend. Gelukkig hebben deze rechters alle bewijsmaterialen goed bestudeerd en een nieuw vonnis opgemaakt 'naar onze maat'.

Ik wil maar zeggen, sommige rechters, slaan er gewoon met de klak naar en houden geen rekening met leeftijd, afstand.
Dus gewoon negeren die uitspraak en direct in beroep gaan, en zo is er weer een half jaar gepasseerd.

@gefrustreerden : sommige ouders zijn het ouder-zijn echt niet waard. Sommige vaders zijn echt slecht, en ik beweer niet dat er geen goeie exvaders zijn, maar je moet opletten met veralgemeningen.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:57

Als jullie geen prioriteiten kunnen stellen, moet de rechter het doen en het lijkt mij niet meer dan logisch dat hij de vader-kindrelatie hoger inschat dan BV die op 7 maanden weliswaar voor jou emotioneel belangrijk zal zijn maar verder absoluut overbodig geworden is.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:46

BV is niet overbodig. Deze baby is niet AL 7 maanden, maar NOG MAAR 7 maanden.
Ja, ze zal ook groot worden op FV, maar dat blijft minderwaardig.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:27

BV is nuttig tot 6 maanden
daarna voldoet het niet meer
en is het ook niet meer nodig of beter !

Terug naar “Gescheiden ouders”