bemiddelaar familiezaken of rechtbank?

Floor

bemiddelaar familiezaken of rechtbank?

Berichtdoor Floor » 08 jan 2008, 15:14

Hallo,
ik wou even weten hoe jullie tot een overeenkomst met jullie ex-parnter gekomen zijn. Ik vraag mij vooral af wat de meerwaarde (behalve financieel) zou kunnen zijn van een bemiddelaar. Volgens mij leidt het vaak tot niets en moet je achter toch nog een advocaat onder de arm nemen en dan heb je eigenlijk al je (tegen)argumenten aan je ex vertelt waardoor je misschien in een zwakkere positie terechtkomt. Graag jullie mening.

Gast

RE: bemiddelaar familiezaken of rechtbank?

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 11:18

Die bemiddelaars zijn gewoon geldwolven.
Ik ben aan het scheiden zonder advocaat en met de notaris als bemiddelaar.
Kostprijs per persoon = 450 euro alles inbegrepen.
Ik contacteerde een bemiddelaar daarvoor en die vroeg 900 euro per persoon... voor dezelfde diensten als de notaris. Te meer heb je toch nog meer een band met je notaris dan met een wildvreemde...
Je kan dan nog altijd een advocaat onder de arm nemen als jullie er niet aan uit geraken, hé...

Floor

Berichtdoor Floor » 09 jan 2008, 12:10

dat is het probleem een beetje. Ik heb reeds een advocaat onder de arm genomen en reeds een voorschot betaald, maar mijn man wil het nu via een bemiddelaar proberen te regelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 12:11

dan zal hij zich moeten neerleggen bij het feit dat jij het via de advocaat wil doen. Dat kan natuurlijk ook duurder uitvallen.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 11:39

Passen advocaten ook niet hun uurloon aan aan jouw inkomen?
Een advocaat nemen creeert natuurlijk al een achterdocht bij de andere partij.
Bij bemiddeling is het open kaart...
Kan je niet es met jouw advocaat praten hierover?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 20:48

onze advocaat is meteen ook bemiddelaar in familiezaken.
Eerst met hem bemiddeling gedaan maar dat ging niet dus naar de rechtbank met dezelfde advocaat.

Terug naar “Gescheiden ouders”