ingaan van bezoeksrecht etc

Bieke

ingaan van bezoeksrecht etc

Berichtdoor Bieke » 05 jan 2008, 21:59

Ik heb 3 maanden geleden de scheiding aangevraagd en nu woon ik nog thuis maar vanaf 1/2/2008 kan ik naar mijn eigen stekje gaan. Tot hiertoe leefden we gescheiden in ons gemeenschappelijk huis. De scheidingsakte is ondertekend en moet nu naar de rechtbank gaan.
Hij betaalde nog geen euro alimentatie terwijl de rekeningen al 2 maanden gescheiden zijn. Ook kijk ik al 3 maanden non-stop naar de kids. Ik betaal nog altijd zijn eten en drinken...

Als ik nu weg ga, gaat dan alimentatieplicht in en 'moet' hij dan zijn bezoeksrecht opnemen?

Wie kan me hierbij wat wegwijs maken?

Liefs
Bieke

K. mama van L.

RE: ingaan van bezoeksrecht etc

Berichtdoor K. mama van L. » 06 jan 2008, 19:54

Hallo Bieke,
staat er dan eigenlijk al iets op papier over jullie scheiding? (de alimentatie, bezoekrecht voor kinderen,...)
Zo ja, kan je dit achteraf heel gemakkelijk terug vorderen via gerechtsdeurwaarder. Gewoon alles goed bijhouden op papier, de rekeningen, de alimentatie die niet wordt gestort op je rekening.

Bieke

Berichtdoor Bieke » 07 jan 2008, 11:28

ja want de scheidingsakte is al getekend.
Hij beweert nu echter dat dit pas ingaat als we effectief gescheiden zijn. Maar Volgende maand ga ik alleen gaan wonen met de kindjes en hoopte toch dat hij alles dan zou starten...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 12:41

bij mij is het zo dat duidelijk in de akte is gezet dat ivm alli enz dit geld van de dag van ondertekening van de akte

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 17:03

Je EOT is pas geldig NADAT de rechtbank ze goedkeurde. Gene second eerder!
Wat de rest van je verhaal betreft; de vrederechter of de rechter in kortgeding kunnen 'voorlopige maatregelen' uitspreken.

Bieke

Berichtdoor Bieke » 09 jan 2008, 11:13

Maar moet ik dat dan doen terwijl we voor de eerste keer naar de rechtbank gaan of moet ik dat appart doen? Hoe komt men eigenlijk in contact met Vrederechter voor voorlopige maatregelen?
Mijn notaris komt slechts volgende week terug van verlof en ik kan daarvoor geen info krijgen....

Terug naar “Gescheiden ouders”