Na hoeveel tijd wisten jullie het zeker?

anotje

Na hoeveel tijd wisten jullie het zeker?

Berichtdoor anotje » 04 jan 2008, 08:30

Mijn huwelijk zit in het slop. Hij is niet de slechtste man maar toch klikt het niet meer.
Hobbys delen we totaal niet meer. Sexueel lukt het van mijn kant totaal niet meer en de laatste jaren doe ik alleen nog om hem te plezieren.
De laatste tijd hebben we alleen maar ruzie en kan ik niets meer goed doen voor hem.
Hij is niet veel thuis en als hij er is dan snakt hij omdat er iets niet naar zijn zin is.
Hij heeft weinig respect en wil altijd zijn zin. Maakt zich boos om futiliteiten.
Ik denk er aan te weg te gaan maar ik twijfel.
Wanneer hakten jullie de knoop door?

Gast

RE: Na hoeveel tijd wisten jullie het zeker?

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 22:16

Veel te laat, hakte ik de knoop door...

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 14:28

vecht ervoor
'wie wil zoekt oplossingen en mogelijkheden,
wie niet wil zoekt redenen'

vecht er echt voor, geloof me. Wij vergaten hier te vechten met alle gevolgen van dien. Een scheiding is een drama!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 18:20

t is te zien voor wie... een scheiding kan ook een bevrijding en een opluchting zijn... elke situatie is anders en je weet maar nooit wat er binnenshuis gebeurt...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 20:22

misschien es naar een relatietherapeut gaan????

n

Berichtdoor n » 07 jan 2008, 21:45

Mijn huwelijk is ook niet meer wat het was. Na 13jaar waarvan 10j getrouwd hebben wij nu een broer-zus relatie en dat wil ik niet. Vorige week tegen hem gezegd dat ik hem niet meer graag zie; en waarschijnlijk zal dit ook niet meer goedkomen.
Er is nu een week gepasseerd en heb al wel wat informatie ingewonnen ivm scheiding; maar mijn man wil dat ik het nog eens probeer...gezegd dat ik bereid ben om naar een relatietherapeut te gaan maar dat ik niets kan beloven... Als er geen gevoelens meer zijn, is het moeilijk maar ik zal het doen voor mijn kinderen.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:29

anotje, zit in net hetzelfde schuitje. Weet ook niet wat te doen en durf er tegenover hem niet over te beginnen (ben bang dat hij té kwaad gaat worden).
Probleem is dan ook nog...wie gaat vertrekken (kunnen beide nergens naartoe) en wat met de kinderen en de huisdieren.
Ik heb het meeste kapitaal in het huis steken, maar gaat hij op zo een moment daar rekening mee houden en hoe begin je eraan.
het is hier al jaren zo en we hebben gevochten. Relatietherapeuten...beginnen we beide niet aan.
Heb hier het gevoel ook dat het enkel maar is voor de sex (hij heel hoog libido en ik geen meer de laatste tijd), de kuis, de strijk en de kinderen.
Hij heeft andere hobby's dan ik (hij binnenshuis met zijn computers en ik buitenshuis) en als ik terugkom is het altijd wel iets. Grommelen, nurken en iederen neerhalen. Dat is zijn nieuwste hobby denk ik soms. Enkel als hij zin heeft, is hij nog echt lief en vriendelijk en dat moet voor mij ook niet meer.
Hier ook graag raad (zijn dit jaar 10 jaar getrouwd)

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 16:27

ik heb de laatste maanden zo een spijt dat ik niet dieper heb nagedacht als jong meisje....
4 maanden geleden hakte ik de knoop door om te scheiden.
ook 10 jaar getrouwd, 3 kinderen, een gezamelijk huis etc
had ik het geweten, ik trouwde niet...
gelukkig heb ik 3 pareltjes die toch ook resultaat zijn van dat huwelijk

de laatste jaren waren echt niet meer te doen
ik ontplooide mij op mijn werk, maar ik kwam thuis en ik werd uitgelachen en gekwetst soms ook bedreigd inderdaad, voor es te mogen was hij wel lief, maar hij trok me absoluut niet meer aan
en plots 4 maanden geleden, de druppel te veel en boem pats, er was geen weg terug voor mij
in 2 weken vertrek ik voorgoed met de kinderen hij wil de kids zelf niet te veel zien, jongens toch.... zodat ik maar geen tijd zou hebben voor mezelf enfin, hij zal het wel berouwen als hij een eenzame vent zal zijn...

en familie en vrienden verwachten dat ik depressief en triest ben, maar ik ben eerder opgelucht en blij...

die van 15:29

Berichtdoor die van 15:29 » 13 jan 2008, 09:39

@hierboven: en waar kon je dan terecht?
Ik kan nergens terecht. Waar moet dan een vrouw met 4 kinderen naartoe?
Dat is mijn grootste zorg...een plaats om te leven.
Hij zou nooit weggaan. Heeft hij ook altijd gezegd en hij zou vechten voor de kinderen Een echte strijd zou het worden.
Zie het nog steeds niet zitten en ben bang voor zijn reactie.

Hierboven

Berichtdoor Hierboven » 13 jan 2008, 18:36

In de ergste periodes toen ik mijn beslissing heb 'meegedeeld' ben ik een paar weken bij mijn mama gebleven met de 3 kids.
Dan ben ik teruggekeerd. We hadden beloftes gedaan dat we gescheiden zouden leven in het huis, maar daar hield hij zich niet altijd aan. Hij benaderde mij wel niet meer op sexueel vlak, maar ik heb al veel scènes meegemaakt, de situatie is verre van ideaal...
Nu heb ik wat bijeengespaard en zet ik de stap naar de vrijheid. Hij wou ook niet wijken door een tijdje te gaan wonen bij mama of zo...
Je kan wel bij de Vrederechter dringende maatregelen vragen waarmee het zou kunnen dat hij mag vertrekken of dat je midner moet meebetalen aan het huis dat je verlaat. Licht je es in. Mijn zus had mij dat ook aangeraden, maar ik probeer te scheiden dmv onderlinge overeenkomst en wou hem niet al te 'nerveus' maken. Triestig eigenlijk...
In ieder geval , veel succes, zal niet gemakkelijk zijn maar het is zooooo een opluchting als je de stap hebt gezet....

Hierboven

Berichtdoor Hierboven » 13 jan 2008, 18:52

Ook nog dit: hier had hij ook altijd afgedreigd dat hij co-ouderschap zal eisen. maar als puntje bij paaltje komt, wil hij ze slechts 1 weekend om de 2 weken en 1 week krokus en 1 week in augustus.
Hij kreeg nochtans de kans om ze nog meer te zien in de week, maar dat vond hij te lastig...

Terug naar “Gescheiden ouders”