Wanneer handtekening

Noke

Wanneer handtekening

Berichtdoor Noke » 28 dec 2007, 20:52

Op 21 november heeft de notaris ons verzoekschrift (EOT) opgestuurd naar de rechtbank.
Wanneer mogen wij een 'uitnodiging' verwachten voor onze handtekeningen te gaan zetten?

(rechtbank Leuven)

Bedankt, Noke

Noke

RE: Wanneer handtekening

Berichtdoor Noke » 02 jan 2008, 08:43

Niemand die me hierop een antwoord kan geven? Vreemd...

Ik weet niet waar ik het moest zoeken dus dacht ik dat er hier toch wel al mensen zouden zijn die ooit op diezelfde brief hebben gewacht.....

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 13:31

Kan je niet aan de notaris vragen of hij het wil nazien waarom het zolang duurt ??

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 14:29

dat vraag ik mij ook af
hier heeft de notaris half oktober alles opgesteld
ze sprak van een 3-tal maanden
moet het daarna nog eens een 2e x voorkomen
of is na die ene keer alles definitief in orde ?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 20:12

we zijn in september bij de notaris geweest en moesten verschijnen (1st maal) in november, nu zal het voor februari zijn

Ann

Berichtdoor Ann » 03 jan 2008, 09:47

Als er inderdaad 21 november werd neergelegd op de rechtbank had je al lang moeten verschijnen. Check dus maar bij je notaris want hier is iets helemaal niet in orde. Volgens de nieuwe echtscheidingswet moet je nog maar één keer verschijnen als je al zes maanden apart woont op het ogenblik dat het dossier naar de rechtbank gaar.

Noke

Berichtdoor Noke » 04 jan 2008, 12:54

Bedankt voor de reacties

Waarschijnlijk had het iets met de feestdagen te maken, want vandaag stak een brief in de bus van de notaris. Op 15 januari moeten we naar de rechtbank. Met 1 handtekening zal alles rond zijn.

Alles bij elkaar zal het in totaal 9 maanden geduurd hebben. Vooral het werk van de notaris ivm onze hypotheek e.d. en attesten her en der aanvragen heeft het lang laten duren (vind ik)

Noke

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 14:31

bij mij vertrekken de papieren volgende week.
Wanneer mag ik verwachten dat we gescheiden zijn.
Notaris sprak van juni, klopt dit, want dit lijkt me nogal snel

Noke @ hierboven

Berichtdoor Noke @ hierboven » 04 jan 2008, 19:57

Wij zetten onze handtekening een kleine 2 maanden na het indienen van de papieren.
Ik zou denken als ze bij jullie volgende week vertrekken dat jullie dan al ergens eind maart al zullen kunnen gaan tekenen. Dan duurt het wel nog een maand vooraleer het overgeschreven wordt in het register van jullie gemeente. Pas dan ben je echt officieel gescheiden.

Succes!

bieke

Berichtdoor bieke » 05 jan 2008, 22:12

Bij ons vertrekken de papieren ook volgende week naar de rechtbank.
Dus zouden we rond juni gescheiden zijn?
Lijkt mij eerder lang...

Ann

Berichtdoor Ann » 06 jan 2008, 20:48

ik heb hier op een ander topic " Wie weet hier het antwoord op " heel de uitleg gedaan en hoe je moet tellen en berekenen. Succes

nan

Berichtdoor nan » 09 jan 2008, 12:22

bij mij is het verzoek ingediend in juni maar op de rechtbank werken ze niet tijdens de zomermaanden dus werd het oktober en dan na 3maanden weer,10januari en half maart was ik dan officieel gescheiden met een eot.dus reken maar op ongeveer een half jaar

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 16:53

in Antwerpen lopen de EOT zittingen door tijdens de zomermaanden.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 12:23

alles samen ... dus van de notaris tot einduitspraak een 9-tal maanden ???
is dat gewoonlijk de juist duur ?

Terug naar “Gescheiden ouders”