Recent gescheiden en enkele vragen/bezorgdheden over de kinderen en de situatie

Lynn_De Wachter

Recent gescheiden en enkele vragen/bezorgdheden over de kinderen en de situatie

Berichtdoor Lynn_De Wachter » 27 mei 2021, 08:56

Goeiemorgen iedereen,

Sinds 7 maanden ben ik gescheiden. Ik heb 2 dochtertjes (6 jaar en bijna 4 jaar).

Soms zit ik met mijn handen in mijn haar en toen bedacht ik mij dat er forums bestaan over allerlei verschillende onderwerpen en situaties.
Ik hoop dus dat ik hier mensen tegenkom die zich herkennen in mijn situatie en eventueel bruikbare tips (of ervaring) met mij kunnen en willen delen.

Ik schets even kort mijn huidige situatie:

Na 7 jaar relatie, heb ik de stap genomen om te scheiden van mijn ex-partner (hij is de papa van beide meisjes).
Wij maakten zoveel ruzie en zaten op een volledig andere golflengte op àlle gebied.
Heel lang hebben wij geprobeerd om er samen uit te geraken maar door vele leugens van zijn kant, zijn mijn gevoelens volledig opgeraakt, sterker nog, ik ben negatieve emoties en gevoelens tegenover hem beginnen krijgen.

Hetgeen we altijd over eens waren, is dat de kinderen op de eerste plaats komen.
Ik moet zeggen dat we hier allebei ons best voor doen.
Maar het is méér dan dat.

Gedurende de afgelopen 7 jaren, was het vooral (soms ENKEL) IK die instond voor de opvoeding, regeling, planning, afspraken, ... ALLES gewoon, van de kindjes en grotendeels het huishouden.
Toen de gedachten van scheiden meer en meer in mij opkwamen, ging ik er (naïef!) vanuit dat hij akkoord zou gaan met een aangepaste verblijfsregeling.
Maar nu wil hij perse week om week de kinderen.
Ik dénk dat hij dit perse wil doordrijven omwille van zijn gekrenkt ego, maar wat de reden ook is, ik zit er dus mee.

Hetgeen waar ik mee zit is het volgende:
Mijn dochter van 6,5 jaar, denkt véél te véél na! Ze staat vrij 'voor' op leeftijd dus denkt en ziet al veel verder dan een kind van 6 jaar normaal zou 'moeten' doen.
Zeker in deze situatie.
Ik praat enorm veel met haar maar op die leeftijd is het soms nog moeilijk om haar emoties onder woorden te brengen.

De week bij papa mag/kan alles, ze worden vrij gelaten, worden verwend met materialistische spullen, mogen laat gaan slapen, ...
De week bij mama, is er weinig verandert tegenover de vorige jaren, financieel is het momenteel niet haalbaar om hen te verwennen, slapen doen ze op een vroeg en vast tijdstip (zoals altijd geweest is), blijven zitten aan tafel tijdens het eten (iets dat bij papa minder en minder een must is), tanden dagelijks 2x poetsen (iets dat bij papa soms een week lang niet gebeurt!), ...

Het moeilijke aan de hele situatie is de grote aanpassing telkens voor de meisjes.
De jongste van bijna 4 jaar, heeft er MOMENTEEL minder problemen mee.

Herkent iemand van jullie zich in mijn verhaal?
Heeft iemand tips voor mij?

Bijkomend 'probleem' is dat de dochter van 6,5 jaar slecht gaat slapen.
Vroeger legde ik de meisjes in bed en ik hoorde hen niet meer.
Nu komt ze er meerdere keren op een avond uit (iets wat ze NOOIT heeft gedaan), ze denkt aan negatieve dingen, ze huilt soms, ze komt af met de meest 'pietluttige' dingen, ...
Ze is ook heel vaak héél vroeg wakker (4u30 - 5u30)
Waardoor zowel zij als ik heel moe worden op den duur...

Als iemand zich geroepen voelt om hierop te reageren, GRAAG!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lynn

Terug naar “Gescheiden ouders”