PLEEGOUDER WORDEN

petra

RE: PLEEGOUDER WORDEN

Berichtdoor petra » 03 jan 2008, 07:53

aan wil graag pleegouder worden,

jij hebt inderdaad niks over het financiele gevraagt!
Maar er zijn er al anderen geweest, ik weet dat je hier niet alleen leest daarmee dat ik effen in het 2de berichtje over het financiele begon.
En als je zelf al meerdere kindjes hebt weet je zeker wat kindjes kosten he , veel succes!
Hopelijk ben je een beetje wijzer geworden met men uitleg, als je nog vragen hebt , schiet maar he !
mvg petra,
een heeeeeeeel gelukkig 2008!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 10:30

GELWOLVEN.... hilarisch!!!!! Ik lach me hier gewoon een kriek!!!! Allez, mijn dag is weer goed!!!!

Nog nog nog!!!!!!

20:56

Berichtdoor 20:56 » 03 jan 2008, 14:18

Ik denk niet dat je aan pleegzorg doet voor het geld. Het is wel gemakkelijk gezegd dat je een geldwolf bent en dat je het doet voor het kind en niet voor jezelf. Er zijn ouders die kinderen hebben, ze dan door pleegouders laten opvoeden, en als ze groot genoeg zijn ze dan terug willen. Uiteindelijk steek je energie, tijd en vooral veel geld in een kind dat vroeg of laat terug moet. Wie blijft er dan achter met het verdriet. Dus voor het geld moet je het zeker niet doen. Als ik weet dat ik pleegouder zou kunnen worden van een kindje dat voor altijd bij mij mag blijven, hoef ik het geld niet en wordt ik onmiddelijk pleegouder

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 14:19

@ 20:56 bedoel ik

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 15:56

Jouw dag is vlug goed me dunkt, lach jij ook zo je kinderen en pleegkinderen uit?
Iedereen maakt toch fouten of ben jij perfect? Perfecte man, perfecte kinderen, alles perfect? Doch...aan pleegkinderen heb je wel werk hoor dus zo perfect zal je leven er wel niet uitzien;)

ego

Berichtdoor ego » 09 jan 2008, 13:02

wij doen het gewoon voor het geld, naast de zorg voor de kindjes natuurlijk: vier pleegkinderen ? daarvan blijf ik thuis en gaat mijn man gewoon werken. De natuurlijke ouders helpen financieel natuurlijk ook nog een beetje mee zodat het een zinvolle en verrijkende ervaring is voor iedereen.
cru gesteld ? misschien wel ... maar wel waar !

mamske

Berichtdoor mamske » 09 jan 2008, 14:56

@ ego

HILARISCH!!!!

veken

Berichtdoor veken » 09 jan 2008, 19:27

de natuurlijke ouders helpen financieel NOOIT mee !!!!!!
jij bent duidelijk GEEN pleegmoeder...
gelieve u van deze commentaar te onthouden !!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 08:01

neen, maar als ze dan eens naar huis gaan en ze zijn 'in't nieuw gestoken' door de ouders of ze hebben 7 slipkes gekregen (per manier van spreken), is dat wel mooi meegenomen
of als mama of papa er eens bij de kapper mee gaat (meestal wel zo'n extravagant coupke, maar toch)
of als ze meegeweest zijn op cafébezoek, komen ze lekker terug met nen hoop bierworstjes of pakskes chips
... alhoewel, dat laatste ... liever niet, lol

petra

Berichtdoor petra » 10 jan 2008, 09:41

int nieuw gestoken worden door de ouders????????
De eerste keer moet hier nog gebeuren!!!
ik heb al meerdere pleegkinderen gehad, ze komen toe met bijna geen kledij en de kledij die ze dan mee hebben is allemaal te klein!!!
Kapper, dokter ,bril,pampers ,schoenen, ......alles moeten wij betalen hoor!!
Ik zelfs nog voor eentje koekjes,fruit en drankjes voor in het weekend moeten meegeven omdat ze thuis niets hadden!!!
Ga op een ander u leugens gaan verkondigen, neppleegouder!!!
zelf dat verhaal op cafe opgevangen zeker!!Waar schijnlijk verteld door ouders waarvan hun kinderen in een pleeggezin zitten en toch iets goed over hen zelf moeten vertellen he !!!
mvg

Paulien

Berichtdoor Paulien » 12 jan 2008, 09:34

Bij ons komen de ouders van onze pleegdochter wekelijks een uurtje bij ons op bezoek.
Wij hebben ook geen enkele financiële steun van hen hoor. En idd, ook ons dochtertje is met niets gekomen. Wij zijn onmiddellijk naar de winkel moeten gaan achter alles wat een baby nodig heeft.
En dan spreek ik nog niet van de kosten van een kinderkamer, speelgoed, park, ... Want ook al gaat het om een pleegkindje, ik wou dat alles wat ik aan een eigen kind zou geven ook voor haar aanwezig was.
Zowel mijn man als ik gaan full-time werken. Dus ook de kosten voor opvang zijn volledig voor ons en dat loopt toch al vlug voor een hele maand in de 300 euro hoor! Dus met de vergoeding van pleegzorg + kinderbijslag kom ik belange niet toe!

Een echte pleegmoeder dus,

Paulien

@ Paulien

Berichtdoor @ Paulien » 12 jan 2008, 13:52

komt bij jou de kinderbijslag erbij?
Bij mij komt de kinderbijslag en houden ze die van de vergoeding af.

Hier is het net hetzelfde voor de rest hoor, meestal komen de kindjes zonder iets, vooral die echte crisisjes komen echt met hetgeen ze aanhebben.
Dus mijn zolder is goed voorzien, ik heb voor elke leeftijd wel wat zodat ik de eerste dagen kan doorkomen.

Paulien

Berichtdoor Paulien » 12 jan 2008, 14:27

Bij ons wordt de kinderbijslag ook van de vergoeding afgetrokken hoor maar ik krijg dus wel kinderbijslag van de kinderbijslagkas en dan vergoeding van de pleegzorg. Maar ik moest idd laten weten hoeveel kinderbijslag ik kreeg want dan werd dat bedrag van de vergoeding afgetrokken.

Paulien

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 14:29

Op je zolder zeg je..dragen die kindjes dan tweedehandsjes???

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 14:38

@15.29
Niets anders te doen dan een beetje komen steuken op een zaterdagnamiddag? Op een ander topic ben je ook al komen zagen, Jij een pleegmoeder? Laat me niet lachen, een puber die zich verveelt ja.

ego @ veken

Berichtdoor ego @ veken » 13 jan 2008, 15:15

de natuurlijke ouders helpen financieel SOMS mee !!!!!
Jij bent duidelijk geen pleegmoeder als je dat niet weet ...
gelieve u van deze topic en commentaar te onthouden !!!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 21:48

die ouders dat financieel meehelpen, gij gelooft echt nog in.......
Ze krijgen per kind 50 euro per maand maar das toch wel voor hun zelf en hun cafee bezoekjes hoor.
Echte pleegouders weten dit wel, anderen ja die komen hier wat ........
Waarschijnlijk komen ze hier zelfs niet meer verder lezen!
mvg p

Lola

Berichtdoor Lola » 14 jan 2008, 07:08

Ik ben het ook nog niet tegengekomen, pleegouders die financieel meehelpen! Wij moeten het gewoon doen met de onkostenvergoeding. We doen dan nog eens verlies omdat ons kind jonger is dan de pleegkinderen. Voor sommige pleegkinderen is die onkostenvergoeding ruim genoeg, maar in heel veel gevallen moet je er toch aan toesteken! Veken en Petra zijn net als ik echte pleegouders, die WETEN hoe het in elkaar zit.

veken

Berichtdoor veken » 14 jan 2008, 17:13

dank u Lola,
een geluk dat we ook nog een geregistreerd forum hebben waar 'de echte zitten!'
toch kom ik hier graag eens lezen én antwoorden om de nieuwe 'echte' de juiste raad te geven en ook wat aan te moedigen!!
dus mensen ,laat u niet afschrikken door enkelen...
je kan altijd mijn/ons emailadres krijgen om serieuze vragen te stellen..
mvg,Veken

wil graag pleegouder worden

Berichtdoor wil graag pleegouder worden » 14 jan 2008, 17:21

@ veken:kan ik mij ook registreren om al ervaringen te lezen en raad te vragen naar aanloop van pleegouder worden?

Groetjes

Terug naar “Pleegouders”