borstkanker in zwangerschap

anoniem

borstkanker in zwangerschap

Berichtdoor anoniem » 14 okt 2007, 17:28

Hallo,
Nog mensen die borstkanker hebben doorgemaakt tijdens de zwangerschap?
Ik zelf was een aantal weken ver als ik knobbeltje ontdekte en geopereerd werd. Heb zo een aantal vraagjes ? Nog iemand?

Gast

RE: borstkanker in zwangerschap

Berichtdoor Gast » 15 okt 2007, 09:10

en kreeg je dan ook chemo, als ik vragen mag?

Gast

Berichtdoor Gast » 18 okt 2007, 23:07

ja tuurlijk mag je zoiets vragen; nee ik moest keuze maken....zwangerschap behouden en enkel operatie en na bevalling radiotherapie. Of zwangerschap onderbreken en starten met chemo en radiotherapie.
Nu had ik nog het " geluk" dat het niet zo een erg agressieve tumor was en we hebben dus besloten van ons kindje te houden.Was 8 weken ver als ik geopereerd ben. Na bevalling efkes 3weken borsten "laten ontzwangeren" en gestart met radiotherapie.chemo na al die tijd zou blijkbaar nie veel nut meer hebben werd er mij gezegd. We zijn nu 2 jaar verder en tot nu toe is alles goed met mij en is ons kindje SUPER!!!!
Echt niemand die in zelfde situatie terecht gekomen is?

Gast

Berichtdoor Gast » 19 okt 2007, 17:43

Mensen met ervaring zijn hier niet veel ,wel mensen die er graag over lezen.
Ik doe al de moeite niet meer om iets te vragen,ze stellen alleen maar vragen .
(Hoe dit en hoe dat)
En daar word je ook niet wijzer uit.

sigrid

Berichtdoor sigrid » 21 okt 2007, 13:22

Ik ken wel een hele goeie Amerikaanse site met heel wat ervaringsverhalen van allemaal jonge vrouwen die borstkanker kregen, soms tijdens de zwangerschap. Het merendeel van hen ging door met de zwangerschap, maar de meesten kregen wel chemo tijdens de zwangerschap. Niet tijdens de eerste drie maanden maar wel erna. Ik vind het een hele moedige beslissing van je, en hoop dat de kanker voor altijd wegblijft. Maar aangezien je intussen al een pak verder staat, heb ik er voor jou alle vertrouwen in. Ik zal even de site opzoeken en hier posten. Je kan er veel troost en hoop uit putten, want vele verhalen eindigen gelukkig toch heel positief.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 okt 2007, 13:24

http://www.youngsurvival.org/

je gaat naar ysc community, waar je de survival stories kan lezen. Of je gaat naar de board, waar je de forums kan lezen. Echt interessant!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 okt 2007, 13:26

Ik hoop dat je er iets mee bent (je moet natuurlijk wel voldoende Engels spreken, jammer genoeg zijn er in Vlaanderen niet zo'n actieve forums, en al gauw eindigt het hier met schelden, zelfs op zulke onderwerpen. Je zal al gauw merken dat die Amerikaanse vrouwen elkaar met het grootste respect behandelen, een echte verademing...)

anoniem

Berichtdoor anoniem » 22 okt 2007, 16:51

Hey Sigrid,

Alvast bedankt voor de moeite!! Ik ga zeker eens een kijkje gaan nemen op die site!!
Ja ik hoop ook dat ik goed blijf maar zal in ieder geval nooit spijt hebben van onze beslissing want heb een pracht van een kind!!
Groetjes

oma

Berichtdoor oma » 22 okt 2007, 18:05

dit is een vlaamse site,en die bestaat al enkele jaren en ik heb daar al veel informatie kunnen lezen

http://www.borstkanker.net/

Terug naar “Borstkankerforum”