denk altijd dat ik borstkanker heb

ano

denk altijd dat ik borstkanker heb

Berichtdoor ano » 17 jun 2007, 20:06

als je de krant openslaat, of internet, of TV, altijd wordt de aandacht gevestigd op borstkanker. op zich is dat natuurlijk niet slecht, maar op den duur ben ik daar zo mee bezig dat ik altijd wel denk iets te voelen.
ga 1x / jaar naar gyne voor borstonderzoek (geen mammo, want ben nog maar 32) maar de gedachte blijft. hoe voelt zo'n knobbel precies aan ? kan dit ook een speldekop groot zijn ?

C.

RE: denk altijd dat ik borstkanker heb

Berichtdoor C. » 06 jul 2007, 20:02

Ik ben al van mijn 28ste mammografie en echografie aan't ondergaan. Ik ga er wel bij zeggen dat mijn moeder en oudste zus allebei aan borstkanker zijn overleden daarom dat ik er zo vroeg mee begonnen ben.
En ja het kan zo klein zijn als een speldekopje, bij mijn oudste zus heb ik er ooit eens aan gevoeld en dat was als een erwtje groot redelijk hoog aan de zijkant ( daar valt het het meeste voor volgens de gyne) En hoe voelt dat aan .... gewoon een bolleke dat niet verplaatst onder de huid.

groetjes C.

Nicky

RE: denk altijd dat ik borstkanker heb

Berichtdoor Nicky » 09 jul 2007, 23:57

Hoi,

kan idd een speldekopje groot zijn. Kan je overal voelen in je borst, op de ene plaats al wat beter dan op een andere. In mijn geval zat er een knobbeltje net onder mijn tepelhof, dus voelde je die erg goed zitten.
Ik laat ook sinds mijn 30ste elk jaar een mamo en echo nemen omdat ik een teveel aan bindweefsel heb en de kans dan een beetje hoger ligt om kanker te krijgen.
Knobbeltje was goedaardig in mijn geval, ander letseltje moet blijven opgevolgd worden. Dus ik moet elk jaar blijven mamo en echo nemen. Vervelend? Ja, maar neen omdat het toch je leven kan redden.
Knobbeltje voelde ook niet pijnlijk aan, zat er gewoon, toen de dokter er op duwde (maar dan ook serieus duwde) ja dan deed het pijn, maar ja ge zou voor minder he.

Terug naar “Borstkankerforum”