mijn borskankerverhaal

katje

mijn borskankerverhaal

Berichtdoor katje » 21 apr 2007, 18:16

Mijn moeder had 3 jaar geleden borstkanker en ik moet zeggen ik leefde daar erg mee mee en vond het erg voor haar maar toen 1 jaar later ( 2jaar geleden dus ) kreeg ik het zelfde te horen maar niet zo ernstig. Ik had het eerste stadium van borstkanker na een operatie aan mijn borst ( cyste weghalen en bij nader onderzoek was het een carcinoom in situ)

De grond verdween van onder mijn voeten toen ik het hoorde, ik droomde steeds van mijn 2 kinderen die aan mijn graf stonden en mijn vriend ernaast, ik zag het echter wel veel positiever in dan mijn vriend zelf.
De tweede operatie volgde ( een borstsparende ) en daarna moest ik bestralingen krijgen preventief .

Dit was het moeilijkste moment , elke dag zich onder mensen begeven die er erger aan toe waren dan mij, ondertussen zijn van de 5 vriendinnen al een 3 gestorven maar ik kijk naar de toekomst en probeer het verleden te vergeten. ( Het ene moment gemakkelijker dan het andere moment )

Maar ik geniet nu van alles wat ik wil doen, stel niets meer uit en ik leef elke 6 maand met een schrik van het zal toch wel niet terug komen ( bij het langsgaan naar de gyn voor uitslag) .

Ik ben er veel door veranderd, heel emotioneel geworden maar toch veel sterker. De kleine dingen waar mensen moeilijk over doen vind ik maar niets.

Ik kijk anders tegen het leven tegemoet en geniet van elke moment met mijn kinderen en vriend, daarom heb ik ook besloten dit jaar voor de tweede maal te trouwen, ik voel me goed nu en ik hoop dat dit zo blijft , ik blijf positief maar ik kan je verzekeren dat ik zwarte dagen heb gekend maar dat is nu vergeten

Aan iedereen die het nu meemaakt, ik leef met jullie mee maar blij positief, men kan al zoveel in de geneeskunde en geniet van elk moment

tinne

RE: mijn borskankerverhaal

Berichtdoor tinne » 15 mei 2007, 16:32

Hallo Katje,

mooi verhaal.. moet zeker heel moeilijk geweest zijn die periode.
ik heb 1 fibroadenoom laten verwijderen, en er is nu terug eentje. Ook een cyste andere borst.
Ik moet die elke 6 maanden laten controleren, en ook de angst altijd.. Vooral omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad, nu al 10 jaar geleden maar als dochter..

Ik zal van elk moment genieten, goede raad. Want dat doen we toch te weinig..

het ga je goed!

Terug naar “Borstkankerforum”