Kwaadaardige cystes = kanker?

N

Kwaadaardige cystes = kanker?

Berichtdoor N » 20 apr 2007, 09:20

Als je 2 cystes in een borst hebt en na onderzoek blijken die kwaadaardig te zijn. Is dat kanker? Wat moet er dan gebeuren?

Gast

RE: Kwaadaardige cystes = kanker?

Berichtdoor Gast » 20 apr 2007, 09:30

cystes zijn vochtblaasjes en kunnen niet kwaadaardig zijn

N

Berichtdoor N » 20 apr 2007, 09:49

Dat dacht ik ook.
Mijn schoonmoeder vertelde vorige week dat ze iets voelde in haar borst(knobbeltje).
Ze is naar de gyn geweest, daar is ze dan doorverwezen om vanalle onderzoeken te laten doen.(echo, mamographie(?) ...)
Na de onderzoekenbleek dat ze 2 cystes had.
Na verder onderzoek (dus denk ik dat ze twijfels hadden) vertelde ze dat het kwaadaardig was.

Waar mogen we ons aan verwachten?

Heidi

Berichtdoor Heidi » 20 apr 2007, 10:11

Hallo ,

Ik ben 24 en ben er 5 jaar geleden op een tijdspanne van een jaar 5 laten verwijderen . De eerste keer was dit operatief . dus volledige verdoving en laten wegsnijden . de 2de , 3de , en 4de keer hebben ze die gedraineerd dus het vocht uitgelaten en het vlies dat rond het vocht zit laten zitten en de 5de keer hebben ze weer geopereerd dit keer van een andere dokter welteverstaan . En nu 4 jaar later is dit nog steeds niet teruggekomen . Bij de eerste operatie een lelijk litteken maar de tweede keer dat ze me opereerden heeft die dokter zodanig geopereerd en advies gegeven dat je nu niks meer ziet van een litteken . Het is dus een kleine ingreep en de dag nadien of 2 dagen later mocht ik al naar huis en moest ik enkel terug op onderzoek . Geen zorgen maken dus .
Hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld
Vriendelijke groeten

Gast

Berichtdoor Gast » 20 apr 2007, 10:27

Cystes kunnen wel degelijk kwaadaardig zijn. Mijn ma had eierstokkanker en dit zijn kwaadaardige cystes op de eierstokken. Dit werd letterlijk door de gynecoloog en later oncoloog gezegd.
Dus, Ik zou zeggen, laat ze zo vlug mogelijk verwijderen + een eventuele nabehandeling want hoe rapper hoe groter de kans op volledige genezing.

kris (mama van 5)

Berichtdoor kris (mama van 5) » 21 apr 2007, 19:05

Een cyste is meestal idd goedaardig, maar er bestaan ook kwaadaardige hoor. Het is in ieder geval raadzaam om dat altijd te laten onderzoeken.

@10:34 voor je komt antwoorden, check dan eens een degelijke bron a.u.b. en antwoord eens een beetje vriendelijker, er is niemand gebaat met zo een uitval. Ik denk niet dat wij hier op dit forum zitten om elkaar paniek aan te jagen, maar om elkaar een beetje tot steun te zijn. Als je kanker hebt dan weet je wel beter.

Groetjes Kris

N

Berichtdoor N » 22 apr 2007, 22:30

Ik zie dat de onbeschofte berichten weg gehaald zijn, bedankt. Ik schrok toch even daarstraks toen ik hier even kwam kijken.
Dat er mensen zijn die er zelfs plezier in hebben om hier rot te komen doen.

Aan de andere bedankt voor jullie antwoorden.

Dinsdag moet mijn schoonmoeder terug om nog wat onderzoeken te laten doen.
Ik kan haar niet helemaal volgen ivm wat ze verteld, ze is nogal vanstreek, wat ik ook goed begrijp.
Maar het zouden dus cystes zijn die kwaadaardig zijn. Normaal zouden ze op 1 mei gaan opereren, maar dat is een feestdag, dus weet ik niet of het ook door zou gaan.Dat zullen we dinsdag dan ook weten.

Weet iemand of dit ook erfelijk is? Ik vraag dit omdat ze ook een dochter en kleindochter heeft.

Zelf heb ik vroeger ook cystes op de eierstokken gehad, maar dat hebben ze met medicatie kunnen oplossen, mij is nooit verteld dat dat ook kwaadaardig kon zijn.
Of is er in cystes nog verschil?
Kunnen er ook uitzaaiingen zijn of niet?

Kris(mama van 4) ik denk dat ik jou "verhaal" ooit ergens gelezen heb hier op zappy, maar heel precies weet ik het allemaal niet meer.

Slaapwel allemaal , ik kom hier regelmatig kijken of er antwoordjes zijn of dat er iemand wat te vertellen heeft of haar hart wil luchten, het helpt echt om hier wat te schrijven en te lezen.
Bedankt.

em

Berichtdoor em » 24 apr 2007, 21:10

ik heb verschillende cystes in de linkerborst (pijnlijk) en 1 in de rechterborst.
Het enigste wat mij verteld is geweest, is dat ik om de 6 maanden opnieuw een mammo en echo moet laten maken om dit goed op te volgen.
Volgens de radioloog zijn het geen kwaadaardige.
Half mei heb ik een afspraak met mijn gyn. Ik vraag me gewoon af waarop men zich baseert om deze cystes al dan niet weg te halen.

tinne

Berichtdoor tinne » 15 mei 2007, 16:25

ik heb 1 fibro adenoom en 1 cyste in andere borst. ik moet ook terug na 6 maanden maar waarom eigenlijk? is dat gevaarlijk? veranderen die van karakter?
ik ben er wel ongerust over

Gast

Berichtdoor Gast » 17 mei 2007, 18:39

Hier hetzelfde. Ik ben 24 en volgens de radioloog en zo véél te jong om al een mammografie te laten doen. Na aandringen toch de echo en mammo gekregen want ik voel iets in mijn borst.
Blijft glandulair weefsel te zijn. Niets erg, zal er altijd blijven zitten. Controle echo jaarlijks is voldoende.
Maar er zit iets en het zal er blijven zitten! Kan dit veranderen, kwaadaardig worden? Gerust ben je toch nooit aangezien je "iets" blijft voelen!?!

Terug naar “Borstkankerforum”