Hoe reageren?

Bea

Hoe reageren?

Berichtdoor Bea » 03 apr 2007, 09:52

ik hoorde deze ochtend dat een collega van mij vrijdag een knobbeltje in haar borst ontdekt heeft en sinds gisteren weet dat het kwaadaardig is. Ze wordt deze week nog geopereerd en daarna volgt een chemokuur... ze is nog geen 40 jaar...

Ik ben 15 weken zwanger (na lang proberen en veel problemen) en zij heeft mij van bij het begin gesteund en naar mijn verhaal geluisterd als het nodig was en met mij mee gehuild van vreugde toen het eindelijk gelukt was. Nu weet ik niet goed hoe ik naar haar moet reageren.. Langs de ene kant denk ik wel dat ze mijn steun zal appreciëren, langs de andere kant weet ik niet goed of ik met mijn zwangere, supervrouwelijke lichaam in haar buurt moet komen... of overreageer ik nu door de hormonen?

annemieke

RE: Hoe reageren?

Berichtdoor annemieke » 03 apr 2007, 16:53

dag Bea,

eerst en vooral, een dikke proficiat met je zwangerschap !

Ik denk ook dat je collega je steun zal kunnen gebruiken, en zeker ook zal apprecieren. vermits ze van dichtbij bij jullie zwangerschapsperikelen betrokken was, en zo te horen echt heeft meegeleefd met jullie, denk ik niet dat jouw zwangere buikje nu een doorn in haar oog zal zijn.
Ik zou dus zeker met haar blijven praten, hoe moeilijk dat soms ook is. babbel met haar over haar gevoelens en gezondheid, maar praat ook nog over jullie babietje en alle leuke zwangerschapsverhaaltjes. misschien brengt dat je collega toch heel even een beetje verandering van gedachten...

ik wens je veel sterkte, en veel moed voor je collega !
annemieke

mama van 4

Berichtdoor mama van 4 » 03 apr 2007, 17:14

Er voor haar zijn is het allerbelangrijkste. Haar een luisterend oor geven en gewoon verder gaan met je leven. Het is niet omdat zij kanker heeft, dat ze geen zin meer heeft om te lachen, te roddelen, te zeveren en te babbelen. Misschien dat jouw (eindelijk) geluk haar wat troost en hoop geeft.

Succes met jouw eerste kindje en voor haar veel sterkte.

kris (mama van 5)

Berichtdoor kris (mama van 5) » 03 apr 2007, 21:20

Hey, inderdaad proficiat met je zwangerschap.
Het is voor je vriendin vooral belangrijk dat ze weet dat je er voor haar bent. Een luisterend oor of een schouder om op te huilen (klinkt erg cliche) is erg belangrijk. Ik heb dat toch zo ervaren.
En de dag dagelijkse dingen horen erbij, naast het ziek zijn.

Veel sterkte en veel succes.

Groetjes

Bea

Berichtdoor Bea » 04 apr 2007, 19:55

bedankt voor de reacties

we hebben ondertussen een goede babbel gehad waar we alletwee wat aan gehad hebben denk ik. Ik vind het zo onwezenlijk wat haar overkomt.. enfin, voor haar zelf is het nog veel afschuwelijker natuurlijk..ze is er gelukkig vrij vlug bij dankzij een alerte huisarts maar ze staat toch voor een paar moeilijke maanden..

nog veel sterkte aan iedereen!

katje

Berichtdoor katje » 21 apr 2007, 18:19

zeker langsgaan zou ik zeggen en haar blijven steunen, dat hebben wij echt hard nodig, de eenzame momenten zijn de moeilijkste en de vrienden om je heen helpen je daar echt door , niet twijfelen echt doen !

Terug naar “Borstkankerforum”