Ervaringen met implantaten?

anoniem

Ervaringen met implantaten?

Berichtdoor anoniem » 29 mar 2007, 12:15

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met inplantaten?
Na een borstamputatie bedoel ik wel.
Of mensen die van eigen weesel een nieuwe borst hebben laten plaatsen?
Ik sta voor de keuze en zou eerts graag wat ervaringen van andere willen horen voor ik een besluit neem.

bedankt .

Nicoletta

RE: Ervaringen met implantaten?

Berichtdoor Nicoletta » 30 mar 2007, 11:46

Ik heb een directe reconstructie gehad van mijn borsten met eigen weefsel. Voor de operatie kreeg ik de 2 keuzes, ik heb gekozen voor eigen weefsel omdat dit het meest natuurlijkst aanvoelt. De prothese(s) voelen harder aan, met daarbij het gevaar van inkapselen, waardoor je om de 10 jaar nieuwe implantaten moet krijgen, en dat zag ik absoluut niet zitten... De operatie met eigen weefsel duurt wel veel langer..
Maar als je na borstamputatie een nieuwe borst(en) wilt dan kan het ook met beide manieren. Eerst wordt er een expander geplaatst en dit wordt langzaam gevuld...
Bij eigen weefsel wordt de huid en het vet van je buik gebruikt om een nieuwe borst te maken. Ik heb zo iemand gezien, ik moet zeggen, ik vond het mooi! Je hebt wel een heel grote snede onder je navel, maar met een boxershort is die bvb mooi bedekt.
Als je nog vragen hebt, vuur maar af...

En voor diegene die zich storen aan de schrijffouten, lees het dan niet, ik heb daar totaal geen boodschap aan... als je kanker overwint, dan kun je geneut over schrijffouten best missen.

kris (mama van 5)

Berichtdoor kris (mama van 5) » 30 mar 2007, 15:13

Helemaal akkoord Nicoletta!!!!!

Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik 5 jaar wil/moet wachten eer ik iets aan mijn borsten doe. Ondanks dat ik een borstsparende operatie heb gehad wil ik toch na deze periode (die ik hopelijk goed doorkom) mijn beide borsten laten "uitlepelen", zodat er alleen nog maar het vel en tepel overblijven, en dit laten "vullen" met toch een implantaat denk ik. Ik ben er nog niet echt uit, maar dit is momenteel wat ik zou willen laten doen. Ik ga volgend jaar (2008) op gesprek met een plastisch chirurg om te horen wat de mogelijkheden zijn. Dus voorlopig is het nog de ver van m'n bed show.

Nog veel moed en sterkte met jullie genezing he.

Lieve groeten van Kris

anoniem

Berichtdoor anoniem » 30 mar 2007, 23:29

Ik ben al met een dokter gaan praten maar die raad mij alleen met eigen vet operatie aan(uit de buik).
Maar omdat ik al 3 operaties heb gehad (eerst een kleine ingreep in m'n borst en dat een amputatie met wegnemen van m'n klieren.
Dan nog chemo en nu ben ik nog bezig met heceptine,zie ik tegen zo',n zware opreratie tegenop.
Ik ken ook iemand die door zo'n operatie met eigen weefsel nu last heeft van breuken in haar buik.
Daarom wou ik de ervaring van andere mesen eens horen voor ik een besluit neem.
Ik zou toch zo graag toch terug 2 borsten hebbn zoals elke vrouw.
Een open bloesje (nu zeker met het warme weer) kan ik niet meer aandoen.
Ik heb wel een vulling voor in m'n bh maar dat is niet hetzelfde.
Ik sukkel al van m'n 36 jaar en nu ben ik er 42 .

kris (mama van 5)

Berichtdoor kris (mama van 5) » 31 mar 2007, 18:09

Hey anoniem,

Even een ander vraagje. Valt de herceptine wat mee bij jou? Ik werd daar ongelooflijk moe van. Allez ik denk toch dat het van dat is, mijn oncoloog stak het eerder op de nawerking van de chemo en bestraling.

Nog veel sterkte he.

Lieve knuf van Kris.

ANONIEM

Berichtdoor ANONIEM » 31 mar 2007, 18:27

Van de herceptine heb ik geen last.
Ik heb ook bestraling gehad na m'n eerste operatie en daar was ik ook heel moe van.
En zeker na het einde toe.
Ik moet ook nog alle maanden een spuit halen en dagelijks aromasin nemen.
Vroeger had ik nolvadex ,maar dat heeft niet geholpen.

bedankt en veel sterkte Kris en Nicoletta

Gast

Berichtdoor Gast » 05 apr 2007, 11:12

Hoi, ik heb in 97 borstkanker gehad, ik was toen 37 jaar.

Drie jaar geleden heb ik besloten een reconstructie te doen. Mijn gezonde borst is leeggehaald en verkleint, daar hebben ze een protese ingeplaatst. De geamputeerde borst werd eerst gevuld met een expander (soort ballonetje dat ze stilaan opvullen met water). Twee maand later, als de borst dezelfde afmeting had als de andere, werd de expander verwijderd en eveneens een protese ingestoken.

Ik ben heel tevreden, twee gelijke borsten, geen kunstproteses meer en ik kan terug in bikini aan het strand, zonder mij te moeten ergeren.

In het begin wel wat last gehad van verkleinde borst. Maar na één maand alles dik in orde, doen zou ik zeggen.

kris (mama van 5)

Berichtdoor kris (mama van 5) » 05 apr 2007, 13:00

Hey,

@hierboven, dat is hetgene dat ik wil laten doen. Waar hebt u dat laten doen, vielen de kosten mee en wordt er iets terugbetaald door de ziekenhuis. Sorry voor de vele vragen.

Groetjes van Kris

ANONIEM

Berichtdoor ANONIEM » 07 apr 2007, 10:48

Aan 11.12 u

Ben je ook voor stralen geweest?
Mij hebben ze in leuven laten verstaan dat ik er niet voor in aanmerking kom omdat ik stralen heb gehad.
Alhoewel het al 5 jaar is geleden.
In Leuven raden ze alleen eigen weefsel aan.
De dame die bij mij lag op de kamer,(zij was daar voor een reconstructie met eigen weefsel) heeft nu last van buikbreuken.
Als ik dat tegen de dokter zei die haar had behandeld,wist hij van niks.
En ik ken nog mensen die er last van hebben.
Daarom zou wil ik een protese willen.
En mijn vraag aan mensen die er ervaring mee hebben.
bedankt, mvg

Terug naar “Borstkankerforum”