tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Hilde

tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor Hilde » 20 mar 2007, 12:19

Sedert een drietal weken neem ik Nolvadex. Dit is een anti-oestrogeenpil. Maar ik vroeg me af, zijn er hier nog mensen die dit nemen, al langer?, en hun ervaringen hier willen neerpennen?
Ik ben ontzettend moe (maar dit kan ook nog van de operatie zijn), mijn darmen werken nauwelijks en ik voel dat ik langzaam depri wordt... ik weet dat ik ook vapeurs mag verwachten en dat daar nauwelijks iets aan te doen valt. Graag reacties

sandra

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor sandra » 20 mar 2007, 12:58

Hallo hilde,
Mijn mama die neemt bijna 3 jaar Nolvadex in. Ik moet zeggen dat ze er in het begin op moest komen maar het enige dat ze nog heeft zijn de opvliegertjes. Dat is alles. Maar die zijn niet opvallend, gemiddeld 1tje per maand. Ik ken ook een andere dame maar die kan er helemaal niet tegen. Last van maag , darmen, opvliegers(heel veel) enz...

Groetjes Sandra

Lies

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor Lies » 30 mar 2007, 13:54

Dag Hilde,

Ik neem 1.5 jaar nolvadex. Heb nog steeds last van "vapeurs"! Voor de rest niet echt ongemakken!
Dat depri zijn ...........heb ik ook gehad vlak na de operatie maar zou dat door de medicatie zijn? En niet gewoon van de situatie in het algemeen?
Grtjes

Hilde

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor Hilde » 30 mar 2007, 14:30

@Lies, bedankt voor je antwoord!
Dat depri ... tja, zal wel met de situatie in het algemeen te maken hebben, maar ik voel me al een stuk beter dan toen, ik probeer optimistisch te blijven, alhoewel de ene dag de andere niet is natuurlijk. Iemand die zoiets meegemaakt heeft begrijpt het ook allemaal beter, plaatst het beter in zijn context.
Voorlopig nog geen last van vapeurs, had je dit direct of pas later? Ik hoop echt dat het aan mij voorbij gaat? Laat je nog iets weten aub?
Greetz

ann

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor ann » 11 apr 2007, 13:33

Ik neem nu ook ongeveer sinds een jaar nolvadex. In het begin veel last van maag- en darmklachten, nu is dat minder. Heb er precies nog maar weinig last van ofwel ben ik het al gewoon.
Heb nog nooit vapeurs gehad.
Deprissitiviteit komt volgens mijn inziens ook meer van operatie en behandelingen...

hilde

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor hilde » 11 apr 2007, 14:43

Op het internet vind je toch heel weinig ervaringen ivm nolvadex. Maagklachten heb ik er ook al van gehad, maar dit was van voorbijgaande aard; maar mijn darmen, pffffff, bij momenten liggen die helemaal stil. Als ik voreger een kwart sinaasappel at, zat ik direct op het toilet, nu eet ik 's morgens op mijn nuchtere maag een ganse op.....geen reactie. Ann neem je daar iets voor, voeding? drank? medicatie?
Ik ben nu 7 weken na mijn operatie en ik krijg geen ziekenverlof meer, langs de ene kant ben ik blij dat ik volgende week terug mag werken, maar langs de andere kant ben ik nog veel moe, ik weet echt niet of ik de stress al zal aankunnen..
Het depri zijn, dat verschilt van dag tot dag, slaap ook slecht...
Bedankt aan de mensen die hier een bericht achter laten!

ann

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor ann » 11 apr 2007, 15:49

Hilde,
Nee, ik neem er niets voor, ben niet zo zeer voor te veel pillekes.
Bij mij is het wel vooral krampen als ik onregelmatig eet, dus ik probeer op uur en tijd te eten. Weet niet of het echt met nolvadex te maken heeft, maar is wel sinds ik het inneem.
In het begin had ik ook altijd buikpijn rond mijn eisprong, maar dat is nu niet meer.
Mijn gyn staat er wel van versteld dat ik mijn regels nog altijd gewoon regelmatig krijg.

tina

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor tina » 13 apr 2007, 20:47

Dag Hilde,

ik heb 5 jaar nolvadex genomen ,en eigelijk niet veel ongemaken gekend
juist wat bijgekomen in kgs,die er moeilijk afgeraakten
na stopzetten ging dat veel gemakkelijker
vapeurs heb ik weinig of niet gehad
en een beetje deprie heeft wel te maken met de operatie enzo


Lies

RE: tamoxifen: nolvadex: ervaringen??

Berichtdoor Lies » 15 apr 2007, 12:11

Hallo,
Hilde ik hoop dat de vapeurs inderdaad weg blijven dan want is toch niet zo aangenaam. Ik krijg maandelijks een inspuiting zoladex en denk eigenlijk dat ik daarvan meer vapeurs heb dan van de nolvadex.
Zoals Tina ben ik ook wat kilo's bijgekomen en heb ik zo een "opgeblazen" gevoel maar kom ja dat is nog het minste hé en den ene dag gaat inderdaad al wat beter dan de andere!
Volgende week terug op controle.........spannend!!
Groetjes


Terug naar “Borstkankerforum”