Ervaringen met Cytotec?

Gast

Ervaringen met Cytotec?

Berichtdoor Gast » 17 jan 2008, 20:50

Hallo,

Eergisteren heb ik te horen gekregen dat ons vruchtje al een week niet meer leeft. Een zware klap dus..:(
Nu heeft de gyn aangeraden om nog even af te wachten en als het niet moest komen te starten op maandag met Cytotec..Ik ben er allemaal onzeker over en zou graag wat ervaringen horen ivm deze "weeenopwekker".

Bedankt

Gast

RE: Ervaringen met Cytotec?

Berichtdoor Gast » 18 jan 2008, 07:53

Hallo, ik heb ook op woensdag te horen gekregen dat ons vruchtje niet meer leefde... Ik had 10 weken ver moeten zijn en woensdag tegen de middag verloor ik een heel klein beetje bloed. Omdat ik fysiek zwaar werk doe (veel heffen en tillen) zijn we naar het verloskwartier gereden (via de spoed) om een echo te laten doen en te vragen of ik nog verder mocht werken. Bij het vaginaal onderzoek leek alles ok, er was gewoon een klein adertje gesprongen in de baarmoedermond. Dat zou normaal zijn omdat de baarmoedermond tijdens de zwangerschap beter doorbloed en veel gevoeliger is. Maar dan bij de echo bleek dat het vruchtje maar de grootte had van 6 weken en er geen hartslagje was.
Omdat ik daar dus al 4 weken mee rondliep, raadden ze mij aan om dan woensdagavond of donderdag die Cytotec te gebruiken. Een heel moeilijke keuze voor mij (ik had de pilletjes mee naar huis gekregen en moest ze opsteken "als ik er klaar voor was"). De hel dus, je eigen miskraam moeten opwekken. Ik had liever gehad dat ze dat daar direkt voor mij gedaan hadden.
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gisterenmorgen enorme bloedingen gekregen, maar ik kreeg nauwelijks buikkrampen (dus geen contracties van de baarmoeder) en ik verloor zelfs zoveel bloed dat ik tegen de middag zo slap was als een vod, duizelig enz. Dan zijn we terug naar het verloskwartier gereden en daar ben ik op den duur flauwgevallen (ze hebben mij nog net op tijd op een brancard kunnen zwieren). Daarna hebben ze een spoedcurretage gedaan en mocht ik naar huis.
Nu ben ik thuis en voel me nog steeds makkelijk duizelig.

Maar dit is niet de normale gang als je Cytotec gebruikt hebt. Ik ben het gaan opzoeken. Bij 80% van de vrouwen die dit moeten gebruiken gaat dit goed en is er geen curretage meer nodig. Bij 10% gebeurt er niks en moet er een curretage volgen en de overige 10% verliest niet alles en moet dus ook een curretage krijgen. Maar dat ik zoveel bloed verloren had was echt wel een uitzondering zei de gyn. Pech bij de grote pech.
Momenteel ben ik fysiek en emotioneel uitgeput, na al de gebeurtenissen van de laatste dagen (mijn 2 oudere kindjes waren al de ganse week ziek en wij hebben hier dus al sinds maandag geen enkele goede nacht meer gehad).

Ik hoop dat het bij jou beter afloopt (fysiek dan, de emotionele klap zal even hard zijn als bij mij).

Veel succes en een dikke knuffel van mij!

xxx

Peggy

Berichtdoor Peggy » 18 jan 2008, 08:51

Hallo,
Toen ik 16 weken zwanger was, vernamen we dat uit de vruchtwaterpunctie bleek dat ons kindje zowel mental als fysiek zwaar gehandicapt zou zijn.
We hebben dan de moeilijke beslissing genomen om de zwangerschap af te breken .
Ik ben 38 en we hebben reeds een gezond zoontje van 5.
Op 09/01 ben ik dan binnengegaan om 'gewoon' te bevallen aangezien een vruchtje van 16 weken al te groot was om te verwijderen via een zuigcurretage.
Er werd mij ook Cytotec vanginaal opgestoken om de 3 of 4 uur.
Op 10/01 rond de middag had ik nog altijd maar 2 cm opening , normaal was er 5 cm nodig opdat het vruchtje zou kunnen normaal geboren worden. Dit middel heeft dus bij heel weinig geholpen maar een vruchtje van 16 weken is ook niet bedoeld om spontaan geboren te worden.
Ik had ook al al die tijd een infuus met een pijnpomp waar ik ongelofelijk loom en slaperig van was . Bovendien moest ik hiervan ook na elke maaltijd overgeven en kon dus niets binnenhouden.
Op 10/01 rond 15 u in de namiddag heeft mijn gym dan beslist om het vruchtje operatief te verwijderen , gevolgd door een curretage. Ongeveer een half uurtje later was alles al voorbij.
Ik was enorm opgelucht maar natuurlijk nu komt de weerbots.
Ik had zo graag nog een 2de kindje gehad . Ondertussen ben ik alweer gestart met die verdomde pil omdat de gyn aangeraden had om ongeveer 2 maanden te wachten om opnieuw te probereren zwanger te raken.
Dit ziet mijn man echter niet meer zitten omdat hij het ook enorm moeilijk heeft en nog zo'n weken in spanning afwachten niet meer ziet zitten.

Ik wens jullie veel moed en sterkte en weet dat jullie niet alleen zijn.
Groetjes

scoopnik

Berichtdoor scoopnik » 18 jan 2008, 10:33

Ik heb 2 keer cytotec moeten gebruiken voor een curettage, een half pilletje de avond voor de curettage en een halfje de ochtend van de curettage; volgens de gyn om de baarmoeder wat open te zetten voor de operatie.
Ik heb er wat bruinverlies door gekregen, maar anders niets noemenswaardigs gevoeld.
Sterkte.

Annabelle Walker
Contacteer:

Re: Ervaringen met Cytotec?

Berichtdoor Annabelle Walker » 13 apr 2018, 19:13

To get rid of unintended pregnancy without surgical abortion process or clinical observation buy Cytotec online USA. This early pregnancy termination pill contains Misoprostol 200mcg active element for easy and safe abortion process at home until 8 weeks.

Terug naar “Miskraam”