In coronatijden : homeworking en kinderen thuis

sammiemammie

In coronatijden : homeworking en kinderen thuis

Berichtdoor sammiemammie » 24 jul 2020, 11:39

Hoe denken jullie dat naar school gaan eruit zal zien in september? De laatste berichten die ik op internet vind dateren van een maand geleden... Ik maak me toch echt wel zorgen voor september. De cijfers stijgen supersnel. Hoe hebben jullie dat opgelost, home working met kindjes thuis? Ik ben echt benieuwd want het was niet echt simpel. Ik stond super vroeg op, zo rond 5h, zodat ik tenminste een 2-tal uur al had gewerkt voordat de kinderen wakker werden. Maar dan... tja, dat was toch een heel ander verhaal om er nog eens 6 uur aan te breien... meestal moest ik dan na 20h30 nog minstens 3 uur werken. Ik kan in september ook nog thuis werken, maar ik kijk er wel tegenop. Graag jullie ervaringen.

Sofie_Deux

Re: In coronatijden : homeworking en kinderen thuis

Berichtdoor Sofie_Deux » 27 aug 2020, 12:22

Hey Sammiemammie

Ik snap dat je je daar rond zorgen maakt. Het is natuurlijk helemaal niet gemakkelijk werken met kinderen in huis. Aangezien mijn man en ik beiden van thuis uit werken was het voor ons ook ineens heel wat aanpassen met kinderen in huis. We probeerden hen wat structuur bij te brengen door bv. een schema op te stellen met een aantal leuke dingen die ze (terwijl wij aan het werken zijn) konden doen. Daarnaast probeerden we dagelijks ook een leuke activiteit na het werk toe te voegen (zoals wandelen naar de kinderboerderij, etc.).

We creëerden ook een soort grabbeldoos met tal van activiteiten die ze konden doen, wanneer ze zich verveelden konden ze hierin grabbelen en leerden ze weer een nieuwe activiteit doen. Het is moeilijker focussen met kinderen in huis deze dagen aangezien je hen toch wel graag in het oog wilt houden. Ik begrijp je heel goed dat je er tegenop kijkt, dit is absoluut geen gemakkelijke situatie. Momenteel werken mijn man en ik nog steeds van thuis uit maar zullen de kinderen naar school gaan vanaf september. Laat ons hopen dat binnenkort alles terug een beetje beter gaat!

Libelle Mama heeft ook nog een artikel online geplaatst met enkele tips in. Misschien zit er wel een goede tip voor jou tussen! ;)

Terug naar “School”