Eerste verre reis, waar naartoe?

SJ

Eerste verre reis, waar naartoe?

Berichtdoor SJ » 22 okt 2015, 16:48

Hallo iedereen,
Volgende zomer zouden we voor het eerst een verre reis (buiten Europa) willen maken met onze meisjes van (tegen dan) 10 en 7 jaar. Omdat er zoveel mooie bestemmingen zijn en ik niet weet waar te beginnen (Amerika, Afrika, Azië...), post ik deze vraag om te polsen naar jullie ervaringen/tips... Misschien ook goed om te weten: we zouden graag zo'n 3 weken gaan om het de kinderen niet te moeilijk te maken met jetlag enz. en hoewel we geen megaluxe en 5*-hotels verwachten, is reizen met de tent niet aan ons besteed... Ik weet dat alles ook afhangt van ons budget, we hadden zo'n 10 000 euro in gedachten voor ons vieren (maar hoe verder we daaronder blijven, hoe beter natuurlijk ;).
Heeft iemand van jullie tips?
Alvast heel erg bedankt,
Stéphanie

anonymous_5bb280d82f020

Re: Eerste verre reis, waar naartoe?

Berichtdoor anonymous_5bb280d82f020 » 23 okt 2015, 11:23

Ik denk dat het er wat van afhangt wat jullie precies willen doen. Willen jullie gaan rondtrekken en vanalles gaan bezichtigen, of meer een (vooral) ontspannende luilekkervakantie?

anonymous_5b43823c31205

Berichtdoor anonymous_5b43823c31205 » 23 okt 2015, 11:52

Volgende zomer is er op 21 augustus een volledige zonsverduistering in Amerika. Ik zeg: ga daar wat mee doen :-)
(rectificatie: in 2017! ik was er nu al mee bezig)

Dat had ik gedaan, moesten de scholen hier niet op 21 aug weer beginnen :(

De verduistering is over een heel groot deel te zien. Ik heb in Hongarije in '99 gekeken, en als er iets is wat ik zou willen dat mijn kinderen wel eens zien is een volledige zonsverduistering...
Verder is er in Amerika nog Genoeg te doen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door anonymous_5b43823c31205 op 23 okt 2015, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 23 okt 2015, 12:55

Zonder twijfel Nieuw-Zeeland !!!
Wil ik echt ooit eens naartoe.
Mooie b&b of 3 zoeken en kindvriendelijke activiteiten plannen tussen de volwassen uitstapjes door. De vliegreis is natuurlijk wel heeeeel lang.
+*

bebebouba

Berichtdoor bebebouba » 23 okt 2015, 13:43

Voor een eerste verre reis, met 'kleine' kinderen, met een minimum aan confort, zou ik ook voor Amerika, NZ of Australië gaan... Dan Azië en Afrika als laatste (van wat ik heb kunnen horen, is het daar ofwel grote luxe - en dus duur, ofwel voor de rugzaktoerist en dan moet je natuurlijk niet op te veel confort rekenen).

Ik zou zeker rekening houden met de taal, eventuele risico's in het gebied, en checken qua ziekte, verzekering en zo.... want met kinderen weet je nooit hé...

Ik zou voor een eerste grote reis, misschien ook wel via een agentschap gaan die een tour voorstelt bv... behalve misschien voor Amerika

Maar dat hangt natuurlijk ook af van wat jullie willen doen: steden bezoeken? Eerder natuur? Verblijven in één plek en van daaruit uitstappen doen of rondtrekken.... Er zijn zoveel mogelijkheden.

> Ik zou als eerste verre reis graag naar Amerika gaan, met een speciale stop in de Midwest want daar heb ik een jaar gewoond en ik wil dat leven toch eens aan mijn kinderen en ventje tonen (ze kennen ook mijn gastfamilie en de dochter wil ook graag eens zien waar zij leven)... Aangezien er in die regio niet echt veel te doen/zien is (behalve Mount Rushmore met de presidenten in de rotsen) wou ik dat graag combineren met een rit in een mobilhome (zo een echte Amerikaanse) naar de Oost of Westkust (heb zelf toen de Westkust gedaan) langs de route 66 (of gelijkaardig).
> voor een minder verre, maar wel avontuurlijke reis, zouden we graag de Kroatische kust doen met een zeilboot (partner van zus is beroepszeiler dus die zouden we op sleeptouw nemen) maar daarvoor zijn de kids nog te klein.

SJ

Berichtdoor SJ » 28 okt 2015, 16:00

Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad de bedoeling om een rondreis te maken en dan de laatste 5 dagen of zo aan het strand te liggen om uit te rusten. Ik heb ondertussen al brochures gehaald en wat rondgekeken voor prijzen... Afgaand op wat ik tot nu toe vond, lijkt Florida (met de Disney-parken, de natuur in de Everglades, en een aantal steden) mij het leukst om met de kinderen te doen, alleen is het ook echt wel heel duur... ik kom voor de vlucht (gewoon op internet gekeken), alle toegangen tot de parken (Disneyworld, Epcot, universal studios, Seaworld, Bush Gardens, Kennedy Space center, Everglades, Wet 'n Wild enz), de huur van een wagen gedurende 2 weken al op zo'n 6500 euro ongeveer (en dat zijn vaste kosten, want of je nu 2 of 3 weken gaat, je zal altijd die toegangen moeten betalen, net als het vliegtuig en de huurauto). Daar moet je nog alle logies bijtellen, plus eten en af en toe een extraatje... Ik vrees dat het dus toch niet haalbaar zal zijn met ons budget (dat ik oorspronkelijk toch eigenlijk niet zo klein vond...) en dat we zullen moeten uitkijken naar iets anders...
Enfin, wie nog tips heeft, mag ze zeker sturen!
Groetjes,
Stéphanie

anonymous_5b6daac3409e5

Berichtdoor anonymous_5b6daac3409e5 » 29 okt 2015, 08:10

Wij gaan volgend jaar naar amerika, de oostkust doen. Boston, NY, philly, Washington, ...
Wij hebben ook voor Florida gezien en de goedkoopste vluchten vond in via ArkeFly. Alle parken zou ik niet doen, wij zouden bv Disneyland al niet doen

lonicera

Berichtdoor lonicera » 29 okt 2015, 09:15

Ik ben niet te vinden voor begeleide reizen, maar ik maak een uitzondering voor reizen van "De Prins van Hola Pola" (http://www.prinsvanholapola.be/). Het is wel erg duur, maar ooit wil ik zo'n reis maken. De kinderen moeten dan wel oud genoeg zijn zodat ze er zich later nog iets van herinneren ;-).

Terug naar “Op vakantie!”