Naar waar kijken jullie?

Op algemene aanvraag: tv.
Pink Orchid

Re: Naar waar kijken jullie?

Berichtdoor Pink Orchid » 29 aug 2012, 10:16

Mijn omgeving heeft me al gezegd dat als ze als peuter vroege vogels zijn dat dat nog tot aan de puberteit zo blijft. Ik ken iemand wiens beide kinderen met gemak tot 8u iedere dag slapen. Die slapen het klokje rond! Dat lijkt me echt wel zalig! Dat ze 's avonds langer op is vind ik niet zo erg, maar 's morgens.... vooral in het weekend :cry:

Het avonduur is ook wel leeftijdsafhankelijk. Waarschijnlijk zijn schoolgaande kinderen (kleuters) 's avonds vermoeider dan peuters. Dus ik bereid me voor op een avondritueel dat een uur eerder start. Maar een 8-jarige kan in mijn ogen ten minste tot 20u opblijven.

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 10:19

eva74 schreef:Het is natuurlijk allemaal te zien hoe laat de kinderen op moeten s'morgens.Die van mij kunnen uitslapen tot 8u15 (doen ze nooit hoor) En veel hangt af van de leeftijd ook natuurlijk, mijn oudste wordt 8 , 18u30 zou wel heel vroeg zijn :mrgreen: en hij zou zijn hobbies al zeker mogen opgeven.

Onze oudste is 5 en een slaapkop net zoals zijn mama :oops: . Gisteren lag hij er effectief om 18u30 in, hij vroeg het zelf om te mogen gaan slapen :D . Dat doet hij wel meer, hij voelt zelf aan dat hij die slaap nodig heeft.

Inderdaad, met hobbies kan dat lastig worden, want ik zie hem op zijn 8 niet opblijven tot 21u of zo. Dus daar zullen we op moeten letten.

Hij moet er om half 7 uit. Dus ook weer niet zo vroeg. Maar zelfs als hij van 18u30 tot 6u30 slaapt, moet ik hem echt gaan wakker maken en vraagt hij waarom hij er zo vroeg uit moet :D . In het weekend slapen we dan ook allemaal tot 8u30 gemiddeld.
Trotse mama van 2 zoontjes

Pink Orchid

Berichtdoor Pink Orchid » 29 aug 2012, 10:21

Oooooh Sneezy dat lijkt me zo zalig om in het weekend tot 8u30 te kunnen slapen!!
Onze dochter moet er ten laatste om 7u uit. Maar ik heb haar nog maar een paar keer moeten wakker maken en dan nog meestal als ze verkouden of zo was.

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 10:29

Pink Orchid schreef:Oooooh Sneezy dat lijkt me zo zalig om in het weekend tot 8u30 te kunnen slapen!!

Dat is een feit :D . En mijn man is dan nog een vroege vogel die er altijd om 7u uit is. Die rijdt dan al naar de bakker en tegen dat ik en de kindjes uit onze nest komen staat de ontbijttafel gedekt :oops: . Dat is nog het zaligste van al.

Maar soit, ging het hier niet over TV :D ?

Pink Orchid

Berichtdoor Pink Orchid » 29 aug 2012, 10:35

sneezy80 schreef:
Pink Orchid schreef:Oooooh Sneezy dat lijkt me zo zalig om in het weekend tot 8u30 te kunnen slapen!!

Dat is een feit :D . En mijn man is dan nog een vroege vogel die er altijd om 7u uit is. Die rijdt dan al naar de bakker en tegen dat ik en de kindjes uit onze nest komen staat de ontbijttafel gedekt :oops: . Dat is nog het zaligste van al.

Maar soit, ging het hier niet over TV :D ?

Ok daar ben ik jaloers op... :mrgreen:

Maar het ging inderdaad over tv...

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 10:41

Pink Orchid schreef:Ok daar ben ik jaloers op... :mrgreen:

Opvoeding is alles. Bij je kinderen, maar meer nog bij je man :D .

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 29 aug 2012, 10:46

Ik zie graag ziekenhuis toestanden zoals kinderziekenhuis, huizenjacht, met 4 in bed en veel andere programma's op vitaya .
Series volg ik niet meer.

Hier liggen de kindjes om 20u in bed ( soms zelfs iets later) , ze hebben alle 2 weinig slaap nodig en zijn altijd heel vroeg wakker ( tussen 06u en 07u).

Dan begin ik aan het opruimen ( vaatwas opzetten, was insteken, strijken, ramen kuisen, stof afdoen, stofzuigen , dweilen). Nu dat ik thuis ben, is alles overdag gedaan dus hebben we tijd zat :-).
Ik doe dit allemaal tijdens de week en dan moet ik in het weekend enkel eens stofzuigen en naar de winkel en de rest hebben we tijd voor leuke dingen.
Vroeger deed ik alles in het weekend maar op deze manier vind ik het veel leuker .
+*

anonymous_5b41d14b6c615

Berichtdoor anonymous_5b41d14b6c615 » 29 aug 2012, 11:06

Hier ook vooral series waarbij elke aflevering 'gedaan' is (dus geen vervolgsoap).
Liefst misdaad: CSI, NCIS, Medical Investigation, Criminal Minds, Cold Case, Flashpoint, Rookie Blue, Castle, The Mentalist, Dexter, ...
Of een mengeling met fantasy: Lost Girl, Grimm, Supernatural, True Blood, Firefly, ...
Of heel sarcastische humor à la Big Bang Theory.
Zonder een échte Trekkie te zijn, zie ik alle reeksen van Star Trek ook graag: Deep Space Nine, Voyager, Next Generation, Enterprise.
Een goeie reality show gaat er af en toe ook wel eens in: ik kijk bv. graag naar Millionaire Matchmaker.

Ik heb best veel opgesomd, maar eigenlijk kijk ik niet zoveel TV. Maar als ik kijk, kijk ik naar dat genre van dingen. Of naar Discovery.
En meestal ben ik dan tegelijkertijd aan't strijken. :mrgreen:

Dieke27

Berichtdoor Dieke27 » 29 aug 2012, 11:24

Millionaire Matchmaker? Is dat met die vrouw met zwart haar en opgespoten lippen?
Oh sorry, maar dat vind ik afgrijselijk!!!! Zo fake op alle gebied. :D 8-)
Afbeelding

Afbeelding

JustMe1981

Berichtdoor JustMe1981 » 29 aug 2012, 11:28

Zowel mijn vriend als ikzelf zijn voetballiefhebbers, dus momenteel is het op tv vooral voetbal kijken: in het weekend is er de Belgische competitie en tijdens de week de voorrondes voor Europees voetbal, dus veel andere programma's zien we momenteel niet.

Voor de rest is de digicorder dé uitvinding van de eeuw geweest. Meestal nemen we op wat we willen zien en kijken dan als het ons uitkomt. Dus: veel films (in twee delen), en series als Downton Abbey en Band of Brothers.

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 12:06

JustMe1981 schreef:Voor de rest is de digicorder dé uitvinding van de eeuw geweest.

Wij hebben nog steeds geen digitale TV. Met onze DVD-recorder kunnen we ook alles. Pauzeren, terugspoelen en natuurlijk alles opnemen...

anonymous_5b481ff6c13b4

Berichtdoor anonymous_5b481ff6c13b4 » 29 aug 2012, 12:23

is de big bang theorie zo sarcastisch? Dat was mij nog niet opgevallen eigenlijk, ik vind het eerder ironisch en droog dan sarcastisch. Wij kijken vooral graag voor het nerdgehalte, de droge humor en de herkenbaarheid. Maar ik ben dan ook zelf eerder zoals leonard dan penny (en alle stereotypen kennen we ook int echt, zelfs de gast die niet vlot met meisjes kan praten zonder alcohol :D )

soepkieken

Berichtdoor soepkieken » 29 aug 2012, 12:37

Ik bekijk niet echt een bepaald programma omdat ik 4 nachten na elkaar moet werken en er dan 5 thuis ben. En als ik dan eens een avondje thuis ben kijk ik wel naar Sporting Telenet, voetbal. Voor de rest niet veel soeps. Een van de Discovery Channels of Sundance kijk ik ook wel eens.

Vanaf 1 september is het programma 'Jonge Zwannen' (VTM) wel verplicht kijkvoer want één van mijn dochters doet mee in dat programma.

eva74

Berichtdoor eva74 » 29 aug 2012, 12:39

Wij hebben ook nog niet lang een digicorder, voor ons was het eigenlijk puur voor het voetbal, op die manier blijft mijn man meer dan de helft van de matchen thuis en is het pakken goedkoper.

Aangezien we hier beiden geen uitslapers hebben en we allebei niet graag blijven liggen gaan de zondagen er hier ook zo aan toe.We wisselen elkaar wel eens af als de kinderen te vroeg wakker zijn , diegene die opstaat zorgt dan voor ontbijt en koffie.Ik ben wel blij dat wij voor brood de deur niet uit moeten, wij bakken zelf, het voordeel daarvan is dat de ganse woning ook nog eens lekker ruikt :mrgreen:

eva74

Berichtdoor eva74 » 29 aug 2012, 12:39

jonge zwanen? nog nooit van gehoord :oops:

soepkieken

Berichtdoor soepkieken » 29 aug 2012, 12:41

trijnewijn schreef:is de big bang theorie zo sarcastisch? Dat was mij nog niet opgevallen eigenlijk, ik vind het eerder ironisch en droog dan sarcastisch. Wij kijken vooral graag voor het nerdgehalte, de droge humor en de herkenbaarheid. Maar ik ben dan ook zelf eerder zoals leonard dan penny (en alle stereotypen kennen we ook int echt, zelfs de gast die niet vlot met meisjes kan praten zonder alcohol :D )

Amerikaanse komische series zijn sws niet om mee te lachen en op de koop toe zijn die veel te conservatief gemaakt. Waarom we hier in Europa die kitch opkopen is mij een raadsel.
Laatst gewijzigd door soepkieken op 29 aug 2012, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

soepkieken

Berichtdoor soepkieken » 29 aug 2012, 12:43

eva74 schreef:jonge zwanen? nog nooit van gehoord :oops:

Eerste afl. is dan ook pas op 1 september.
Zie voor de trailer http://vtm.be/jonge-zwanen/vanaf-1-september-jonge-zwanen

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 12:48

eva74 schreef:Ik ben wel blij dat wij voor brood de deur niet uit moeten, wij bakken zelf, het voordeel daarvan is dat de ganse woning ook nog eens lekker ruikt :mrgreen:

Wij ook, alleen in het weekend eten wij geen brood maar koffiekoekskes en pistolets.

sneezy80

Berichtdoor sneezy80 » 29 aug 2012, 12:49

Dat ga ik ook 'volgen', denk ik. Een collega van mij volgde balletschool en ik ben wel benieuwd hoe het er daar aan toegaat.

Pink Orchid

Berichtdoor Pink Orchid » 29 aug 2012, 12:57

soepkieken schreef:
trijnewijn schreef:is de big bang theorie zo sarcastisch? Dat was mij nog niet opgevallen eigenlijk, ik vind het eerder ironisch en droog dan sarcastisch. Wij kijken vooral graag voor het nerdgehalte, de droge humor en de herkenbaarheid. Maar ik ben dan ook zelf eerder zoals leonard dan penny (en alle stereotypen kennen we ook int echt, zelfs de gast die niet vlot met meisjes kan praten zonder alcohol :D )

Amerikaanse komische series zijn sws niet om mee te lachen en op de koop toe zijn die veel te conservatief gemaakt. Waarom we hier in Europa die kitch opkopen is mij een raadsel.

Hier ook geen fan van Amerikaanse series. Maar heb je the big bang theory eigenlijk al gezien?

Ajuintje

Berichtdoor Ajuintje » 29 aug 2012, 13:06

CSI, NCIS, Grey's Anatomy, Alaska Wingman (of zoiets) en Alaska Rangers, Glades, Dogwhisperer, Planeet Kuifje,.. Neem het meeste op en kijk wanneer het mij past.

Vroeger zag ik de series op één heel graag, Flikken, Witse, Windkracht 10, Moeder waarom leven wij,...

anonymous_5b2e1a0581f56

Berichtdoor anonymous_5b2e1a0581f56 » 29 aug 2012, 13:14

soepkieken schreef:

Eerste afl. is dan ook pas op 1 september.
Zie voor de trailer http://vtm.be/jonge-zwanen/vanaf-1-september-jonge-zwanen

en wie is jouw dochter dan? is ze in de trailer te zien?

soepkieken

Berichtdoor soepkieken » 29 aug 2012, 13:20

sneezy80 schreef:

Dat ga ik ook 'volgen', denk ik. Een collega van mij volgde balletschool en ik ben wel benieuwd hoe het er daar aan toegaat.

Mijn dochter is Elisa en zit in 5B, dat zijn 10-11 jarigen in de basisschool T'prinske.
Jonge Zwanen is een 12 delige reeks die het afgelopen schooljaar werd opgenomen.
Vrijdag 31 aug. ga ik naar de avant premiére want heb het zelf nog gezien maar weet wel dat het er heel wat opnames tussen zitten van de optredens die de kids gaven. Oa Een versie van Doornroosje, de breakout en het eindejaarsgala.

Ik heb een paar filmpjes van die optredens op Youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=hJ92gG-jjNA Mijn dochter is het voorste meisje LINKS in beeld vanaf 1.56 min.

Meer ga ik niet zeggen, want anders is het de moeite niet meer om te kijken. :mrgreen:

eva74

Berichtdoor eva74 » 29 aug 2012, 13:33

WaW kieken, nice!!

anonymous_5b2e1a0581f56

Berichtdoor anonymous_5b2e1a0581f56 » 29 aug 2012, 13:35

eva74 schreef:WaW kieken, nice!!

is 't niet Mr. Soep? :D

Terug naar “TV”