signaaltransductiestoornis

t

RE: signaaltransductiestoornis

Berichtdoor t » 04 dec 2007, 12:53

up

Bregt

Berichtdoor Bregt » 11 dec 2007, 18:24

@Annick
Blij te horen dat het geen stofwisselingsstoornis is want vaak heeft dat geen positieve prognose. Maar niet weten wat het is, blijft inderdaad ook wel frustrerend. Hou er alvast de moed in en hopelijk zie je het al terug wat positiever. Ik blijf het verveldn vinden dat je niet met 1 term kunt uitleggen wat er scheelt. Daardoor heb ik ook de indruk dat het zo onvatbaar is voor de omgeving. Maar hoe ouder Imke wordt, hoe duidelijker het is dat ze wat 'mankeert'. Uiterlijk zie je niets maar haar doeningen spreken boekdelen. Ookal is ze op een jaar tijd ongelofelijk vooruit gegaan..... hebben het de laatste tijd al vaak gezegd, ook in het MPI. Vorig jaar rond deze tijd heeft ze pas zelstandig leren zitten en nu begint ze heel wankel aan ons handje enkele stapjes te zetten en zich zelf recht te trekken. ONGELOFELIJK!!!! Dus hopelijk maakt Manoe het komende jaar ook veel vooruitgang.

@iedereen
In de zomer waren er plannen om eens af te spreken met elkaar maar door de dood van Vaera's mama is het toen niet doorgegaan. Ondertussen woont Vera in Amerika (alles goed daar?) en kenne we elkaar enkel schriftelijk via dit Forum. Is er nog interesse om eens een datum vast te leggen en af te spreken?

Groetjes
bregt

Annick

Berichtdoor Annick » 18 dec 2007, 19:44

@ Bregt

Ik klonk nogal negatief de laatste keer è. Het gaat al heel wat beter met mij, heb het wel een tijdje serieus moeilijk gehad, ik maakte mij over alles zorgen, was veel te veel ad toekomst ah denken,... Ik weet niet juist hoe het komt, het voelde alsof ik mijne "klop" heb gehad. Maar het is waar wat je zegt, Manoe maakt inderdaad veel vooruitgang en daar zou ik me wat meer op moeten focussen: op 15 maanden kon Manoe pas goed alleen zitten en nu begint ze te stappen ( wil ze de laatste dagen wel echt niet meer doen! ), ze praat wel nog niet maar kan zich meer dan duidelijk maken en verstaat heel veel van wat we zeggen, zelfs kleine opdrachtjes. De thuisbegeleiding is toch enthousiast, ze praten nog altijd van haar naar het gewoon onderwijs te sturen alleen niet op 2,5. We zullen wel zien. Eind januari wordt ze nog eens getest en dan zullen we meer weten over haar vorderingen.
Hoe gaat het met Imke? Weet jij wat ze juist heeft?

@ Barbara

Hoe gaat het met Laïs? Op welke leeftijd heeft zij leren praten en is dat echt vanzelf gekomen? Ik heb de indruk dat Manoe wel echt probeert maar dat het haar gewoon niet lukt.

Groetjes!

Ga nog eens proberen om hier een foto te plaatsen van Manoe haar 2e verjaardag.

Attachment : sony 078.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 16:03

up

Bregt

Berichtdoor Bregt » 09 jan 2008, 18:48

Hallo allemaal
Nu de drukte van de feestdagen achter de rug is, wil ik iedereen via deze weg een ongelofelijk, plezierig, deugddoend, liefdevol en gelukkig 2008 wensen. Dat de kindjes nog veel mogen groeien en openbloeien, dat we de hoop blijven behouden en geluk kunnen blijven putten uit kleine/grote vorderingen. Kortom... hopelijk kan iedereen het beste halen uit het nieuwe jaar.
Groetjes
Bregt en co

Terug naar “Handicap”