syndroom van down

K

syndroom van down

Berichtdoor K » 16 dec 2006, 20:57

Wij hebben het bericht gekregen dan ons eerste kindje aan het syndroom van down lijdt. Ze hebben ons nu voor de keuze gesteld of we het houden of niet. Wie heeft er voor dezelfde keuze gestaan? Wat is jullie motivatie geweest? Zijn jullie ervan overtuigd de juiste keuze gemaakt te hebben? Hoe heeft jullie omgeving gereageerd? Wie kan ons helpen met al onze vragen?

m;e

RE: syndroom van down

Berichtdoor m;e » 16 dec 2006, 21:20

Hallo K;,
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wil je veel moed en sterkte wensen.
Ik hoop voor jullie dat je de juiste mensen kan vinden die jullie hierin helpen.
m;e

ellen

Berichtdoor ellen » 16 dec 2006, 21:43

over 2 jaar hebben wij dit ook meegemaakt. De trippletest was positief, dan maar een vruchtwaterpunctie en ja hoor, syndroom van down. Ik was er kapot van. Op 17 weken hebben we het ongeboren kind laten afkomen. We wisten ook dat dit heel zwaar ging zijn , die periode maar een kindje opvoeden met down zagen wij echt niet zitten.
Nu 2 jaar later heb ik dit nog altijd niet kunnen verwerken en nu neem ik reeds 1 jaar antidepressiva

Gast

Berichtdoor Gast » 16 dec 2006, 21:48

Wat een moeilijke keuze. Had je het niet geweten, dan had je geen keuze. Hoe was je er dan mee om gegaan? Dan zou je waarschijnlijk van je kind zijn gaan houden en het moeten leren accepteren dat het down niet meer weg gaat. Je zult hier heel veel positieve verhalen te horen krijgen, gelukkig maar, mensen die allemaal van hun kind houden. Zelf moet je te rade gaan of je dit aan kunt, een kind dat altijd meer afhankelijk zal blijven dan een kind zonder. Als jullie het willen houden, dan moet je echt wel proberen om je niks van de omgeving aan te trekken, het is jullie keuze; genoeg mensen die deze keuze ook maken terwijl ze het wisten; waarom niet, het is een kind. Als je weet dat je niet de draagkracht ervoor hebt, dan moeten jullie samen beslissen wat te doen.