Wat doen jullie met de kleren van de kindjes?

Want niks zo leuk als adresjes uitwisselen!
Chloe01

Wat doen jullie met de kleren van de kindjes?

Berichtdoor Chloe01 » 05 mar 2016, 21:17

Hallo iedereen,

Mijn zus en ik hebben op een korte tijd elk 2 kindjes. Wij hebben nu heel veel kinderkleren die te klein zijn.
Ik heb de kleren proberen te verkopen op fb, tweedehands, rommelmarkten, ed. dit brengt eigenlijk niets op. voor mooie kleren (van merken en niet- merken),willen mensen tweedehands bijna niets voor betalen. Vaak is 4€voor bvb een t-shirt van filou nog te veel..

Ik had nu het idee om kinderkleren uit te lenen. Het idee zou ik nog moeten uitwerken, maar wilde eens horen of dit zou aanslaan..
Voor een bepaald bedrag per maand kun je dan bvb 5 stuks per maand uitlenen. Een soort klerenbibliotheek voor kinderen... Ook speelgoed en dergelijke zou ik dan uitlenen.

Voordelen:
- voor een klein bedrag kleren in leen
- kind is altijd 'in het nieuw'
- voor communie/ geboorte ... Kopen we vaak al wat duurdere kledij. Op deze manier niet meer... Je kan dit voor een maand lenen..

De opstart zou heel wat tijd in beslag nemen, vandaar mijn vraag aan jullie. Wat vinden jullie hiervan?

Alvast bedankt!

Groetjes

Chloe

LienV

Re: Wat doen jullie met de kleren van de kindjes?

Berichtdoor LienV » 05 mar 2016, 21:24

Superinitiatief! Ik zag het ooit al eens in volwassenversie op tv en vind het een tof concept. Alleen denk ik wel dat het meer tijd in beslag zal nemen dan je misschien denkt.

maarbabytoch

Berichtdoor maarbabytoch » 05 mar 2016, 21:33

Het zou niets voor mij zijn.

Ik weet niet hoe ze het doen, maar mijn kinderen kunnen zonder moeite niet-verwijderbare vlekken, gaten, 'schuur'plekken,... in hun kleren krijgen... bij voorkeur in de nieuwe, duurdere kleren :roll:

Misschien is het wel iets voor kinderen die tijdens de speeltijden rustige spelletjes spelen ;)

En wat met mensen die iets verkeerd wassen/strijken?
Je moet dus zeker objectieve en duidelijke regels hebben: wanneer is een kledingstuk niet meer in goede staat? Wanneer krijg je je geld niet meer terug?

Het lijkt me een hele organisatie om dit allemaal geregeld te krijgen én om een publiek te vinden.

Chloe01

Berichtdoor Chloe01 » 05 mar 2016, 21:49

Hallo

Dank u voor de reacties. Ik weet dat er heel wat tijd zal inkruipen... Vandaar dat ik eerst eens wil uitzoeken of er hier een markt voor is. Zou dit aanslaan? Is dit iets waar jullie gebruik van zouden maken?
Ikzelf koop soms wel al wat op tweedehands omdat mijn kinderen ook echte 'ravotters' zijn.

Inderdaad, er zouden regels moeten opgesteld worden in geval van schade ed.
In Nederland mag je tot drie maal kleren beschadigd terugbrengen. Daarna betaal je 25% van de verkoopsprijs als schadevergoeding. Er zijn zo wel nog een aantal mogelijkheden.

In Nederland wordt dit al gedaan en ik las nu dat ze in Antwerpen dit jaar starten met een uitleendienst van kleren voor volwassenen.

Groetjes

LienV

Berichtdoor LienV » 06 mar 2016, 09:51

Volgens mij gaat dat bij een zeker publiek aanslaan. Zeker zo bij de 'halve hippie ouders' als je begrijpt wat ik bedoel (zoals wij dus :mrgreen:). Ik koop zelf ook veel tweedehands of outlet, maar zoals nu bij de jongste, die eerste maanden zijn die kleinste maatjes alweer snel té klein. Doordat het al tweedehands is wil ik er dan niet te veel munt meer uitslaan, maar ze zomaar gratis weggeven wil ik dan ook weer niet doen, want zitten veel mooie merkjes bij. Maar ik denk ik in deze tijden, alles wordt duurder, mensen beginnen bewuster te consumeren. Dit past wel in dat plaatje vind ik. Al denk ik wel dat het sneller zal aanslaan in pakweg Gent dan in een gemeente ergens op de boerenbuiten.

Sowieso weet je ook als je deelneemt aan zo'n initiatief dat de kleren die je krijgt niet nieuw zijn, maar bij aangebrachte schade zouden er inderdaad regels moeten zijn. Eventueel werken met een vaste naaister en bepaalde tarieven vastleggen voor specifieke gevalletjes (bv. knielapje aanbrengen of zo).

Awel ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat echt een tof idee! Als je er ooit echt mee begint, ik doe mee ;). Deze week zei ik nog tegen mijn man dat ik eigenlijk niet weet of ik mijn huidige job mijn hele leven wil blijven doen, hij vroeg me wat ik dan graag zou willen doen. Iets zoals dit zou ik nog wel zien zitten, al weet ik niet of het financieel veel zou opbrengen.

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 06 mar 2016, 13:51

Ikzelf zou nooit kledij huren voor mijn kinderen. Daarvoor zijn ze te hevig ;-). Niet dat ze met hun eigen kledij alles mogen doen hoor maar iets gehuurd of geleend moeten ze echt voorzichtig mee zijn van ons . Je hebt hiervoor los publiek nodig lijkt mij :-) . Ikzelf zou er verschrikkelijk mee inzitten dat er iets met die kledij gebeurd maar andere mensen liggen daar niet van wakker en vinden het niet erg dat iets gehuurd niet terug gaat zoals het was :-).

In tijden zoals nu kan je ieder moment van de dag en aan alle prijzen kledij online bestellen dus makkelijk word het niet
+*

Chloe01

Berichtdoor Chloe01 » 06 mar 2016, 21:33

Er zijn inderdaad veel voordelen, maar ook nadelen..
Misschien kan ik beginnen met het uitlenen van 'kraampakketjes.
Iedereen wil hun zoon of dochter mooi kleden bij de geboorte ( ik was toch zo :-) ).
Maar kost ook al vlug een pak geld.
Misschien dit proberen en dan verder zien?

Groetjes

Chloe

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 06 mar 2016, 21:58

+*

Terug naar “Stockverkopen”