mini crèche verliest attest kind en gezin

Baby's garden = Gina vanwynsberghe

mini crèche verliest attest kind en gezin

Berichtdoor Baby's garden = Gina vanwynsberghe » 10 apr 2007, 14:44

Kind en gezin heeft het attest voor de minicrèche baby's garden ingetrokken. In januari dienden ouders een klacht in, omdat ze er in zogezegde 'kooitjes' moesten slapen. Om te vermijdenn dat kinderen uit hun spijlenbedje kropen, legde de uitbaatster een dakje bovenop.

In januari dienden enkele ouders een klacht in bij Kind en Gezin, omdat hun dochter in baby's garden in Hoeilaart lag te slapen in een kooitje. Om te vermijden dat kinderen uit hun spijlenbedje zouden kruipen, legde de uitbaatster er een dakje bovenop. Kind en gezin startte een onderzoek en besliste vorige week om het attest in te trekken. Daardoor kunnen ouders de kosten voor de kinderopvan niet langer fiscaal inbrengen en levert kind en gezin niet langer een garantie voor de veiligheid.
"de klacht was de rechtstreekse aanleiding" zegt de woordvoerster van kind en gezin. "We gingen daarom sneller over tot een nieuwe inspectie dan gebruikelijk. In het verleden stelden we vast dat er andere zaken niet in orde waren en oplossingen daarvoor bleken aan te slepen. Zo was er te weinig personeel en stond er een flesverwarmer waar de kinderen verzorgd worden, wat niet hygiënisch is. Als we zo'n attest intrekken, gaan we niet lichtzinnig te werk: het is niet makkelijk voor ouders om opvang te vinden."
De "kooitjes" speelden ook een rol, maar niet omdat ze mensonterend zouden zijn voor het kind. "Als het dakje naar beneden viel, kan het kind verwond raken. Je kan zoiets ook niet maar gewoon vastzetten, want dan is het niet brandveilig."
Uitbaatster Gina Vanwynsberghe reageert verrast. " Ik legde het dakje er bovenop, als er een risico was dat de kinderen eruit zouden uitkruipen. Anders kunnen ze een been of een arm breken, wat erger is dan de verwondingen die ze nu zouden oplopen. Wat betreft personeelstekort: we zijn met twee voor maximaal 14 kinderen. Enkel 's middags, als de kinderen slapen, profiteert er soms iemand van om boodschappen te doen." Baby's garden wil zich zo snel mogelijk in regel stellen.

Peter

RE: mini crèche verliest attest kind en gezin

Berichtdoor Peter » 10 apr 2007, 14:47

Zie : " onderzoek naar kooien in crèche". Deze topic en onderwerp is al volop in hang, sorry. Groetjes Peter

Gast

Berichtdoor Gast » 10 apr 2007, 17:56

kind en gezin trekt voor meer dan alleen die dingen in.
vraag het volledig verslag op te sturen naar je thuis via openbaarheid@kindengezin.be, geef naam en adres (wordt vertrouwelijk behandelt, zelfde meegemaakt met onze ex-creche en hier ook terecht ingetrokken aan het verslag te lezen) dan kan je elk punt overlopen.
meestal gaat het verder.
K&G streng? is dit niet terecht, het gaat over je kind dat je achterlaat ergens.
er zijn creches en onthaalmoeders die het wel kunnen houden, en aangezien we zelf persoonlijk al 2 dodelijke ongevallen weten bij OM (al dan niet per ongeluk) denk ik niet dat de richtlijnen licht op te vatten zijn.

lara

Berichtdoor lara » 16 apr 2007, 21:34

Kind en gezin streng???? Wat mij betreft mag het wel wat strenger
onze (ex ) om heeft volgens de laatste 4 inspectieverslagen
- geen hekje bovenaan de trap
- steeds overbezetting
- huis is rommelig en smerig
- bedjes in badkamer staan
- kinderen onder 1 jaar krijgen worst en fishsticks te eten

daarnaast is ze één op drie dagen gesloten, krijgen de meeste ouders nooit hun waarborg terug, is de rekening elke maand verkeerd en krijgen de ouders waar ze ruzie mee heeft geen fiscaal attest.
Maar dat mag hoor van Kind en gezin, ze kunnen daar niks tegen doen zeggen ze.

@ hierboven

Berichtdoor @ hierboven » 16 apr 2007, 21:48

ik heb een vaag vermoeden over wie het gaat.
dat zo iemand mag openblijven...
Ik heb die inspectieverslagen ook gelezen.
SCHANDALIG!

de gang van zaken is echt niet eerlijk!

@lara

Berichtdoor @lara » 17 apr 2007, 08:18

En over welke opvang hebben we het hier want dit is niet voor iedereen duidelijk, ik vind als je kritiek en dergelijke uit doe dit dan klaar en duidelijk zodat iedereen weet waarover of welke opvang het gaat.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 apr 2007, 08:21

Ja,dat vind ik nu ook se Lara.Smijt nu maar gewoon op tafel over wie het gaat!Anders ben je maar een laf mens.

@ lara

Berichtdoor @ lara » 17 apr 2007, 09:04

maak u eerst en vooral eens bekend , want iedereen kan hier zaken opzetten .
nu wij hebben ons ingeschreven bij een om die hier werkelijk door het slijk word gehaald maar wij zijn zelf bij de om gaan kijken en wat er hier werd vermeld over die om was niets van te bespeuren nu wij zijn al een aantal keer daar geweest en niks was verkeerd .

dus mensen geloof niet altijd wat ze hier zeggen .

chebafafke

Berichtdoor chebafafke » 17 apr 2007, 13:13

@ 09:04
Ik vind u een geweldig iemand. Eindelijk iemand die zich van al diene zever niet teveel aantrekt en de proef op de som doet. Veel mensen hebben zich teruggetrokken en durven zelfs geen om uit Kessel-Lo meer contacteren uit schrik dat ze bij één bepaalde om terecht zouden komen. Hopelijk horen we u terug op zappy om uw ervaringen over deze om met ons te delen. Ga ervoor, uw kindje zal er zeker niet slecht zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 apr 2007, 12:08

we kunnen helaas de naam niet vermelden, lees de spelregels van zappy, chebabke laat toch de moderator alles verwijderen als het iets te specifiek wordt. Als je je kind naar een om doet, bel daarom altijd eerst naar Kind en gezin om te weten of er klachten zijn over de om, waar ook!

Gast

Berichtdoor Gast » 18 apr 2007, 22:42

Als dat werkelijk als hierboven is, dan moet je je kindje daar maar niet brengen hoor, sorry, maar ik doe hier al jaren opvang, mijn twee kindjes zijn ook naar een opvang geweest, had ik dat moeten zien , tja dan had ik wel gestopt hoor met werken, tot ik een andere opvang vond, ook al was het met loonverlies. Je hebt daar kind en gezin niet voor nodig , als niemand daar nog zijn kindje brengt zal ze ook moeten stoppen hoor. Maar wat ik raar vind is dat ouders zeer ernstige klachten hebben en dan nog hun kindje afzetten dat kan er bij mij niet in hoor. Op mijn werk wisten ze dat hoor, als ik maar iets verdacht vond voor mijn kindje dan kwam zij op de eerste plaats, verlof zonder wedde heb ik meerdere keren genomen hoor, mijne baas heeft daar nooit iets over gezegd, mijn werk was toch gedaan, en hij hoefde mij niet te betalen, als mijn kind maar goed was. ivm die kooitjes, die opvang heeft niets stiekem gedaan, ieder ouder wist dat, één ouder gaat niet akkoord, zet het in de krant en tja het zijn zelfstandigen dus sluiten maar, kind en gezin beschermt geen zelfstandigen In een erkende opvang mogen ze ziek zijn van rattevergif dat ze er leggen, die mogen openblijven, een kindje die sterft in de zandbak die mogen openblijven, en duizenden andere verhalen.... Die mevrouw nu is het slachtoffer van de krant en media en kind en gezin speelt het spelletje gezellig mee. Zo simpel is. Een vriendin van mij heeft daar haar kindje en (haar vorige twee ook) heeft niets van klagen, wil niet veranderen. Zo slecht is het er niet hoor, één ouder was niet tevreden da's alles......

lara

Berichtdoor lara » 19 apr 2007, 15:48

Vreemde mensen hier op zappybaby hoor. Ik uit helemaal geen kritiek, ik som gewoon feiten op die door Kind en gezin erkend worden maar waaraan ze zeggen niks te kunnen doen.
Aan de ene kant word ik bekritiseerd omdat ik zgn iemand aan het zwartmaken ben, hoewel ik geen naam of plaats vermeld heb en tegelijk is iedereen kwaad omdat ik niet vermeld over wie het gaat?!
Deze feiten staan gewon in de inspectieverslagen. Als dit niet in de inspectieverslagen staat van de om die iedereen hier zo ridderlijk in bescherming neemt, dan zal het wel niet over haar gaan zeker? Of zijn, naast de ouders, ook de inspecteurs fantasten?
Aan de persoon hierboven: helaas, mijn job is niet van dien aard dat ik zomaar vrijaf kan nemen en in de regio waar ik woon is opvang vinden niet gemakkelijk (waar wel?). De meest problemen komen ook niet meteen aan het licht hè? Ik ben niet van het achterdochtige type dat in alles kwaad ziet. Ik vind dat je ook een vorm van vertrouwen moet hebben in je om, en ik ga dus niet alles meteen nakijken en overal kwaad om worden.
Maar inderdaad: nu zijn mijn kindjes daar weg. Gevolg:ik moet jan en alleman inschakelen om opvang te hebben tot ze naar school kunnen (of tot ik een andere opvang vind), bijna 400 euro borg niet teruggekregen en de om eist drie maanden opzegvergoeding.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 21:26

ik kan dit alleen maar beamen

@ lara

Berichtdoor @ lara » 19 apr 2007, 21:47

er staat wel een hekje aan de trap en als er alleen baby's boven liggen staat het er niet die kunnen niet uit hun bed trouwens de klinken staan omgekeerd en de kinderen krijgen de deuren niet open .
dat ten eerste al

ten tweede er is tijdens 1 controle 1 kindje teveel geweest en dan nog op een dag dat dat kind niet zou komen en dat de ouders het zelf gevraagd hebben om dat er geen andere oplossing was .en dan aanvaard je dit en achteraf krijg je het deksel tegen je neus.

ten derde het word iedere dag gekuist en opgeruimd ma hier mogen de kinderen spelen en met kinderen in huis is het altijd rommelig .

ook als de controle geweest is de voorlaatste keer waren hier geen kinderen en was ik met de grote kuis bezig , en dan is het rommelig en smerig maar niet als de kinderen hier zijn .
bedjes in de badkamer .
ik zou niet weten waar ik het bedje moet plaatsen op de badkamer ik hem er geen plaats voor .
dat mag je eens laten zien waar dat staat

kinderen onder de 1 jaar krijgen hier geen fishsticks of worst dat is iets wat een van de ouders verkondigd .

mannekes ik ben het gewoon beu .

ma de persoon die dit hie allemaal op plaats zie eerst dat het in uw huishouden correct loopt voor je een ander komt slecht maken want ik word die misserie kots beu .

ik hem geen geheimen voor de ouders hier mag iedereen komen kijken

lara

Berichtdoor lara » 20 apr 2007, 08:52

Wat is dat hier toch? Ik wilde alleen maar aangeven dat Kind en gezin in mijn ogen helemaal niet streng genoeg is en dan krijg je hier altijd weer die scheldtirades! Ik noem verdorie geen naam of iets en dan, hop, zit er hier weer iemand die zich geviseerd voelt. Als je je niet herkent in deze feiten dan zal het wel niet over jou gaan zeker. Ik zeg toch alleen wat er in de inspectieverslagen staat. Klaag de inspecteurs dan aan om dat ze verzinsels opschrijven he.
Ik dacht dat zappybaby een leuke website was waar je over allerlei onderwerpen wat kon lezen en je mening geven in discussies. Maar nee, je wordt hier gewoon gestalkt door een om die de hele dag niks anders te doen heeft dan op alle forums te zoeken naar iets wat misschien naar haar zou kunnen verwijzen en dan kan ze lekker weer een scheldpartij beginnen.
IK BEN DAT OOK BEU!

@21u47

Berichtdoor @21u47 » 20 apr 2007, 09:24

ik vind het raar dat je je hier watkomt verdedigen, terwijl het waarschijnlijk niet eens over jou gaat... wie weet heeft lara het wel over een OM aan de andere kant van belgie... en mss heb jij juist een ex-mama die lara noemde? zo zijn er wel meer, en het is mss een nickname. alles kan he? voel je niet direct geviseerd, blijkbaar is dat niet nodig bij jou, toch?

Mieke

Berichtdoor Mieke » 20 apr 2007, 10:10

Kind en Gezin werkt ook niet altijd zoals het hoort.
Ik heb weet van een kribbe waarvan het attest onterecht ingetrokken werd. (verweer was onmogelijk) Anderzijds zijn er plaatsen die geen attest verdienen en die deze toch hebben.
Kind en Gezin heeft een monopolie en daar KAN misbruik van gemaakt worden.
Ik ga hier en nu over Kind en Gezin oordelen. Ze zijn zeker nodig maar ze zijn niet heilig.

@ lara

Berichtdoor @ lara » 20 apr 2007, 10:25

zoek jij nog steeds opvang , zoja in welke regio zoek je ik ben om en heb wel plaats voor 2 kindjes vanaf juli 07 doordat het 2 kindjes zijn van een leerkracht dat niet komen in de vakantie periode en vanaf sept naar t' school gaan .

laat iets weten groetjes kris

een tevreden mama

Berichtdoor een tevreden mama » 20 apr 2007, 18:38

Wees daar maar zeker van! Zij weten heel goed dat ze een monopolie hebben en geen enkele concurrent dus. Zij gaan alleen verder op meningen en veroordelingen van ouders die een klacht neerleggen. Maar zij staan nooit erbij stil dat er ook ouders zijn die gewoon zich willen wreken door iemands ondergang te willen delven of ontslaan personeel die hun ontslag niet kunnen verkroppen.

Bij ons in de créche was er een koppel dat gewoon erop gewezen werd dat tegenover hun kind niet altijd mag gesproken worden in verkleinwoorden. Kun je je dat voorstellen; koekje, boekje, papaatje, mammaatje, broekje, potje, enz.... Na bijna 2 jaar kinderopvang maakte de créche verantwoordelijke daar toch een opmerking over tegen hen. Het viel enorm hard op. Ze zouden het kind steeds klein houden en blijven behandelen als een baby. En dat was voldoende om de molen te laten draaien.....

Nooit één probleem of opmerking gemaakt door hen en nu was hun créche echt niet meer om verder open te kunnen blijven.
Spijtig genoeg is de verantwoordelijke sindsdien ook haar attest van Kind en Gezin kwijt maar het feit dat ze nog steeds een bloeiende créche heeft na zovele jaren zegt toch genoeg.

De mondelinge reclame deed zijn werk gewoon verder en ook hier werd er dus misbruik gemaakt van het neerleggen van ........een klacht????????

Als zulke opmerkingen niet zouden mogen kunnen, blijf dan zelf bij u kind en blijf er zeker mee binnen want ook andere mensen zouden dit eens hebben kunnen vaststellen. Zo, zie je maar weer!

En neem andere personen hun beroep niet in twijfel als dit onterecht is!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 apr 2007, 22:10

Ze hebben inderdaad een monopolie en in de ene opvang mag meer dan de andere zo is dat! De beste controle blijft nog altijd de ouders , en niet één ouders, maar alle en een open opvang te zijn. Je kan nooit voor alle goed doen hoor, maar het zou niet mogen kunnen omdat één ouder een klacht heeft dat de opvang moet sluiten! Zeker niet als het een ouder is die naar de krant trekt? Die is alleen geil op media da's alles.

Terug naar “Huisregels”