kent iemand de school "De toren van Babel"?

Stéphanie

kent iemand de school "De toren van Babel"?

Berichtdoor Stéphanie » 15 jan 2008, 09:06

Ik kom uit Frankrijk, ik ben dus franstalig. Mijn man (die ook frans is) heeft een zoon van 13 die momenteel met zijn moeder in Parijs woont maar zijn moeder wenst dat hij vanaf volgende september met ons komt wonen.
Het probleem is dat Thomas geen Nederlands praat en hij kan dus helemaal niet naar school in Gent gaan. De franse Lycée Français van Gent is slecht, Moescroen is nog te ver om alleen daar te rijden (ook met de trein, want ze moeten in Kortrijk overstappen), en Brussels bedoelt een volledige week op school...

Bovendien kan hij sowieso geen mooie en interessante leven hebben zonder het Nederlands te kennen (geen vrienden maken, geen sport doen, geen dramales volgen, etc.) en we denken dat het vlaamse schoolsystem beter is dan het franse of het walse.

We hebben gehoord van de school "De toren van Babel" voor anderstalige nieuwkomers. Kent iemand de school ?
Is dat goed?
Is er volgens jullie een mooie oplossing?
Dank u voor de hulp!
Stéphanie

Gast

RE: kent iemand de school "De toren van Babel"?

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:18

Stuur hem gewoon naar eender welke school van het Gemeenschapsonderwijs. Hij zal door het taalbad dat hij krijgt wel onmiddellijk na een kleine maand Nederlands praten.
Het is trouwens volgens mij De Tuin van Babbel, en dat is geen school maar een methode die op verschillende scholen gebruikt wordt voor anderstalige nieuwkomers.

Terug naar “Andere onderwerpen”